Kawasaki VN 800 (1995)

Vlastník janvejbor
Vloženo 29.5.2015
Aktualizováno 24.4.2016

Od 18. narozenin jsem tu krátce tu déle stihl pojezdit vyjma šlapaček snad všechny druhy moto. Choppery a cruisery jsem dlouho míjel a spokojil se ohrnováním nosu většiny, že tahle kategorie je na stáří. Asi v 25. letech mi zvědavost nedala a půjčil jsem

Suzuki TL 1000S: Špatná pověst spolehlivosti.
Suzuki TL 1000R: Zachovalé kousky daleko v Německu.

První dojmy - Popravdě, ovládání sériovými řídítky velkého 21" kola v malé rychlosti nebo na místě není moc jednoduché a příjemné, jakmile se ale stroj rozvrčí, problém odpadá a jízda s Vulkánem je pěkně dynamická nebo uvolněná, jak si řidič smyslí.

Motorku bych doporučil pro - Určitě moto do výběru těch, co v říši chopperů hledají spíše účelný design, spolehlivost a nižší váhu za rozumné peníze.

Doplňky na motorce - Opěrka spolujezdce a krátká plotna na zavazadla - kupováno přes Ebay z Honk-Kongu, vyšlo stále i se clem levněji, než co se nabízí zde. Od předchozího majitele na moto zůstala kožená rolka vpředu pod motorem, je na pomezí toho, co jsem schopen skousnout z fetiše třásní v této kategorii.

Moto prodáno 24/4/2016 - koupě stejné VN800, ale ve verzi Drifter.

Po prvních jízdách, květen 2015 - objemem 805 ccm a výkonem přes 41 kW leží i dnes v silnější části středního chopperského spektra, což se hodí, protože umí jak potahat jednoho, tak už i obstojně převézt dva. Dostal jsem doporučení na jeho spolehlivost a cenově jsou taky zajímavě položené. Do třetice, nemusím moc chromu ani jiné chopperské/masochistické kožené fetiše, a tak vedle Drifterů, kterých se ale moc nenabízí, byl Vulcan jedna z mála pro mě zkousnutelných voleb. Paradoxně jsem měl na začátku v hledáčku i cestovně sportovní Suzi TL 1000, ale to jen proto, že mají nádherný zvuk, design a přitom se dá na nich příjemně povozit. Protože ale nebyly ve slušném stavu k mání a že bydlím v pěkném místě se spoustou zajímavých krajinek, rozhodl jsem tomu přizpůsobit i posaz a V2 motor pořídil v chopperovském šasi. Vulcan přitom umí i pěkně potahat. Více konkrétních zážitků až něco bude najeto, teď bude muset akutně přijít řetězová sada, vzduchový filtr a obecně nějaká prohlídka...

Září 2015: Vybral jsem si záměrně kousek, který potřeboval několik věcí dokoupit/obnovit, nyní tak jezdím s novou řetězovou sadou, přetěsněný palivovým kohoutem, vzduchovým filtrem, opěrkou spolujezdce s integorvanou plotnou, spojkovými lamelami a v předních vidlích pod novými guerfy klouže nový olej. Skrze partsdepot.cz jsem moto dovybavil pár originálními položkami jako gumová krytka páčky nožní brzdy a jiné prkotiny a hle, stále jsem cenově na tom podobně ne-li lépe, jako bych kupoval stroj, který má vše "ještě v pořádku" - jen to majiteli věřit. Co mě stále trochu trápí, je občasné blafání motoru do vzduchového filtru, jak mi tu ale poradili ostatní motorkáři, je to běžně se objevující věc a hlavně ne neřešitelná a ne za moc. To se mi na VNku také líbí, opravy jdou lehce (většinu shora jsme vyměnili s ostatními motorkáři z ulice sami) i lidem bez výučního listu na opravárenství a zároveň je to cenově přijatelné - co já se nazlobil sundáváním a nadnáváním kapotáží občas i při prkotinách, jako výměna žárovek...

Ohledně designu, musím říct, že se mi Vulkán začíná líbit čím dál více - i když je to maličkost, líbí se mi, že navzdory malému objemu motorka působí z většiny úhlů robustně, přitom k tomu nemusí člověk tahat zbytečná kila navíc. Snad jen zezadu motorka nemusí budit ten správný respekt pořádným balónem na ráfku, ale od toho je tu živý motor, aby případný pochlebovač viděl onu 150ku mizet v prachu letní cesty

Spotřeba se po vyřešení zteřelého těsnění usadila mezi 4,5-5,5l/100 km, což je pro mě taky důležitý parametr - z touhle holkou lze jezdit ve dvou a zhurta do šesti litrů. Dostatek výkonu potvrzen vícedenním výletem do šmavských kopců ve dvou a s bagáží, horší je to s cestovní rychlostí v potřebě rychlejšího přemístění, nad 100 km/h proti pohodě s každými 10 km/h navíc začínají záasadně protestovat vibrace motoru a odpor vzduchu. Možná se pokusím alespoň s tím druhým zabojovat koupí štítku. Druhým výrazným neduhem zpozorovaným manželkou na výletě je tvrdé sedlo a absence madel pro spolujezdce - objednávka zmiňované opěrky se udála ještě v průběhu výletu. Tvrdost sedla pro oba by se možná dala vyřešit koupí ojetého sedla z Classicu, prý jsou kompatiblní a klasik ho má mít měkkčí. Tak uvidíme, kolik kilometrů ještě povolí letošní blížící se podzim.

Nico68
Nico68 napsal 13.01.19 v 19:27 10b.

Pěkný stroj

Tomas_MD
Tomas_MD napsal 12.07.15 v 10:43

Tak Jendo, ať jezdí...

Tomas_MD napsal 01.07.15 v 22:16 9b.

přeji spoustu kiláků kámo

RytirMilo
RytirMilo napsal 05.06.15 v 21:35 9b.

super volba, je to taky moje srdcová záležitost!!

Boža
Boža napsal 05.06.15 v 17:39 10b.