PROFIL MOTORKY

BMW F 900 XR (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hanes69
Vloženo 3.8.2020
Aktualizováno 7.2.2023
Zobrazeno 4 931x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Zajímavá novinka od BMW - sportovně cestovní motorka s přiměřeným výkonem

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum BARTH (Pardubice) - Super přístup k zákazníkovi

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tracer 900: Nízká nosnost, slabší výbava

První dojmy - Příjemný cestovní posed, výborná ovladatelnost, osvědčený motor s ideálním výkonem na cestování ve dvou. Dílenské zpracování jedna báseň, krasavice dotažená do detailu.

Motorku bych doporučil pro - Polykání kilometrů na cestách i lítání kolem komína se zkušenějším jezdcem v sedle

Doplňky na motorce - Tovární: D-ESA, vyhřívané rukojeti, quickshifter, PRO režimy, Adaptivní světlomet
Aftermarket: Nosič topcase SW-Motech StreetRack, nosiče sidecase SW-Motech PRO side carier, kufry Alu-Milanek, Tankvak SHAD pin, Padáky Wunderlich Extreme, protektory do os Evotech, závažíčka Evotech, plexislo Puig s deflektorem, přešité sedlo Rutan

Recenze

Po třech sezónách na NCčku a 50 tisících km jsme se se ženou rozhodli pořídit si něco výkonnějšího na dovolenkové cestování. Honda s námi zůstane jako hodný a pracovitý stroj, hlavně na dojíždění do práce, na krátké pojížďky, ale na dlouhé cesty s plnou bagáží přece jen výkonově pokulhává.
Pod dlouhém studování dostupných strojů nakonec padla volba na BMW, a první dojmy potvrzují, že to byla dobrá volba.Zkušební jízda měla požadovaný WOW efekt a tak jsem zasedl ke konfigurátoru, vybral co potřebuji a bez čeho se obejdu, a odeslal požadavek na zpracování nabídky. Trochu nemile mne překvapil přístup dealera kde jsem motorku testoval, protože zpracování nabídky vázlo, stejně tak komunikace. Obrátil jsem se na jiné zastoupení BMW a zde jsem byl naopak překvapen mile. Je to prostě o lidech...
Po dlouhém čekání způsobeném odstávkou berlínské továrny kvůli koronaviru jsem se konečně dočkal telefonátu, že motorka bude do konce týdne připravená v Pardubicích k odběru. Jak slíbili tak se i stalo, a já aktuálně kroužím kilometry v režimu zajíždění. Musím si hlídat otáčky, ale už teď je to příjemné svezení.
Motor je dostatečně silný a pružný, a není to nic, kde si jezdec musí dávat bacha aby náhodou nevzal trochu víc za plyn a měl z toho hnědý poplach. To samé platí o brzdách, výkonné a dobře dávkovatelné. Motor a brzdy jsou výborně sladěná dvojka, kterou k dokonalosti doplňují obousměrný quickshifter a podvozek D-ESA. Elektronika na motorce je kapitola sama pro sebe, v reálu je naštěstí ovládání zcela intuitivní i když to tak podle manuálu nevypadá. Ovládací prvky jsou rozloženy optimálně, důležité funkce jsou dostupné přes samostatná tlačítka, zbytek přes typický BMW ovladač na levé rukojeti, se kterým se hodně příjemně pracuje. Výborné je automatické vypínání blinkrů, protože kdo někdy nezapoměl...
Co inženýři v továrně úplně nedomysleli je 12V zásuvka u levé nohy pod sedlem a ovládání výšky pléga. Pravda, to má jen dvě polohy, ale i tak je páčka ovládání na pravé straně poněkud rozporuplná Jelikož se jedná o novinku na trhu, doufám, že jsou to jediné mouchy na jinak skvělém stroji.

EDIT 10.1.2021
---
Po první sezóně se počitadlo kiláků zastavilo někde na devět a půl tisících, a zbývá tak cca patnáct set do první velké servisky. Motorka postupně dostala veškeré vybavení které považuji za užitečné pro cestovní stroj.
Co se týče výkonu, pohodlí, není motorce co vytknout. Snad je nádrž mohla být větší. I když, při normálních rychlostech je dojezd přes tři sta kilometrů a když se trochu potahá, je potřeba počítat, že koně potřebují obrok a dojezd se logicky zkracuje. Fabrikou obuté gumy Batlax T31 se pomalu blíží konci svého života, počítám tak ještě dva tisíce a konec. Už jsou doma nachystané osvědčené Pirelli Angel GT II.

EDIT 10.1.2022
---
Po druhé sezoně je na počitadle 24 tisíc. Absolvovány dvě servisky, kde mi aktualizovali firmware celýho stroje a zmizely veškeré problémy se studeným startem, konektivitou s novou verzí iOS...
Angel GT II gumy se osvědčili i na tomto stroji, absolvoval jsem na nich Rumunsko a na pohodu. Co nebylo na pohodu byl ovšem řetěz, přece jenom řazení/podřazování s quickshifterem mu dává víc pohulit, a tak se rozloučil po 20 tisících. Pravda, nejsem ten co by řetěz leštil nějak přespříliš, takže mi na něm odešly o-kroužky a pustil hezkou červenou vazelínku. Nainstaloval jsem novou sadu zlacenýho ČZ, tak uvidíme, jestli bude lepší než OEMko.
Jinak je zřejmě motorka asi dost prodávaná po světě, Aliexpress začal kopírovat doplňky od SW-Motechu, ať už zadní nosič nebo šajtru. Koupil jsem ji, a jo, dobrý, nastavitelná délka mi vyhovuje a líp se s ní loví neutrál..
Jinak sedlo od Wunderlichu super, ale u nás jenom pro jezdce. Manželka coby batůžek nadávala jak špaček, že ji sedlo dře do stehen. Bužírky použité pro obšití ve středu sedla asi nejsou ten nejlepší nápad, a tak jsem přes zimu poslal původní sedlo na přešití. Na Hondě se nám Rutan osvědčil, tak uvidíme, jak to bude s delšíma cestama na bramboře.

EDIT 16.5.2022
---
Upravené sedlo od firmy Rutan dělá svoji práci. Má více sportovní tvar než Wunderlich, ale díky gelovým vložkám premium není problém ujet stovky kilometrů denně. Také použitý protiskluzový potah se osvědčil, žena mi po sedle daleko míň cestuje...
Po cestovních gumách od Pirelli jsem na konec minulé sezóny a začátek letošní nasadil sportovní gumy Pirelli Diablo Rosso Corsa II a na lítání kolem komína jsou vynikající. Motorka je na nich mnohem agilnější než na turistických gumách, logicky, ale zase ubývají doslova před očima. Aktuálně mají nalítáno 6 tisíc a pomalu ale jistě končí, do ojezdových výstupků chybí necelý milimetr...

EDIT 24.1.2023
---
Tak podle očekávání daly gumy ještě další ticku a šly dolů. Před prázninama jsem nahodil cestovní Bridgestone Battlax T32. Ze začátku jsem měl trošku dojem, že jsem nasadil obruče místo pneu, ale jak se zajely, fungovaly na výbornou. Na začátku prázdnin serviska ve třiceti, během prázdnin jsem se ženou otočil oblíbené Rumunsko, sám jsem ještě vyrazil do Normandie, no a na konci prázdnin jsem frčel na další servisku. Batlaxy mě mile překvapily, přestože dostali na frak při dálničních přesunech, udržely si použitelný tvar po celých dvanáct tisíc co jsem je měl obuté. Před prázninama plánuji nějaké výlety do Alp a tak jsou na jaro nachystané osvědčené Pirelli Diablo Rosso Corsa II, na cesty kolem Mariazellu jak dělané
Jinak na tachometru aktuálně 41.700 a škarohlídy musím zklamat, motorka se mnou ani jednou nevypekla, funguje jak se na prémiovou značku sluší.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
CB1000R
CB1000R napsal 25.08.21 v 12:35 10b.

Moc hezký XRko!
Ať jsi spokojený a dělá jen radost.

Sir_CHerokee
Sir_CHerokee napsal 20.03.21 v 14:24 10b.

Krásný stroj, taky o ní uvažuju... děkuju za zkušenosti.

Pixly
Pixly napsal 15.02.21 v 09:41 10b.

Je to moc pěkná motorka Moje dřívější BMW G310r trpěla hodně problémy a tak jsem do téhle ač bych si jí dříve koupil, měl strach už jít. Mezi problémy co jsem měl já, byly dvě, které jsem se dočetl i u několika lidí co má F900 - startování za studena, často problematické zařazení neutrálu na křižovatce. U mně bylo často velmi obtížné neutrál vůbec najít a tak jsem na křižovatce řadil neustále jedna/dva a často to vzdal, taky samotné řazení bylo takové hrubé, ale to by mi nevadilo. Mechanický hluk z motoru mě taky nenechával moc klidným, ale když mi lidé říkali že takhle to prostě je a že to nevadí, tak jsem to neřešil. Doufám, že jsem byl výjimka a budeš s motocyklem spokojený, je nádherná a v dané ceně se těžko hledá konkurence. Přeji mnoho šťastných kilometrů

KALUP
KALUP napsal 05.02.21 v 13:39

pěkná , taky po ní koukám

BorisVTR
BorisVTR napsal 14.11.20 v 09:30 10b.

Nádherný stroj. Preju hodne pohodovych km a dávam 10b

Více komentářů



TOPlist