renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Harley Davidson FXDB Dyna Street Bob custom (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Viking1
Vloženo 13.11.2019
Aktualizováno 4.4.2023
Zobrazeno 2 708x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.2

Popis motorky


Street Bob v řadě Dyna pokládám za poslední klasický chopper od HD. Tedy s mastodontním a stále ještě vibrujícím motorem Twin Cam, motocyklem o velikosti bisona, s rigidním designem a esenciálními emocemi. Novej motor není špatnej, ale je už dost vyhlazen

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Harley-Davidson Ostrava (Moravská

Výška jezdce: 193 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Harley Davidson FXLR Softail Low Rider: Výrazně vyšší cena, ale základ stejný.
Harley Davidson FXBB Softail Street Bob: Příliš malá nádrž.

První dojmy - První dojem? Z dálky to tak nepůsobí, ale čím blíž motorce jsi, tím více si uvědomuješ její velikost. Street Bob nehýří ochranou proti živlům. Naopak. Ponechává tě prožívat jízdu všemi smysly a emocemi. Krásnej vzduchem chlazenej motor dominuje. Klasika OHV. Kde to v dnešní době je ještě vidět? A po nastartování ... to bublání ...bere dech. Pootočíš plynem a s motorkou se chvěješ taky ... extáze. Zařadíš za jedna ranou jak z kovadliny, a tím to vše teprve začíná...

Motorku bych doporučil pro - Pro koho motorka je? Inu pro toho, koho už nebaví jezdit třista z místa a dá přednost řízení motorky, kde to jaksi není zadarmo, ale po jezdci to jaksi chce nějakou spolupráci.

Doplňky na motorce - - přední padák a předkopy
- touringová sedla a opěrka spolujezdce
- nosič zavazadel
- laděné výfuky rinehart ale nakonec jsem se vrátil k origo (plašil jsem maminy od kočárků)
- vývod baterie pro její snadnější údržbu
- relokace zadních blinkrů pro možnost instalace brašen
- boční brašny
- odmímatelné plexi na delší pojezdy po dálnici + menší na běžný ježdění
- 12V zásuvka a držák na telefon s bezdrátovým nabíjením
- brzdové třmeny Brembo
- LED hlavní světlomet

Recenze

Haryk se nekupuje z rozumu. Ani pro rychlost. Na to jsou jiný kousky. K Harykovi se asi nějak musí prokousat. Levná motorka to není. Většinu potřebnejch doplňků si musíš dokupovat. Základ je fakt holátko. Technologicky nejde o žádnou špičku. Funkce a nastavení jsou spíše omezený. Přesněji řečeno, nastavení se řeší hardwareově, nikoliv elektronikou. Ta sice je, ale opravdu minimalistická. Tak proč jsem HáDéčku už asi na věky věrnej? Je to motorka, která má koule. A nabízí něco, co bys na současném trhu hledal těžko. Udržuje si svůj punc klasiky či neoklasiky a bytelnosti - najdi třebas kus plastu. Motor není žádný ořezávátko. Někdo by možná řekl, že až zbytečně velkej. Jestli je 600 ccm u velkých motorek základ, 750 ccm střední třída, litr až 1250 ccm už fakt kus železa, tak co je 1700 ccm? Ale tady to má něco do sebe. A tím vším jde tak H-D nějak proti proudu.

Jízda a ovladatelnost
Čím jde proti proudu? Už jenom startovací sekvencí. Je nutné oživit mašinu masivním kovovým otočným spínačem na nádrži pod budíkem rychloměru. Zapnout stříkačku tlačítkem na řídítkách a zeprve pak zmáčkount startovací tlačítko. Ano, nikde a nikam se nemusí strkat klíček. Postačí mít v kapse FOB. Ten zároveň aktivuje a deaktivuje alarm. Neoprávněné použití vypínače Haryk hodnotí jako pokus o krádež a začne ječet. Stejně tak jako pohnutí řídítek nebo postavení ze stojanu. A buď máš FOB anebo se dá přes spínače blinkrů naťukat PIN.
Tento Street Bob má laďáky RINEHART, takže po nastartování se z výfuků line masivní bublavý barytón. Slast pro uši.
Člověk by si myslel, že s 300 kg těžkou sedmnáctistovkou to bude pěkná dřina. Ale nízký těžiště a 915 mm široký řídítka dělají svý. Dá se jet krokem i pádit nesmyslně velkou rychlostí. Ale Street Bob se ovládá bravurně. Krásně jde za zvolenou stopou. Postačí mírný náklon a klidně se s 2,4 metru dlouhou motorkou otočíš i na pětníku. Tomu zřejmě pomáhá rozumně zvolená šířka pneumatik - vpředu 100 a vzadu 160 mm. Samozřejmě se to nedá srovnat se sporťákem, ale v týhle kategorii s tím prostě nemusíš jezdit jenom rovně.
Standardně se Street Bob dodává se stupačkami pod motorem. A posaz tak připomíná sezení na židli. Pokud si ale připlatíš za relokaci předních stupaček z prostřední pozice do tý maximálně vpřed, pozice je uvolněná a pohodlná. Nohy nejsou skrčený a tak ani po mnoha km nebolí.
Tento street Bob má navíc instalovanej padací rám a lze si ještě položit nohy úplně natažený na pogumovanou stupnu.
K pohodový jízdě je na Harykovi uzpůsobeno leccos. Například i styl ovladačů blinkrů. Levý ovladač - levý blinkr. Pravý ovladač - pravý blinkr. A k vypnutí blinkrů postačí jet pár metrů rovně. Gyrosnímač za tebe blinkry vypne sám. Jde to nějak samo a intuitivně

Podvozek
Co může jít na svůj limit, to jsou tlumiče. Na nekvalitní silnici a ve dvou mohou jít i tzv. na doraz. Ano, jde o neduh starších Haryků. Současné modely již mají nastavitelné tlumení Showa, a to je úplně jiná písnička. V případě, že se tlumení na doraz díky váze jezdce+nákladu děje častěji a přitvrzení utlumení nepomáhá, pak je řešení ve výměně za Progressive 412. To už pak nemá chybu. A asi 9 tisícová investice se oplatí mnohem větším komfortem. Drobné nerovnosti podvozem přebere tak jako tak. Nezapomínejme na 19´ kola a na rozvor 1625 mm.

Řazení
Převodovka má na rozdíl od řady Sportster ne 5, ale 6 rychlostí. Od 2 tis. ot/min jde vše snadno. Ale přeci jen se musí pamatovat na to, že jde o nízkootáčkovej motor. Po městě to tak opravdu není na to, abys zařadil za 5 a motor jenom žužlal. Optimální je trojka, max. čtyřka. Na okrsce jde jezdit na pětku a šestku lze využívat v rychlosti nad 100 k/h. A zatím co ve Sporsteru to všechno nejlíp šlapalo někde mezi 3 -3,5 tis. otáček, tady je to o 500 ot/min. méně.

Brzdy
Dostatečné. Žádnej posilovač tam fakt není. Ale tak jak to je, tak to i stačí.

Spotřeba
Navzdory objemu ale díky pomaloběžnýmu motoru není Street Bob ani nijak žíznivý. Vše pochopitelně záleží na stylu jízdy, ale dostat se na papírovej průměr 5,5 l/100 km není ani v běžnym provozu problém.

Spolujezdec
Originálně je Street Bob jendomístná motorka. Pokud to tak chceš nechat, tak namísto spolujezdce jde vložit nosič na bágly a nazdar. Tento Street Bob má doinstalovaný sedlo a stupačky, ve velkým TP je pak dopsaná alternativní obsaditelnost i pro spolujezdce. A aby tvoje roštěnka měla pohodlí, může se pohodlně opřít o origo opěrku. Ta je jednoduše snímatelná tak jako sedlo.

Poruchy a servis:
Zatím porucha žádná. Servis se vskutku vyplatí dělat co 8 000 km. O pohon zadního kola se stará řemen, takže žádné čištění ani mazání řetězu a prý 80 000 km žádná starost.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Křesťan
Křesťan napsal 09.08.20 v 19:31 10b.

Velký železo pro velký kluky

cvrnda
cvrnda napsal 10.12.19 v 22:19 10b.

Pěknej Bob, takového bych taky potřeboval. Ať slouží

Tondast
Tondast napsal 20.11.19 v 18:00 10b.

krásný

Sečus
Sečus napsal 18.11.19 v 11:45 10b.

Je to tak, chopper a boober, prostě Street Bob. A z vlastní zkušenosti vím, že na žádné fotce nevypadá tak skvěle, jako ve skutečnosti! Užij si ho! do týdne bych ho snad měl mít v garáži také!

PanKlobasnik
PanKlobasnik napsal 17.11.19 v 18:14 10b.

Hezky napsany. Jen at Ti dela jen radost

Více komentářů



TOPlist