renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 900 XR (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník pipa01
Vloženo 23.9.2021
Aktualizováno 25.12.2022
Zobrazeno 4 136x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Přesně takovou jsem si představoval: krásná, poslušná, výkonná. Prostě Zlaťák :)

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:ACR auto (České Budějovice 4) - S panem Sýkorou je výborná domluva, nic není problém. Doporučil, poradil, dal dobrou cenu. Prostě spokojenost :)

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tracer 9 / 900: Teď už je na trhu Tracer 9, já testoval Tracer 900. Motor je fakt skvělý, jde krásně, po plynu. Ale nevyhovuje mi posez s nohama mírně dozadu. Seděl jsem si dost na k... Nevím, co by na to říkaly po delší jízdě...
Triumph Tiger 900 GT: Do terénu nejezdím a Tiger mi připadal takový outdoor, nevím jak to napsat. Prostě jsem si jej nevybral. Ale dílenské zpracování bezva, zvlášť převodovka bez chyby.

První dojmy - Domluvil jsem si zkušební jízdu v Brně v Renocaru a jel se projet. Pan Popelka zběžně vysvětlil, co se kde zapíná/vypíná a můžu vyrazit. Po prvním nasednutí cítím tvrdší sedlo. Hmm, uvidíme jak dlouho vydržím. Nastartuju, trochu protočím plyn - paráda, zvuk je bezva! Kopnu kvalt, pouštím spojku a ooops... motor chcípnul. Aha, proto pan Popelka říkal, že je zde elektronický plyn abych víc přidával. Na druhý pokus se rozjíždím a po pár stovkách metrů se začínám potutelně usmívat. Jo, to by mohlo být to, co hledám! Přijíždím na světelnou křižovatku. Nebudu to honit přes spojku, dám neutrál. Sakra... jedna, dvě, jedna, dvě. Kde ten neutrál je? No, chce to cvik a lehkou nohu. Za chvíli vjíždím do zatáček za městem a tam je to teprve paráda! Prostě první jízda se povedla na jedničku. Možná proto měly další motorky v mém výběru těžší pozici - testoval jsem je až po BMW.

Motorku bych doporučil pro - Necítím se se svými zkušenostmi na to, abych někomu něco doporučoval. Co můžu určitě doporučit: zkuste se projet na mašině, kterou chcete. Já už jsem byl rozhodnutý, že to u mě bude Yamaha Tracer, ale po zkušební jízdě jsem musel vybírat jinde.

Doplňky na motorce - Konfigurace Zlaťáka? Zlaťák má kromě přípravy pro navigaci, SOS tlačítka a sníženého podvozku všechno ostatní, co konfigurátor dovoluje.
Dokoupeny originál boční kufry a zadní kufr SW Motech s plotnou.
Vyměnil jsem čelní plexi za Puig, instaloval jsem si hrazdu Givi na mobil, protáhl USB kabel od zásuvky k přístrojovce.
Chci domontovat padáky a prodloužení předního blatníku od Wunderlichu a taky uvažuju o komfortním sedle od Wunderlichu.

Recenze

Ale od začátku...
Tak jako většina vesnických kluků jsem začínal na fichtlu ještě před patnácti. Lítali jsme po dědině a po polích, teda když fichtl jel a zrovna jsme se v něm nehrabali :)
V sedmnácti papíry na mašinu (Jawa 250, pak Jawa 350), od osmnácti papíry na auto. Mašinu jsem naboural, opravil, pak ji vyměnil za Trabanta (a pak za další značky dvoustopých vozidel) a na dlouhá léta bylo po ježdění. Jak se blížila padesátka, začal jsem pokukovat po motorkách. Že bych to zase zkusil? No jo, ale dneska je to něco úplně jinýho než stará (dobrá) Jawa.
Začal jsem pročítat články a příspěvky motorkářů tady na fórech a dospěl k rozhodnutí, že tou pravou pro nový začátek v jedné stopě bude Kawasaki Versys 650. Prý je spolehlivá, poslušná, cenově dostupná, ideální pro začátečníky. Nechtěl jsem novou (někde s tím prásknu a bude po ní), proto jsem začal pročítat inzeráty tady i tam a nakonec si Kawu dovezl sám z Německa. Ročník 2016, dva roky stará. Nebyl jsem projet žádnou jinou, prostě jsem si ji dovezl a začal jezdit. Možná to byla chyba, ale prostě to tak dopadlo. A s odstupem času musím říct, že Kawa byla dobrá volba. Jezdil jsem bez problémů, naučil jsem se "s novou technikou" a zjistil jsem, že "to" tam někde zůstalo :) Ale po dvou letech a několika tisících ujetých kilometrů jsem začal cítit, že by to chtělo něco silnějšího. Něco na cestování, ale taky na vyblbnutí. Nějaké zkušenosti už jsem měl a hlavně jsem měl jasno, co chci. V létě 2020 jsem začal tipovat a testovat motorky, které se mně líbily s myšlenkou, že na jaře už budu jezdit na novém stroji. Zkrátím to: testy a vyhodnocení proběhlo a volba padla na BMW F 900 XR. Mezitím jsem dal inzerát na svoji Kawu, kterou jsem poté poslal se slzu v oku do světa (doufám, že pořád dobře slouží, Bořku).
Další volba: jetou nebo novou? Nová je ranec... Kamarád mě říká: podívej se do občanky, kolik ti je. Kdy si chceš něco novýho koupit? V důchodu? Na co šetříš?Hmm, má pravdu. No, konfigurátor na stránkách BMW jsem málem zavařil, ale nakonec jsem vybral "motorku snů" a začal jednat s prodejci. Jak jsem psal na začátku, s panem Sýkorou z ACR Auto je bezva domluva. Ještě jsme mirně poladili konfiguraci, skládám zálohu a už se nemůžu dočkat telefonátu, abych si pro zlaťáka přijel. Po 6-ti týdnech jsem se konečně dočkal a 30. dubna si odvážím zlaťáka domů. Konfigurace mého Zlaťáka je popsaná níže.
Zkušenosti po 5-ti měsících ježdění a 5-ti tisících kilometrů?
Před konečným rozhodnutím jsem si byl BMW ještě jednou projet. Nebyl jsem si jistý posezem, ale ubezpečil jsem se, že je pro mě OK. Na rozdíl od Kawy sedím mírně nahnutý dopředu, na řídítkách. Říkal jsem si, že si pořídím nástavce, ale časem jsem si zvykl a už bych neměnil. Mašina sedí jak přibitá, nerovnosti žehlí krásně, výkonu na předjíždění je dost. Motor bere krásně od spodu, na brzdy je spolehnutí. I když jsem si myslel, že v brzdách takový rozdíl od Kawy není, párkrát už jsem se přesvědčil, že když za to fakt vezmu, je tam sakra rozdíl. V rozbitých zatáčkách sedí líp než Kawa, jsem si víc jistý. Přístrojovka nádherná, konektivita s telefonem, s Interphonem příkladná. S baťůžkem nejezdím (manželka se bojí a stopařky neberu), takže nemůžu posoudit, jak se spolujezdci sedí. Ale když se na to sedlo dívám, žádná sláva to nebude.
Technicky zatím bez problémů. Ze začátku jsem měl problém se studeným startem (prvních pár startů), ale teď už je to pryč.
Co mě fakt vadí je zásuvka. Je umístěná kdesi u motoru a BMW nemá (!) žádnou originál zásuvku na USB někde u přístrojovky. Teda kromě přípravy pro navigaci, kam si můžete přechodku na USB dokoupit. No, přípravu pro navigaci nemám, tak to řeším USB kabelem.

Edit 25.12.2022:
V roce 2021 jsem postupně dokoupil držák navigace Givi (hrazda), zadní top case SW-Motech Urban s držákem Street-rack.
Dál jsem Zlaťáka vybavil padáky Wunderlich Extreme...


...předními a zadními protektory do os kol Wunderlich...



...a prodloužením předního blatníku Wunderlich.


V posledním srpnovém týdnu 2022, po ujetí cca. 9 100 km, jsem před výletem do Slovinska vyměnil gumy. Gumy z výroby (Bridgestone Batlax BT021) jsem vyměnil za Dunlop Sportmax Roadsmart III.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sorbon81
sorbon81 napsal 25.12.22 v 22:55 10b.

Super hodnocení. Užívej

Rosta_89
Rosta_89 napsal 21.08.22 v 00:14 10b.

Ahoj, skvělý výběr! Myslíš, že čidla kontroly tlaku jsou přínosem? Jak dlouho tam vydrží baterie? Nějaké problémy?

Předem děkuji za zprávu
RT

pipa01
pipa01 napsal 06.10.21 v 20:05

Chlapi, díky za zprávy a hodnocení.
Radku, ozvu, díky za info a nabídku.

PallkoXR
PallkoXR napsal 28.09.21 v 12:37 10b.

Tiež ju vlastním už 5 mesiacov a cca 6000 km
Prajem veľa šťastných km a mnoho zážitkov.

Radach
Radach napsal 28.09.21 v 10:45

Zdravím, stejnou motorku, jako máte vy, BMW F 900 XR, vlastním rok a půl, koupil jsem ji v Brně v Renocaru. Mám najeto 11000km. Bydlím v Bučovicích. Pokud byste měl zájem si vyměnit zkušenosti, nebo nějaké zajímavé poznatky, můj telefon je 739 429 085.S pozdravem Radek Hujňák

Více komentářů



TOPlist