renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/638 (1992)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mischa638
Vloženo 21.12.2009
Aktualizováno 31.12.2009
Zobrazeno 13 042x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Jawku sem koupil v roce 2004 v podstatě jako šrot. Za tu domu sme toho spoustu zažili a najezdili až se dostala do dnešní podoby. Ikdyž mám už Kawu, tak na tuhle věrnou kamarádku nedám nikdy dopustit a nikdy nezapomenu. S ní to totiž všechno začalo;)

Více fotografii

Recenze


Asi tu napíšu pěkný román, tak se předem omlouvám těm co se jim to nechce číst, ale za těch 5 let toho má jawice dost za sebou, tak bych to rád přiblížil čím vším prošla;)
V létě 2004 sem si udělal řidičák A do 25kw a hned nato sem začal shánět 350ku typ 640. Neměl sem moc peněz tak mi tohle vozítko přišlo jako nejlepší řešení:)

Rok 2004
Tehdá sem byl naprostý "motocyklový analfabet" tak sem koupil hned první na kterou sem se jel podívat. Sice to byla 638ka, ale měla nádrž a plasty ze 640ky, což se mě líbilo, taky tehdá populární street masku, v předu miniblinkry a zvedlé výfuky. Projel sem se na ní a samozřejmě oproti pinckovi na kterém sem do té doby jezdil to jelo jak prase, tak sem podlehl a koupil ji. Borec za ní chtěl 17000Kč, ukecal sem ho kvůli sjeté zadní gumě na 15500Kč + půlan slivky;) Ale i tak sem prodělal. Byl sem tak unešený jak to jede, že sem ani nezkusil jestli bliká, troubí apod:( Až doma sem zjistil, že není vůbec zapojené brzdové světlo a v zadním světle nejsou ani žárovky. Při pokusu zatroubit mě to spálilo pojistku na což sem došel že na motorce ani vůbec není klakson, byly tam staré gripy, které se začali nebezpečně protáčet a digitální tachometr nefungoval (analogový tam nebyl a otáčkoměr brzo odešel). Na řidítkách nebyli origo přepinače atd atd. Bylo toho fakt dost, prostě v ČR klasika - "těžký tuzing" Ale víte jak, měl sem konečně svou motorku abyl šťastný Tak měsíc po jejím pořízení sem ji pučil kamošovi, který na ní během pár minut ježdění stihl projet davem lidí, přičemž zramoval 5ti letou holku a 65ti letou babinu a nakonec to ještě zaparkoval do auta:( Odnesli to vydle, které se na jeho náklady vyměnili a jezdilo se dál. Ale i tak na podzim 2004 začala vyskakovat dvojka v převodovce. Nějak sem to odjezdil do zimy a pak nadešel čas začít s tím něco dělat. Dnes už vím, že sem koupil mrdku a dnes bych už do ničeho podobného nešel. Ale na druhou stranu sem rád, protože díky tomu že to byl šrot sem se o motorky začal pořádně zajímat;) Za rok 2004 najeto cca 6000km.

Rok 2005
Přes zimu sem udělal pár úprav a do sezony 2005 sem vyjel podstatě s jinou motorkou. Proběhla výměna řídítek, místo Renthalů co tam byly sem tam hodil řidítka ze staré 175ky jawky, protože byli nižší, došlo na montáž originálních přepínačů, idkyž pravou krabičku sem upravil dle svého gusta. Vyměnily se gripy za luxusní značky Progrip. Motorky sem nastříkal aspoň doma ve sklepě sprejem;) Blatník a zadní tlumiče na zeleno(už tehdá sem věděl že jednou si pořídím Kawu, tak sem se chtěl aspoň barevně přiblížit;) zbytek na černo. Na nádrž se nastěhoval stylový tangpad ZX a motorka dostala nové gumy předek i zadek. Chybějící klason zastoupila houkačka ze Š100 a vzadu se objevily držáky i stupačky pro spolujezdce z Hondy CBR600F 96´. Taky sem si udělal přední stupačky a páku zadní brzdy domácí výroby. Zapojilo se brzdové světlo a nechal sem opravit převodovku. Ještě sem vyměnil brzdové obložení a udělal přístrojovku vlastní výroby.
Za rok 2005 najeto cca 9000km.

Rok 2006
Postupně sem začal sledovat motorkářská média a hodně se mi libily street přestavby.
Takže v zimě 2005/2006 čekal Jawku opět další facelift, tentokrát už výraznějšího ražení. Nejvýznamější byl přechod na přední kotoučovou brzdu, z toho sem byl fakt nadšený jak to brzdí oproti bubnu:) Udělal sem nový výplet kol a nechal kola vycentrovat. Na horní brýle se vrátily zpět vysoké Renthaly s hrazdou kvůli street looku a přibyli na ně originál páčky + zrcátka F1 replika carbon look. Přední stupny domácí výroby nahradili perfektní stupny z Yamahy, které byli od předešlích na kloubku. V předu byli sice už miniblinkry ale vzadu byly pořád origo velké bambule, takže na řadu přišli čiré miniblinkry jak na předek tak i zadek a zadní jsou umistěné na pružné gumě. Další výraznou změnou tohoto faceliftu byla přední maska. Upravil sem původní masku k obrazu svému a taky si vyrobil komplet zadní světlo. Tehdá sem byl ještě náctiletý tak se na motorce objevilo i modré podsvícení motoru a osvícení SPZ. Změny se dočkala opět i přístrojovka a tentokrát sem namontoval už u funkční spínací skříňku původem s nějaké Cagivy (předtím byl pouze vypínač schovaný za maskou). Přes zimu sem si nechal udělal výbrus a celkově popravit motor, také přišlo na řadu spojka z 634ky. Ještě následovalo pár drobností jako vyleštění některých dílů, nastříkání vík motoru do černého lesku a skrácení výfuků. Koncovy už tam totiž vůbec nedrzěli, tak sem výfučky zkrátil o 2cm a vyvrtal nové díry pro uchycený koncovek, od té doby je klid.
Ikdyž mě v tomto roce poškal těžký crash převodoky (sničení 3 kol najednou) a to u prostřed sezony, musel sem motorku na měsíc odstavit, tak i tak sem najel zatím nejvíc km;)
Za rok 2006 najeto přes 12000Km!!!

Rok 2007
Ikdyž sem byl docela spokojený s tím jak motorka jede a vypadá, tak víte jak to je. Jak začnete z úptravama, není nikdy konec a jak se mění vaše názory a přibývají zkušenosti tak se mění i pohled na vaše dosavadní dílko a proto sem se rozhodl i tento rok pro další facelift motocyklu, který se ovšem už významně týkal i podvozku a tím pádem jízdních vlastostí a nejemom vzhledu.
V důsledku havárie převodovky z minulého roku a její nepříliš zdařilé opravě v nejmenovaném servisu (začala vyskakovat trojka a z motoru tekl šíleně olej i po trojí výměně gufera na výstupní hřídeli) sem byl nucen dát motor opět do servisu, samozřejmě jiného. Příčinou prolínání oleje byla prasklinka v kartru mezi hřídelemi převodovky, čehož si pánové mechanici v nejmenovaném servisu nevšimli a složili to jak kdyby se nechumelilo. Takže sem musel koupit nový blok motoru, udělala se repase kliky a museli se zase vyměnit kolečka v převodovce. Od té doby motor šlape bez zásahu jak hodinky, tímto díky panu Matušovi z Uherského Hradiště za dobře odvedenou práci. Mezitím co se dělal motor, pustil sem se doma do náročné práce na zbytku motorky.
Cílem bylo zlepšit a "zrychlit" původní jawácký podvozek a tak došlo k zásadním změnám. Zadní partie motorky opustila dvojice tlumičů pérování a o jejich práci se od té doby stará centrální jednotka. Toto je kapitola sam o sobě, bylo to týdny shánění podkladů, informací od lidí kteří něco takového už dělali(našel sem jen jednoho, pan Kasalický, tímto děkuji) a hodiny nákresů jak bych to udělal. Sehnal sem centrál z Bandita 600 rok výroby cca 1998-2000 v dobrém stavu. Pro jeho zabudování to motocyklu sem vyztužil kyvnou vidlici a upravil rám. Vzpěra uprostřed rámu šla do věčných lovišť a nahradili ji 2 vzpěry po stranách a celkově sem rám ještě v oblasti uchycení tlumiče vyztužil. Původní banditácký tlumič byl však příliš měkký tak sem si nechal na zakázku udělat 2x tvrdší pružinu, což už bylo lepší, ale i tak to nebylo pořád ono. Tlumič sem totiž uchytil na pevno bez přepákování, které je na Banditu použito. V solo jízdě se to dalo, a při nasednutí spolujezdce se díky chybějící progresivitě jednotky výrazně negativně měnily její vlastnosti. Přepákování sem na motorku použít nechtěl protože bylo jeho návrh byl opět dosti nároční a navíc by přinesl zvýšení váhy což by byl krok zpět. Takže řešení spočívalo v montáži jednotky která nepoužívá přepákování a je progresivní sama o sobě. Nejlepším kandidátem byl pro toho Hornet 900 jehož jednotka vyhovovala mým nárokům a tak až do dnešních dnů se vzadu usídlila centrální jednotka z Hondy CB900F se 7mi místným nastavením předpětí pružiny a oddělenou expanzní nádobkou z tekutým dusíkem. Máte někdo na Jawě dusík? Já už jo!;) Dalším krokem ke zlepšení stability a vychytání podvozku byla samozřejmě přední vidlice. Její nostné trubky jsou zkrácené o 5cm stejně tak jako pružiny. Tím se zkrátil zdvih, který je zbytečně dlouhý a pokud jezdíde s jawkou jen na silnici tak i nevyužitý. Po zkrácení je přední vidlice i poznání méně namáhaná na ohyb. Navrhnul sem také speciální zátky vidlice, které obsahují šroub pro seřídení předpětí pružiny, tu můžu teď stlačit o další cca 3cm, čímž se vidlice pěkně přidvrdí. Takže mám i seřiditelnou přední vidlici, čímž se může pochlubit na jawě asi málokdo;) V kombinaci s tímto sem už vyměnil i ložisko v hlavě řízení a uložení kyvné vidlice za nové.
Dálší změny se týkali přední brzdy, kde se ocitnul nový, vykousaný kotouč dělaný na zakázku a ke zlepšení brzdné síly domomohly nové destičky a a opetená hadička.
Bezezměn nezůstal samzřejmě ani design. Upravil sem podsedlák, oproti originálu 640 je teď konec prdelky ještě díky centrálu o dobrých 10-15cm výš, což také přstívá ke zlepšní jízdních vlastností. Tomu sem opět musel přizpůsobit zadní stětlo, vybavené LED žárovkami, náhrada za dvouvláknové. Při obrysovce svídí LED na nějých 70% při brzdě na 100%. Přišlo i na výměnu přední masky, která nalezla místo v regálu mé dílny a objevilo se zde místo ní libové světlo Highway Hawk s modrým sklem, které narozdíl od předchozích variant svítí stejně dobře jako vypadá. Nad světlo sem udělal provizorní štítek z alu plechu abych uchránil opět nové budíky před nepřízní počasí. S toutou verzí budíků sem už konečně spokojen ikdyž mám ještě pár nápadů jak je dále vylepšit, např. bílý podklad a třeba zelené podsvícení. Přibylo ještě pár detajlů jako komaxitované některé díly, např. víka motoru, brýle, kluzáky adt. Taky klakson ze 1400 Intrudera. Je komlet natahaná nová elktrika aspostu dalších vychytávek jako uzamikatelné víčko nádrže atd.;)
Za rok 2007 najeto cca 6000km.

Rok 2008
Rok 2007 byl v podstatě takový testovací a některé věci popsané výše sem vlastně dělal až v roce 2008 např. ten centrál z Horneta. Předešlý rok sem byl na praxi v Iron Motu ve Starém Městě u UH, kde sem si po práci dělal výše uvedené úpravy. Rok 2008 už sem byl v Brně a nebyl na to už moc čas tak sem jen vyměnil ten centrál a laboroval s přímým filtrem, který se mi moc neosvědčil, takže nakonec jezdím zase z airboxem. Vyměnil sem zase řidítka za nové streetové stříbrné s hrazdou a dal opět nové gripy, ty předešlé už měli pár tisíc km za sebou tak výměna byla nutná.
Za rok 2008 najeto cca 5000km.

Rok 2009
Od podzimu roku 2008 sem se začal plně věnovat Kawě, takže Jawka už musela odstoupit do role druhé motorky. A protože sem se věnoval fakt hodně Kawě kterou sem dělal v Brně ve škole a příjmačkám, tak na jawce sem toho už moc letos nenajezdil.
Za rok 2009 najeto cca 3000km. Takže celkem cca 41000km za 5let, předchozích 5 majitelů na ní najelo za 12let předemnou 18000km, takže docela mazec si myslím;)

Samozřejmě, že je toho mnohem víc co sem všechno udělal, vyměnil nebo opravil ,ale je toho opravdu moc a prostě si na všechno takhle nevzpomenu. Můžu spíš říct, že od doby co motorka vyjela v 92´ z fabriky tak na ní zůstala jen klika, válce, víka motoru a zadní buben. Jinak je vše novota, nebo upravené;)
A určitě jste zvědavý jak to teda jede, že;)
Motor nijak upravený nemám, je tam pořád kladívkové zapalování a nemám s ním problémy.
Snížením předku a zvýšením zadku se výrazně zkrátila stopa a přiostřil úhel řízení a taky zkrátil rozvor ze 1370 na 1320mm!!! Chování této motorky je značně odlišné od sériové jawy 350. Řízení je mnohem rychlejší, motorka se dá víc klopit a jste v zatáčkách mnohem rychlejší. V roce 2004 kd\ž sem na ní začínal sem jednu zatáčká u nás jel max. v 70km/h, teď mám motorku už dobže v ruce a díky úpravě podvozku tu samou zatáčku dnes projedu ve 110km/h a ještě mám malou rezervu;) Další příklad pro pozitivum "mého podvozku" je že sem v serpentinách ujel kamošovi co má 6ku Fazera 98´sám přiznal, že mi prostě nestačil, ale fakt je, že na té motorce ještě moc neumí.
Samozřejmě mám spoustu dalších nápadů jak motorku dále vylešit do finální podoby a byla úplně tip ťop, dokonce sem začal pracovat na kyvné vidlici vlastní konstrukce, která bude frézovaná a masivnější konstrukce a taky delší o 5cm pro zlepšení stability v přímém směru a přitom zůstane zachováno ostré řízení;)
Jenže teď pracuju na Kawě takže jawka musí počkat aspoň rok než se doní zase plně opřu. Chtěl sem ji i prodat, ale už sme spolu moc dlouho a ty peníze co v tom mám by se mi stejně nevrátily. Sem moc rád že sem si ji nechal ke Kawě.
Závěrem chci ještě poděkovat všem co mi ať už přímo nebo nepřímo mohohly aby vypadala jak vypadá.
http://www.stream.cz/video/407402-jawa-350-638-by-zayfbikes takové menší videjko o mojí jawce;)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JA-NE
JA-NE napsal 14.11.19 v 14:39 9b.

pripomina mi stare casy

Zx-10RCarlos
Zx-10RCarlos napsal 02.04.12 v 21:47

Moc pěkná Oceňuji věrnost k české značce. Přeji spoustu km bez závad a nehod. Uděluji ti 10bodiku. Snad se ti moje Jawka také bude líbit a nějaký ten bod od tebe dostanu

Simply4x4
Simply4x4 napsal 19.01.12 v 21:57

naprostej luxus a neskutečnej obdiv, co si z toho dokázal udělat

mischa638
mischa638 napsal 30.12.10 v 19:45

malejmisa: pravdu pravíš kámo, co mám kawu, tak na jawku nebylo šáhnuto, ale co mě mrzí nejvíc, letos sem nešáhl ani na kawu Hold rodiné problémy, oprava baráku a prostě vždycky když už sem měl prachy že ji dodělám do konce, tak se něco vysralo a musel sem investovat jinam, tak teď obě stojí v garáži, ani se na ně nechodí dívat, chudinky, ale nenaděláš nic no

malejmisa
malejmisa napsal 30.12.10 v 19:11

zdar..je vidět že sis s mašinou pohrál, ale nedá mi se zeptat kolikrát si na ní jel od té doby co máš kawu?=) ( ptám se proto že sem na tom zhruba stejně...do své 350 sem za 4 sezony taky hodně nacpal ale od letošního května co sem koupil japonce sem na ní seděl dvakrát=)...a taky sem byl názoru že z domu nepude ale ted už ji doma držím jen proto že na ní jezdí mladá...jo a do mýho profilu se nedível...4 roky sem tam nic neměnil tak se tam nic nedočteš=DD

Více komentářů



TOPlist