renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJR 1300 (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bandit-Kralik
Vloženo 15.1.2013
Aktualizováno 3.10.2019
Zobrazeno 10 223x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Pro účely cestování ideální volba. Nemusím přemýšlet zda jsem plně naložený, či jedu solo. Vzhledově klasická moto, bez zbytečností. Jednoduchý a nenáročný stroj na běžnou údržbu.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - První dojem byl úchvatný, velká moto s krásným motorem. První jízda nejistá, nevěděl jsem co si mohu dovolit...to se však časem změnilo

Motorku bych doporučil pro - XJR je vhodná motorka pro daleké cestování, vzhledem své spolehlivosti, rozměrům sedla...kdy ani batůžek netrpí nedostatkem místa. Sílou a pružností motoru, který si hravě poradí s přetíženým strojem, bez dopadu na svižnost jízdy. Vzhledem svým proporcím je vhodná pro zkušenějšího motorkáře, jako první motorka to nebude dobrá volba

Doplňky na motorce - Úpravy pro cestování. Nezaměřuji se především na design, ale praktičnost a využitelnost. Wingrack, pod ním pouzdra na drobnosti, montážní sada, zásuvka 12V připevněná k olej chladiči, stavitelné pouzdro pro navigaci, kožený župan na nádrž, padáky, štítek, reflexní proužky na ráfkách, zabudované brzdné světlo v horním kufru, na kufru hrazda pro zbytečnosti, ochrané kryty kolen svodů, padáky...

Recenze

Moto jsem vybíral podle několika parametrů. Spolehlivost, nenáročnost, užitná hodnota, klasický vzhled, možnost cestování a v neposlední řadě dostupná cena. Toto vše komplexně nejvíce splnovalo právě XJR-ko. Motor je ve výrobě spousty let, vychází z FJ. Léty odzkoušená klasika s krásným vzhledem.
Není součástka která by se pernamentně měnila. Jediné co jsem doposud řešil je výměna gumové příruby mezi karburátory a hlavou válců. Na původní jsou viditelné drobné praskliny, které však jsou pouze povrchové. Přičítám to tomu, že původní majitel moto umyl nevhodným prostředkem a tím došlo k narušení povrchu. Nové jsem hledal u výrobce,ale po zjištění ceny...cca 8000,- jsem se rozhodl pro alternativu. Objednal jsem použité v dobrém stavu a je po problému. Další drobná oprava byla výměna těsnění ve spojkové pumpě cca v 35 000 km...toto se dá zvládnout dle výkresů a rad na netu, aniž bych navštívil servis...
Vzhled klasické (neoplastované moto), což beru jako plus...nejsem zastánce hi-tech designů. Pohodlnost při delší jízdě i s původním sedlem pro mě i spolujezdce. Po namontování Wingracku a tankvaku jsem spíše stěhovák, delší cesty nejsou problé i ve dvou. Doma se cítí v zatáčkách, kde drží na asfaltu jak přibitá. Není vyjímkou s plně naloženou moto (tři kufry, přítulka, tankvak) škrtat v zatáčkách nohou o asfalt. Překvapila mě stabilita a jistota s kterou se vrhá do zatáček. Při správných otáčkách, vyhovující rychlosti je příjemně ovladatelná. Váhu pak poznáte na místě, či v nulové rychlosti. Kde je zapotřebí si předem rozmyslet následující kroky. Naopak problémy jí trochu dělá terén, alespon v porovnání s Banditem. Zde je znatelně nejistá. Toto přičítám širší zadní pneu a krapet větší váze. Po pár sezonách jsem si na toto zvyknul a dokáži odhadnout jakou cestu lze projet. S plexi na Vás tolik nefouká...jiní se diví, ale vždy jsem jezdil jen naháče. Tak v tomto porovnání je to komfortní. Po přejezdu nerovností...bohužel už od větších retardérů, lehce škrtne spodní částí svodů. Ale nutno říci, vždy se mi to stalo s plně naloženým strojem ve dvou. Abych předešel poškrábání, na ohyby svodů jsem namontoval antikorové kryty a mohu klidně pokračovat dále.
Ocenuji větší úložný prostor pod sedlem, kam se vejde nářadí pro případné opravy během cest i náhradní součástky. Tento úložný prostor přímo na motorce jsem navýšil přimontováním dvou kapes pod wingrack. Tím se téměř dvojnásobně zvětšil prosto pro náhradní díly, dvě vesty, nářadí, opravné sady, lékárnu, atd...velmi šikovná a praktická vychytávka, která nenarušuje vzhled. Světlomet krásně prosvítí cestu během jízdy v noci. O spotřebě se nebudu zminovat...kdo chce jezdit musclebike, musí počítat že si vezme. Na rezervu přepínám přibližně po ujetí 250 km, pak mám ještě cca 80 km na dojezd k benzínce... Není to mnoho, ale ještě jsem netlačil. Tato spotřeba je velmi individuální...během dovolené jsem na dálničním přesunu s průměrnou rychlostí 110km/h snížil spotřebu na 5,5l. Během svižné vyjíždky, s přítelkyní tato spotřeba dosáhla průměru 6,15l. Vše je odvislé od plynulosti jízdy...pokud jedu stále rychleji a nedrcám se plyn/brzda...dá se jezdit za poměrně přijatelné peníze. Reakce plynu je velmi citlivá a hbitá...to i v případě plně naloženého stroje. Od cca 3000ot./min je zrychlení neskutečné a jak jsem zminoval, neohlížím se na to zda jsem naložen. To stejné platí o účinnosti brzd...používám kombinaci přední 70 %, zadní 30% a stavím dle očekávání, okamžitý rychlý nástup brzdného efektu. Za což jsem nejednou byl vděčný. Ne nadarmo se říká ''Nezáleží na tom jak se rozjedeš, ale jak zastavíš''. Během delších cest ocenuji tichý chod motoru, bez nepříjemných vibrací...ano, jsou citelné, ale ne nepříjemné. Koncovky výfuku nevydávají hlasitý zvuk, jen takový aby řidič věděl v jakém otáčkovém poli se nachází. Za toto jsem vždy vděčný když ujedu kolem 1000km/den...nestává se mi, že mám chut motorku hodit do škarpy. Sedlo je velmi prostorné, jak pro řidiče, tak pro spolujezdce...prvně jsem byl překvapen jeho šíří. Další příjemností je možnost využití výstražných čtyřek. Pokud musíte zastavit v nepřehledném terénu, či jen poděkovat předjížděnému plechovkáři. Z důvodu bezpečnosti jsem se je naučil používat během průjezdů kolon...jste vidět. Ještě jeden subjektivní postřeh...s bývalou moto jsem měl stálé nutkání vytáčet motor do nebeských výšin. S XJR-kem je to jinak, pokud mě někdo začne předjíždět ...uhnu se stranou a s pocitem blaženosti jej nechám projet. Dobře vím, stačí lehce zatáhnout a hned letím na raketě.

Po poslední cestě Marokem a Západ. Evropou jsem se jen utvrdil v kvalitách stroje. Během cesty jsem jednou dolil olej a napnul řetěz...jinak stačilo pouze tankovat (to asi nezměním).

V souasné době s moto namotáno 93tis km. V podstatě se nic nezměnilo. Stále po dvou letech měnit gumové těsnění ve spojkovém válci, záležitost po ujetí cca 20-30tis km.
Ozvala se slabost XJR. Bohužel v nejméně vhodnou chvilku při cestě Iránem. Praskl rám pod sedlem. To vlivem maximálního zatížení...kompletní bagáž na moto, íránské komunikace. Největší vliv na to jistě má přetížený zadní kufr. Ten v kombinaci se špatnou cestou, rychlostí zapříčiní velké páky právě v části podsedadlovky. Na místě vyřešeno svárem. Ten bez problémů vydržel několik tisíc km až domů. Po návratu moto odstrojena. Do trubkového rámu vložena na každé straně kulatina průměru 30mm, délce 500mm, provařena. To samé i pod rámem. Celkem čtyři výstuhy. Tato kombinace se osvědčila. Následující rok při tripu do Afriky. Moto, tři kufry, přítulka, cesty i off a vše bez jediného problému. Doporučuji toto místo kontrolovat. V případě problémů, lehce opravitelné.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
margolina
margolina napsal 21.03.24 v 11:33 10b.

Ahoj
Chtěl bych se zeptat, jaké pneu používáš na XJR na nezpevněné cesty?
V létě plánuji s kamarády výlet do Bosny a zvažuji, co obout.
Díky
Luďa

MartinXL650V
MartinXL650V napsal 08.10.23 v 21:20 10b.

Díky za tvůj parádní profil Byl pro mě inspirací, když jsem načítal informace o XJR.
Tuhle skvělou motorku bych si asi nevybral pro jízdu do pustin, ale vůbec se nedivím, že to s grácií zvládne Přeji spoustu dalších km cestou - necestou

Jackob3
Jackob3 napsal 21.01.20 v 20:09

na co kupovat cenduro,Xjr to zvláda v mnohem větším stylu

Gallia
Gallia napsal 21.09.19 v 06:16 10b.

Dj.Maxx
Dj.Maxx napsal 23.06.17 v 06:43 10b.

Více komentářů



TOPlist