renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZ6 N (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bofik
Vloženo 13.5.2021
Aktualizováno 2.9.2021
Zobrazeno 1 572x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to klasická konstrukce, řekl bych to nejlepší z 90tek, velice točivá a obratná. Jelikož moje první těžko pro mně srovnávat a posuzovat.

Více fotografii

Motorka koupena od soukromá osoba - všechno co se dohodlo platilo, vstřícnost, provedena evidenční kontrola prodávajicim

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ER 6N: ani nevím, možna nahoda, trochu mě vic tahalo jit do 4valce

První dojmy - Velice se těžko hodnotí, moje první moto současně s Áčkem. Koupil jsem Fzku týden před zkouškami a měl ji doma již, alespoň si sednul a trochu se s ni seznamoval . No první dojmy asi jako u každého nováčka, ale po nějakych 1200 km (podzim 2020), již trochu můžu soudit, pro mně vhodná, hravá, příjemná, obratná, ze začátku malinko těžší a silnější ale teď tak akorát. Je to 57 kW co jsem vlastně hledal, 72 kW jsem tak nějak vyndal se seznamu jako zbytečně silnou pro moje začátky. Jinak teď z jara opět jezdím a velice si užívám.

Motorku bych doporučil pro - No kdo chce levnější stroj ve středni kubatuře na hezké ježdení, pro mladší jako přechod z nižší kubatury, kde si troufá může naskočit hned.

Doplňky na motorce - Led blinkry vzadu, jinak série. Plánuji upgrade, dodám časem foto

Recenze

No trochu po pořádku, jako velký fanda aut a motorizmu jsem se po 30 letech odhodlal skočit na motorku o které jsem se do té doby nějak aktivně nezajímal. Nikdy jsem na moto nejezdil, seděl snad jednou jako spolujezdec na 350 Jawě, to asi vše. Na druhou stranu najezdil dost km, vystřídal par pěkných jap. old school aut jako fanda do Hond a Mitsu (Prelude, Accord, Lancer - od 90 do 2007)
Jelikož ale mam rodinu a děti tak na to již prostor ani finance moc není, plánoval jsem koupit před motorkou nějakou atmosféru (Civic Type-R 2007), z toho ale sešlo, došel kovid, moji rezervaci ve Švýcarsku jsem zrušil. No a na jaře jsem se rozhod že to zkusím, udělám si vodičák na moto. Přihláška v květnu 2020, přes léto jízdy, v záři zkoušky. Potom ještě čekat 2 týdny na vydáni průkazu.
Hned v začátku jsem se probral a zorientoval malinko v nabídce, do hledačku se dostala Honda CBF500 potom CBF600, Kawa ER6N a Suzuki SV650 a Yamaha FZ6. Začátkem leta jsem mel hezkou nabídku na jednu FZ6 ale to jsem promarnil, jelikož jsem nespěchal a bal jsem se unáhlit, jasně prodavajici nečekal. Tak jsem si koncem leta vyhlídnul jednu FZ6N, ne nejlevnejší ale v dobrem stavu, všechny papíry, z Čech, serviska, všechny klíče. Hned po zkouškách jsem začal jezdit, ale jenom kratší trasy kolem okresu co bydlim, bohužel na větší výpravy není čas, ale za to jsem byl jeden z posledních co ještě 26. listopadu se proháněl kolem Berouna, Brd a Koněprus.
Jízda na motorce je vic pro agresivni styl, vice do zatáček, okresky, motor jde pekně do otáček, malinko ječí ale to je dáno sériovým výfukem, da se točit hezky, při max. akceleraci kolem 3. rychlosti je citit slušný výkon v 10t otáčkach, tenhle styl ale můžu vyzkoušet jen někde, kde je na to trasa (např. u Hostomic). Jinak da se jet i na 5-6 přes obec, nějak to motorce nevadí. Co bohužel moto nebo jezdec nemá rad asi jako každý naháč, jízda po dálnici, je to otravné, takže časem možná budu hledat něco trochu do kompromisu naháč i na dálnici (jak motorově / krouťák tak nějaký mini štitek). Zatím ale pro moje potřeby to vyhovuje, vice travim čas jízdou tu po kraji a po okreskách. Podvozek je pevný na dobré cestě, mam pocit že na horším povrchu je malinko uskákaný, ještě nevím jak mam nastavenou tuhost zadní vidlice. Brzdy jsou snad dostačujíci, nemám ABS, snažím se brzdit oběma brzdama (nebo jen předni) dle situace, zkouším i intenzivni bržděni, abych cítil jak motorka reaguje, kdy dochází k blokaci kola (zadního). Servis a poruchy zatím bez zkušeností, servis mě čeká, moto nemá tak moc najeto (24t). Jinak změny zatím jenom výměna zadního držáku spz a nove led blinkry, plánuji malý upgrade trochu moto zatraktivnit (závaži, cnc páčky, padací protektory a pod.). Musím říct že již teď trochu pokukuji časem po malinko silnější motorce (objemově), nebo nějakém mixu, ale tenhle rok to jistě nebude. Líbí se mi bud něco novějšího, trochu tíhnu opět ke 4V, těch moc není, MT07/09 , Honda CB650R, Suzuki GSX-S750, Kawa Z900, nebo jenom upgrade na FZ8N trochu novějši (2011-2014). Dále, nemám ukazatel zařazené rychlosti, ale ani ho nebudu doplňovat nebo potřebovat, jezdim dle sluchu a odhadu, občas je pravda že se to těžko odhaduje, ale žiju s tím a nevadí mi to. Právě to řazení mě nejvíce baví, tak jako řazeni na autech které jsem měl (jenom manuál). Bohužel trend je čím vice automatů (u aut) asi kvůli emisím, hold bruselske eko směrnice. Ještě k dojmům, časem plánuji vyzkoušet i jiné modely, něco nového, at vydím rozdíl v letech, jak se chova stara škola a moderní stroje.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bofik
Bofik napsal 13.05.21 v 18:39

Ďakujem za odozvu, no možem pisať česky i slovensky :) Ano, auto je malinko dražši koníček, preto vlastne i ta volba prechodu na moto a nelutujem, vlastne je to taky ekvivalent Type-r na dvoch kolesach, A musim priznat že i dobrý adrenalin a malinko viac slobody a pocit rychlej jazdy stoji zato. Len opatrnost a skusenost potreba mat na mysli, znamy kamarat chirurg z vychodu vždy vravel z jara - a začina sezona, darcovia organov, mame plny sal zakrokov. Nakoniec i tu nedaleko je par krížkov u cesty ktorou pravidelne chodievam. pozdr. Bofik..

Paulano
Paulano napsal 13.05.21 v 16:57 10b.

Dle mého dobrá volba na začátek, ať slouží, dělá jen radost

pali3x
pali3x napsal 13.05.21 v 13:20 10b.

Pekný príbeh... Nejako sa musí začať a človek postupne zistí, čo mu vyhovuje najviac. Škoda, že všetko v živote nie je tak jednoduché ako vymeniť motorku, auto...
Povedal by som, že oproti autám sú motorky oveľa lacnejším koníčkom. Auto ako Honda Civic Type R, prípadne Mitsubishi Lancer EVO stoja dosť peňazí... Naproti tomu motorka je finančne relatívne nenáročným koníčkom
Prajem veľa radosti na cestách a všetky kilometre kolesami dole

Více komentářů



TOPlist