PROFIL MOTORKY

Honda XL 700V Transalp (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Michal21
Vloženo 2.2.2008
Aktualizováno 15.7.2018
Zobrazeno 15663x
HODNOCENÍ PROFILU OD 31 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Jezdí výborně. Turistické plexi, kufry, centrální stojan, padací rám a vyhřivané rukojeti.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Honda Lety - Racing Team HJM (Dobř

První dojmy - Lehce ovladatelná. Není potřeba se s ní prát, zatáčí ihned na pomyšlení. Výborné brzdy. Příjemná charakteristika motoru. Spotřeba kolem 4.5l. Nízké provozní náklady.

Recenze

19. 1. 2008 - 0 km
Po silničních motorkách jsem hledal něco pohodlnějšího na cestování.
Původně jsem uvažoval o Varaderu od roku 2003, které se prodávalo kolem 160 000 Kč.
Byl jsem se na jeden kousek podívat v Hondě Lety. Zde měli jednoho z prvních Transalpů XL 700 V. Po vyzkoušení Transalpa jsem zjistil, že je to motorka přesně pro mě.

3. 3. 2008 - 1400 km
Na jiném enduru jsem před tím nikdy nejel, tak to nemohu v této kategorii porovnat. Motor má výkonu dost . 160 km/h bez problému.Jednou jsem jel 185km/h, ale tato motorka vás nenutí jezdit rychle. Cestovní rychlost je od 70 do 120km/h.

Přední tlumiče tlumí výborně, zadní je trochu tvrdší (musel jsem ho změkčit). Podvozek jsem čekal na enduru horší, než na silniční motorce, ale je to na stejné úrovní. Motorka je hodně živá v zatáčkách. Sedí se na ní pohodlně (měřím 195cm). Dokoupil jsem turistické plexi.

10. 5. 2008 - 3000 km
Spotřeba se pohybuje od 4.3 do 5.5 l. Nádrž má 17,5 litrů. Ve 2600 km prasklo lanko spojky.Padáky se už 2x zaplatily. Standartní pneu Metzeler Tourance jsou určené pro asfalt a polní cesty. Cokoliv jiného je probém. Například mokrá tráva nebo bláto. Uvažuji o zvýšení řidítek , jízda ve stoje je díky mé výšce problém.

14. 8. 2008 - 7400 km
Dokoupeny vyhřívané rukojeti Oxford a zásuvka 12V pod sedlo. Pneumatiky jsou stále bez známek většího opotřebení.

14. 12. 2008 - 9500 km
Poslední vyjížďka tento rok. Pořídil jsem si navigaci Garmin Oregon 300, centální stojánek a zvýšení řidítek 3cm od SW-Motech.

3. 1. 2010 - 15500 km
V roce 2009 jsem najezdil 6000 km, bylo méně času a víc jsem se věnoval jízdě na kole.

Vyzkoušel jsem testovací modely Kawasaky Versys a Suzuki V-strom.
Kawasaki je více sportovní, má silnější motor který ale vytváří nepříjemné vibrace. Celkově mě zaujala pouze designem. Přední brzda se při ostřejším brždení blokovala.
Suzuki je přijemná motorka. Má příjemný točivý motor bez vibrací.
Výborný posez pro vyšší postavy. Vycházela nám na ní menší spotřeba než na Transalpu.

Přezul jsem na Michelin Anakee.
Pneumatiky Metzeler Tourance vydržely 15 000 km, uprostřed zbýval 1 mm.

25. 11. 2010 - 24000 Km
Dokoupil jsem boční kufry Givi a absolvoval cestu do Alp. Pneumatiky Anakee nemaji takovou kilometrovou výdrž jako tourance. Odhaduji, že vzdrží max. 10 tisíc kilometrů. Výměna zadních brzdových destiček (20 000km).Nová řetězová sada. Motorka mě stále baví.

16. 05. 2011 - 26000 km
Nové pneu Michelin Anakee 2

01. 12. 2011 - 32500 km
Plánoval jsem v létě opět cestu do Alp. Protože nevyšlo počasí, vyrazil jsem směr Hamburg a severní moře.
Koupil jsem si helmu Scorpion S900. Je mnohem tiší než Caberg.

01. 08. 2013 - 40000 km
Nové pneu Michelin Anakee 2. Zadní brzdové destičky. Výměna vyhřívaných rukojetí Oxford (nefunkční přepínač).

04. 10. 2014 - 50000 km
Objevil se problém se snímačem hladiny nádrže, který je spojený s čerpadlem. Nejsem jediný komu se tento problém objevil. Občas ukazuje špatnou hladinu. Pokud nechám zapnutý klíček bez nastartování, ukazatel paliva začne hlásit chybu. Nové čerpadlo stoji údajně 30 000 Kč. Vyměnil jsem kabely ke svíčkám. Motor občas vynechal. Na fóru se tento problém řešil. Vynechání motoru se už neobjevilo.

Motorka mě stále baví, vyzkoušel jsem si několik větších cestovních endur:
Honda Crosstourer 1200 DCT, Aprilia Caponord 1200, Suzuki V-Strom 1000.
Nejlepší pocit jsem měl z Hondy, byla krásně obratná a phodlná, motor má výborný průběh. DCT by mi nevadilo. Jediné mínus je hmotnost 280 Kg. Na místě to bylo znát. Při jízdě se chovala jako mnohem lehčí. Honda mi přišla jako nejvetší, dobře se mi na ní sedělo.
Aprilia mi moc neseděla. Má hodně silný ucukaný dvouválec. Celkově mi přišla moc agresivní. Má hodně široká řidítka, na to jsem si rychle zvyknul. Super jsou palivové mapy, kontrola trakce a elektronicky seřizovatelný podvozek. Svezl jsem se i jako spolujezdec. Při své výšce jsem koukal řidiči do helmy. Bez kufru bych se bál, že by mě někde ztratil.
Suzuki byla naopak příjemná. Dvouválec tahá příjemně od spodu, žádné vibrace.
Motorka je na místě lehká a ovladatelná. Měl jsem verzi s příplatkovými doplňky. Vyšší plexy mělo velké turbulence do helmy kolem 130 km/h to bylo docela nepříjemné. Suzuki je nejlevnější. Kontrola trakce a ABS je u větších motorek nutnost.
Také jem vyzkoušel nového V-Stroma 650. Myslím, že je to jedna z nejlepších motorek. Nový model má mnohem silnější spodek, předchozí model se musel hodně točit.

S Transalpem jsem hodně spokojený. Možný přestup na větší vidím jen z důvodu delších cest a cestování ve dvou. Pak to má smysl.

01. 11. 2015 - 56000 km
Výměna pneu Metzeler Tourance. Anakee 2 vydržely 15000 km.
Našel jsem postup jak opravit častou chybu ukazatele paliva:

07. 08. 2016 - 62000 km
Opravil jsem ukazatel stavu paliva dle návodů na youtube. Oprava je celkem jednoduchá, jen časově náročná. Vyvrtal jsem po stranách snímače dvě dirky a přitlačil snímač drátkem. Také jsem vyzkoušel repasi vzduchového filtru. Hledal jsem rozměr, který je vhodný. Našel jsem Filtron AP199/11, původně je to filtr do sekačky. Je ho potřeba přilepit silikonovým lepidlem. Motorka jede normálně, spotřeba je 4.5 litrů.

Vyzkoušel jsem si novou Hondu Africa Twin.
Byl jsem na ní hodně zvědavý. Všichni ji chválí. Najel jsem na ní 270 km. Podvozek vyžehlí všechny nerovnosti. Lepší si nepamatuji. V zatáčkách sedí výborně. Motorka je celkové větší než Transalp. nohy jsou méně skrčené a dá se jezdit bez problému ve stoje. Sedlo jsem měl v nejvyšší pozici, je měkke a trochu z kopce. Nepřišlo mi moc pohodlné, možná se na to dá zvyknout. Spolujezdec si stěžoval na nepohodlí, Transalp je prý pohodlnější. Má dostatek výkonu na hodně svižnou jízdu. Motor není agresivní, tahá lineárně bez vibrací. Na litrovou motorku výkon nepřekvapí. Zvuk je super, krásně duní. Na jedničku se zvedá na plyn na zadní, což dokáže zapnutá kontrola trakce zatrhnout. 2x se mi povedlo zařadit falešný neutrál. To jsem četl i v několika testech. Je potřeba pořádně zařadit.
Spotřeba 6 litrů je OK. Standardní plexi fouká akorát nad čelo. Neměl jsem s ním problém. Desing motorky se opravdu povedl. Nářadí není pod sedlem ale pod nádrží. Otevřít ho je nutné imbusem. Celkové jsem z ní měl dost podobný pocit jako na Transalpu. Motorka je nezáludná a klidná, zkrátka nejhondější.

29. 09. 2017 - 68000 km
Nové pneu Anakee 3. Koupil jsem si znovu kufr Givi V46, předchozí měl výrobní vadu a občas se vycvaknul (viz. http://motoskaut.cz...nu-vadnych-kufru-v46)
Vyzkoušel jsem si super motorky BMW R 1200 GS Adventure a Kawasaki Versys 1000.
Zatím zůstávám u Transalpa, plánuji s ním najet minimálně 100 000 km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
jirkouš
jirkouš napsal 05.05.19 v 09:27 10b.

To je super recenze a motka pekna

Samíc
Samíc napsal 15.07.18 v 13:50 10b.

Moc pěkný a užitečný popis. Honda je prostě Honda Kdo má Hondu nic neřeší a jezdí

Máťa123
Máťa123 napsal 30.09.17 v 10:08 10b.

je to parádní stroj.

Více komentářů



TOPlist