Sen od 13ti, který jsem si teď v 17ti konečně splnil a lépe jsem si opravdu vybrat nemohl :)
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - První dojmy byly ve znamení rozebírání, protože motorku jsem přivezl jako nepojízdnou s fouklým těsněním pod hlavou, což se nakonec ukázalo jako ten nejmenší problém. Po investování hromady peněz ale naštěstí legendární Yamaha DT opět ožila.
Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporučil každému, kdo se chce v 16ti pořádně povozit na pořádný pile a neřeší spotřebu a peníze, které do toho nasype :D
Doplňky na motorce - Kompletní výfuk Athena, Athena vrch motoru, karburátor Mikuni TMX 30, supermoto kola, blatníky z yz, kryty páček, krátké páčky, sklopná zrcátka, krátký držák spz, mini blinkry, odpojený oilmaster - fakt nestojím o to, abych to kvůli tomu zadřel
Recenze
Legendární japonské enduro Yamaha DT 125 R snad ani nemusím nikomu představovat. Podvozek na to, že pochází z 90. let funguje až překvapivě dobře mimo cesty a na silnici je akorát lehce měkčí. Brzdy jsou mírně slabší, ale když se naučíš je pořádně drtit, tak s přehledem ubrzdíš vše. Co je ale na motorce to nejlepší je motor. Dvoutaktní vodou chlazený jednoválec s výkonem asi 20 kW žene motorku po otevření výfukové přívěry neskutečným způsobem kupředu a nechá za sebou všechny zdechlé moderní dváci ve čtyřtaktu. Jestli chceš motorku, na které si fakt užiješ zábavu a neunudíš se k smrti a zároveň nechceš závodní enduro typu exc, tak je dt jasná volba. Pokud chceš zamachrovat před kundama, tak taky není problém, protože záda s tím jdou jak nic, ale musíš zároveň počítat s tím, že kundy spíš poletí na nějakou moderní čtyřtaktní dvácu, protože nedokáží ocenit ten krásný retro japonský design :D
Moje konkrétní motorka byla po koupi bohužel celkem ve špatném stavu. Vizuálně vypadala krásně, jsou tam nové plasty, nové polepy a prostě spousta blbostí které ve výsledku tvoří dokonalý celek, ale po technické stránce to bylo o dost horší. Jak se říká, každá motorka na prodej je po GO, takže tahle samozřejmě taky byla údajně po GO, ale realita byla jiná. Po rozebrání byla vůle na klice, vůle na ojnici, vůle na pístu, rozpadlá přívěra, uštíplý kus vložky válce, takže na motoru se udělala komplet GO, aby motorka byla ve stoprocentním stavu. Naštěstí i přes tuhle komplikaci byla cena, za kterou jsem motorku koupil vesměs srovnatelná s cenou doplňků, které se na motorce nachází, takže koupě nelituju.
Nyní na motorce všechno funguje a musím říct, že jsem nadmíru spokojen. Když nahodím supermoto kola, tak se dají krásně lítat zatáčky a motorka je tam jako ve svém živlu, ale zároveň stačí přehodit na enduro kola s drápama a dá se úžasně polítat po lesích, polích a loukách.
Plnit si své sny je důležité, taky jsem si jeden splnil ale došel jsem k němu až o dost později
@Leatherboy Motor jsem nedělal sám, spodek mi skládal známý v servisu, zatím jsem dělal motory jen z Jaw a Simsonů, na tyhle složitější si zatím sám netroufám A samozřejmě že jezdíme jedině s rozumem
@TryznitelDemonu Aby jsi se nezbláznil, tyhle moralisty mám nejradši
Za jízdu po lese a loukách.
Modrej ďábel ve dvoutaktu. Dvoutakty jsou skvělý motory. A tenhle stroj je fakt svým způsobem legenda.
Obdivuju Tě, že jsi schopen v 16-ti letech rozebrat a opravit kompletně celý motor
Tak užívej, ale s rozumem!