PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-03 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kocour78
Vloženo 18.11.2014
Aktualizováno 18.11.2014
Zobrazeno 4 839x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Yamaha MT03 moje první dospělá motorka. ***

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:coolmoto (Luže) - Velmi vstřícné a slušné jednání.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBF 500: motorka je moc okoukaná.
Suzuki SFV 650 Gladius: malý výběr a vysoká cena.

První dojmy - Je to taková mrštná kočička, na krátké vyjížďky po okolí. Padla mi hned do oka i díky nevšednímu vzhledu. Zatím se vzájemně oťukáváme.Tak snad si padneme i do ruky a budeme si rozumět i v budoucnu.

Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky a jezdce menšího vzrůstu.

Doplňky na motorce - Nosič SW-Mototech , kufr Givi, nabíjecí zásuvka na řídítka, ukazatel zařazené rychlosti Gipro.

Recenze

Moto koupeno ve firmě Coolmoto, která dováží motorky ze zahraničí především z Itálie. Velmi vstřícné a slušné jednání, dokonce byl nabídnut odvoz mota zdarma domů. K motocyklu byla dodána kompletní dokumentace, 3 klíčky a kopie italského velkého techničáku. V ceně motocyklu bylo vystavení českých dokladů a evidenční prohlídka na STK. I když je to moje první dospělá motorka , tak zkušební jízda proběhla bez zádrhelů. Na motorce jsem ještě ten den mohl odjet po své ose s převozníma značkama a posleze mi přišel do 5 dnů poštou český velký techničák. Pak už jenom přihlásit a mohl jsem začít jezdit.

Před mtéčkem jem měl jen Emzetu 150 a Ybrko 250. Docela jsem váhal jestli vůbec něco kupovat, ale nakonec zvítězila zvědavost zkusit něco jiného. Chtěl jsem něco na takový pohodový ježdění po okolí (nejsem žádnej závodník), žádné hltání kilometrů nebo testování max. rychlostí na dálnici. Vždycky se mi líbily naháče, pokukoval jsem ještě po Suzuki SFV 650 Gladius a Hondě CBF 500. V případě Gladia byl nedostatek nabídek a vysoký ceny. Honda CBF by byla za rozumnou cenu, ale je taková okoukaná. U mtéčka nakonec zvítězili především emoce, originální vzhled a přijatelná cena. Takže nakonec podla volba na tento velký 1 válec, který neoslňuje maximálním výkonem (35Kw/6250ot.), ale má slušný kroutící moment (56Nm/5500ot.) v nízkých a středních otáčkách. Právě v těchto otáčkách většinou jezdím (nerad to moc točím), takže mě to hodně vyhovuje. Motorka je takový hybrid mezi naked bikem, endurem a motardem (z každého si něco bere). Yamaha XT660 mu darovala lehce upravený motor plněný stříkačkou, který ztratil vůči dárci nějaké ty koníky díky normě Euro III. Podvozek je vyšší jako na enduru, těžiště hodně nízko na středu motorky a to i díky tlumiči pérování uloženému na pravém boku mota. Z motárdu má posed blízko u řídítek a člověk je pak doslova nalepený na nádrži. Široká řídítka dodávají velkou jistotu při manipulaci na místě a skvěle se vodí do zatáček. Nejvíc se mi líbí ježdění na vedlejších okreskách, kde je hodně zatáček tam se člověk vyřádí parádně. Na táhlý rovný úseky nebo dálnici jsou holt jiný stroje. Maximálka je kolem 160 Km/h, zatím jsem to nezkoušel, ale 150 jsem tam chvíli měl. Moto ještě pořád táhlo, takže být tam šestikvalt věřím že by jela ještě mnohem víc. Nejvyužitelnější spektrum otáček je od 4 tisíc do 6,5 tisíce, kdy motor táhne jako bejk a posléze v 7,5 tisících zasáhne omezovač. V tomto spektru otáček je motor hodně zábavnej a pružnej. Neustále to člověka láká hrát si s plynem, při každým výjezdu ze zatáčky přídávat a následně při povolení plynu poslouchat charakteristickou střelbu do výfuku, která je pro tento jednoválec dost typická. (hlavně v tunelu nebo mezi baráky je to rachot) Motorka je všude pořádně slyšet, i když má jen seriové výfuky, tak mají skvělej zvuk. Moto je typickej jednoválec neustále zrychluje nebo silně brzdí motorem. Při razantnějším rozjezdu z místa se občas lehce postaví na zadní i když to nedělám vůbec cíleně (jde to uplně samo ač jsem v tom uplnej zelenáč). Do 3 tisíc otáček motor dost vibruje, ale jak překročí 4 tisíce už jenom příjemně vrní. Brzdy jsou dost ostrý převzaty z Fazera , takže si s tímto strojkem poradí raz dva. Kolikrat není třeba brzdu vůbec používat, protože při puštění plynu motor brutálně brzdí. Zadní kolo se dá při podřazení ve vysokých otáčkách dokonce zablokovat. Zadní brzda je sice účinná, ale jen do té doby než jde kolo do smyku. Což je díky lehké zadní části docela častej problém, blokuje se klidně i na suché a čisté silnici. Několikrát mě to dost nemile překvapilo, je to sice efektní, ale je mi líto těch gum, tak už radši brzdím jenom přední. Ze spotřeby jsem měl docela obavy, na netu jsem se dočetl i 7,5 litrovou spotřebu, ale obavy byly zbytečný. (záleží hodně na zápěstí každého jezdce) Spotřeba se dá stlačit při klidné (defenzívní) jízdě i na 4 l/100 km, ale to je jízda bez větších emocí, jen takový kochací přesun z bodu A do B. Jinak při sportovnější jízdě mě vylezla spotřeba na 5,3 l/100 km, víc jsem zatím nenaměřil. Dlouhodobí průměr mě vyšel na 4,6 l/100 km. Dojezd na 15 litrovou nádrž není zrovna velký, rezerva se rozsvítí zpravidla po 200 kilometrech, ale rezerva je trochu předimenzovaná cca 6 l.

Díky originálnímu dizajnu budí často pozornost. Na benzínce se občas někdo zeptá co je to za objem a jak ta pružina s tlumičem jako funguje. Takže za mě zatím velká spokojenost, splnila co jsem od ní očekával do puntíku. Otázka je jak dlouho mi bude stačit ten výkon, rychle se na něj zvyká. Motorku bych doporučil začátečníkům jako jsem já, možná i zkušenějším jako druhé moto na vyblbnutí. Stroj je spíš pro menší postavy tak do 180 cm a pro holky menšího vzrůstu. Díky absenci úložného prostoru jsem moto vybavil nosičem SW-Mototech a kufrem Givi. Kvůli nutnosti demontáže palivové nádrže při nabíjení baterie, jsem nechal nainstalovat nabíjecí zásuvku na řídítka. A jako třešničku ještě ukazatel zařazené rychlosti Gipro. Do budoucna uvažuju o jiných výfucích nejlíp Akrapoviče. A to je zatím vše ………..

Silné stránky : extrémně hbité a obratné moto, Jízdní vlastnosti v zatáčkách na členitých silnicích, pohodlné sedlo, zvukový projev, nízké těžiště, zátah z nízkých otáček,

Slabé stránky : jízda po dálnici nad 120 km/h, vyšší hmotnost, turbulence ve vysokých rychlostech, žádný úložný prostor, baterie pod palivovou nádrží,

Fotogalerie:
1. Žďárské vrchy – Velké Dářko
2. Výlet na vysočinu – Žďárské vrchy (Devět skal)
3. Hrad Bouzov a Javoříčko
4. Výlet na jižní moravu – Dalešice –Mohelno-Dukovany (jaderná elektrárna Dukovany)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kocour78
Kocour78 napsal 18.01.15 v 01:35

Moc děkuji všem za hodnocení.

(Jo ty rifle jsou Trilobit.)

Fogis33
Fogis33 napsal 25.11.14 v 20:53 10b.

super

Bobin4
Bobin4 napsal 25.11.14 v 17:59 10b.

Tak snad příští rok se taky dočkám

Micheliny
Micheliny napsal 25.11.14 v 13:18

Pěkná taky jsem o ní uvažovala...dokonce ve stejné barvě

rulzmaker
rulzmaker napsal 22.11.14 v 18:01

Fajn rifle, to jsou 4sr ?

Více komentářů



TOPlist