PROFIL MOTORKY

Honda XL 700V Transalp (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Alfonc
Vloženo 6.12.2021
Aktualizováno 1.8.2022
Zobrazeno 2 758x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Po Transalpu 700 jsem pokukoval už celkem dlouho a jednoho dne přišla nabídka, které se nedalo odolat.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Je to takové víc cestovní než enduro, váží víc než by bylo záhodno, je to do offu dost nízké, ale jako celek je to super motorka na výlety cestou necestou.

Motorku bych doporučil pro - Najde se na ní vyklidněný cestovatel. Může na ní i menší jedinec. Prostě pohodová Honda pro pohodové jezdce.

Doplňky na motorce - Padáky, offové stupačky SW-motech, sklopný zrcátka, měkčené gripy, kryty rukou, kovový kryt motoru, laděná koncovka výfuku, zadní boční držáky a brašny, USB zásuvka, centrální stojan...

Recenze

Rok před představením Transalpa 700, mi kamarád půjčil jeho novou Hondu Deauville 700 a i když jsem v té době jezdil na Hornetu 900, jízda na té nové sedmi stovce byla moc příjemná. Tedy co se motoru týče. Vzpomínám si, jak jsem z NTV700 slezl se slovy „tak tohle až budou dávat do Transalpa, tak si ho snad koupím“. Rok na to Honda představila nový Transalp 700 a já byl nadšený. Nějak se ale moje motocyklové touhy formovaly jiným směrem a tak k pořízení sedmičkového Alpa došlo až koncem sezony 2021!

Jízda na TA7 je prostě taková ta Hondí! Prostě na to sedneš a jedeš na motorce, kterou jako dávno znáš. Motor je takovej „čoprovitej“ a po jednoválcových endurech je to vlastně úplně jiné. Váha je trošku větší, světlá výška nic moc, centrální stojan bouchá na nerovnostech do spodního tlumiče výfuku a dostat motorku na ten centrál, to aby ses nejprve převtělil v Hulka! Nechápu, kdo tu motorku konstrukčně kreslil? Nemá být enduro jednouché, nenáročné stavby?? Tady je tolik plastů a plastíčků a použito tolik různorodých plastových materiálů, že jde z toho hlava kolem. Ale pokud se smířím s faktem, že TA7 je víc cestovní jak enduro, tak mi dochází, že ta motorka je vlastně úplně super

Jak už to v poslední době mám, po pořízení motocyklu začnu řešit úpravy stroje k obrazu svému. Takže, plánuji koncem září s kamarády ještě takový rychlý výlet na šotoliny Chorvatska. Proto upravuji Alpa tak, abych neměl problém pelášit mimo asfalt. Pořizuji chlupatější pneumatiky, repasuji tlumiče, kupuji offové stupačky od SW-motech, jedu pro nepromokavé boční brašny, instaluji řidítka s kryty rukou, sklápěcíma zrcátkama a komfortnější gripy, …. Prostě ladím motorku tak, aby vše klaplo jak má. A když už mám vše hotovo, stalo se několik událostí, které vrcholí mojí neúčastí na akci. No nic, motorka je připravená na dobrodružství, tak jí párkrát protáhnu alespoň po okolí. V lehčím terénu se po úpravách na TA7 necítím nejhůř a i když dojedu na ne zrovna pohodový povrch, poznamenaný deštěm, jede Alp na chlupatých pneumatikách i na blátivé lesní cestě překvapivě sebejistě. Jasně, na HQ701E by tu byl každý rychlejší, ale já nejsem na závodě, ale na výletě. Musím říct, že na takové to výletování cestou necestou, je Transalp dobrá volba. Moc jsme toho letos spolu nestihli a co jsme na TA7 pojezdil, bylo 50% mimo asfalt, kde jsem si to užil i když v menších rychlostech, než by se dalo na endurovějších motorkách, ale ono to přeci nevadí. Rád si projedu hezká místa v komfortní rychlosti, zastavím si tam, kde je to krásné, pokochám se a jedu dál… už se těším na další výlety v sezóně 2022.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Širon79
Širon79 napsal 10.12.21 v 17:17

Hlavně to má nějakou barvu, tahle červená v tý kombinaci s černou je super. Modrá je taky parádní ,ale ne už tolik. Vyloženě negativně na mě působila ta žlutá hořčicová , potom jsem ji viděl naživo v bazaru a málem jsem prodával ledvinu ,jak se mi zalíbila. No mám teď TA 650 ,tak snad jindy.
Ať slouží a přináší radost

Kybergreg
Kybergreg napsal 10.12.21 v 16:45 10b.

Diky, takhle mi to staci. Hmotnostne jsou na tom vsichni Alpici skoro stejne, no a teren je pro me polnacka, lesnacka, louka a podobne. Tezsi teren tu pri vyletech legalne stejne nepotkam. Bahnu se vyhybam.

Alfonc
Alfonc napsal 10.12.21 v 09:55

to Kybergreg: tohle je dost individuální. Mnohdy to není jen o motorce, ale také o jezdci. Záleží, na jaký terén si troufneš. Pokud se ptáš na dovolenou v Bosně a jízdě po šotolině, TA7 to dá hravě. Pokud si chceš zkusit třeba offroadmaraton, tak zkus jiný stroj. TA7 je spíš cestevní jak enduro a TA600/650 si s terénem poradí o chloupek lépe. Ale lesní / polní cestu dají všichni Alpíci. Hodně záleží na pneumatikách a zda je suchý nebo mokrý povrch. Ale to platí všeobecně. TA7 je prostě nízká, těžká, má malé zdvihy tlumičů a je taková bachratá. Ale když na to nebudeš myslet, projedeš na ní víc, než si myslíš. A jestli chceš posouvat hranice obtížnosti trénu, na trhu je mnoho jiných a asi vhodnějších strojů, než je Transalp.Omlouvám se, ale jednoznačnou odpověď neumím. Ideálně...kup, zkus a vyhodnoť si podle sebe

Kybergreg
Kybergreg napsal 09.12.21 v 17:13

Jak to vidis s TA700 v terenu? Zejmena ve srovnani s TA650/600, ktere maji vepredu 21ku.

Mechator
Mechator napsal 09.12.21 v 10:34 4b.

Více komentářů



TOPlist