renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CRF1000L Africa Twin (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník LUKYpej
Vloženo 30.1.2022
Aktualizováno 30.1.2022
Zobrazeno 2 038x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Když v roce 1988 Karel Loprais poprvé vyhrál slavnou rallye Paříž-Dakar, bylo mi pouhých šest let, přesto si tento okamžik do dneška pamatuji. Tehdy jsem ji poprvé zahlédl, Hondu NXR 800V-Africa Twin, jenž ovládla kategorii motocyklů a zamiloval jsem se..

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Roman Bartyzal - autorizovaný dea

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Uplynulo dlouhých 30 let od okamžiku, kdy jsem ji poprvé spatřil a najednou se můj dětský sen zhmotnil. V červnu roku 2018 jsem si jel pro fungl novou Hondu CRF1000L Africa Twin, samozřejmě v barvě trikolory, tak jak ji měla v roce 1988, kdy jsem ji viděl poprvé, tedy samozřejmě její předchůdkyni. Nicméně nová Africa se hrdě hlásí ke své minulosti a svým designem na ni odkazuje. Motorku jsem si převzal v Českých Budějovicích, kam mě hodil kamarád. Domů jsem si chtěl motorku stůj co stůj přivézt po vlastní ose. Co na tom, že chcalo jako z konve a já to domů měl 1,5 hodiny cesty. Byl jsem opravdu šťastnej, právě jsem si splnil svůj dětský sen…

Motorku bych doporučil pro - kohokoli kdo rád cestuje a nebojí se terénu. Tahle motorka se opravdu povedla, je prostě skvělá.

Doplňky na motorce - Padací rámy Touratech, Rallyový kryt motoru, vyhřívané hefty, blastry Barkbusters, kryt světla, hliníkové kufry a top case sw motech, 12v zásuvka, držák navigace

Recenze

Je to krásná nová motorka (teda v roce 2018). Má všechno, co tyto nové nudné stroje mají mít: ABS, kontrolu trakce, antihopingovou spojku, různé mapy motoru, elektronický plyn, kontroluje si i to, aby se při akceleraci nezvedlo přední kolo... Díky tomu všemu tuhle motorku zvládne řídit i cvičená opice. Ale pokud všechny asistenty vypnete, teda vyjma ABS předního kola, to nejde, pak tady máte zvíře, které Vám nic neodpustí, ale chová se přesně tak jak s ním zacházíte, což mi maximálně vyhovuje. Elektronický plyn, kterého jsem se bál asi nejvíc, protože jsem netušil co od něho mám čekat a navíc byl na Africe 2018 použit úplně poprvé (na verzi 2017 byl ještě starý dobrý lankový plyn), mě velice mile překvapil. Nejen, že reagoval naprosto přesně, ale díky němu jsou k dispozici tři palivové mapy motoru, které jsou na různé povrchy a fungují naprosto skvěle. Ostatní asistenti fungují taky výborně, třeba kontrola trakce má 7 úrovní a když si dáte tu nejnižší a v terénu dáte plnej, tak jedete krásným driftem, ale kontrola trakce Vám nedovolí, aby vás zadní kolo předběhlo a vy jste si tak rozbili hubu. Když prší, rád si vše zapnu, neboť je to bezpečnější, ale v terénu mě to baví bez nich.

Podvozek se opravdu povedl, motorka se chová skvěle jak v terénu, tak i při vysokých rychlostech na dálnici. Jelikož jsem menší postavy (175cm), je pro mě motorka velice pohodlná, protože přední štítek odráží vzduch nad moji hlavu, což je při dlouhých cestách naprosto super. Pro lidi menšího vzrůstu je fajn, že sedlo se dá o cca 2cm snížit. Je pravda, že kluci v Hondě si mohli trochu víc pohrát se systémem snížení sedla, protože občas je to trošku porod, zacvaknou sedlo kam patří.

Motorka je dokonalá na cestování a poznávání nových obzorů a je jí víceméně jedno jestli jedete sám nebo ve dvou s plnou bagáží. Z mého hlediska se jedná sice o přetechnizovaný stroj, ale je pravdou, že je maximálně spolehlivý, zatím jsem na něm najel nějakých 40tis. km a musím zaklepat bez jakéhokoliv technické poruchy.

To co mě na této Japonské krasavici nemile překvapilo bylo to, že Japonci to s ukazatelem dojezdu myslí naprosto vážně. Takže když Ti motorka ukazuje dojezd 20km, tak to je maximálně, co jsi schopen dojet a ne, že je tam ještě dalších 10km rezerva… Jasně, že mi došel benzín 10km před benzínkou, proto to vím…
Další a asi poslední věc, která mě rozčiluje, je zadní ABS, které se dá vypnout, ale motocykl musí stát, jinak to nejde. Kluci Japonský naprosto geniálně navrhli na vypínání zadního ABS celkem velkej čudlík, který se dá bez problémů stisknout v rukavicích a nemusí se vypnutí ABS složitě hledat v nabídkovém menu. Ale pozor, pokud se v terénu rozjedete z kopce, třeba po mokrém listí a uvědomíte si, že jste osel a nevypnul jste si ABS, pak tento čudlík můžete mačkat jak chcete a opravdu nic se nestane, musíte zastavit. Což je začarovaný kruh, protože se zapnutým ABS prostě a jednoduše nezastavíte…

Abych to shrnul, je to naprosto boží motorka a mám ji rád. Ukázala mi už pár jiných světů, než ve kterých žijeme tady v ČR a pomohla mi uvědomit si, jak nechutně dobře se tu máme a mnohdy si to ani neuvědomujeme. Moc si přeju na téhle motorce poznávat další a další světy…

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ateck
Ateck napsal 31.03.22 v 17:36 10b.

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 06.02.22 v 22:36 10b.

super

Duchy10
Duchy10 napsal 06.02.22 v 17:23 10b.

Správné využití Africy moc pěkné a inspirativní fotky

dedikzk
dedikzk napsal 04.02.22 v 09:32 10b.

krásná motorka a fotky hodně inspirativní
hodně dalších km a kolama dolů

petr1000001
petr1000001 napsal 03.02.22 v 23:35 10b.

Fotky řeknou hodně,takže jsem to psaní trochu prolít,aly myslím,že jsem to vlastně přečetl,nejvíc se mi líbí ten konec.Poslední odstavec o různých světech a jak si neuvědomujem,jak se tu máme kurva dobře.
Myslím,že vím o čem mluvíš a zároveň si říkám,že bych se na další objevování celkem rád přidal... jako že vážně

Více komentářů



TOPlist