renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/638 (1988)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník bruttopyr
Vloženo 21.12.2018
Aktualizováno 28.3.2021
Zobrazeno 5 224x
HODNOCENÍ PROFILU OD 32 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Jawa 350 od Veřejné bezpečnosti, se skvěle chránící (a hnusnou) kapotáží, ve standardu má jako všechny Jawy funkci "zadýmování".

Více fotografii

Motorka koupena od Démon - Známe se 20let...

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - …. Ta je tak nádherně hnusná! Motorka rozhodně do ruky nepadne, má opravdu špatnou ergonomii, vysoké těžiště, těžká přední kapota znesnadňuje pomalou jízdu. GS1200 od BMW se ve srovnání s ní ovládá jako kolo - to si nedělám srandu, měl jsem možnost se nich obou projet bezprostředně po sobě. Ale ten vzhled a písmena VB vše vynahrazuje... :-)

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně to není pro nikoho normálního. :-)

Doplňky na motorce - Neoriginál kufr Pneumant pro transport nezbytných náhradních dílů...

Recenze

Aktualizace 28.3.2021: ... prodáno po 16 letech z nedostatku místa. Trochu nostalgie a smutku... Ale věřím, že novému majiteli bude dělat radost jako mně.

Koupil jsem ji před mockrát moc lety od kolegy Démona, když se musel po jednom spáření ženit a koupit byt… Jeho otec Jawu koupil od Veřejné bezpečnosti, kde pracoval, takže přesně znal její historii od novoty.

Je to jedna z mála motorek, která nemá STOČENÉ kilometry, ale PŘITOČENÉ! Ano, přátelé, jak popsal Démonův otec, za komančů příslušníci museli absolvovat soutěž ve snižování spotřeby. Místo úsporného ježdění ale vzali vrtačku, přitočili kilometry a uspořený benzín zůstal na stanici…

Na rozdíl od původní podoby už nemá vysílačku a jednosedlo, ale její hodnotu to pro mě nesnižuje – veteránista nejsem, tak co.

Podařilo se mi s ní projet i velký kus Evropy - Chorvatsko, Rakousko, Švýcarsko, Německo, takže k ní mám osobní vztah i když na ní vlastně nic tak zvláštního - není nejrychlejší, není nejhezčí, díky velké kapotě hodně žere, špatně brzdí - no prostě Jawa... Ale z domu nepůjde!

Když se mi zastavila ve Švýcarsku, necítil jsem se úplně komfortně, přece jen 1200km k domovu se tlačí docela blbě. Ale po hodině a půl se mi závadu v elektrice podařilo odhalit a mohl jsem zahalovat dýmem Furkapass a Grimsellpass. Jeden důchodce ve Švýcarsku se po mě otáčel s tak vyděšeným pohledem, až si myslím, že to musel být bývalý emigrant z Čech a bál se, že se to otočilo a VB už jde po něm i ve švajcu…

Vzhledem k šířce kapoty znamená naklopení v zatáčce to samé, co naklopení tramvaje - okamžitě se opře bokem o asfalt a je schopna mě nemilosrdně poslat ven ze zatáčky, přestože se s ní vzhledem ke slabotě motoru obvykle pohybuji rychlostmi, které jsou nelegální pouze v obytné zóně.

Za obří kapotáží je pocit jak v bývalé telefonní budce od Telecomu - velikost kapotáže je dobrou oporou pro protivítr a tak plánuji výlety podle směru foukání větru - při silnějším protivětru se totiž nad 50km/h dostanu opravdu jen s obtížemi. Asi bych jí měl drtit do nádrže ty tabletky pro kardiaky? ?

Naopak když ostře foukne zezadu, není problém se chvíli udržet i za "japoncem" ..

Kapotáž skvěle chrání v zimních měsících, kdy ji také nejvíce používám. Teplo od motoru mě totiž nádherně ohřívá, ale naopak v létě je to peklo - +25stupňů už skoro zabíjí. Vlastně jsem motorkář naruby, zatímco ostatní při teplotách nad nulou své stroje zazimují, pro mě naopak nastává to pravé období.

Velká kapotáž díky turbulencím naopak stahuje výfukové plyny zpět (a že jich z výfuků Jawy jde!), takže po 2-hodinové projížďce jsem mírně "zhulený". Asi si nikdo nedovede představit, jak jsem byl malátný po 17hodinové jízdě do Chorvatska. Jak bych celý den cucal Kanagon…

Samotnou kapitolou je chování ostatních účastníků silničního provozu, když mě vidí - zejména starší ročníky si neustále kontrolují moji pozici ve zpětném zrcátku, dodržují padesátku v obci, rychle se připoutají nebo hned schovají mobil při telefonování za volantem - je to opravdu úsměvné.

A co musím zaklepat na dřevo - ještě se mi nestalo, že by mi někdo nedal přednost! Řidiči si nejsou jistí, jestli to přece jen není policista a tak raději počkají. To je asi sen všech motorkářů blížících se ke křižovatce...

Policisté na hlídce se sami většinou usmívají, když mě vidí nebo mávají se vztyčeným palcem (ne prostředníčkem), když už mě zastaví, tak jen, aby si VB prohlédli.

Když s ní někam přijedu, okamžitě se motorkáři s vysmátými obličeji srocují a nové známosti se velice rychle navazují. Na rozdíl od Harleye tam nevzniká prvek závisti (asi mě spíš litují, na čem musím jezdit), i s tím se musí umět v ČR žít.

Pivaři před večerkami se obvykle pohádají, kdy na tomhle fízli jezdili a jeden mi říkal: "Ty vole, ve mně normálně hrklo, že půjdu zase do Heřmanic...!" (Věznice v Ostravě, pozn.autora).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pp377
pp377 napsal 28.12.20 v 18:59 10b.

Moc pěkná, taky bych chtěl. Ať Ti dělá samou radost.

smoula_mrzout
smoula_mrzout napsal 19.08.20 v 23:08 10b.

Super kousek! Nešlo by tu kapotáž nahradit tiskem že 3D tiskárny a tuhle schovat aby se nepoškodila? Jaká by pak byla i lehčí.

libac22
libac22 napsal 12.09.19 v 09:45 10b.

Tak jsem si zavzpomínal , díky Krásná je

StepanP
StepanP napsal 16.07.19 v 11:12 10b.

Je to nelogický proč na podobný motorky beze smyslu lezem, presto to delame a delat budeme, protoze to prinasi radost. Jak dobre tohle znam...
Parádní recenze

p.epanica
p.epanica napsal 23.03.19 v 21:24 10b.

...

Více komentářů



TOPlist