renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/638 (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník velesmoula
Vloženo 19.3.2011
Aktualizováno 12.1.2013
Zobrazeno 5 333x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Jde o motor jawa 350/638 v doma předělaném rámu pionýra.

První dojmy - No, co napsat k prvním dojmum, když jsem si motorku stavěl sám.. ale bohuže, je to poviné, takže motorka nepohodlná, tvrdá, vratká, málo kdo na to sednul, ale sílu, zátah a výkon na třindu slušnej, škoda, že se nepovedlo to dotahnout dál.

Recenze

Před čtyřmi lety jsem se rozhodl udělat si speciál na závody socialistik-dragster. Od kamaráda jsem přivezl pionýra, toho jsem během další týdnů rozřezal a posvářel sem si vlastní rám, podle představy a praktičnosti. Původně se vše připravovalo do kategorie do 175 ccm, ale ta nakonec byla zrušena a vznikla nová do 250 ccm. Začal jsem přemýšlet o motoru a jelikož sem v té době jezdil na ČZ, byla to pro mě značka číslo jedna, vybral sem si ČZ 250/455.
Motor byl až z Hořice, což bylo z ruky a byl v hroznym stavu, byl totiž vyndaný z traktůrku. Naštěstí mi známý za rozumnou dohodu repasoval kliku, vyměnil jsem si ložiska a vše, co šlo a po mnoha dalších komplikacích jsem ho dovedl do slušného stavu.Karburátor přišel z kývačky, Jawa 350 a zapalování původní kladívka, akorát nikdy nezačalo dobíjet, takže musela být dostatečná zásoba baterek. Nádrž je ze sekačky, takže se dá říct, že motorka je postavená z toho nejvhodnějšího, co se dalo sehnat. Po první sezóně jsem během zimy zkoušel udělat první úpravy motoru (snížení hlavy, odlehčení kliky, vyleštit kanály atd a především prodloužení zadní kyvné vidlice, kvůli děsnému stavění na zadní.Na zadní se motorka sice nestavěla, ale díky úpravám motoru začala klouzat spojka, takže jsem se ani zdaleka nepřiblížil mým nejlepším časům z první sezony (12,25 sekundy)a nepovedlo se navázat na předešlé dvě výhry.
Kvůli těm všem událostem jsem přešel do třídy do 350 ccm. Motor byl ze staré Jawy 350/360, takže stará, těžká panelka, bez jediné úpravy, která nemohla ani v nejmenším konkurovat Jawám 638 a 640 s výkonama o kterejch se mi mohlo zdát . To se nakonec i potvrdilo a skončil jsem předposlední, ikdyž pro mě se skvělým časem, 11,81 sekundy, takže jsem byl spokojen. Objevilo se sice pár much, jako opětovné pokusy o stavění na zadní a problém se slazením dvou kladívek, ale většina se dala přehlédnout. (jízda MZ250 s mojí panelkou)
Do závodů na jaře 2011 jsem vyjel s motorem JAWA 350/638. Válce dostaly osmý výbrus, karburátor je z krosky ČZ, 34 mm difusor, snížené hlavy, vyměnil jsem ložiska a simeringy a pořídil zapalovaní VAPE a dal malou rozetu se 14ti zuby. Svařil jsem si dvoukomorové výfuky plus mínus podle výkresů, místo zadních tlumičů dal jekl a vystužil jsem rám. Vše šlo suprově, motorka jela skvělě, ikdyž docela dost hrabala, bohužel jsem dal špatné ložisko do převodovky a vyskakovali mi rychlost a některé nezapadali. Ale i tak jsem byl spokojen s tím jak to jelo.
Minulý závod jsem se opět něčemu přiučil a tak jsem udělal další drobné změny. Dal jsem správná ložiska do převodovky, takže vše už řadí jak má alespon zatím. Trochu jsem vyleštil kanály, upravil jsem časování alespoň úpravami pístů, slícoval jsem kanály, vykorkoval kliku a hlavně místo zadního pláště z JAWY je tam nově plášť 130/90-16, takže je po hrabání aspon částečně. Vše zatím šlape jak má, tak uvidíme v září, zda se opět něco vysype, abych měl do jara co zpravovat.
Třindu se mi nakonec povedlo vyladit tak, že jsem pokořil hranici deseseti sekund a povedli se mi dvě třetí místa. Došlo na nový rám, výfuky, další úpravy, jiný karburátor, ale vše skončilo dalšími závadami, když mi odešlo vape, konkrétně cívka, došla mi trpělivost a motor i s výfuky jsem prodal a zbyl mi pouze rám. Nyní plánuji dělat pouze jednoválce, pokud to bude mořné, čz 250/455, tak uvidíme, jak se zadaří.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist