globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ozubená podložka a hřídel
15.7.2012 v 12:01
Ahoj.

Potřebuji poradit prosím. Mam téměř zánovní komletní řetězovou sadu (ČZ X RING 525 orig.).
Včera jsem vyměnil ozubené kolečko z 15 z na 16z. Kolečko jsem zakoupil( motoretezy.cz)
Již před dvěma lety jsem musel vyměnit ozubenou fixační podložku, přišroubovanou k ozubenému kolečku.
Hlavním problémem bylo, že se opotřebovaly vniřní zuby podložky! A docházelo k pohybu kolečka včetně podložky v délce cca 5mm se současným chrastěním za jízdy
Kolečko jsem namontoval 16z, a přesto se stále pohybuje na pohonné hřídeli po její ose o cca 5mm i při správném natažení řetězu.
Jaké máte zkušenosti s tímto problémem? Máte tam tu samou vůli? Měnili jste už někdy zmíněnou ozubenou podložku?
Mohl bych i zavolat, abych problém mohl lépe specifikovat. Když mi necháš číslo, tak Ti zavolam

Děkuji moc!





Předchozí
1 2
Následující

Ozubená podložka a hřídel

15.7.2012 v 12:14 | Nahoru | #1
Vymačkaná podložka, vymačkaná hřídel, kamarád s TA to má taky tak.. Tohle v Hondě moc nevychytali..
Podložka stojí 230kč, ale ta vymačkaná hřídel 4300kč a rozebrat převodovku..
Nebo se na to zatím vykašlat, vyměnit podložku, dojezdit sezonu a pořešit v zimě, např. úpravou hřídele..

Naposledy editováno 15.07.2012 12:22:08

Ozubená podložka a hřídel

15.7.2012 v 12:26 | Nahoru | #2
vše se dá vyrobit. jen by
ch strojnásobil šířku podložky

Ozubená podložka a hřídel

15.7.2012 v 13:13 | Nahoru | #3
Tohle už nezachráníš,to je na výměnu hřídele-porovnej drážkování na kraji hřídele a pod kolečkem--- to je rozdíl,cóóó??? Taky je v hajzlu čelo drážek,jinak by ti podložka nemizela... Takže dojezdi sezonu a v zimě to rozhoď a vyměň...nebo to někomu,co tomu nerozumí,naděl... ,což se už asi stalo tobě... P-H.

Naposledy editováno 15.07.2012 13:19:06

Ozubená podložka a hřídel

15.7.2012 v 14:06 | Nahoru | #4
Miraus má pravdu. A nebo jde udělat ještě jedna ,,prasečina'' vypodložit podložku (ale to moc dlouho nevydrží) Na svým TA mám tu vůli taky a brácha na AT taky a jezdíme stejně. Ale je fakt, že ta tvoje podložka je už KO. Být tebou nechal bych si vyrobit stejnou podložku o větší tloušťce a lehce upravil ty hrany na drážkách hřídele a mělo by to fungovat. Každopádně je to všechno levnější než měnit hřídel.

Ozubená podložka a hřídel

15.7.2012 v 15:02 | Nahoru | #5
Vyměň podložku za novou a chrastění za jízdy by mělo zmizet. Ta vůle je normální a mají ji tam všechny Transalpy...

Ozubená podložka a hřídel

15.7.2012 v 16:22 | Nahoru | #6
Ahoj, jak jsem tam vrazil nové ozubené kolečko z 15z na 16z. Tak to 16z je asi o 0.5 až 1mm užší, proto tam vznikla o trochu větší vůle. Podložku jsem už jednou měnil. Cena cca 260,- Tak dvě sezony zpátky.
Až včera při sundavání 15z kolečka jsem si opět všiml, že došlo zase ke značnému opotřebení podložky. O asi 50% méně opotřebení zubů. Prozatím to je tak, že k 16z kolečku jsem natlačil tu původní starou podložku(vymlácenou) a na to přitlačil tu ještě zachovanou a utáhl delšíma šrouby. Vůle je menší, ale řešení je to jen na max. jednu sezonu...asi.. Jedině koupit novou podložku, tu natlačit úplně ke kraji. Do prostřed vrazit tu opotřebenou(50%) a přitáhnou ke kolečku. Co?

Nebo koupit novou podložku jako vzorek a podle ní vyrobit jiné lepší. Nerez, slitina?

Prozatím nic nechrastí. KOLIK KM MÁ PODLOŽKA PŘIBLIŽNĚ VYDRŽET ?????

Nebo v horším případě koupit i novou hřídel. Při vymontování hřídele se vypouští olej?

Díky

Ozubená podložka a hřídel

15.7.2012 v 17:09 | Nahoru | #7
Při výměně hřídele se vypouští olej, vytahuje motor, rozebírá převodovka, sundávají ložiska i ozubená kola...

Ozubená podložka a hřídel

15.7.2012 v 21:34 | Nahoru | #8
ta vůle je naprosto normální mám jí já má ji kamoš na x11 i kamarád na DR800

Ozubená podložka a hřídel

15.7.2012 v 23:41 | Nahoru | #9
Ahoj na tvojí zprávu to shrnu sem. Vůla tam má být, jak už zde bylo zmíněno (sice jde o to jak velká).

Vypadá to zajímavě jsem rád, že jsem se s narušeným drážkováním na hřídeli "zatím" nesetkal... čert vem podložku, ač podle mě ta nakonec to drážkování hřídele narušila tím jak se zmenšil její vnitřní průměr a začal deformovat drážky hřídele.

Proč ale zmenšila podložka vnitřní průměr? Nemáš např. zadní rozetu obráceně namontovanou či vymezovací podložky v ose kola přehozený, zkrátka zda máš souosost obou kol... podle mě by za to mohla větší axiální síla.

Víc neporadim, nevim ... zlaté mé problémy s těsněním řetězu.

edit.: Jinak jsem jí nikdy za 85 tkm neměnil ač její boky mají patrné stopy po otěru, tak vnitřní průměr je nedotčený (pokud si vzpomínám, mohl bych případně nafotit).

Naposledy editováno 15.07.2012 23:46:33

Ozubená podložka a hřídel

16.7.2012 v 00:23 | Nahoru | #10
Jjo vůle, že je tam to chápu, ale mně se zdá že jí tam mam o trošičku větší, čímž by se vysvětlovalo to, že se podložka lehce brousí Co?

Nebo jak píše -LOTR-
(Proč ale zmenšila podložka vnitřní průměr? Nemáš např. zadní rozetu obráceně namontovanou či vymezovací podložky v ose kola přehozený, zkrátka zda máš souosost obou kol... podle mě by za to mohla větší axiální síla.)

Pokud si najdeš čas, tak se foto bránit nebudu

Sadu jsem si nechal namontovat v ADT v Horažďovicích. Servis a obchod...
Zkontroluji, nebo můžu zaslat foto zadní rozety...

TA jsem kupoval, když měl nalítáno 15 000 km(5 let zpátky, r.v. 2001), ale tím si nejsem jistý. Stav moto by odpovídal. Vzhled a celková údržba na jedničku jen bylo třeba vyměnit řetězovou sadu.
Výměna nastala v 19 500 km ČZ X ring 525 orig...Teď 37 000 km.
O řetěz sadu se staram pravidelně. Napínání řetězu snad asi jen 2x a jen o kousek. Jezdim s rozumem, ale vždycky také ne.

Otázkou je jestli přední ozubené kolečko od ČZ nemá o pízl jiný vnitřní rozměr od DID?
Nebo zkrátka hřídel je lehce načatá.

Jakou sadu tam máte ČZ nebo DID?
Na TA jsem po celou tu dobu jinak nemusel téměř vůbec šáhnout, když nebudu počítat olej+filtr, brzdovou a chladící kapalinu, brzdové desky, vzducháč, svíčka a seřízení ventilů a Leo Vince...

Ještě mi napadlo. Kamarád má známého na laseru. Že by mi tu podložku vyrobil na míru o trošku širší a s delšíma drážkama? Novou hřídel asi zatim nee

Dalo by se to podle tohoto plánu...? Nebo koupit novou(záloha) a podle ní vytvořit jinou, která by lépe padla?

http://www.motoretez...ansalp-rok-0107.html

Díky

zítra pošlu foto zadní rozety...

Naposledy editováno 16.07.2012 00:24:40

Ozubená podložka a hřídel

17.7.2012 v 00:01 | Nahoru | #11
Ahoj, ještě zde přidávám foto:





Ozubená podložka a hřídel

17.7.2012 v 21:05 | Nahoru | #12
Nechci machrovat, ale ta zadní rozeta je obráceně... proto to nejspíš víc tlačí na jednu stranu a odchází to.

Odsazená plocha zvenčí kola, to samý i nápisy mají být zvenčí.



Naposledy editováno 17.07.2012 21:07:14

Ozubená podložka a hřídel

18.7.2012 v 11:09 | Nahoru | #13
Ahoj, to snad není možný
Ta rozeta je obráceně?! Ty hovadka mi ji otočili! No a já jsem si toho vůbec nevšiml

Odsazená plocha zvenčí kola, to samý i nápisy mají být zvenčí. To myslíš jak? Prosím vysvětli

Řetězová sada byla nandaná v cca 20 000km, teď tam mam 37 000km. Jetá si myslím moc není, viz. obrázek napnutí řetězu. Prověšení okolo 3cm cca.
Co s tím?? Lze jí teď obrátit a napasovat správně a jezdit?

O víkendu jsem nasadil 16z kolečko a zajišťovací podložka je objednaná. Stejně se pokusím domluvit s kamarádem, zda by mi neudělal na laseru širší náhradní.

Samozřejmě se to pokusím vyreklamovat!!!!!!!!!!!!!!!!!

Co si člověk neudělá!!! Kdybych měl doma tenkrát nýtovačku....ksichti

Ozubená podložka a hřídel

18.7.2012 v 15:39 | Nahoru | #14
Myslel jsem to tak. To otoč a je to .

Ozubená podložka a hřídel

18.7.2012 v 23:33 | Nahoru | #15
Kromě toho, že tam máš zadní ozubené kolo obráceně bych si ještě rýpnul s tím průvěsem. Cca 3 cm se mi zdá zatraceně málo. Pokud si to dobře pamatuju, tak má mít Alp něco kolem 4-5 cm. Jestli jsem to celej život nedělal blbě, tak si myslím, že menší zlo uděláš větším průvěsem než menším.

Volnější řetěz (nemyslím samozřejme extrémně volnej) ti občas může bouchnout do kyvky a to je tak všechno, utaženej řetěz se ale napíná a ničí všechna ložiska a ozubená kola na všech osách, na která působí. Může i prasknout. Řetěz se napíná při propružení a jeho průvěs musí to napnutí s rezervou kompenzovat.

Hodně je to vidět u motorek s velkými zdvihy - ty mají opticky řetěz hodně prověšený - mrkni se na obrázky třeba nějakýho krosu. Takhle jsem to myslím někdy kdysi dávno někde četl.

Ozubená podložka a hřídel

18.7.2012 v 23:39 | Nahoru | #16
Tu podlozku bych vyrobil na zakazku, o neco sirsi, aby se kmpenzovalo to ze je drazkovani na hrideli jiz opotrebene, vypali na laseru z nerezu, vyjde to levneji nez novej dil z hondy a i vule se zmensi... Ted uz jen sehnat nekoho kdo ti to nakresli...

Ozubená podložka a hřídel

19.7.2012 v 23:45 | Nahoru | #17
Ahoj.
Dle manuálu průvěs řetězu se má pohybovat 35-45mm. Celou dobu jsem měl 40mm, až teď jak jsem přendaval kolečko z 15z na 16z tak mam asi 35mm(ujel tak 8km), ale určitě to ještě povolím na těch 40mm a víc
Jinak máš pravdu. Je lepší mít volnější řetěz, než našponovaný, to ne

Asi to bude nejlepší. Až podložka přijde, sjedu si tam, zkusím vyreklamovat tu původní podložku a novou si nechám udělat širší asi z toho nerezu. Nejlepší by byla asi kalená ocel co?

Ozubená podložka a hřídel

20.7.2012 v 01:49 | Nahoru | #18
Nebyla, měla by být měkčí než hřídel, pokud bude tvrdší tak tu hřídel ještě víc dodrbe.
Pokud by byly stejně tvrdé, je to taky špatně. Udělej to z nerezu, 1.4301 bude ok.
Jo, a s reklamací asi neuspěješ...

Ozubená podložka a hřídel

23.7.2012 v 18:02 | Nahoru | #19
OK až dorazí nechám jí udělat z nerezu.

Kdyby se našla dobrá duše, která by mi mohla vyfotit správnou pozici jistící podložky na hřídeli, popř. "samotnou" hřídel tak by to bylo naprosto super. Jen pro představu jak to má správně vypadat
Díkec

Ozubená podložka a hřídel

24.7.2012 v 18:48 | Nahoru | #20
Tak tady to máš

Ozubená podložka a hřídel

24.7.2012 v 18:55 | Nahoru | #21
Ještě jinak,na můj vkus je vůle drážkové hřídele a ozubeného kolečka kurevsky velká. Nechápu,že to může soudruhům z Japonska tak dlouho fungovat. Tak kdyby byly uloženy kolečka ve skříni, tak se to za chvilku rozsype. Na druhou stranu tam je asi záměr to mít z vůlí skrz náběh řetězu. Chtělo by to vyzkoušet origo kolečko na málo jeté mašině. To by mne docela zajímalo s jakou vůlí to je

Naposledy editováno 05.08.2016 12:11:01

Ozubená podložka a hřídel

25.7.2012 v 23:55 | Nahoru | #22
Ahoj, super díky za foto Podle fotek je přední ozubené kolečko natlačeno, tak aby ta podložka kmitala v tom volném prostranství, je to tak?
Jsem teda zvědav až mi přehodí tu zadní rozetu, jestli mi to přestane tlačit tu podložku směrem k motoru...
Zítra tam zavolám zda už podložka dorazila. Už jim to nějak dlouho trvá!!! 16.7. jsem to objednával. To by se z toho jeden...

Naposledy editováno 26.07.2012 14:14:36

1 reakcí na tento příspěvek Ozubená podložka a hřídel

18.8.2012 v 16:23 | Nahoru | #23
Ahoj lidi

V prodejně ADT: http://www.atvamoto.cz/prodejna uznali chybu, ochotně rozetu přehodili a podložku vyměnili. Člověk který mi dokázal špatně nasadit rozetu, již tam nepracuje. Nebyl jsem první komu motorku zmršil (jméno můžu poslat SZ)

Mé doporučení, je lepší jeztit do autorizovaného servisu nebo k mechanikovi, kterýho dobře znáte nebo jste na něj dostali doporučení a v lepším případě, když to jde si servisovat moto sám.

Originální podložku jsem si prozatím uschoval a namontoval 4mm(místo 3mm) z materiálu (11 523)
na laseru. Po nasazení a ujetí 70 km cca jsem zjistil že 4 mm je moc. Teď se začala opírat o opačnou (vnější) stranu na hřídeli a došlo k nepatrnému zbroušení.

Až nasadim tu 3mm a vyzkoušim, tak hned napíšu jestli je to už OK.

Prověšení řetězu kolem 3.8-4 cm

Všem chci MOOOC poděkovat hlavně LOTRovi, za povšimnutí otočené rozety.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ozubená podložka a hřídel

22.8.2012 v 08:17 | Nahoru | #24
Punisher> vysmahnout podložku na míru je OK. Akorát bych to nepřeháněl s tvrdostí materiálu . Vyrobíš sice odolnou podložku , ta ti ale zku*ví hřídel . I když po otočení rozety by ti to již nemělo dělat zle .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ozubená podložka a hřídel

28.8.2012 v 22:00 | Nahoru | #25
Ahoj, koukl jsem na tu podložku po cca 50 km a konečně to vypadá že je to OK!
Z 99,99% je nedotčená. Vnitřní strana (blíž k motoru) ta jak je narušená(hřídel), tak z té strany je 100%
Z vnější strany bylo vidět že se jen "dotkla" snad ani to ne. To je ten rozdíl od originální. Ta se nepatrně zúžuje směrem k zubům. Na laseru lze vypálit jen plochu...
Vypadá to skvěle Musí tam být 3mm tloušťka.
Myslim si že nasadit originál by už nebyl žádný problém

(reakce na) Ozubená podložka a hřídel

27.7.2014 v 15:11 | Nahoru | #26
Punisher> ahoj,trochu mimo temu ale zaujima ma prehadzovanie 15 a 16 z kolieska,premyšľam o tom z dovodu dialničneho presunu na dovolenku,ma to zmysel?,ake maš s tym skusenosti.rozeta je original 48z

Ozubená podložka a hřídel

3.3.2015 v 21:23 | Nahoru | #27
Čau, náhodou jste si tu podložku někdo nedělal? Mirek

1 reakcí na tento příspěvek Ozubená podložka a hřídel

13.3.2015 v 07:48 | Nahoru | #28
Ahoj mám taký istý problém ,potrebujem vymeniť minimálne tu podložku,podla mňa to ma velku vôľu.Myslím že koliesko je ešte ok,aj reťaz tak by bolo škoda davat novú retazovku.Ak mi viete poradiť link na tu podložku kde ju môžem kúpiť samostatne.Ďakujem.












Naposledy editováno 15.03.2015 09:57:42

Ozubená podložka a hřídel

13.3.2015 v 18:04 | Nahoru | #29










Dnes so to rozobral a vyzerá že bude stačit vymenit len tú podložku,ak niekto viete kde ju kupit poprosím link.Ďakujem.

1 reakcí na tento příspěvek Ozubená podložka a hřídel

13.3.2015 v 22:05 | Nahoru | #30
Ahoj, tak ji otoč. Bude lepší, když ti to bude líp sedět k motoru. A stojí 240,-Kč a je jen origoš. Druhovýroba údajně tohoto dílu není. Mají ji v podstatě všude, ale většinou na objednání
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp Punisher 13 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981
Hledám parťáka na vyjížďky Tachov a... Honda XL 650V Transalp OskarKilo 5 2.1.2024 v 13:02 FaktNeníCoŘešit


TOPlist