PROFIL MOTORKY

Yamaha XJR 1300 (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník -HARYS-
Vloženo 29.6.2013
Aktualizováno 8.7.2016
Zobrazeno 10226x
HODNOCENÍ PROFILU OD 49 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Yamaha XJR 1300 je správný muscle-bike, neskutečná mašina s obrovským zátahem a super jízdními vlastnostmi !!! Je to lokomotiva,která nepotřebuje další komentář!!!

Více fotografii

Motorka koupena od původně od soukromé osoby SRN - žádné problémy všechno "OK"

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSX 1400: Jelikož jsem měl její slabší "tetu",tak byla první z nadlitrů o které jsem se zajímal. Zrovna nebyla žádná podle mých představ !
Suzuki GSX 1200: Vzhledově úplně stejná jako GSX 750,kterou jsem měl,akorát ty kubíky a chtěl jsem něco jiného.

První dojmy - Je to něco neuvěřitelného co se ladně pohybuje na dvou kolech. Suprově se naklání do zatáček a ta akcelerace se nedá ani popsat.Hluboký a dunivý zvuk motoru,který se ozývá ze dvou kanónů je nepopsatelný zážitek!!! Mašina mi okamžitě padla do ruky a mám pocit jako by jsme odjakživa k sobě patřili! Na lepší se rychle zvyká!

Motorku bych doporučil pro - Pro vyježděné milovníky klasiky!!!

Doplňky na motorce - Nosič s kufrem Krauser K5,širší řídítka lucas 760 mm, padací rámy, plexištítek Puig 42 cm, zásuvka 12 V s USB, spojková a brzdová CNC páčky-polohovací a sklápěcí, prodloužení zrcátek-nově vyrobeno z nerezové kulatiny.
Vyhřívané rukojeti Oxford. Teploměr oleje.
5/2015 montáž bočních kufrů Kappa 21 L : http://www.motokufr...appa-K21N-2x21-litru
Pancéřové brzdové hadice HEL na předek.
Zvýšení řídítek o 3 cm.

Recenze

Foto : http://1harys.rajce.idnes.cz/

http://www.motohous...xjr1300-sila-tradice

Dobrá rada : kopírováno z http://www.yamaha-xjr.cz/index.html?id=39

- Výměna těsnění ve spojkovém třmenu XJR 1200/1300 :
http://www.yamaha-xjr.cz/clanek-9

- Výměna brzdové kapaliny XJR 1300 :
http://www.yamaha-xjr.cz/clanek-8

- Výměna tlumičového oleje XJR 1300 :
http://www.yamaha-xjr.cz/clanek-10

- Odškrcení motoru XJR 1300 :
http://www.yamaha-xjr.cz/clanek-12

29.6.2013
Koupena 29.6.2013 s 32042 km?
Tato mašina byla v mém výběru už delší dobu.Zkušenosti po dnešním 250 km převozu po vlastní ose od prodejce jsou jenom pozitivní! Jenom se mi potvrdily moje představy o této cestovní mašině.Jízda je velice pohodová s neomezenými možnostmi.Motor je super,klasika a hlavně bez negativních projevů.Brzdy jsou úplná paráda.Podvozek při "normální" jízdě dostačující.Do 160 km/hod ve dvou v plné polní se to ani nehne!
Při 31500 km,11/2012 : Nové pneu Dunlop Sportmax Qualifier II,kontrola spojky,řetězovka zatím OK,nová gelová baterka,nové před.i zad.brzdové destičky,nový potah sedla,nové led blinkry,nové širší řídítka,mot.olej s filtrem.
Je to vynikající mašina jako stvořená pro delší cestování a mototuristiku.

2.7.2013
Tak dnes jsem vyjel celou nádrž(21L) a výsledek je 375 km.
Výsledná spotřeba 5,6 L/100km ,max.rychlost krátkodobě cca 140km/hod,jinak kolem kila!!! Vzhledem k mé hmotnosti (120 kg) super! Překvapilo mě to a jsem nadmíru spokojený!





19.-21.7.2013
Absolvování 3 denního výletu kolem ČR i s manželkou. Najeto 1000 km s plně naloženou mašinou v plné polní (250 kg).Super svezení,mašina reaguje na plyn jako by nic nevezla a výsledná spotřeba 5,8 L/100 km . Olej spotřeba zanedbatelná!

29.7.2013
Tak už jsem najel cca 2000 km a jsem spokojený s tímto nádherným a pohodovým strojem!

12.8.2013
Mašina prošla při 34500 km poctivou kontrolou a seřízením u jednoho suprového servisáka v Hulíně!
Výměna podložek na některých ventilech a celkové přeměření. Rozvoďák,napínák-všechno OK. Dále synchronizace karburátorů a bohatosti směsi.
Tak mám cca na 20000 km klid.

20.8.2013
Tak máme za sebou čtyřdenní Alpy - Grossglockner. Najeto cca 1600 km.Mašina super!Absolutně bez problémů. Zjistil jsem,že se XJR dokáže s velkou ladností vypořádat s alpskýma klikatýma cestičkama!!!
Spotřebovala na 1600 km 90 litrů benzínu,což je nádherná průměrná sptřeba 5,625 L / 100 km.












18.10.2013
Po první sezóně s touto parádní mašinou můžu vyjadřovat jenom samou chválu a obrovskou spokojenost!!! Zatím je pěkný podzim tak ještě nějaký kilometr najedeme.

29.10.2013
Po tomto prodlouženém slunečném víkendu naskočily nějaké kilometry na tachometru XJR. Za tuto sezónu od koupi 29.6.2013 máme najeto cca 5000 km (celkem 37000 km).Uvidím jaké bude počasí na případnou další vyjížďku!!!

24.2.2014
Letošní zima je velice mírná a prý snad už i skončila.(Nebo ani nezačala?)
Když se podívám z okna,tak mě všechny okolnosti nutí k přichystání mašiny na sezónu.Jako každý rok na jaře vyměním olej, tentokrát Yamalube SEMI SYNTHETIC 4-S 10W40 s filtrem a taky vyměním vzduchový filtr a svíčky DENSO X24EPR-U9. Taky mám objednané nové těsnění spojkového válce,které už potřebuje výměnit.

8.3.2014
Dnes provedena výměna oleje Yamalube s olejovým filtrem při 37077 km. Mašinu jsem po "zimě" bez problémů nastartoval napoprvé!
Taky výměna vzducháče a svíce Denso.
Vyměnil jsem i těsnění ve spojkovém třmenu,protože mi tam prolínala brzdovka.
Všechno proběhlo bez problémů akorát odvzdušnění ovládání spojky nejprve moc nešlo ale na další pokus se zadařilo a spojka funguje parádně a hlavně už nic neprolíná !!!
Výroba a výměna držáků zrcátek za leštěné,nerezové a hlavně delší abych pořádně viděl co se za mnou děje!!!
A můžeme vyrazit na vyjížďky po zimní přestávce!!!

14.3.2014
Udělal jsem si radost nákupem přilby SCORPION EXO-500 AIR SOLID černá lesklá.
Výrobce:SCORPION
ZÁRUKA 3 ROKY
Materiál: termoplast, 3 velikosti skořepiny
Výbava: plexi MAXVISION včetně PinLock systému (dvojité, rozebiratelné sklo – nikdy se nemlží)
plexi MAXVISION včetně PinLock systému je součástí balení každé přilby SCORPION EXO-1000 AIR E11 a EXO-500 AIR
vnitřní kouřová sklopná clona
AirFit systém k dofouknutí lícních vycpávek
bradový a nosní deflektor
homologace ECE 22–05 Certified a TÜV (Německá homologace)
Výstelka: vyjímatelný antibakteriální pratelný interiér
Ventilace: větrací uzavíratelný otvor na bradě a 2krát na čele přilby
o odvod vodní páry se stará zadní spoiler přilby
Zapínání: rychlo-upínací přezka
Hmotnost: 1650 gramů

Oproti HJC CL-14 ,kterou jsem používal 4 roky a myslel jsem si jaká je to super přilba,tak Scorpion je přilba z úplně jiného světa a minimálně o tři třídy lepší a to úplně ve všem.Zatím jsem nadšený a móóóc spokojený.Provoz ukáže.
...Provoz po jedné sezóně ukázal,že Scorpion byla super volba!!!

20.8.2014
Velice mě překvapují Dunlopy Sportmax Qualifier II. Už na nich mám 9000 km a pořád tam je 1,8 - 2,5 mm.(zadek)
Jelikož v září jedu Julské Alpy tak je brzo vyměním!!!
Nové Dunlopy mám už připravené v garáži!

10.9.2014
Výměna tlumičového oleje Agip Fork SAE 15W.(2x538 ml přední vidle).
při 41200 km.

12.9.2014

Výměna přední pneu 120/70/17 58W Dunlop Sportmax D 221(4,2 mm) a zadní 180/55/17 73W Dunlop Sportmax D 252(6 mm) při 41200 km.










Sjeté Dunlop Qualifier II najely cca 10500 km a 1000 by ještě daly ale příští týden jedu Julské Alpy!!!

11.11.2014
Instalace vyhřívaných rukojetí Oxford Premium Touring .(Parádně topí!!!)
Kompletní prohlídka kabeláže,elektroinstalace-dotažení el.spojů,vyčištění a ošetření konektorů a přepínačů kontaktolem ! Proměření a dotažení všech koster na mašině!!!
Konečně odstraněna závada osvětlení,kde jsem měl na žárovkách jenom 10,6 V . Po opravě tam je 14,2 V a svítí dobře !!!

10.12.2014
Tak letos pravděpodobně už nikam nepojedu!
Tato sezóna proběhla po motorické stránce velice dobře,mašina se statečně a hlavně spolehlivě držela v alpských kopcích i na tuzemských silnicích. I přes moje zdravotní tříměsíční problémy, kdy jsem na motorku nevlezl,jsem najel 6114km.
Celkem najeto tachometrových 43191 km !!!
Přes zimu přikoupím a namontuji nějaké doplňky pro lepší cestování (boční kufry) a na jaře 2015 zase hurá do sedla!!!





11.2.2015
Za chvíli je tady jaro a já už začínám objednávat olej,filtry,atd.
Budu dávat pravděpodobně Q8 MOTO SBK RACING 10W-50 4T syntetický olej :
http://www.oleje-on...+4tmotooleje-292597/

20.3.2015
Jelikož jsem borec,tak se mi při výměně oleje povedlo servat závit na hliníkové vaně železným vypouštěcím šroubem. Proto musela jít vana dolů ale napřed komplet výfuky od motoru až po koncovky. Objednat okamžitě nové těsnění pod vanu a "Al" těsnící kroužky ke svodům,potom ještě těsnění k napojení doutníků na rozdělovač výfuků.
Mezitím bylo provedeno odvrtání poškozeného závitu a nainstalování nerezové vložky na lepidlo Loctite pro vypouštěcí šroub !!! (Toto už žádný borec neserve!!!)
Když už jsem měl odmontované komplet výfuky,tak šly rovnou na přeleštění aby prokoukly!
Všechno hotovo a při 43191 km nalitý nový olej Q8 MOTO SBK RACING 10W-50 4T Advanced Performance Synthetic a nový olejový filtr HF 401.
Jelikož v motoru nezůstaly vůbec žádné zbytky oleje,tak jsem tam nalil 3,8 L po horní rysku.






20.4.2015
Jelikož jsem borec ale to už jsem psal výše, tak se mi povedlo zlikvidovat řetězovku tím, že jsem ji "přemazával" ! Prostě špatnou údržbou, většinou jsem ji jenom postříkal mazivem ve spreji ale už jsem nevěnoval pozornost důkladnému očištění.
Proto mi řetěz dost zatuhl a přestaly se točit válečky,které zlikvidovaly ozubené kola !
Na pastorku se mi doslova vymačkaly důlky a tím se mi při jízdě začaly ozývat cvakající zvuky.
Dnes jsem zakoupil novou řetězovou sadu ČZ Chains 530 SDZZ Gold s pastorkem GROSSKOPF CHT 579-17 a kalenou rozetou Chiaravalli 859-38THF.
Statická pevnost řetězu je 48.6 kN. http://www.motorete...-1300-rok-99-01html/
Stav tachometru při výměně řetězovky je 43570 km.
















28.4.2015
Již delší dobu pozoruji dost popraskaný plast paraboly předního světlometu v místech přichycení světlometu. Dnes jsem zjistil, že to celé prasklo a plastová parabola dosloužila. Jelikož origo světlo stojí majlant, tak jsem se rozhodl pro náhražku od německého výrobce. Důležité je to, že komplet světlo i s parabolou jsou kovové a je homologované !







30.4.2015
Tak světlo jsem dnes přehodil a svítí super !!!

30.5.2015
Tak dnes jsem na motovyjížďce po jižní Moravě po dlouhé době měřil spotřebu mého XJR 1300 a to celkem při svižné jízdě 90-130. Výsledek byl super ! Na 250 km 14 L benzínu! Tj. 5,6 L / 100 km .

3.6.2015
Montáž pancéřových hadic značky HEL k brzdám předního kola. Zjistil jsem, že jsem tam měl pořád původní. Mám před sebou 10 dní v Dolomitech, tak ať jsou brzdy v cajku!!! Taky jsem vyměnil brzdovou kapalinu DOT 4 na zadní brzdě.
Preventivně jsem vyměnil i svíčky, opět DENSO X24EPR-U9 .
Všechno při 44235 Km.







19.7.2015
Tak v Dolomitech jsem měl menší nehodu v rychlosti cca 30 km/hod, při které se mi zlomila klíční kost a kotník, mašině skoro nic není protože jsem jí dělal airbag vlastním tělem. Pouze prasklé plexi, ohnuté řídítka, zlomená brzdová páčka a trochu odřený boční kufr, jo a ohnutá přídavná stupačka na padacím rámu.
Stalo se to vlivem vytečení brzdové kapaliny ve spojkovém válci a při zastavování nešlo řadit tak mě to trochu potáhlo a shodilo !
Dnes už mám všechno koupené v novotě - těsnění do spoj.válce, řídítka, plexi, CNC sklápěcí a délkově polohovací páčky.
Jenom čekám až mi sroste klíční kost s kotníkem a hurá zase jedééém !
Ještě že jsem hodně prostorný a mašině dělám perfektní airbag !!!

28.8.2015
Při rozdělání pomocného spojkového válce jsem došel k překvapivému zjištění, že je uvnitř všechno v pořádku???! Ale někde musela mizet kapalina... Po pořádném prohlédnutí těsnícího gufera jsem zjistil, že těsnící břit skoro vůbec nepřevyšuje a proto nemůže ani těsnit. Po vytažení a přeměření jsem zjistil, že má cca o 1,5 mm menší průměr než ten nový !!! Byl tam jednu sezónu a byl koupen jako neoriginální i s pružinou a ten nový s větším průměrem byl zakoupen jako origo z PARTS DEPOT (sada pouze gufero a prachovka) !!! Takže všem doporučuji nákup raději origo i když má PARTS DEPOT některé ceny vyšší !
Mašina je v naprostém pořádku, spojka funguje perfektně, kvalty tam lítají skoro samy.
Namontována nová duralová řídítka LUCAS 760 mm a jejich zvýšení o 3 cm.
http://www.abmoto.cz...rni-prumer-12mm.html
Sklápěcí, polohovací CNC páčky - brzda, spojka.
Kouřové plexi PUIG 420 mm.

30.10.2015
Letos bída ! Mám najeto necelé 3000 km ! Od nehody v červnu v Dolomitech jsem byl na mašině 2x kolem komína !!!

14.2.2016
Tak další sezóna před námi! Mašina je celkem v cajku, protože jsem loni toho moc nenajezdil. Snad akorát udělám kontrolu nebo případnou výměnu ložisek v kyvce. No a samozřejmě olej a filtry. A pravděpodobně v červnu výměna pneu.
V červnu týden Slovinsko-Julské Alpy-Mangart-Bled-Vintgar-Predjamski grad-Predel
V červenci ještě jednou týden Slovinsko-Julské Alpy
V srpnu týden Rakousko-GG-Malta-Itálie Cortina
V září Slovensko-Vysoké a Nízké Tatry
Věřím, že všechno dobře projedu a hlavně bez velkých problémů!!!

27.3.2016
Letošní první vyjížďka cca 230 km. Mašina super, žádný problém, jede skvěle !!!

5.4.2016
Výměna předních stupaček za originál nové.
Předělány nové nerezové držáky na plexisklo.
Montáž nové zásuvky 12V a 5V USB.

14.4.2016
Právě mi přišly nové pneu METZELER 180/55ZR17 73W Roadtec Z 8 Interact C
vzorek 7mm
a METZELER 120/70ZR17 58W Roadtec Z 8 Interact M vzorek 6mm,
sada 5000,-Kč
Mám je nachystané na výměnu před Alpama.
Na Dunlopech, které mám na mašině je ještě cca 2-2,5 mm, tak je na jaře dorazím.















5.5.2016
Právě jsem přijel z TECHNICKÉ PROHLÍDKY a mašina prošla bez problémů !!!
Stav tachometru 47095 km. Další kontrola 5.5.2018

11.5.2016
Montáž nové zásuvky 12 V + 5 V USB.

9.6.2016
Dnes byly nasazeny nové METZELERKY Z8 při 48283 km.
Při té příležitosti jsem zrovna vyměnil ložiska a gufera v předním kole.(zakoupeno u WEMOTO jako sada)
Na Dunlopech, které tam byly jsem najel 7000 km. ( 2000 km by ještě daly ale za 10 dnů jedu Alpy, tak pro jistotu...)


























8.7.2016
Výměna při 50500 km
Olej PUTOLINE SPORT 4 SEMI SYNTHETIC 15W50
Olejový filtr HF 401
Vzduchový filtr HFA 4906




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Čadil
Čadil napsal 18.03.18 v 17:36 10b.

pěkný stroj a moc hezký popis.

Dj.Maxx
Dj.Maxx napsal 29.06.17 v 13:03 10b.

super, také jsem na ni již přesedlal a paráda.

klasikmen
klasikmen napsal 11.03.17 v 16:37 10b.

Krasavice

Více komentářů



TOPlist