PROFIL MOTORKY

Honda CRF1000L Africa Twin (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hopppy
Vloženo 5.7.2019
Aktualizováno 5.7.2019
Zobrazeno 3342x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to hodně zábavy za hodně peněz. nic víc a rozhodně nic míň.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 800 GS: Po osedlání je to vlastně stejné jako Alp. To jsem nehledal.
KTM 1050 Adventure: Kachny zrovna nebyly moc v nabídce. Kdyby byla nějaká za pěknou cenu, asi bych po ní tenkrát sáhl spíše.

První dojmy - Byl jsem jeden z těch tragédů, co si motorku zamiloval dříve, než jí vůbec viděl na živo. Po vyzkoušení jsem byl pevně přesvědčen, že jsem vybral správně. Motorku jsem koupil jako ojetinku s 20 tisíci km na kontě a solidní výbavou od kluka, který ji zakoupil chybně.

Motorku bych doporučil pro - Toto považuji za důležité. Doporučuji ji pouze pro lidi, kteří si chtějí zablbnout v terénu a dojet k němu po vlastní ose. Pro dojíždění do práce nebo sběr kilometrů na dlouhých trasách je to prostě nesprávná motorka. Níže se o této úvaze rozepíšu obsáhleji.

Doplňky na motorce - padáky horní dolní od SW - za ty prachy jasná volba.
Kufry origo honďácký - cena příšerná, koupil jsem je společně s motorkou, jinak bych do toho nešel, v terénu překvapivě drží i když jsou to plasťáky s otevíráním do strany. Co je super, tak snadnost připínání a nepotřebnost žádné konstrukce k osazení. Možná je časem vyměním za hliník více odolný do terénu.
navigace Navitel - strašná šlupka, která má rozptyl zaměření cca 20-50 metrů. Takže trefa správné křižovatky ve městě je spíše loterie. Některé silnice nezná, i když ji pravidelně aktualizuji. Za tu cenu ovšem splňuje základní požadavek, dovede k cíly. Je to navigačka voděodolná a dá se ovládat v rukavicích.
blástry, zásuvka, vyhřívané hefty, hlavní stojan a podobné běžné drobnosti.
Doplňková světla teprve zvažuji, podobně jako dlouhý šusplech.

Recenze

Předně bych chtěl zdůraznit, že jde jen o mé subjektivní pohledy obyčejného jezdce. Nejsem závodník, ani mechanik nebo autor novinových článků. Takže mě jistě místní znalci vyvedou z uvedených omylů.

S motorkou jsem najel teprve nějakých 20 000 km, což rozhodně není mnoho, ale už jsem se alespoň projel. Přeci jen psát recenzi po dovozu domu by bylo jako dělat recenzi na kondomy, bez jejich rozbalení. Všechny holky v okolí ví, jakou jsem pořídil velikost, ale výpovědní hodnota je nulová.

Nejprve trochu kritiky, kterou chci vystrašit všechny nerozhodnuté. Ta motorka rozhodně není pro každého cestovatele jak se všeobecně presentuje a jak uvádí i většina majitelů, se kterými jsem se setkal. V tomto ohledu prostě Honda skvěle zvládla marketing k masovému prodeji, a to je zároveň i bolístka tohoto stroje. Motorka není vyloženě tvrdá divoká žiletka typu LC8. V terénu je prostě stále kachna napřed, o tom jsem přesvědčen po jediné projížďce. Afrika je ale hodně "pružná", krásně obratná a zábavná na šotolinách, polňačkách, polích a lesních cestách. Pokud bych ji měl popsat jedním slovem tak je HRAVÁ. Na dlouhé cesty po asfaltu daleko lepší službu poskytnou větší cesťáci a to i starší levnější kousky jako Varadero, V-Strom, GS1200, GS 800, co jsem mohl osedlat, nebo Multistráda a Crosstourer které vídám na silnici. Všechny z nich poskytnou větší komfort úkrytu proti větru za nádrží a maskou, relativně větší dojezd, pohodlné široké měkké sedlo a v případě Tiumfu Tiger 800 větší odpich v zatáčkách. Všechny tyto motorky, snad krom toho Tigera, který mi nevyhovoval posezem, pak umožňují šotoliny projet, nepřišlo mi to ale jako sranda a to bych býval byl mohl zůstat u Talpa. Ano, a protože Honda udělala silnou presentaci stroje jako oživení legendy, tak jsou rychle na prodej ojeté Afriky od lidí, kteří v dobré víře koupili universál a teprve potom zjistili, že chtěli spíše něco jako výše zmiňované stroje. Přesně takto jsem koupil svou Afriku i já. Jenže já nelitoval.

Nyní k recenzi. Motorku si pojedeme od předu dozadu s některými postřehy.

Přední kolo, brzdy tlumiče - Tlumiče tekly po první divočejší dovče v terénu, ale to se stává, jejich tuhost mi vyhovuje, oproti Alpu podstatně tvrdší, ale né moc. Brzda přední výborná. Nástup mi přijde akorát.
Kapota budíky řidítka - Jsem menšího vzrůstu 175cm, takže plexík vůbec nepotřebuji turistický, základ je akorát. Řidítka jsou velice pohodlně postavená na jízdu terénem i asfaltem. Kokpit ukazuje zbytečnosti typu teplota vzduchu, rychlost ujetého kola, průměrná spotřeba a podobně. Kraviny, které odpoutávají od toho hlavního - ježdění. Chápu, že to prostě moderní poptávka po elektronice vyžaduje. Mě je to na nic, jediné co oceňuji je ukazatel kvaltu. Tlačítka na řidítkách chtějí trochu zvyk. Co jsem četl, tak lidem asi moc nevyhovují. I já si musel trochu zvykat, ale nepřijde mi to nějak zvlášť špatné. Tlačítko ABS použitelné jen při stoji a umístěné mimo řidítka vidím vyloženě jako špatné.
Nádrž, kapotáž a sedlo - plastů je tak akorát, ustrojená motorka vypadá sexy, ale až to někde pohodím a nepoberou to padáky, tak dostane moje peněženka infarkt. Nádrž je veliká akorát. Snad každý s kým jsem mluvil, nebo co jsem přečetl na fórech, tak se smál a lál, že na cenduro je ta nádrž směšně malá. Mě těch 300 km bezpečného dojezdu stačí a na delší cesty je možno přibalit kanystr. Na cesty po Maroku, nebo Sibiři uznávám, že chce asi člověk víc, na naše D-mentí popojíždění je to dostatečné. Sedl jsem si na verzi Adventure a řeknu vám: ,,Já bych neměnil." Velká nádrž z toho totiž udělala bachratého dromedára, kterého na blbnutí do terénu fakt nechci. Sedlo je poměrně úzké a tvrdé, takže supr-čupr na jízdu ve stupačkách, na dlouhatánské přejezdy už trochu méně, v tom byl lepší i ten můj starý Alp. V červené verzi stroje se ten bílý pruh na sedle rychle ušmudlá a stane se žluto-šedým, jak to čistit nevím, já to vzdal. Dvě pozice sedla jsou výborný nápad pro nás menší, kdy i my dosáhneme na zem a pokud chci mít pocit jízdy spíše na než v motorce hodím sedlo nahoru, je to dobré i pro držení mezi koleny při jízdě ve stoje. Tu snadnou možnost volby opravdu hodně chválím.
Stupačky jsou pro mne dostačující a již v originálu snadno sundavatelné gumičky mi přijdou jako výtečně praktický nápad. Člověku s větší nohou by dost možná mohli být úzké.
Zadní kolo, kyvka, zadní brzda - K tomu asi nemám co bych řekl, nic neobvyklého. Pro mne plně vyhovující průběh pružení i brzdný efekt.
Jízda, asistenti poruchy a podobně .
Tak v první řadě bych v případě koupě nového stroje vynechal oba asistenty. ABS na zadním kole vypínatelné jen ve stoje je strašný opruz. Snižování kontroly trakce na 1. stupeň před rozjezdem se stalo rituálem a nutnost opakovat vypínání po každé čekačce v terénu je taktéž úmorné. Ani jedno nepřináší velký význam pro jízdu a jen to překáží při přejezdu do terénu. Problém by řešila paměť poslední volby, která mi hodně chybí. Zjištění, že nový ročník má dokonce 7 voleb trakce mne fakt rozesmálo. Automatickou převodovku považuji za urážku významu této motorky, byť uznávám, že může být třeba výborně vyladěná a pohodlná. Ve výsledku použití všech těchto pomocníků mi přijde jako nahrazování sexu onanií. Taky je to dobrý, ale člověk se připraví o všechny činnosti, které tvoří požitek.
Spotřeba jak kdy, na dálnici vyšší.
Na motorku jsem obul heidenau K 60 SCOUT, mé oblíbené pneu na Transalpa. Že budou gumy hodně hučet, jsem čekal. Zároveň jsem doufal, že hluboký vzorek na středu spojený, nebude dělat moc neplechu a bude dobře držet na silnici. Vše odpovídalo předpokladu, krom neplechy. Středový pruh zadní gumy vůbec nedrží stopu v terénu. Při první jízdě jsem téměř plakal a chtěl to přezout, ALE po pár výjezdech jsem zjistil, že hluboký vzorek na stranách gumy má záběr naopak výborný. Což dohromady znamená = neubírat plyn a vozit se v kuse dlouhatánskými drifty. Jediné, kde to fakt neocením jsou prudké výjezdy, jinak je to nekonečná sranda.
Závěrem: Motorka je fantastická a kluci z Hondy se fakt vytáhli. Každým výjezdem do terénu mne překvapuje jak daleko jsou její limity. Jsem přesvědčen, že i nezávodník dokáže s tou motorkou divoké kousky, předváděné v promo videích. Na motorce se mi krásně drží balanc v terénu a zároveň vzbuzuje důvěru při utažených zatáčkách asfaltu. Skákání, driftování, broušení stupaček. To všechno tahle motorka v rozumné míře dovoluje. Průběh motoru velice klidný, jak to Honda ráda dělá. Motorka už má odpich, není ale nějak extra dramatický.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
POUND
POUND napsal 17.07.19 v 23:08 10b.

Souhlasím, že Nová Afrika je určitý kompromis, ale krásný...

Slávek-TDM
Slávek-TDM napsal 12.07.19 v 19:06 10b.

Hopppy> jojo, my tamtudy predloni pres snih neprojeli, ale loni napodzim uz to slo Ale ten oblazkovej kacirek nebyl pro muj mastodont uplne vhodnej Fotky mam v deniku u R850GS...

Hopppy
Hopppy napsal 12.07.19 v 16:35

Ano, je.
je to až po průjezdu sněhem. Když byla po osu zakopaná do sněhu a ve třech jsme tlačili, tak nikoho nenapadlo fotit. Ta by vypadala lépe.

Více komentářů



TOPlist