Vulcanec z devatdesiatych rokov
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XVS 650 DragStar: ...nebola v ponuke...
První dojmy - Krasny zatah a zvuk od spodnych otacok, ovladatelnost. Na druhej strane su brzdy trosku slabsie, obzvlast zadna. Avsak na cruising bohate postacujuce
Motorku bych doporučil pro - Pre cloveka, ktoremu staci rychlost do 150 a radsej si vychutna jazdu krajinou ako sledovanie otackomera...
Doplňky na motorce - Ladeny vyfuk, padaky, kozene brasne, skrateny blatnik,
Recenze
Vulkansky pribeh sa zacal rozhodnutim o absolvovani kurzu na VP sk. A. Dovtedy som vyse 3 roky jazdil Piaggio X8 125 Premium, cca 4000 km, presiel som s nim skoro cele Slovensko. Prisiel ale cas posunut sa, tak som ponukol X8 na predaj...ako poslednu vetu som nezabudol pridat "mozna vymena" za chopp/cruis s motorom V2, idealne DragStar. DragStar sa mi strasne pacil od detstva, no ludia velmi o skuter nejavili zaujem, tak som tomu nechal volny priebeh...v jeden augustovy den sa mi ozval pan, ze ma VN 800 Vulcan. Nechaval ho synovi, ale v TP ma 40kW a mlady nemal vek...tak ze by to vymenil s malym doplatkom z mojej strany. Navrh sa javil rozumne, tak som ho siel pozriet...masina plna chromovych a kozenych doplnkov stala nablyskana na dvore, pokecali sme a dal som si jazdu. Aj napriek nejakej kozmetike a info, ze moto bola polozena, som sa rozhodol. Ano ano, polozeny, stvrtstorocia stary japonec s najazdom 70K km...ale! Na prvu "velku" motorku, moje skusenosti a kupnu sumu nebolo o com. Vymena s doplatkom teda prebehla a Vecko bolo doma.
Strucne info:
VN 800A1
Rok 1995
40kW
Jazda:
Jazda je komfortna, novo calunene sedlo makkucke. Predna vidla je po repase, zadok drzi krasne stopu, neplava. Zatah motora V2 s (kedysi) 40kW je vyborny. Spotreba je pri mojej jazde 4,5-5,5 litra, no pojazdim si do sytosti. Absencia stavu nadrze ci kontrolky rezervy trochu zamrzi, no da sa to odsledovat. Prevodovka je trosku neohrabana, jednotka (ako udajne u vela Kawa moto) je akoby som dostal vankusom po vajkach, ale prijemne .
Brzdy su priemerne, predna este OK, zadna (bubon) je len taky doplnok. Na tento druh moto a styl jazdy ale postacuju.
Servis:
Spojku som musel rozhadzat, aj ked boli menene lamely a plechy, pruziny ostali povodne, co sposobovalo smykanie spojky na 4. a 5. stupni. Rozdiel proti norme cca 1,6 mm, co je dost...po vymene bez akychkolvek nedostatkov. Taktiez sa samozrejme menil olej a filtre, sviecky, cistila nadrz, menili tesnenia karbecu a repas palivoveho kohuta, vymena paliv. hadic a chladiacej zmesi, samozrejme cistenie a mazanie retaze.
Prebehlo taktiez odstranenie niektorych doplnkov po predchadzajucom majitelovi, a to: vymena spatakov za origo, odstranenie viacerych chrom a "live to ride" doplnkov, zadne operadlo a predlzenie smeroviek OFF, vymena LED ziaroviek za klasicke...
Za mna Vulcan VN800 je prijemna motorka, nenarocna na udrzbu, vela si clovek spravi sam, diely su dostupne, technika jednoducha. Je trosku tazsia, no ako sa vravi, po rozbehu uz vahu nepoznat
dzej.pi: vzduchac s kardanom stoji doma tiez
První velká moto není poslední. Ať Ti slouží a dělá radost a někdy příště třeba vzducháč s kardanem.
Supr kousek.