renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda CRF1000L Africa Twin (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Adver
Vloženo 8.10.2017
Aktualizováno 6.11.2017
Zobrazeno 9 158x
HODNOCENÍ PROFILU OD 28 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Návrat po 20 letech do světa s větrem ve vlasech. Dá mi vše co jsem potřeboval. Dobrodružství dálek i komínovou kochačku, dostatečné sporty rebelství a díky DCT i komfort ve městě.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Honda Lety - Racing Team HJM (Dobř - Spokojenost velká. Díky chlapi!

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Multistrada 950: Byla na mě již moc divoška, ale hodně mi hlavu popletla.
BMW F 800 GS: Nakonec jsem ji ani projet nejel. Lehčí a možná i vychytaná, ale zcela nová Africa je prostě nová krev.

První dojmy - Po živém a plynulém testování na Crossruneru jsem vzal na výlet Africu v manuálu. Upřímě bylo to hodně nejisté a syrové. Po týdnu jsem jí dal ještě šanci v DCT. Sametová, hodná, svižná, podajná - tu chci!

Motorku bych doporučil pro - Pro toho kdo ji chce a má ještě v plánu se vydat za nějakým tím dobrodužstvím a chce větší univerzálnost než velká cendura. Po 20 letech jsem měl obavu, zda takto "těžký" stroj je to pravé, ale mám kolem sebe pár příběhů, kdy po stejné době osedlali velká GS a také se zkamarádili. Jak se všude píše pocitově je Africa lehčí než ve skutečnosti je, takže i po první jízdě jsem již tomu začal věřit, že by to mohlo jít a jde to. Velmi univerzální moto, ale myslím, že na nějakou scrambler stylovku, stejně jednou dojde taky co by druhé moto.

Doplňky na motorce - Origo vyhřívané hefty
Origo hlavní stojan
Touratech padáky
Hliník kufry kappa včetně toho velkého 58cm na plotnu - vypadám prý jak pizzař, ale strašně si užívám, jak tam vše narvu a jdu od moto na lehko.
Abus granit s pišťákem
Givi pouzdro na Telefon / Navi

Do čeho ještě půjdu:
Rozšíření nášlapu zadní brzdy Touratech - nějak se mi tam v Toucanech špatně ta brzda loví
Větší plexi - uvidíme zda pomůže
Možná i ty přídavné světla v utaženějších zatáčkách by bodlo víc světla do stran

Na sebe:
Helma - Shark Evo One - nějak jsem ten enduro lookup neprožíval a chtěl jsem překlápěčku na občasné kochání se s otevřeným hledím.

Vedle kevlar riflí trilobite jsem po dlouhém zvažování jsem šel do třísezóní Clover Dakar (nechtěl jsem tu nejteplejší Crossover) a kalhot Clover Light Pro. Moc se tu o Clover nepíše, ale má super zpracování a Dakar má fantastické větrací otvory a vnitří vyndatelná membrána se dá přehodit přes i bundu jako dýchatelnější nepromok (vozím ji v kufru a když je kosa použiju i dovnitř místo další mikiny). No praxe ukáže než pokorně připlatím za goráč, zatím drží docela dobře.

Drtiče mrazu na kolena - ColdKillers - testováno v říjnu při 12 stupních velká pomoc.

Add bezpečnost - rozšířil jsem zástup těch, co zkousli tu láci a zainvestoval přeci jen do Airbag vesty Helite Turtle. Trochu jsem si tím zazdil ty super dýchací otvory na bundě, ale přeci jen tím jak jsou fakt velký, tak tam zafučí dosti a tak nějak si říkám, že by to mohla být nejlepší "životní investice".

Recenze

"Už mě zase studěj kolena - fakt jo, je to tady, a au, voni fakt studěj a teď už i bolej"

Jako kluk z vesnice jsem měl genezi přes mámina fichtla a tátovu Jawa 250. Od 15 let tak bylo jasné kudy se vydám. Ostatně to tehdy bylo také jediné posouvadlo.
Mámin fichlt dvacítka dostal vaničku místo plecháče a místo prasečí kosti vlaštovky a upgrade na verzi jednadvacet byl na světě. Takové plast brzdo páčky ze Simsona (museli se dokonce upilovat, aby se tam vešly), to byl již težký výstřelek doby. Zvednuté šavle o přidanou půlpružinu tak jasně předznamenalo, že enduro mám v krvi a také občasné odstrojení plechů udělalo z oře trial stroj, jež zdatně sekundoval i Lisákovým kouskům. Ale co mě ten prevít nazlobil a co já jsem se ho natlačil...
V 17 letech se v rodině objevila ČZ 175 typ 477 harlejka s vysokýma vlaštovkama jež mi byla radostí až do dob studií, ale to už pak na ní zas nebyl čas, což se pak po příštích cca 20 let s občasnou zápujčkou nějaké testovačky v podstatě nezměnilo až do letošního roku. Zimní výlet za exotikou spustil přes skůtrovské kochačky starý známý pocit a posledního půl roku jsem se zmítal mezi pocitem rodičovské odpovědnosti a nově vzkříšeného snu.

Vždy se mi líbila velká cendura s vůní dálek, ale myslel jsem si, že pro mojí současnou etapu bude nejlepší něco retro stylově komínového s možností dojezdu do města. Kapoty mě extra nikdy nebrali a bublačky na to se musí dozrát.

Zkusil jsem si tedy nejprve i Hondu NC 750x , že by to mohlo být něco přesně pro mě, ale světe div se i takový nepolíbenec jako já si odnesl dojem ploché nudy. Opravdu mě nebavila a vrátil jsem jí už po půl hodině.

Srdce tak dále začalo plesat pro scrambler varianty. Zkusil jsem si následující:
- MotoGuzzi V7 - surová a krásná, ale bolela mě z ní po zbytek dne hlava. Vibrace byly autentické a kdo MG miluje ví.

- Triump Scrambler Street - získal si mě okamžitě i přes rozpravy všeho druhu že bez karbece a vzducháče to již není ono. Páni, kochat se chci, to mi stačí.

- Ducati Scrabler Desert Sled - nejvetší zklamání, tolik jsem mu věřil neb i právě rebelský lookup kombinace retro a endura mě hodně táhnul. Krásné moto, ale neporozuměl jsem mu. Asi jsem tam čekal větší svižnost, ale je to myslím dáno hlavně tím, že je to klasické duc a já nejsem zasvěcen.

Každá vyjižďka na scramblerech, však začala přinášet jednu zásadní pochybnost - vono to fakt docela fouká a klepe se to.

Zlom v dalším nasměrování přineslo další testovací přesedlání na Ducati Multistrada 950. Sportovní motor s přímým posedem ve velmi pohodlném sedle, zavoněl dálkou a dobrodružstvím. Jen je ta holka na mě "hot" již moc. Femma fatale z níž šel strach.

Další adepti, pak musí být ti co se nebojí i trochu umazat, ale záměrně jsem zcela vynachal úvahy o obrech jako velké GS, Multice 1200 či Stelvio, Tiger atd..

Na sucho jsem sedlal F800 GS a vypadalo to, že by to mohlo být ono, ale nakonec jsme se k tomu ani nedostali. To samé Triumph Tiger 800 xcx a zde ani v nebyla možnost test projížky, ale ten třívál bych rád někdy zkusil.

Africu v manuálu jsem na testovací projížku osedlal žel těsně po hladkém čtyřválci Crosrunnera jehož Vtec ve mě vyvolával stejné mrazení jako multice. Svezení na Africe tak bylo surové a ucukané a navíc začalo pršet. Zklamán, že to zase asi není ona jsem si přeci jen odnášel, něco co vám tak nějak pořád zní v hlavě. Chtěl jsem jí dát ještě šanci a za cca týden jsem šel na druhé kolo, ale doma byla jen dáma v automatu. Na motorku automat přeci nepatří. Říkali to guruové na motorkářích. Nu což, lidi toho napovídaj.

Ze stroje jsem nechtěl slízt. Tím že jsem se nemusel o spojku vůbec starat jsem získal velký prostor se soustředit na vlastní jízdu. Cítil jsem se na ní bezpečně a komfortně a je to vona a navíc je červená!

Moto přišlo do týdne. Díky chlapům z Honda Lety - Racing Team HJM za naslouchání a pomoc!

Máme spolu již 1700km. Stále se s respektem poznáváme. Hodně pomohla motoškola. To je věcí co člověk neví, že neví. Do města automat supr, supr, ale proplétačka jako se skůtrem to přeci jen není.
Celkově si automat užívám velmi. Někdy si pádlem sám podřadím, když chci hodně razantně vypálit, ale většinou stačí vzít ostře za plyn a podřadí si také. Plně manuální režim, kdy si házím stupně pádlem jsem si zkusil párkrát, ale vzhledem k tomu, že automat v režimu Sport-2 řadí, tak jak bych řadil já, tak zde extra potřebu nemám.
Co si občas dám je bublající mód D, kdy motorka je schopna jet na šestktu čtyřicítkou i do kopce a připadám si jak velkej kluk na velkým stroji v kůží a s třásněmi. Prostě motor má síly až až.

Vzhledem k továrnímu obutí, zatím žádné divočiny mimo silnici. Nějak tak podvědomě již cítím, že těch 20kg navíc v automatu bude v terénu asi znát, ale teď bych neměnil.
Určitě by bodlo zažít nějaké ty enduro návyky s lehčím strojem. Nějaké možnosti se rýsují.
Až zas takové ambice nemám, ale hezky se na to dívá

Letos už se do žádných velkých akcí pouštět nebudeme, ale v zimě se začnu nachytřovat k nějakým odvážnějším výletům, tak kdyby jste se chtěli přidat, tak dejte vědět, možná něco upečem!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bebel17
Bebel17 napsal 31.03.20 v 22:18 10b.

Ahoj, na paradu, pekne citanie, uplne ta chapem...Afrika je Afrika...tak nech sa dari, vela stastnych kilakov so super zazitkami preji

Nafťáček
Nafťáček napsal 30.08.18 v 19:41 10b.

Ahoj. Jsem rodák ze Řevnic, ročník 69, mám advíka v dct a sdílím tvé nadšení. Tak přeju hodně radosti chlape! Již dlouhou dobu žiju v Plzni a do motoškoly se chystám, jak jinak k Mírovi, vyrostli jsme spolu. Tvoje názory i rozbor mě dostali,...sám jsem donedávna Multistrádu považoval za nejkrásnější moto na trhu...Pozdravuj Pavla Radu, jestli ho znáš od Milana. Bude vědět

AfricaTwinL2
AfricaTwinL2 napsal 16.04.18 v 08:07 10b.

at slouzi bez chybicky taky uz cejtim stary kosti a je cas na cenduro

alterego
alterego napsal 20.12.17 v 10:48 10b.

pěkně napsaný, hodně štěstí a zážitků na super mašině

Tomino77
Tomino77 napsal 28.10.17 v 15:48 9b.

Máš to pěkný.

Více komentářů



TOPlist