renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/638 (1989)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Targus
Vloženo 27.1.2021
Aktualizováno 27.1.2021
Zobrazeno 3 557x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Týnecký traktor s německým štítkem a kilometry, podle barvy a konzistence všudypřítomného bláta, evidentně najetými kdesi na Divokém Východě. Jmenuje se Sašena podle bývalé majitelky (chacha!) uvedené v polském těžce zánovním eurotechničáku ("Aleksandra")

Motorka koupena od Ani se neptejte! - Tvrdý byznysmen, který umí skvěle fotit!
Citace z inzerátu:
Prodám Jawu 350 typ 638, r. v. 1989, s platným, plně přepsatelným TP, všechna čísla jsou původní a souhlasí se štítkem / TP / SPZ.
Žádné změny rámu, ani motoru. Vše původní z výroby.
Motocykl letos ještě nejel, je potřeba po zimě udělat údržbu, dát novou 12 V baterku. Kompres motoru výborná.

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Když jsem tu chuděrku uviděl naživo a zblízka,zděsil jsem se. Vzápětí jsem si naneštěstí tenkrát vzpomněl, že si Sašenu vyhlédl můj syn, coby zdroj náhradních dílů, které využije ke kříšení jiné mrtvoly z Týnce a zbytky pak zobchoduje. Já blbec!!!

Motorku bych doporučil pro - Pro autonomní vývojáře, snažící se o zkonstruování stroje nazývaného perpetuum mobile.

Doplňky na motorce - Speciální zesílení rámu pro extra tlusté majitele. Vzhledem k tomu, že synovi nedávám řádně najíst, odinstalováno.

Recenze



Předmluva
Jelikož jsem zde byl nejednou tepán, že v diskuzích jen kecám a žádnou motku jsem doposud nepředvedl, nahazuji zde kousek, který je synkův. Činím tak proto, že na mém křápu jaksi není moc co ukazovat.

Původně jsme ji přitáhli do dílny za účelem zušlechtění kvůli plynulému průjezdu přes spřátelenou STK a následnému prodeji za účelem získání peněz na něco méně zbořeného. Takže jsme Sašeně zlehka svařili zalomený rám pod sedlem, opravili elektriku, pětkrát vyměnili olej, abychom aspoň naředili ten nevyčistitelný humáč vytékající z motoru, dali do kupy pár věcí, jako jsou lanka, pištivá ložiska a všelijaké nefunkční páčky, aby vzápětí kluk spočítal, že se přepočítal a finančně jsme na hranici prodejnosti této týnecké parodie na motorku. Tudíž ekonomická návratnost nula nic a hromada šrotu pořád k ničemu. Synek chvíli přemýšlel a pak se rozhodl pro adopci této příšery, protože finanční obzor rozjeté investice už byl alespoň odhadnutelný.
Takže následovala rozborka celého krámu (naštěstí kromě motoru - zatím!) od zadní odrazky po kompletní přední kolo.

V obou etapách opravy jsme dělali jmenovitě:
- výměnu zadního brzdového štítu, starý měl ulomený záchyt reakce
- repasi uložení zadní kyvky
- opravu bateriové schránky
- svaření a zesílení rámu pod sedlem podle modelu 639 z r. 1998
- nový podsedlový plast
- nová ložiska nábojů + zastavení koroze v ráfcích obou kol
- nové manžety řetězu + kryt pastorku
- GO sedla (nevěřili byste, co to dalo klepání, rovnání a svařování, aby to aspoň trochu sedělo a dalo se to dokonce i občas zamknout)
- GO původní přední vidlice
- výměnu hlavního stojanu
- výměnu otáčkoměru
- opravu elektroinstalace a osvětlení (s*al jsem se s tím dva týdny!!!)
- repasi palubovky
- odrezení palivové nádrže + vylití barvou
- čištění + vyleštění výfukového systému (nakonec na to šly jiné laufy)
- opravu zavěšení motoru (vytlučený držák na motoru, motor seděl na stupačce)
- opravu brzdového pedálu
- repasi originálního sytičového karburátoru a jeho následnou výměnu za jiný - zrepasovaný přeplavovák ze 634 (přírubu jsem dělal dvě šichty!). Sytičový Jikov v kombinaci s Babišovo řepáckým koktejlem prostě stojí za ho-pííííp!
- nová zrcátka
- výrobu držáků výfuků (potřebná velikost jednoduše není)
- výměnu spojky za model 634 (prasklý hliníkový koš)
- repasi zbořené přední vidlice z 639 a její výměna (přece jenom kotouč je kotouč)
- vyrovnání řídítek
- vyrovnání padáku
- výměna přepínačů a páček za zachovalejší a originální
-repasi stupaček
výměnu příložky výfukového kolena
- klepání blatníku a podsedlových schránek
- výrobu lišty na uchycení nákolenice na nádrži
- nový lak s relativně zdařilým pokusem o dobový pololesk + polepy.

A k tomu rok a půl našeho života s menšími přestávkami na jiné projekty, které vydělávaly na tuto černou díru v našich prkenicích a zaháněly černou můru v našich motosnech...

Výsledek je, jaký je. Týnecký kříženeček v azuru a už tak trošku v ažúru, neboli á jour - prostě synova Sašena.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kaw.38
kaw.38 napsal 21.02.24 v 06:02 10b.

Moc pěkná renovace

EWING
EWING napsal 21.09.23 v 22:54 10b.

Nádhera . Co dodat - zlatý český ručičky . Užívejte ( jestli se nepletu ) poslední originál Jawy.

Vikmanov2
Vikmanov2 napsal 10.09.23 v 16:27 10b.

Nádherná modrá . Jo tyhle renovace jsou peklo.Když by sis rek 20 na hodinu, tak to nikdo nezaplatí. Teď doděláván 634/4 takék doklady EU. Koupil jsem za 25 i s přihlášením na mě a dovo zem dom. Asi mě nějak očarovalo to světlo z kalifa. No zatím jsem v dílech a výbrusech na 65. Jo choroba jawa čz...

Milimetrovej
Milimetrovej napsal 25.01.23 v 13:23 2b.

Z hovna bič neuděláš.

Paler
Paler napsal 19.12.22 v 12:56 10b.

Ahoj, díky za komentář na ZX6R napsal jsem ti tam reakci, tak koukni až budeš mít čas a teď u tebe koukám, na tu opravu, jsi moc šikovný, jak píšou kluci, udělat z motorky takovou fešandu to musí být radost. Na 634 jsem si dělal řidičák a moc jsem po ní toužil, ale už je to dávno. Od roku 1990 po vojně, čekám, kdy Jawa / ČZ - prostě česká motorkářská škola / evropská velmoc (v mých očích) začne dělat kubatury 500, 600 atd. Nedočkal jsem se, je to škoda, takové krásné stroje dělali dnes už jsou přežité. Tak teď sedlám Kawasaki a Jawy si na srazech fotím, protože jsem Čech. Potkávám jednu u Míšova pravidelně je to Jawa 500 OHC a vždy si ji vyfotím. Ta se nemusí ladit, má nádherný zvuk, je to nádherný skvost.

Více komentářů



TOPlist