renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZX-12R Ninja (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kali88
Vloženo 30.8.2021
Aktualizováno 4.5.2022
Zobrazeno 3 549x
HODNOCENÍ PROFILU OD 52 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 17.03.2022, Uskutečněno: 07.03.2022, Stav tachometru: 27780 km, Zhlédnuto: 16x, Firma: FIRMA:Garáž 8 (Brno-Dolní Heršpice)


Poté co jsem si užil prvních pár tisíc kilometrů v křesle téhle mojí rakety bylo na čase dát jí trochu servisní péče. Přece jen po koupi nemůžete hned čekat, že je jako nová i přesto že tak vypadá. A já měl velké štěstí, že jsem se k tomu odhodlal právě před sezonou. Jelikož by všechno dopadlo opravdu velice zle. A skutečný stav motorky rozhodně byl schovaný za jejími krásně lakovanými plasty.
Takže jak začít? Hledal jsem nejbližší cenově dostupný motoservis což se ukázalo jako snadné jelikož třeba zrovna Garáž8 v Brně-Maloměřicích bylo blízko a při první návštěvě bylo poznat, že zdejší pánové umějí svojí práci znamenitě a rozumí tomu.
Byly ochotní mi vyhovět v tom co jsem na motorce potřeboval udělat a finančně mě to nezruinovalo což by nejspíš nastalo při návštěvě autorizovaného servisu Kawasaki. Takže jsem začátkem března dovezl po práci mašinu hned k vratům, pán si jí přešel s baterkou ještě za tmy než zmizela za vrata a já si nechal ujet ještě autobus jelikož loučení bylo hrozně těžké i přesto, že mě svezla jen asi dva kilometry po dlouhé zimní pauze.
Výčet prací uvedli na svém fb ale nečekám, že tu každý bude pátrat, takže napíšu co vše má raketa za sebou. Výměna oleje a filtru byla samozřejmostí, ale tím tohle servisní dobrodružství jen začalo. Olej byl spíš černá hmota, takže hrůza. Navíc mi servisák hned na to volal, že olej, jehož drobné stopy objevil okolo snímače pod hlavou motoru teče skoro pod celým těsněním pod hlavou takže to bude chtít výměnu všeho toho těsnění co tam je. Na to se hned nabalí kontrola vůle ventilů, což se ukázalo také jako potřebné, včetně výměny svíček. Jinak motor podle posouzení v parádním stavu, ale nejspíš zcela jistě nemá najeto pouhých 27 tisíc km což se ukázalo při dalším prohlédnutí motorky. Poté co pánové dali motor zpátky včetně chladiče a dalších částí mě dali novou chladící kapalinu jelikož ta byla taky špatná se šlo na zbytek motorky. Rám není svařovaný ale podle slov toho mechanika má raketa celý nový předek včetně budíků a řídítek, takže nějaký karambol zažila nicméně to už odfláknuto od předchozího majitele nebylo, jelikož díly jsou originální a v dobrém stavu tudíž na tomto se nedalo nic obejít nebo nahradit levnějšími díly.
Dále mi bylo řečeno, že brzdovka v obou případech je úplně mrtvá a bylo štěstí, že jsem se na tom ještě nezabil. Nutná výměna. Potom že všechny plasty jsou jinak v základu barevné, takže musela dostat pěkně naloženo a proto je tak krásně zelená. Sice mě to hodně zamrzelo, že jsem si při koupi nedal větší pozor a jednal jsem spíš na základě momentálního nadšení než s rozumem, ale ukázalo se, že i tak to nebyla špatná koupě, protože sice má motorka něco za sebou a byla prodaná nejspíš dost pod cenou a narychlo ale pořád není špatná a nepatří na smeťák. Je to naštěstí motorka dělaná bez kompromisů a tehdejší vlajková loď Kawasaki takže je pod plasty minimum toho co by se mělo pokazit a vypovědět službu. Kabeláž a konektory v pořádku, až na vývod od baterie což byla další část servisu. Poručil jsem si vývody pod sedlo abych nemusel pro nabíjení rozebrat půl motorky jako pánové ze servisu. Přibyly také dvě usb zásuvky na řidítka a gipro ukazatel kvaltu v zelené. Vše provedeno parádně. Pak bylo nutné vyměnit řetězovou sadu, což už nebyl problém nicméně namísto původního krásného zlatého řetězu tam je takový obyčejný v barvě kovu a trochu mě to mrzí. Ale nejspíš dostane brzy takovou hezkou patinu. Důležité je, že je tam takový co tam patří. Přenést nějakých 200 koní na zadní kolo není legrace. Pak na motorce chyběl semtam nějaký šroubek v plastu kapotáží což bylo taky napraveno. Každopádně nyní se střízlivým pohledem na věc vím, že po tomto servisním zásahu mi bude raketa zase nějakou sezonu dělat radost a úsměv na tváři. Ale jelikož nejsem výhercem v loterii ale obyčejný pracující člověk budu muset ještě počkat nějaký pátek na nové pneu, pravděpodobně Bridgestone Battlax. Do té doby bude raketa ještě spát. Pak rád přidám další článek sem do deníku třeba o nějakým výletě. Díkec za trpělivost.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
PlusOne (24) napsal 18.03.2022 v 08:22+1

Ona se ti za tu péči odmění, neboj Vždycky lituju vydaných peněz jen do prvního svezení


Nejnovější záznamy v deníku
  • Konečně!

    Tak už jsem zase zpátky. Celých 63 dní, které byly opravdu dlouhé jsem si myslel, že se nedočkám své rakety. Zápis do deníku se nedá označit pouze jako vyjížďka, ale souvisí to i se servisem a hledáním toho, proč pořád d

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 27.06.2023
    Uskutečněno: 23.06.2023
    Tachometr: 33650km
  • Zimní servis a úpravy

    Tak přišlo na povánoční radost v podobě dalšího servisu mojí zelené rakety. Bylo na čase vyřešit brzdy, přední vidle, ložiska v krku řízení a v kolech, vyměnit TPS senzor za nový a když už to bylo tak všechno dohromady n

    Typ: Údržba
    Vloženo: 02.02.2023
    Uskutečněno: 02.02.2023
    Tachometr: 32188km
  • Červenohorské sedlo

    S nějakým zpožděním kvůli silnému pracovnímu vytížení sem přidávám další záznam. Výlet na Červenohorské sedlo. Den 18.6.2022 se stal naprosto dokonalým zážitkem s jedinou chybou, že měl pouze 24 hodin. Jinak to bylo /cestovani/?act=poi&did=360

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 30.07.2022
    Uskutečněno: 18.06.2022
    Tachometr: 31113km
    Komentářů: 2x
    POI: Červenohor


TOPlist