renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NC 700D Integra (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Pepa95
Vloženo 5.11.2020
Aktualizováno 27.3.2023
Zobrazeno 2 833x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Princezna koloběžka. Je to skůtr. Je to motorka. Trochu sandál, trochu pohorka.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Překvapivé. Vše jinak, než se zdálo. Myslel jsem, že se bude jednat o volbu z rozumu. A ona to nakonec bylo celé naopak.

Motorku bych doporučil pro - pro jezdce, kteří mají moto jako dopravní prostředek a nechtějí se připravit o radost z jízdy, pro starší jezdce upřednostňující pohodlí a krytá kolena, pro pohodlné jezdce, co jsou líní řadit (to ale asi neexistuje), nebo prostě pro někoho, koho bude bavit.

Doplňky na motorce - výfuk + svody Akrapovič, sedlo na míru Rutan, origo kufr, přední LED světlo, blinkry a denní osvětlení, sportplexi, stavitelné páčky, kryt řetězu a zadní blatník, gripy a závaží, to vše od Barracudy, aktuálně instaluji zadní LED světlo a blinkry s držákem SPZ od téhož výrobce. Pro příští rok dále pancéřové hadice P+Z brzdy, stupačky.

Recenze

Přiznávám, že vůbec netuším, jak začít. Popsat T-Maxe? Budiž, byl to maxiskútr se vším, co k tomu patří. Ale Integra? Naprosto neuchopitelné. Tak to vezmu pěkně popořádku.
Důvodem tehdejšího pořízení maxiskútru byla absence garáže a potřeba denního dojíždění v civilu. Po rozvaze jsem zamáčkl slzu, prodal Runnera i Pegaso a měl jsem jeden rozumný kompromis.
Letos zjara jsem pokukoval po novějším T-maxu. O ničem jiném jsem ani neuvažoval. Rozhodně ne o Integře, která mi připadala na maxiskútra dost nepraktická kvůli malému podsedlovému prostoru. Navíc mě moc nebral design. Prostě plastová Honda s kufrem, nic, kvůli čemu by jeden nespal. Ale když jsem viděl tuto, nějak mě zaujala, tak jsem se na ní jel pro zajímavost mrknout. A ono ejhle. Se zlatými koly, trikolorou, kupou věcí od Barracudy a hlavně s akrapem včetně svodů vypadala vážně dobře. A ten zvuk! Charakter motoru si s akrapem výborně notuje. První jízda mě nadchla. Protože Integra je motorka. 17" kola. 120 zdvihy. Automat, tedy kvalty. A ten zvuk. A najednou se rovnice úplně otočila. Že není pod sedlem místo? Nevadí, má kufr. Že má řetěz? Tak se mu prostě občas pověnuji. Takže jsem nakonec koupil nepraktickou plastovou Hondu. S kufrem. A rozhodly o tom emoce.
Opravdové první dojmy? Proč to Honda vyrobila? Vždyť skůtrista jí nevezme, neb pokulhává v praktických otázkách. A motorkář nad ní ohrne nos, neb automat a nízkootáčkový charakter. Integra posouvá hranici mezi maxíkem a motorkou na úplnou samou mez. Totiž jediné, co jí ze skútra zůstalo, jsou šusplechy. A i ty se dají doplnit o stupačky. Nejblíže jí je vlastně asi DN-01 nebo Vultus, takto další soičirovic sci-fi pokusy o ovládnutí hmoty. Pak mi ale došlo, že to Honda vyrobila proto, aby skútristi poznali, jaké to je, jezdit na motorce.
Druhý dojem? Že Integru sestrojili lidé, kteří staví motorky a nikdy neseděli na maxiskútru. Šusplechy sportovně úzké, prostor, sedlo atd... A taky, že jo. Jak odpovídá tvůrce řady NC i několika CBR Masanori Aoki na dotaz, zda je Integra skútr či motorka: "Mám za sebou několik kompletních vývojových projektů, a žádný z nich nebyl skútr. Proto ani nemohu sestrojit skútr – Integra je jednoznačně motocykl. Úžasný motocykl".

Integra pochází z řady NC zahrnující dále klasiku 750NC S, cestovně pojaté NC 750X a dle mého vrchol řady v podání X-ADV. Celá řada byla zkonstruována i s ohledem na bezproblémový provoz při vyšších nájezdech a na rozumné náklady na údržbu. Což se vydařilo na jedničku. Třeba pro lidi, kterým slouží motorka i jako dopravní prostředek, prostě...no... k nezaplacení Variabilitu umožňuje především usazení motoru pod úhlem 27´ a umístěním nádrže pod sedlo. Dalším z paradoxů pak je, že varianty S a X, tedy normální motorky, mají místo bandy ohromný prostor snad na sud piva. A Integra? Hmm...

Tak toliko teorie. A jak Integra jezdí a funguje?
V první řadě došlo na výměnu sedla. Zmlsaný z gauče na tmaxu jsem po pár kilometrech úpěl. U Rutanu vyrobili na míru gelovku a to je paráda. Teď už nejsou stovky kilometrů žádný problém. Posaz je pohodlný jako na cesťáku. Na delší cesty měním sportovní lízatko od Barracudy za originální plexi usazené na posuvných jezdcích, aby nefoukalo do helmy.
Jízdní vlastnosti jsou čitelné a i díky nízkému těžišti se dá držet v zatáčkách velmi svižné tempo. Ani při hlásičích není třeba se ničeho obávat. Samozřejmě při dobrém obutí (letos přezuto na Pirelli Angel). A je třeba počítat s tím, že to od vás ne všichni budou čekat
Dálniční rychlosti zvládá hravě. Díky normálnímu rozvoru a rozměru kol netrpí klasickým neduhem maxiskútrů, nevlní se ani při poryvech. Nejvíce jsem jel necelých 190 (tacho) a vše bylo v pořádku.
Mimo výfukového kompletu od Akrapoviče bylo letos upraveno sání, nahrazen vzduchový filtr a další drobnosti. Výkon by se tak měl pohybovat kolem 63-65 koní, krouťák by měl být kolem 75 Nm. Motor pěkně pracuje cca od 2000ot, vrchol je na 6250ot, v 6500 naneštěstí zasáhne omezovač.
Spotřeba se stále hravě drží pod čtyři litry. Zvýší jí spíše městský provoz, než rychlé okresky. Ve 180 už to žere víc, to by musel přiznat i zarytý škodovkář.
Klíčem všeho je skvělý šestirychlostní DCT automat. Pro ročník 2014 má režimy D, S a plně manuální. Kdykoliv se dá automatu do práce zasáhnout a zařadit si dle potřeby. Režimy jsem si pojmenoval Déšť a Sucho. D používám pouze při trvalém dešti. Funguje špičkově jako kontrola trakce. Pro běžné ježdění jej dle mého využijí jen majitelé starých dieselů, zvyklí je podtáčet. Trhá to uši (ač to motoru zjevně nějak nevadí), v 60 to sází šestku a žere to asi 2 l/100km. Pro režim S ovšem Honda do útrob zabudovala malého japonského inženýra, který dobře vycítí, jak chcete jet a dle toho přeřazuje. Chcete jet pilu? Ano, nechá kvalty vytočit až k omezovači. Blížíte se k zatáčce? Citlivě podřazuje, brzdí motorem a přesně v apexu podřadí, takže za to vezmete a vystřelíte, jak z praku. A nesplete se! Pak zvolníte a chcete se pokochat, inža také zvolní a řadí přiměřeně. A když se couráte po městě, netrápí motor a řadí klidně na spotřebu. Nepochopitelné! Jedině třeba při předjíždění nebo v prudším kopci je záhodno si podřadit manuálně. Klíčem je předvídatelnost. Jakmile dá člověk najevo, co od něj čekat a nemate kolegu pod kapotou nelogickým chováním, dojde k parádní souhře.
Po půl roce v sedle nechávám S pouze při cestách kolem domu či do práce. Na vyjížďky přepínám výhradně na manuál. Po úpravách je škoda nevyužít zvýšení výkonu. Pak se řazení chová jako takový pohodlnější quickshifter
Limitem při ostřejší jízdě mohou být brzdy. resp. přední dvojpístkový jednokotouč, ač 320mm. Na běžné ježdění stačí, ABS zasahuje citlivě, ale pro příští sezonu přijdou na řadu pancéřové hadice a další, aby se vyvážily přídavky na plynu.
Projeli jsme spolu Rakousko, Itálii a Slovinsko, povětšinou ve společnosti velkých cendur, necelých 8t Km. Nebyly to zrovna kochací jízdy a nestalo se, že bych někde trpěl výkonovým či konstrukčním mankem.

Honda Integru neustále vylepšuje, následné ročníky dostaly mimo jiné tři S režimy, náklonové čidlo, stavitelnou Showu, posunula se hranice omezovače. Ale taky el. plyn kvůli kontrole trakce.
Já jsem však spokojen s tou mou.

Vadí mi jen občasná vada denního počítadla (které používám coby ukazatel dojezdu), kdy se odchyluje od reálného nájezdu. Starší kusy to občas dělaly, naneštěstí se to nedá dobře odstranit. Jinak je displej přehledný a až na ukazatel teploty ukazuje vše čitelně. No, dva kulaté analogové budíky to nejsou, ale neva...
Dále mi vadí bodrá reakce většiny lidí: To je pěkný tohle. To už vypadá skoro jako motorka. A já pak musím vysvětlovat, jak to s Integrou vlastně celé je

Nakonec mě mrzí, že Honda vyměkla a od příštího roku Integru změní na Forzu. Zmenší zadní kolo, zvětší prostor pod sedlem, nechá automat. Z ekonomického hlediska jasný zásah. Protože nová Forza bude po technické stránce to nejlepší mezi maxiskútry. Ale jinak je to nuda. Protože Integra, i když je to takový transvestita, je vážně dobrá. Tak tak nějak.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
blight28
blight28 napsal 15.06.23 v 21:38 10b.

Andy3210
Andy3210 napsal 15.03.22 v 22:01 10b.


Skvělý popis. Souhlasím, že Integra je motorka. Najel jsem na ní skoro 10.000km.
Problém s tachometrem má jednoduché řešení - je na to svolávačka.
Našel jsem to na nc700.sk. Není časově ani místně omezena - loni mi v Hondě bez problémů
vyměnili budík a hlavní relé startéru za nové na účet Honda ČR přestože jde o Integru dovezenou z Itálie.
Ověření je možné najít níže.
https://www.honda.cz...lls-and-updates.html

Horton
Horton napsal 29.05.21 v 16:21 10b.

Líp nelze popsat.

findejs1310
findejs1310 napsal 10.05.21 v 20:16 10b.

Sympatickej scootřik a pěkně popsáno

leopoldr
leopoldr napsal 02.04.21 v 11:22 9b.

Perfektní skůtrcykl,jdu do toho.

Více komentářů



TOPlist