renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati Multistrada 950 S (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JerryAnyz
Vloženo 6.7.2020
Aktualizováno 1.8.2022
Zobrazeno 4 438x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


První italka a k tomu úžasně univerzální

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Rossomoto MB (Debř) - Zkušenost s nákupem Ducati a přístupem během prodeje a po prodeji je super. Velmi vstřícný přístup při jakémkoliv požadavku, vždy snaha maximálně vyhovět zákazníkovi. Krásné prostředí Rossomoto je jen malý bonus

Výška jezdce: 189 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 850 GS Adventure: Motor je dost točivý a jízda je dost neutrální, přístup Ducati a použitelnost i na krátké projížďky zvítězila
Yamaha Tracer 900: Poměr cena / výkon je u Tracera bezkonkurenční, bohužel s mými rozměry jsem moc velký
Triumph Tiger 800 XC: Za stejnou cenu byla výbava Ducati nesrovnatelně lepší, motor je ale srovnatelně dobrý jako na ducati
Ducati Multistrada 1200 Enduro: Multice 1200 Enduro (nebo 1260) je krásná motorka, ale kvůli tvaru nádrže jsem měl problém tam složit nohy
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Spo: DCT převodovka je super, ale bohužel zpracování mě moc neoslovilo a opět to byl spíš cesťák
Triumph Tiger 1200: Motor v tomhle stroji poklad, ale je to obrovská a těžká motorka, daleko blíž R1200RT než MTS950S

První dojmy - Po testovací jízdě která se dost zaryla do hlavy jsem vyměnil R1200RT, které bylo úžasný cesťák za Multici, která sice není tak super na delší trasy, ale krásně je použitelná i na kratší cesty a je s ní daleko větší zábava.

Motorku bych doporučil pro - Je potřeba si ji vyzkoušet a sami uvidíte, pokud chcete něco na čem se dá hezky svézt, umí cestovat a a nechcete jezdit v terénu tak za mě rozhodně stojí za zvážení

Doplňky na motorce - Z originálního příslušenství jsem dovybavil motorku centrálním stojanem, vyhřívanými rukověťmi, tangbag s dobíjením, boční kufry s taškami. Mimo je na moto navigace Garmin 396 s držákem od navihalter.de a scottoiler xsystem.

Recenze

Po R1200RT, které bylo na jednu stranu naprosto super, ale na kratší cesty a v létě byla perfektní ochrana proti vzduchu spíš na škodu (i v maxilmálně prodyšném oblečení bylo dost teplo) jsem začal pokukovat po něčem co použitelnější na krátké cesty a je hravější.

Po vyzkoušení Multistrady 950s pak CRF1000L, F850GS Adventure, Tracer 900, Tigera 800XCA, Tigera 1200XRT jsem se nakonec vrátil k Multistradě, která mě nějvíc oslovila. Kombinace úžasně točivého motoru, semiaktivního podvozku, krásného zpracování a designu a celkové hravosti zvítězila.

Zajížděcí intervaly jsou u Ducati dost tvrdé - prvních 1000km je možno točit max 6000ot a po prvním servisu do 2500km jen max. 7000ot. Ze začátku jsem si říkal že mě to nebude omezovat ale u tak točivého motoru jako je v MTS950S to bylo omezující (běžně se motor točí k 8000ot). Aktuálně mám najeto 7500km a musím uznat že to mělo asi smysl - motor jde nádherně, nevzal si ani kapku oleje a má neočekávaně nízkou spotřebu (nedaří se mi dostat k 6 litrům pokud nejedu po dálnici ve svižném tempu).

Jízda na Multici je po přesednutí z BMW dost jiná - motorka chce daleko víc práce od řidiče (během prvních 1000km jsem měl několik krizovek kdy motorka nefungovala sama jako RT a musel jsem víc zamakat). Je to ale daleko lepší a víc se na ní učím. Motorka je úžasně hravá v zatáčkách ale dá se na ní jet v pohodovém tempu i na delší trasy. Pohodlí je příkladné, dost se sedí v motorce ale to je jen o zvyku. Řidítka jsou krásně široká a jediné co jsem musel změnit na ergonomii byly větší stupačky (s 48 nohou byly kapku malé).

Verze S je doplněná poměrně dost věcmi, které jsou pro spoustu lidí zbytečností, ale díky tomu že mám rád techniku a elektroniku, tak jsem neváhal ani okamžik. Největší přínos je semiaktivní plně nastavitelný podvozek (mě vyhovuje), LED světla (bez komentáře - nemají chybu), Quickshifter (funguje spíše ve vyšších otáčkách a chce trochu zvyku), Tempomat (funguje od 3. rychlostního stupně) a jako bonus TFT display.

Motor, převodovka a podvozek fungují super jako celek a dost jsou cítit změny u jednotlivých jízdních režimů (hlavně režim Sport je úžasný). Při výběru jsem váhal nad designem kol (možnost litá vs vyplétaná). Nakonec jsem zvolil litá díky úspoře hmotnosti 5 kilo - to je na rotační hmotě opravdu dost a za mě je dost cítit rozdíl v chování při jízdě (předváděcí motorka měla vyplétaná). Velmi velkým překvapením je pro mě skoro naprostá absence vybrací při jízdě a neskutečná chuť motoru se plynule vytáčet bez toho aby vyděsil. Další milé překvapení je, že motor dost málo hřeje - přestože kolují legendy o topení do sedla, tak to není vůbec dramatické.

Abych jen nechválil, je taky pár věcí které nejsou idální - u převodovky se mi někdy stává že zařadím falešný neutrál (stane se cca jednou za 500km, takže nic dramatického). Trochu se také olešťuje pravé víko motoru - je dost vystrčené a hlavně při použití menších stupaček jsem na něm měl přilepenou nohu. Zadní brzda taky úplně moc nefunguje, ale naštěstí kombinované brzdy tom víc než kompenzují a z 99% používám jen přední.

Není to úplně mínus motorky ale ve srovnání s konkurenci v základu některé věci nedostanete - centrální stojan a vyhřívané rukojeti. Osobně jsem zase preferoval jiné věci jako semiaktivní komplet podvozek.

Edit 15.11.2020:

Sezóna je asi za námi tak přidám malé shrnutí a co se změnilo a mění. Motorka se postupným zajížděním dost zlepšuje - tedy hlavně co se týká převodovky. Postupně je daleko hladší a falešné neutrály jsou stále více vzácnější. Jízdně jsem ale s Multistradou velmi spokojený. Je super jak na kratší cesty na vyčištění hlavy, tak na delší výlety. Pro někoho mé výšky to je úžasný stroj. Přístup Rosso Motto je nadále úžasný a Štěpánovi nemůžu vyseknout než jen pochvalu za úžasný prozákaznický přístup!

Postupně motorku dovybavuji pár věcmi - dostala origo topcase (chválím Ducati za zpracování a uchycení), Ducati multimedia systém a homologovanou koncovku Akapovič. U té se trochu pozastavím. Přestože zůstaly originální svody včetně katalizátoru pod motorem, cítím dost výraznou změnu ve fungování motoru. Nevím jestli to je jen pocitové, ale daleko lépe funguje quickshifter (hlavně při podřazování je sametový) a celkově jde motor lépe do otáček. Hezčí zvuk a nádherný design je za mě zatím nečekaně vedlejší produkt :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bikerp
bikerp napsal 01.09.22 v 10:21 10b.

Krásná motorka. Taky nad ní aktuálně uvažuji

Lukamot
Lukamot napsal 07.04.21 v 21:34 10b.

Krásná mašina a super recenze přeji spousty najetých km

jiřus69
jiřus69 napsal 13.07.20 v 12:46 10b.

Pěkná Italka, pěkná recenze i s porovnáním
Tak ať vám to spolu jezdí !

Anti
Anti napsal 11.07.20 v 06:14 10b.

Tohle budou majitelé BMW těžko rozdýchávat.
Tak to má být,při výběru jde značka stranou,důležité je co komu vyhovuje..Tak ať slouží!

2val
2val napsal 10.07.20 v 15:05 10b.

Já teď koupil o deset let starší, multistradu 1100, moc pěkný svezení a oproti MG Sport 1200 je to štíhlá kočka. Ať ti slouží

Více komentářů



TOPlist