PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-03 (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Motoristik
Vloženo 28.1.2020
Aktualizováno 5.2.2020
Zobrazeno 1 829x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Perfektní jednobuch pro začátečníky, začínající jezdce, anebo ty, kteří chtějí blbnout. Motorku bych popsal jako dokonale ovladatelnou, obratnou, hbitou a se silným zátahem odspodu.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:coolmoto (Luže)

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Měl jsem zkušenosti pouze ze Simsona a 125ccm, takže to byla moje první silná motorka. Pamatuji si, že mou pozornost upoutala hrubost projevu motoru a perfektní zátah, na který není potřeba vůbec čekat - stačí otočit plynem a je to tam.

Motorku bych doporučil pro - Pro mlaďochy, pro začátečníky, anebo pro ty, kteří chtějí na motorce blbnout. MT se taky skvěle hodí do města.

Doplňky na motorce - Kryt motoru, větrný štítek, zásuvka na dobíjení baterie.

Recenze

MT byla po Simsonovi a 125ccm první velká motorka. Volba padla právě na MT kvůli tomu, že jako jedna z mála splňovalo výkon do 35kW. Respektive moje MT má výkon 35,3kW, ale v TP je uvedeno 35kW, takže je možné ho řídit s A2. Plno lidí, zejména na fórech, od MT odrazuje – kvůli tomu, že je to jednoválec a že to vibruje, na cestování je to nevhodné, nedá se točit atd. Nenechal jsem se však odradit a jsem za to rád. Ten pocit, když není potřeba motor točit, ale stačí lehce otočit heftem a veškerá síla motoru je servírovaná „teď“, je více než příjemný. Samozřejmě, každý má jiné preference – někomu vyhovuje motor točit, někomu to nevyhovuje. Každý si musí zkusit, co mu vyhovuje a jít tou cestou. Já si ale myslím, že pro kluka v 18 letech je takováhle motorka více než dostačující.

Když jsem se na motorku přijel podívat, byla naprosto v perfektním stavu. Po prvním majiteli, velmi málo jetá a 5 let stará. Přišlo mi, že přede mnou stojí nová motorka. A už stála v garáži.

MOTOR: motor je jednoválcový, takže vše, co motorka umí, veškerou sílu, dostane jezdec v malém spektru otáček. Od motoru jsou cítit určité vibrace, ale rozhodně ne takové, které všichni popisují na internetu (jasně, v porovnání se čtyřválcem určitě ano, ale nelze porovnávat neporovnatelné). Mně osobně to rozhodně nevadilo. Motor má hrubý, surový a ucukaný projev. Každé zaklapnutí plynu je doprovázeno škubnutím. Každé přidání plynu je doprovázeno dalším cuknutím. Pro plno lidí je toto nevýhodou, avšak já to vnímám jako benefit – naopak mě to často nutí k tomu, že třeba jedu ve městě, hezky vezmu za plyn a jen si užívám ten perfektní zátah, zase nechám motorku zpomalit a znovu. Je to taková návyková věc Čímž se dostávám ke dvěma věcem – jednou je zátah. Dle mého názoru je zátah do nějakých 120km/h velmi, velmi solidní a člověk je rychlejší než drtivá většina aut na silnici. Obecně preferuji akceleraci před vysokou rychlostí a to MT přesně uspokojuje. Maximální rychlost okolo 170/180km/h, ve kterých se už opravdu dobře necítí, stejně tak jako se dobře necítí ani jezdec. Akcelerace však dělá MTéčku více než dobře a díky tomu je naprosto ideální bajk do města. Druhou věcí, kterou jsem chtěl zmínit je brzdění motorem. Motor pekelně brzdí motorem. Po puštění plynu MT mohutně brzdí motorem. Opět, pro někoho nevýhoda, pro mě výhoda. Když je pěkná trasa, není provoz a vyjde, že nemusím dávat přednost, tak kolikrát dojedu do vedlejšího města (cca 20km) a ani jednou nemusím použít brzdu. Taky díky tomu mám původní kotouče, které nemají ani hranku, a původní destičky. Nevýhoda se stává výhodou.

CESTOVÁNÍ vs. MĚSTO: pokud chcete bajk na blbnutí, nejlépe ve městě, kde využijete super akceleraci a perfektní ovladatelnost, tak rozhodně MT doporučuji. Pokud chcete cestovat, tak MT rozhodně nedoporučuji. Po delší cestě člověk cítí, že na to není motorka určená a není to komfortní. O dálnicích ani nemluvím, na to naprosto zapomeňte, je to hrůza. Jednou jsem jel po dálnici asi 10km rychlostí cca 130km/h a nevím, kdo trpěl víc, jestli já, anebo motorka. Na to MT zkrátka není stavěné.

BRZDY: brzdy naprosto perfektní. Brzdí to velmi solidně, až jedově. Na brzdy se prostě lze spolehnout. Páčka přední brzdy nastavitelná.

ZVUK: s originálními koncovkami zvuk takový „kovový“ a uchu ne příliš lahodící. Dá se na to zvyknout, ale motorka je s originály dost tichá a nevyzařuje žádný charakter. Kamarád si však na své MT pořídil laďáky a to musím říct, že je bez DB-killerů jiný kafe.

POSED: pohodlný, vzpřímený, motorka má dost široká řidítka, což přispívá k její ovladatelnosti. Ještě zde zmíním úložný prostor, který na MT fakt nehledejte, naprosto nic. Jedné, co se vejde pod sedlo, je lékárna a sada nářadí. To je však bolístko téměř každé motorky tohoto typu.

PORUCHOVOST: na motorce odježděny 4 sezóny a co se týče závad, tak naprosto nic. Za celou dobu, co motorku vlastním, mě nic nepotkalo a nemusel jsem řešit jediný problém. Dělám pouze pravidelnou údržbu (oleje, filtry, náplně, údržbu řetězu…) anebo údržbu po dosažení počtu km (kontrolu napnutí rozvodového řetězu atp. – vše je však v pořádku) a vše šlape, jak má.

VZHLED a PROVEDENÍ: na to, že je MT relativně stará motorka, začala se vyrábět v roce 2006, tak má perfektní vzhled a i na dnešní dobu vypadá dost dobře a moderně. Nejlepší jsou dva vejfuky pod sedlem, to je za mě skvělý. Motorka je velmi hezky provedena, je vidět, že všechno hezky sedí, pasuje a člověk má z motorky takový dobrý pocit. Věc, kterou bych ale rozhodně vytknul, je akumulátor umístěný pod nádrží - skoro trestný čin. Když se člověk tedy potřebuje dostat k nádrži, musí celou nádrž oddělávat. Já si pořídil prodlouženou zásuvku od CTEKu ještě se signalizací nabití aku, takže naštěstí už nádrž nemusím oddělávat, mohu aku v klidu nabíjet a ještě vidím, kolik v ní je šťávy.

OVLADATELNOST: zde se dostáváme ke skvostu celé motorky. Pokud bych měl na MT vyzdvihnout něco, tak je to rozhodně ovladatelnost a obratnost. S jakou lehkostí a přirozeností se dá na MT jezdit, je téměř nepopsatelný. MT je opravdu skvěle ovladatelný a zároveň hrozně obratný. Když jsme si s kámošem vyměnili motorky a já zkoušel jeho SV650, tak mi přišlo, že po sednutí zpět na MT sedím na kole. Zatáčky se dají projíždět krásně s lehkostí, překlápět to tam jedna báseň. V zatáčkách je MT opravdu jako doma.

Na závěr – bejt mi znovu 18, anebo bejt začínající jezdec, anebo mít MT jako druhou motorku na blbnutí, tak do ní jdu rozhodně znovu! Po 4 sezónách jsem si na výkon a krouťák MTéčka zvykl, takže bych se nezlobil, kdyby byly tyto hodnoty vyšší, ale jak říkám, na začátek atp. pecka.
Na MT je díky jeho váze, obratnosti, ovladatelnosti a krouťáku jednoválce hrozná sranda. Jezdce to potom nenutí jezdit rychle (150+), ale pomůže mu to zaměřit se na jiný aspekty jízdy, třeba si vychutnávat zatáčky, akceleraci atd.

KLADY: ovladatelnost, silný zátah, bezporuchovost, design
ZÁPORY: zvuk s origo koncovkami, cestování, úložný prostor.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JaRush
JaRush napsal 04.02.20 v 20:53 10b.

Přeji hodně vysmátých km na MTčku , kdyby tě náhodou omrzela (což bude asi za dlouho ) můžeš přesedlat na MT-07, jezdil jsem na modelech 2016-2018 a ten návykovej dvouválec nemůžu dostat z hlavy, jen škoda že to opravdu nejsou mašiny na delší cesty

krysoid
krysoid napsal 04.02.20 v 15:02 10b.

Opravdu recenze jak má být.Urcite to spoustě lidem pomůže.Ja teď vybírám moto pro přítelkyni a protože je malá,je ve výběru i MT-03.Takze díky Mic pěkně napsáno.

context
context napsal 29.01.20 v 22:11 10b.

Pěkná mašina, taky jsem ji měl, přejí hodně najetých km bez nehod a dlouhou sezonu

novis79
novis79 napsal 28.01.20 v 23:22 10b.

Mám předchůdce toho motoru, 5 ventil s karburatorem v baghiře supermoto a popis sedí uplně přesně, ten motor je neprekonatelnej

Wiltord22
Wiltord22 napsal 28.01.20 v 23:04 10b.

Pekne napisane. Pekna motorka. Tak nech to jazdi!

Více komentářů



TOPlist