PROFIL MOTORKY

Yamaha XJR 1300 (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník XJ900S
Vloženo 16.9.2019
Aktualizováno 25.8.2020
Zobrazeno 3 346x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


-byla to vlastně náhoda, sháněl jsem začátkem léta něco svižného na dovču do Alp a v hledáčku byla Yamaha FZ1 Fazer, ale nebyla v tu dobu žádná zajímavá k mání.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motart (Praha 4-Braník) - -s panem Golisem jako vždy naprostá spokojenost

Výška jezdce: 177 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZ1 Fazer: důvod neuveden

První dojmy - -mám poslední karburátorovou XJR RP10 SP a o koupi následnického modelu rozhodla jednak chuť si tyto dva kultovní modely pořádně srovnat a velkým plusem byla pro mě vhodně zvolená turistická výbava a doplňky. Navíc koupena od prvního majitele po servisu, co víc si může člověk přát.

Motorku bych doporučil pro - -pro čtyřicátníky co už serou na 300+

Doplňky na motorce - -originální padací rámy, výfuk Akrapovič, štítek Givi, kufry Givi V35NT TECH

Recenze

Vždycky jsem patřil k té skupině skalních příznivců XJR, pro které byl příchod modelu RP19 s vstřikováním a jedním výfukem noční můrou. Ty tam byly ty krásné chromované kolena a vzhůru trůnící naleštěné laufy, zadní světlomet krásně zakomponovaný do podsedlovky či krásné, prošívané sedlo. Místo toho se člověk dočkal jakési elektronické hrůzy nahrazující karburátory, nevzhledných plastových clon válců a bloku motoru, zažloutlých kolen, trčející přívěry a zadních světel z R6. Co se mi na novém modelu líbí, tak jednoznačně kombinace černé perletě se stříbrnými a bílými pruhy, černý motor s leštěnými prvky a laďák od Akrapoviče. Jo, a taky zrcátka jsou o moc hezčí. Motorka působí díky těmto prvkům drobněji a sportovněji. V otázce vzhledu je to těsný souboj a sám ani nevím, ke které se vlastně přiklonit. Ale pojďme na přímé jízdní srovnání. Na RP19 jsem měl již čest se v minulosti krátce svézt a matně si vzpomínám, že se mi líbil podvozek a zas tak moc se nelíbil motor. Nyní, po ujetí nějakých 2 000km můžu již srovnávat podrobněji. Takže zaprvé, posaz. Určitě je lepší na RP19, nižší řídítka a vyšší sedlo pomohly ke sportovnější pozici a lepší zpětné vazbě. Sám jsem si pro lepší pocit z jízdy RP10 osadil těmito řídítky a poté z důvodu hezčího designu i zrcátky. Sedlo RP19 ale žádná velká sláva není. Je měkké, rychle se prosedí a po pár hodinách jízdy z něj bolí prdel. Starší model je o něco komfortnější, ideální je však sáhnout např. po Bagsteru, který zaručí lepší komfort a neutrpí tím jezdecká pozice. Ostatní prvky jsou v podstatě shodné. Co však není shodné, je kvalita odpružení. Na první pohled to vypadá, že se moc neudálo, ale opak je pravdou. RP10 funguje vcelku slušně na kvalitním asfaltu, jakmile ale přijdou nerovnosti, zejména přední vidlice značně trpí zpětnými rázy, naklepává jezdce, potápí se, motorka odskakuje a není zrovna příkladem stability. To RP19 je o pořádný kus dál, šine se komfortněji, celé šasi působí tužším dojmem a ani na horším povrchu se nechová jankovitě. Při sportovní jízdě funguje podvozek jako celek taktéž lépe, výrazně se nehoupe a pěkně drží stopu. Problémy se začínají projevovat až při prudkém brždění při nájezdu do zatáček z kopce, tady ani upgradované přední vidlice nemalou hmotu zcela nezvládají a podvozek jde do kolen.V tomto okamžiku je třeba motorku pořádně chytit za řídítka a výrazně si pomoct tělem. Dnešní sportovní naháče jsou tomuto na hony vzdáleny, ale i tak nebudete v žádném případě za loudu, jelikož XJR má něco, co ostatní nemají a tajně po tom touží. A tím je...fantasticky vyladěný motor. Moje první zkušenost s RP19 byla nevalná, oproti RP10 silný spodek, srovnatelný střed, ale o dost slabší vršek, který ani R10 nemá zrovna kdovíjaký. Ale tady je to jinak. Akrapovič přidává 9 koní na výkonu při 8050ot a k tomu nadělí navíc 10,6Nm při 5200ot a ještě ušetří necelá dvě kila váhy. Přívěra zajišťuje mocný zátah z nejnižších otáček, za plynem se na jedničku okamžitě staví na zadní. Výkon všech oproti karburátorové verzi neztrácí ani v nejvyšších otáčkách, tudíž v celkovém součtu jede s Akrapem lépe než původní model. Naprosto fantastické je však nastavení vstřikování. Kdykoliv otočíte plynem, přijde mohutný zátah bez jakékoliv prodlevy či škubnutí, vše probíhá krásně plyšově. Na lépe vyladěné stříkačce jsem doposud v životě nejel. Co se týká zvuku, motory s karbcema zní téměř vždy uchu o trochu lépe a ani tady to není vyjímka. Akrapovič má docela řezavý sound ve vyšších otáčkách a trochu tahá uši, na RP10 mám Scorpiony v karbonu a ty krásně duní a střílí, Akrap si do výfuku odplivne jen sporadicky. Jinak obě verze žerou aj trávu kolem cesty, pod 8l se při sportovní turistice nedá dostat. Maximálka je u obou po rovině lehce přes 240 ( z kopce až 255 ), PR19 je i v maximu o něco jistější a i s bočními kufry není problém jet vysokými rychlostmi / stabilní tak do 180, 220 je o život /. A závěr? Seč to nevypadá a nerad to přiznávám, RP19 je prostě lepší motorka. Možná ne hezčí, ale pakliže rádi jezdíte sportovněji, RP19 Vám dá prostě víc

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bratránek
bratránek napsal 05.07.20 v 17:32 10b.

XJR je nejvíc a ty máš dokonce dvě

bruttopyr
bruttopyr napsal 22.12.19 v 08:43 10b.

Pěkný popis, vizuálně jsem rozdíl mezi starým a novým modelem vnímal úplně stejn? jako ty a nakonec... koupil novější verzi!

Psisko
Psisko napsal 30.10.19 v 18:09 10b.

Kostelník
Kostelník napsal 16.10.19 v 15:59 10b.

Jasně!

PYTEL1
PYTEL1 napsal 23.09.19 v 10:41 10b.

Více komentářů



TOPlist