Vlastník | Targus | |
---|---|---|
Vloženo | 27.1.2021 | |
Aktualizováno | 27.1.2021 | |
Zobrazeno | 3 559x |
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
Vlastník | Targus | |
---|---|---|
Vloženo | 27.1.2021 | |
Aktualizováno | 27.1.2021 | |
Zobrazeno | 3 559x |
Moc pěkná renovace
Nádhera . Co dodat - zlatý český ručičky . Užívejte ( jestli se nepletu ) poslední originál Jawy.
Nádherná modrá . Jo tyhle renovace jsou peklo.Když by sis rek 20 na hodinu, tak to nikdo nezaplatí. Teď doděláván 634/4 takék doklady EU. Koupil jsem za 25 i s přihlášením na mě a dovo zem dom. Asi mě nějak očarovalo to světlo z kalifa. No zatím jsem v dílech a výbrusech na 65. Jo choroba jawa čz...
Z hovna bič neuděláš.
Ahoj, díky za komentář na ZX6R napsal jsem ti tam reakci, tak koukni až budeš mít čas a teď u tebe koukám, na tu opravu, jsi moc šikovný, jak píšou kluci, udělat z motorky takovou fešandu to musí být radost. Na 634 jsem si dělal řidičák a moc jsem po ní toužil, ale už je to dávno. Od roku 1990 po vojně, čekám, kdy Jawa / ČZ - prostě česká motorkářská škola / evropská velmoc (v mých očích) začne dělat kubatury 500, 600 atd. Nedočkal jsem se, je to škoda, takové krásné stroje dělali dnes už jsou přežité. Tak teď sedlám Kawasaki a Jawy si na srazech fotím, protože jsem Čech. Potkávám jednu u Míšova pravidelně je to Jawa 500 OHC a vždy si ji vyfotím. Ta se nemusí ladit, má nádherný zvuk, je to nádherný skvost.
Fešanda z východu. Ta ještě služby nadělá.
Wingfr
Souhlasím. Ty ses mámě opravdu moc nepovedl!
Tohle se fakt nepovedlo. Hnus
Hezká oprava. Mám radost z každého opraveného nebo dochovaného kousku.
Ať dělá radost.
Mám typ 632 a vše je tam originál, včetně pneumatik. Nájezd 10.000 km.
konečne, poriadny príspevok, s popisom a fotkami
Krásná práce.
Properitus
Dobré poznámky. Pokusím se odpovědět.
Ohledně karburátoru. Úvaha byla prostá, Pokud docela slušně fungoval přeplavovák v 634, proč by neměl fungovat v takřka totožném motoru, který prakticky prakticky nezměnil žádné významné parametry? Praxe mi dala za pravdu, s dobře natryskovaným přeplavovákem motorka znatelně ožila. Měřili jsme zrychlení, je to poznat. Z toho vyplývá, že jsem buďto dobrý ladiič starých křápů, anebo neumím uvést do původního a zejména funkčního stavu, sytičový karbec.
Úprava na kotouč vycházela z jednoduchého a NEporušitelného principu - synek si VŠE financoval a řídil SÁM!!! Já jsem pouze upozorňoval a radil v případě jeho zájmu či dotazu. Princip vychází z jednoduché pravdy, že na vlastních chybách se člověk učí nejrychleji.
Tzn. kluk sehnal zrušenou motku ze sběrných surovin, já jsem ji pouze přivezl. do garáže. Rozprodejem zbytných dílů srazil cenu celé vidlice a její opravu, původní vidlici a řídítka zabalil a uložil do regálu, aby byl případně motorku schopen uvést do původního stavu. Tímto způsobem získal kompletní repasovanou vidli s kotoučem za cca 1500 Kč.
Co se týká čerpadla (tzv. oilmaster) je to jednoduché. Nikde jsme jej nesehnali, protože se už nevyrábějí. Ostatně do takových detailů syn ani nechtěl jít - viz výše princip financování a rozhodování.
Takto doničená Jawa? No a já si vždy myslel, jaká to bývala pěkná kovářská práce tyto tradiční stroje ze socialistického období, která vydržela a pomalu majitele přežila a on i toto někdo dokáže takto rozbít. Kdysi kolem roku 2000 jsem také měl třiapůlku, takže si ještě matně vzpomenu, jak se na tom tehdy jezdilo a nebylo to špatný.
Každopádně jste si pěkně užili rozsáhlé renovace, nestačím se divit, kolik to potřebovalo oprav. Překvapuje mě i problém se sytičovým karburátorem, který jsem já měl a protože fungoval, jako problém jsem ho nevnímal, fungovalo to s ním normálně a ještě s nízkou spotřebou. Ten užší dyfuzor bude mít sice rychlejší průtok vzduchu, ale při vyšších otáčkách a zatíženích motoru to nebude stíhat krmit a bude to jak seškrcené.
Když jste ale chtěli kotoučovou brzdu, proč jste nedali vrtaný plovoucí kotouč, který jsem na jawě měl já? Pevný třmen i kotouč totiž není úplně dobrá kombinace, kterou jawa zkoušela a nebylo to úplně ono.
Kdybych to dělal já, tak tam asi hodím přímazové čerpadlo, protože to míchání oleje mě fakt štvalo, navíc mám vyzkoušené, že pokud se to pořádně nerozštěrchá, tak i moderní 2T olej sedne ke dnu. To by ale v praxi znamenalo s motorkou dělat několik salt s mnoha vruty a nebo si to míchat postupně v kanystru, což se na benzince dělá blbě a zdržuje to.
No to ste sa dali na pekny boj, pekna renovacia!
mito7
Určitě ne. Když jsem na to poprvé sedl, bylo to, jako když v osobáku povolíš ruční brzdu. Je to hlavně o natryskování a průchodu vzduchu přes filtrbox. O málo užší karbec způsobuje akorát rychlejší proudění vzduchu, což není na závadu.
Ten karburátor z 634 má menší průměr difuzoru, výkon bude menší.
Původní stav tedy strašidelný. Ale že prokoukla...
Perfektní popis oživování mrtvoly, zažít bych to asi nechtěl, resp. ani nedokázal, ale někomu to přináší i radost. Takže jasných 10 za stroj i recenzi.
(kdybych byl kurva, srazím 9bodů za tu šílenou barvu, ale třeba to v reálu vypadá víc heterosexuálně )
Edit: proč je neaktivní? To už jste jí prodali? Nějakému žužu metroušovi s fousiskama až na nádrž?
Na to jak to vypadalo, dávám 10 b. To jste si pěkně mákli. To je hrůza co někteří inzerují jako velice zachovalou motorku. teď jí máte doopravdy nádhernou. spojka z 634 je hodně na dlouho.
Hezky vymazlená osma, taky jsem ji měl, trpěly na servanou spojku , z té 634 je to ale potom na furt. Ať jezdi
pekná robota
Tak tomu říkám odvaz... 10 b za vnikající práci na tomto socialistickém stroji. Práci čest.
Tak to jsme s těma kamnama a radama na tom úplně stejně , ale my jsme na ty starší pekáče, které jsou možná trochu v lepším stavu .
Díky za všecky komenty.
Montyjawa
Ono už o moc víc udělat nešlo. Nebyli jsme akorát v převodovce a na výbrus budem čekat, dokud to bude chytat. Z traktoru letadlo neuděláš...
cmíral
Ceny starších pekáčů české výroby jsou dost přestřelené a kluk se na takové vraždě aspoň něco naučí. Nechávám ho dělat samotného většinu věcí, akorát ho sejřím udílením "cenných rad" a přikládám do kamen.
Tyto stroje z bývalé socialistické ciziny od překupníků jsou vždy doježděny na kost to je známá pravda a jawa za to přece nemůže a nic takového bych si do dílny nevzal jak mám ty jawy rád.
Pěkná Sašena To sis máknul
Nevím, co to stálo -ale jestli jste udělal jen to málo, co popisujete, tak nevidím problém. Prostě to byla 35 let staré motorka ,která jezdila celej život motokros(po ruských prašných cestách). Lepší tam nejsou, potom se ještě najdou kousky se zničeným rámem od sajdy, a motorem od sekery.
hromada práce,ale povedlo se
Týnecký vergl obdivuji tu snahu.taky jsem ji kdysi měl.
A tak to většinou bývá s těmi dobrými kupy...
Proměnili jste to ale zase zpátky na motorku.