PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Tajdy
Vloženo 28.4.2021
Aktualizováno 16.5.2021
Zobrazeno 2 020x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Praktický stroj na cestu i do terénu.

Více fotografii

Výška jezdce: 189 cm

První dojmy - S motorkou jsem se musel sžít. První usednutí bylo rozpačité, nevěděl jsem jak pracovat s takovou váhou. Ale neseděl jsem na motorce 20 let, takže jsem nečekal nějaké skvělé pocity. Věděl jsem že se musím nejdříve se strojem sžít.

Motorku bych doporučil pro - Transalp bych doporučil jezdci, který hledá pohodovou jízdu na okreskách, horších cestách, polňačkách a občas v nějakém horším terénu, a který si chce cestu vychutnávat, občas si zastavit a pokochat se.

Doplňky na motorce - Zásuvka 12V, vyhřívané hefty, padací rám, boční kufry i top case.

Recenze

Jako prcek jsem strašně rád sledoval Dakarskou Rallye. Fandil jsem Tatrám a neuvěřitelně se mi líbily motorky, které tehdá jezdily. Když jsem si pak řekl, že se po x letech vrátím do sedla, pokukoval jsem právě po něčem takovém.

Nejsem fanda ultra rychlých cestovních strojů a více mě láká pohoda a občas sjet z cesty na nějakou polní cestu a užít si trochu terénu. Čili segment cestovního endura byl jasný.

A protože jsem na motorce dlouho nejezdil a jsem si vědom, že se musím znovu do toho dostat, díval jsem se po nějakých slabších strojích. Taky jsem si nebyl jistý, jestli se budu na motorce zase cítit dobře a jestli budu jezdit. Proto jsem si stanovil limit okolo 50 000 Kč za motorku.

Jednak kvůli tomu, abych v případě, že mě to nebude bavit, neuletěl moc peněz, a pak abych se v začátcích nebál motorku položit. Učit se na enduru a motorku nepoložit mi nepřišlo moc reálné - v terénu se padá dost často. Tak aby mě nemrzelo, že jsem někde zahučel s motorkou za 300K. Samozřejmě mě mrzí pád i s touhle

V této cenové hladině se pohybovalo několik motorek, ale v hledáčku mi zůstal jen Transalp. Cenově dostupný na naučení byl ve verzi 600 XL. Od 30 000 až do sfér, kde jsem se už pohybovat nechtěl. Na youtube jsem sledoval videa, abych se ujistil že dokáže to co od motorky očekávám (a myslím že to Transalp předčil).
Pak jsem shodou náhod narazil na inzerát na Transalp 650, navíc asi 15 Km od mého bydliště a s cenovým limitem, který jsem chtěl.

Zvedl jsem telefon, zajel se podívat a za dva dny byla motorka doma. Za což jsem byl velmi rád. Navíc motorka je ve velmi dobrém stavu, takže spokojenost je maximální.

Snažím se jezdit každý den, a sbírat zkušenosti, v zimě, dešti, za sucha, prostě pořád.

Druhý den, co jsem byl oficiálním papírovým majitelem zapsaným v TP jsem jel do práce. Na kruhovém objezdu mi nedal přednost bílý Focus a já už ležel. Naštěstí to skončilo jen pár oděrkami na motorce (díky padacímu rámu), ale zamrzelo to. Motorku jsem měl doma 4 dny a už jsem ležel. Tak jen doufám, že jsem si to vybral a další nehoda mě už nečeká.

A jak se mi jezdí?

Musím říct, že ze startu to bylo náročné. Vůbec jsem nevěděl jak pracovat s motorkou, kdy řadit, kdy podřazovat, prostě jsem dlouho na mašině neseděl. Ale každodenním ježděním a trénováním schopností na parkovištích se to notně zlepšuje každý den.

Ovladatelnost motorky je celkem dobrá, ale váží nějakých 220 Kg, tak to není tak agilní jako nějaká kroska s poloviční vahou. Nemám možnost srovnat s jinou konkurencí, takže nemůžu říct, jestli je to horší nebo lepší oproti vrstevníkům.

Motorka je to pohodlná, a zatím jsem neměl problémy se sezením. Byť delší cesta mě teprve čeká. Při mé výšce 189 cm, ač mám turistické plexi, mi velmi fouká do ramen a do helmy. Jízda nad 100 km už není dvakrát příjemná, a představa že to valím 120 po dálnici dvě hodiny je vyloženě hrozná.

Výkon motorky je i při mé váze přes 130 Kg naprosto dostačující a téměř dokonale splňuje to, co jsem od motorky očekával. Když je potřeba přidat, má dostatek výkonu. Ale není to trhač asfaltu. A určitě jsou i v téhle kubatůře výkonější motorky, ale mě tohle prostě vyloženě vyhovuje.

Myslím že ideál pro začínajícího jezdce. Dost výkonu pro zábavu, ale ne tolik aby se na tom člověk zabil. Samozřejmě to se dá zvládnout i při malých rychlostech, takže buďte opatrní a dávejte na sebe pozor.

Jak jsem psal výše, motorku jsem pořizoval pro občasné terénní projížďky, a tady opět nemám co vytknout. Na polních cestách se Transalp cítí velmi dobře a nebojí se ani náročnějšího terénu. Tam už se bojím spíše já

Zatím jej mám velice krátce, takže nemůžu hodnotit spolehlivost a nějaké neduhy, proto se toho prozatím zdržím a dopíšu je když tak později.

Každopádně jsem velmi rád, že jsem koupil zrovna Hondu Transalp XL 650, protože mi vyloženě sedla a každý den se těším, že se na ní svezu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Beny73
Beny73 napsal 30.09.21 v 13:14 10b.

Perfektní univerzální motorka pro volný čas

xPeHa
xPeHa napsal 02.05.21 v 16:35

Výstižný popis tranďáka. Najel jsem na XL600V něco kolem 20t.km a se vším cos napsal souhlasím. Skvělá a relativně jednoduchá motorka. Jen ve dvou a s plnou polní už jí občas chybělo pár koní a 6.rychlost, jinak by byl stále v garáži.

JP78
JP78 napsal 01.05.21 v 14:27 10b.

aviku
aviku napsal 01.05.21 v 08:49 8b.

Alpa jsem měl osum roků a najel jsem s ním 30 tis. km. Je to stará dobrá motorka. Časem zjistíš ze by mohla mít větší výkon. Přeji ti spoustu pohodových kilometrů.

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 29.04.21 v 08:25 10b.

Více komentářů



TOPlist