Motorka, který zbyla po manželce (aktuálně vychovává dalšího motorkáře). Nechtěl jsem kupovat něco dalšího a manželka ji nechtěla prodat.
Výška jezdce: 176 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500: blbě se shánělo Sko, přítelkyně chtěla kapotu
Suzuki GS 500E: slabej motor, divnej tvar, nebyla kapota
První dojmy - První dojmy byly při koupi už před 6 lety výborné. Měla najeto 27t km. Předtím s tím jezdila žena, takže pro tehdejší přítelkyni ideální na začátek. Splňovala přesně co jsme očekávali a hlavně v TP bylo 25kW (přítelkyně měla jen A2).
Motorku bych doporučil pro - pro začínající jezdce, ženy (je nízká), pro každodenní ježdění
Doplňky na motorce - vyhrřívané gripy, USB zásuvka, doplňkové LED přední světla (následně demontované po havárii), nosič na kufr + kufr SHAD
laděné výfuky Dominator + DB killer
zadní LED světlo, čiré blinkry
Recenze
Po dlouhé výběru různých motorek na začátek pro tehdejší přitelkyni (nynější manželka) byl jasnej model. Mezi 500kami v této cenovce a roku výroby byla nejvybavenější (dvojitej kotouč vpředu, vzadu kotouč, vodou chlazená, největší výkon).
Pak následovalo přehrabování inzerátů a narazili jsme na fakt pěknej kousek s malým nájezdem tak šup pro ni. Při zkušební jízdě nebylo nic divného, všechno v cajku tak sme si plácli.
Manželka na motce najela přes 15t km. Absolvovala pár drobných pádů i jeden větší. Aktuálně jsou svařované přední kapoty, jiné zrcátka (z GPZ900).
Motorka vyžadovala jen standardní údržbu v podobě oleje v motoru, olej ve vidlích, kompletní rozborka a čištění po první sezóně. Nové přední destičky a ložiska v kolech. Před 2 lety ložiska v krku řízení. Od té doby při rychlosti >140 se vlní, zatím nevím čím to je způsobeno, pořád hledám (pneu ok, tlaky ok, vyvážené, vidle ok).
Motorka i po delší stání pořád krásně startuje a motor si jen vrní (iridiové svíčky jsou samozřejmostí).
Po 5 letech se motorka dostala do mých ruk na běžné blbnutí kolem komína. Takže jsem hned teď z jara 2020 vyměnil laufy za laděné Dominatory s Db killerem, zvuk je brutální a konečně jsem slyšet a jízdu si teda náramně užívám. Dále jsou v plánu progresivky dopředu, dynojet kit a nové pneu (staré už mají 5 let).
Motorka už z domu nepůjde, postupně na ni budu dělat nějaké opravy/úpravy a v zimě možná proběhne i nový lak, aby nebyly vidět ty škrábance :)
Edit: 05/2020
Výměna pružin na předku za progresivní Hagon (zatím bez oleje) a rozdíl byl ihned poznat v ovladatelnosti a stabilitě na okreskách. Teď se na tom jezdí mnohem lépe a zmizelo vlnění, to začíná až při 160 což je už způsobeno měkkým rámem.
Jinak proběhl kompletní repas brzd na předku. Pumpa z GPZ600 (větší průměr pístku, kratší chod páčky) a nové gumičky na brzdičích. Dozadu repas pumpy. Všechno pořádně odvzdušněno, kapalina DOT 5.1 a hned ty brzdy za něco stojí :)
Jako drobnost jsem dozadu hodil origo blinkry, ale s čirými sklíčky a LED čiré světlo. Vypadá to líp a je to lépe vidět, navíc při brždění už nepohasínají světla kvůli spotřebě.
Mel jsem ji nekolik let a byla výborná...
Tá už má niečo za sebou. Bola to krása, polokapota, klin pod motorom, dva výfuky a novšie mali aj peknú palubku.