PROFIL MOTORKY

Jawa 350/638 (1989)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Targus
Vloženo 27.1.2021
Aktualizováno 27.1.2021
Zobrazeno 1 299x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Týnecký traktor s německým štítkem a kilometry, podle barvy a konzistence všudypřítomného bláta, evidentně najetými kdesi na Divokém Východě. Jmenuje se Sašena podle bývalé majitelky (chacha!) uvedené v polském těžce zánovním eurotechničáku ("Aleksandra")

Motorka koupena od Ani se neptejte! - Tvrdý byznysmen, který umí skvěle fotit!
Citace z inzerátu:
Prodám Jawu 350 typ 638, r. v. 1989, s platným, plně přepsatelným TP, všechna čísla jsou původní a souhlasí se štítkem / TP / SPZ.
Žádné změny rámu, ani motoru. Vše původní z výroby.
Motocykl letos ještě nejel, je potřeba po zimě udělat údržbu, dát novou 12 V baterku. Kompres motoru výborná.

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Když jsem tu chuděrku uviděl naživo a zblízka,zděsil jsem se. Vzápětí jsem si naneštěstí tenkrát vzpomněl, že si Sašenu vyhlédl můj syn, coby zdroj náhradních dílů, které využije ke kříšení jiné mrtvoly z Týnce a zbytky pak zobchoduje. Já blbec!!!

Motorku bych doporučil pro - Pro autonomní vývojáře, snažící se o zkonstruování stroje nazývaného perpetuum mobile.

Doplňky na motorce - Speciální zesílení rámu pro extra tlusté majitele. Vzhledem k tomu, že synovi nedávám řádně najíst, odinstalováno.

Recenze



Předmluva
Jelikož jsem zde byl nejednou tepán, že v diskuzích jen kecám a žádnou motku jsem doposud nepředvedl, nahazuji zde kousek, který je synkův. Činím tak proto, že na mém křápu jaksi není moc co ukazovat.

Původně jsme ji přitáhli do dílny za účelem zušlechtění kvůli plynulému průjezdu přes spřátelenou STK a následnému prodeji za účelem získání peněz na něco méně zbořeného. Takže jsme Sašeně zlehka svařili zalomený rám pod sedlem, opravili elektriku, pětkrát vyměnili olej, abychom aspoň naředili ten nevyčistitelný humáč vytékající z motoru, dali do kupy pár věcí, jako jsou lanka, pištivá ložiska a všelijaké nefunkční páčky, aby vzápětí kluk spočítal, že se přepočítal a finančně jsme na hranici prodejnosti této týnecké parodie na motorku. Tudíž ekonomická návratnost nula nic a hromada šrotu pořád k ničemu. Synek chvíli přemýšlel a pak se rozhodl pro adopci této příšery, protože finanční obzor rozjeté investice už byl alespoň odhadnutelný.
Takže následovala rozborka celého krámu (naštěstí kromě motoru - zatím!) od zadní odrazky po kompletní přední kolo.

V obou etapách opravy jsme dělali jmenovitě:
- výměnu zadního brzdového štítu, starý měl ulomený záchyt reakce
- repasi uložení zadní kyvky
- opravu bateriové schránky
- svaření a zesílení rámu pod sedlem podle modelu 639 z r. 1998
- nový podsedlový plast
- nová ložiska nábojů + zastavení koroze v ráfcích obou kol
- nové manžety řetězu + kryt pastorku
- GO sedla (nevěřili byste, co to dalo klepání, rovnání a svařování, aby to aspoň trochu sedělo a dalo se to dokonce i občas zamknout)
- GO původní přední vidlice
- výměnu hlavního stojanu
- výměnu otáčkoměru
- opravu elektroinstalace a osvětlení (s*al jsem se s tím dva týdny!!!)
- repasi palubovky
- odrezení palivové nádrže + vylití barvou
- čištění + vyleštění výfukového systému (nakonec na to šly jiné laufy)
- opravu zavěšení motoru (vytlučený držák na motoru, motor seděl na stupačce)
- opravu brzdového pedálu
- repasi originálního sytičového karburátoru a jeho následnou výměnu za jiný - zrepasovaný přeplavovák ze 634 (přírubu jsem dělal dvě šichty!). Sytičový Jikov v kombinaci s Babišovo řepáckým koktejlem prostě stojí za ho-pííííp!
- nová zrcátka
- výrobu držáků výfuků (potřebná velikost jednoduše není)
- výměnu spojky za model 634 (prasklý hliníkový koš)
- repasi zbořené přední vidlice z 639 a její výměna (přece jenom kotouč je kotouč)
- vyrovnání řídítek
- vyrovnání padáku
- výměna přepínačů a páček za zachovalejší a originální
-repasi stupaček
výměnu příložky výfukového kolena
- klepání blatníku a podsedlových schránek
- výrobu lišty na uchycení nákolenice na nádrži
- nový lak s relativně zdařilým pokusem o dobový pololesk + polepy.

A k tomu rok a půl našeho života s menšími přestávkami na jiné projekty, které vydělávaly na tuto černou díru v našich prkenicích a zaháněly černou můru v našich motosnech...

Výsledek je, jaký je. Týnecký kříženeček v azuru a už tak trošku v ažúru, neboli á jour - prostě synova Sašena.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
raid
raid napsal 03.04.21 v 10:22 10b.

Původní stav tedy strašidelný. Ale že prokoukla...
Perfektní popis oživování mrtvoly, zažít bych to asi nechtěl, resp. ani nedokázal, ale někomu to přináší i radost. Takže jasných 10 za stroj i recenzi.
(kdybych byl kurva, srazím 9bodů za tu šílenou barvu, ale třeba to v reálu vypadá víc heterosexuálně )
Edit: proč je neaktivní? To už jste jí prodali? Nějakému žužu metroušovi s fousiskama až na nádrž?

Jenisatko
Jenisatko napsal 01.04.21 v 19:24 10b.

Na to jak to vypadalo, dávám 10 b. To jste si pěkně mákli. To je hrůza co někteří inzerují jako velice zachovalou motorku. teď jí máte doopravdy nádhernou. spojka z 634 je hodně na dlouho.

w_i_l_l_y
w_i_l_l_y napsal 30.03.21 v 06:06 10b.

Hezky vymazlená osma, taky jsem ji měl, trpěly na servanou spojku , z té 634 je to ale potom na furt. Ať jezdi

callowsick
callowsick napsal 03.02.21 v 17:21 10b.

kaw.38
kaw.38 napsal 30.01.21 v 09:41 10b.

Pěkná

Více komentářů



TOPlist