Hodná motorka zcela ideální jako první/do města/ pro ženy. Zároveň se neztratí na okresce a kupodivu ani na dálnici.
Motorka koupena od FIRMA:KaraOne (Praha 10-Štěrboholy) - Maximální spokojenost s dealerem Yamaha KaraOne v Praze. Velmi osobní přístup s rodinnou atmosférou a i aktivní řešení situace ohledně zdržení dodání mé motorky. Dále první dealer napříč značkami, který po vyslyšení mých potřeb mi hned automaticky nenutil 100 HP motorku za 200 tisíc.
Výška jezdce: 178 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-07: Rozdíl 50 tisíc korun v ceně na první motorku
Honda CB 500F: Chtěl jsem zůstat u Yamahy
Ducati Monster 696: Chtěl jsem ideálně novou moto kvůli vysokému ročnímu nájezdu + nemám zkušenosti
První dojmy - Sranda, nebojím se, že mi to ujede pod zadkem, využití celého výkonu motorky. Jednoduchost, ovladatelnost.
Motorku bych doporučil pro - Začátečníci, motorka do města, druhá moto v garáži, ženy! ( jak výška moto tak váha ideální ), ekonomické dojíždění do práce ale i sranda na Slapech o víkendu. Doporučím jí opravdu všem, resp ne těm, u kterých jejich ego by s tím mělo problém :-)
Doplňky na motorce - SW mototech padáky
Recenze
Po dvou letem ježdění na skutrech značky Yamaha z čehož byl poslední 2018 X-XMAX 125, který byl opravdu vynikající prostředník pro příměstskou jízdu, ale pořád to nebyla motorka, kterou jsem dlouho chtěl. Proto jsem si rozšířil licenci na A a dal se do výběru moto.
Samozřejmě, že existuje kategorie dream bikes, ale z racionálních důvodu jsem si určil několik bodů, které budou stěžejní při výběru první motorky.
1, Nadpoloviční část roku to bude primární dopravní prostředek po a kolem Prahy, a hlavně každodenní dojíždění přes zacpané centrum 2 x denně ( tedy žádné velká a těžká motorka ideálně ).
2, I přes 11 000 tisíc kilometrů minulý rok na X maxu jsem samozřejmě naprostý moto začátečník a tedy vybrat moto ze které nebudu mít stres ( výkonově ). Respekt před moto. V mé profesi lidé bez respektu často končí na hřbitově..
3, Samozřejmě finanční limitace, kdy motorka vyššího objemu by se asi zvládla, ale nechtěl jsem si kvůli tomu dělat zbytečný finanční stres a ve výsledku ani nevěděl, zda mě to opravdu chytne tak jak chytlo.
4, Naneštěstí už jsem vyrostl z věku měření si Pindí...ku na benzíně s kamaráda kdo s jakým autem/moto přijel
5, Důvod pořízení nové moto byl primárně záruka a spolehlivost, protože jak zmíněno je to primární dopravní prostředek a zároveň víkendovka. Nezkušenost s moto obecně - proto jsem nešel do ojetiny. Dnes už vím, že zánovní moto dává avšak nejlepší poměr cena/výkon.
Na základě techto důvodů se výběr již relativně snížil. Samozřejmě jsem věděl, že 42 koní a 30 NM výkonu MT-03 není hodně plus na chlapa jako já s 95 + kily. Také jsem ale věděl, že MT-03 váží jen 168 kg s naplnění, je absolutně skvěle ovladatelná a spolu s motorem který ožívá až v 9 tisíc otm to bude zábavný koktejl, který navíc je jako dělaný na každodenní nástrahy velkoměsta. MT-03 motor relativně dost vibruje ve vysokých otáčkách resp okolo 7-9 tisíc, ale není problém 300 km + denně i s ohledem na komfort sedla. Každodenní jízda po městě mě přesvědčí, že větší moto by mi možná udělalo větší radost o víkendu, ale určitě né ve městě každý den. Cena nové moto se zárukou a padáky SW MOTOTECH byla 125 000 Kč. To jsou velmi rozumné peníze za novou moto hlavně díky nedávnému zlevnění typu MT-03.
Co se týká výkonu jako takového, tak papírově to není moc. S MT-03 ale se můžete držet jakékoliv skupiny jedoucí aspon trošku rozumně, cestovní rychlost na okreskách může být relativně vysoko nad limit a na dálnici není problém držet 150 kmh cestovní, ale samozřejmě hodně fouká. Tedy jinými slovy pro normální ježdění výkon absolutně nechybí a člověk si užije i tak dost srandy s relativně malou šancí ztratit papíry :). Maximální rychlost bude okolo 180 kmh. Určitě to není výkonově jako lepší "125tka" jak by si někdo mohl myslet, ale už opravdová moto.
Do zatáček jde opravdu sama a člověk se s ní rychle sžívá. Podvozek je naladěn relativně komfortně, kdy na X maxu byl mnohem tvrdší. Brzdy si umím představit ostřejší a to je asi jediný neduh MT-03, ale na normální používání úplně v pohodě.
Posaz za řídítky je komfortní s lehkou vahou na rukou, ale minimální. Nohy jsou trošku posazené dozadu při jízdě. S lepším větrnou ochranou si i nějaké střední cestování z pohledu komfortu a výkonu umím hezky představit.
Víkendové cestování v jednom je určitě možné jak výkonově tak i komfortem jako na klasickém naháči. Akorát vibrace ve vysokých otáčkách jsou unavující při delší jízdě. Spotřeba okolo 4 - 4,5 litru / 100 kmh.
Zatím najeto 1 500 km
16/06
Dneska s kamarádem který má novou Honda CB650R ( krasavice ) parádní sobota na Slapech. V zatáčkách jsem opravdu jeli hezky spolu a na rovinkách samozřejmě vždy trošku ujel, ale MT03 neměla problém se držet a zas naopak jsem vůbec nebrzdil. S MT03 už se docela sžíváme a jezdí se dynamicky. Fakt ta váha do zatáček děla strašně moc. Tím jak je nízká váha tak i setrvačnost/moment té hmoty je nižší a v zatáčkách stopa se velmi hezky koriguje plynem. Opravdu už si to člověk začíná užívat a srandy plno! Plus burger u Sázavy taky bodnul :o))
Lépe bych to nenapsala.
Dus0 díky! Souhlas naprostý
Nic lepsie na zaciatok. Bez ohladu na peniaze. Bez stresu a v klude sa rozjazdi a dalej uvidis. Zlaknutych na litroch su plne cesty.
Díky za koment! Foto doplním ted o víkendu:)
rozumná volba
škoda, že nemáš nějaké fotky