renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJR 1300 (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník XJ900S
Vloženo 19.10.2012
Aktualizováno 20.2.2022
Zobrazeno 7 966x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Motorka, kde na první pohled vidíte, za co jste utratili svý peníze

Více fotografii

Výška jezdce: 177 cm

První dojmy - První dojmy jsou po přesednutí z FZ1 Fazer takové trochu rozpačité. Řidítka, které navazují na krásnou nádrž jsou až nepřirozeně vysoko, ovládání spojky a řazení naproti tomu skvělé, poloha stupaček akorát. Naprosto děsná aerodynamika, snaha o jízdu vysokými rychlostmi zbytečná, překvapí skvělé brzdy a průměrný výkon motoru s hutným zátahem od středních otáček.

Recenze

Po krátkém seznámení s motocyklem jsem se rozhodl k několika drobným úpravám, které by jej přiblížily mým představám o chování a vzhledu motorky. První přišla na řadu změna obutí. Původní cestovní Dunlopy nahradily Dunlop Sportsmart, se kterými jsem měl velmi dobré zkušenosti na Fazeru. XJR tím získala neuvěřitelně na živosti, jako by nevážila 250 kg ale o nějakých 30 méně, jezdit po koleně je i s tímto mastodontem hračka. Bohužel přední guma si úplně asi nerozumí s geometrií motorky, protože přenáší značný neklid do řízení, což když zrovna nejedete kládu, může obtěžovat / dodatečně zjištěno, že se jednalo o vadnou přední pneumatiku /. Další změnou byla výměna původních zpětných zrcátek za nové provedení z modelu 2012, je v nich lépe vidět a motocyklu dodají sportovnější charakter. Zážitek z jízdy Vám však naprosto změní použití řidítek z XJR 1300 se vstřikováním, jsou o cca 2 cm nižší a trochu jinak zalomená. Dle čísel to nepůsobí jako žádná velká změna, avšak opak je pravdou. Lépe zvládáte akceleraci a hlavně značně poklesne díky posedu aerodynamický odpor. Doporučuju vřele každému ty tři tisíce do změny investovat. Další změny jsou jen kosmetického charakteru, původní oranžové blinkry nahradily bílé z originálního příslušenství Yamahy a přibyl nerezový kryt chladiče. Z dalších úprav lze jmenovat chromované čepičky ventiků, padací rámy Yamaha a přitvrzení zadních tlumičů Öhlins, které zamezí kývání motocyklu při akceleraci. Prozatím ji hodnotím jako pohodlnou žíznivou motorku s hutným motorem, dobrými brzdami, děsnou aerodynamikou ale naprosto fantastickým vzhledem, který Vás donutí kdykoliv mihnete kolem garáže ji otevřít, a pokochat se pohledem bezesporu motocyklový klenot .
Přes zimu došlo k několika dalším úpravám - motocykl byl vybaven mini štítkem od Givi typ A200, který sice nevyvolává při pohledu na motorku nadšení, ale svůj účel plní docela dobře. Najednou není problém na motorce cestovat svižněji, do cca 150 km/h je to docela fajn, pro cestovatele bych asi ale doporučil model 210, který je větší. Ale i s malým provedením se můžete dostat na hranici 240km/h, aniž by vám to chtělo za každou cenu utrhnout hlavu. Původní sedlo bylo nahrazeno výrobkem od Bagsteru / úprava stávajícího sedla /, které je komfortnější a poskytuje větší oporu při ostrých startech od semaforů. Řidítka nyní zdobí chromované stavitelné páčky od Titaxu. Pro cestovní účely je motorka dovybavena malým nosičem zavazadel z příslušenství Yamahy včetně originálního kufru. Největším zásahem byla montáž oválných karbonových výfuků Scorpion v jejich posledním vydání s vyjimatelnými homologačními vložkami. Originály jsou sice nádherné, ale ten zvuk byl příšerný, tento je naprosto famózní. Už na volnoběh nádherně duní, kulisa za jízdy je nepopsatelná, zní to jak starý americký šestilitrový káry a při zavření plynu to pod 4000ot/min zuřivě střílí. Můj předchozí Fazer s carbonovým Akrapovičem byl proti tomu tichošlápek. Zlepšila se i reakce na plyn, a to hlavně ve středních otáčkách. Drobným negativem je slabý nárůst vibrací ve stupačkách a i na volnoběh se motorka mírně chvěje, ale motor získal obrovské charizma a jízda mě teď o dost více baví . Aby toho nebylo málo, štítek Givi nahradila originál přední maska Yamaha v posledním, agresivním vydání. Na konci sezóny motocykl přezutý na pneu Pireli Angel GT - ještě je nemám úplně otestované v extrému, nicméně shodné jsem měl na Hondě VFR800 a tam snesly opravdu hodně. Jediné negativum bych viděl v mírné nervozitě při maximální rychlosti, nicméně to není zrovna parketa XJR a většina uživatelů se tam vydá zřídka kdy, a když už, chce to jen silněji uchopit řidítka .
Opět přišla zima a došlo k další drobné úpravě, tentokráte k montáži K&N filtru. Měl jsem strach, aby se to nějak nerozhádalo, ale montáž krásně vyhladila zátah v nízkých otáčkách, motor jde lépe za plynem a je příjemně jemný. Na maximální výkon montáž filtru určitě nemá negativní vliv, na uzavřené trati jsem z ní po této úpravě vymáčkl 242 km/h
Červen 2017 - s přípravou na Yamaha XJR Eurofest, který se konal v ATC Merkur na Nových Mlýnech a jehož součástí byly i jízdy na okruhu jsem XJR přezul na Dunlop Qualifier II. Zkušenosti s nimi již byly z minulosti z R1 velmi dobré, tak proč je nezkusit i na nahou motorku. Musím říct, že tohle se fakt moc povedlo a ze všech doposud nazutých gum sedly absolutně nejlépe, jak z hlediska ovladatelnosti, stability, jistoty v náklonu i držení stopy, navíc se velmi rychle ohřívají. Jedná se o dvousměs, nicméně pro někoho, kdo požaduje vysoký kilometrový nájezd, to bude mít k ideálu asi hodně daleko, protože se docela rychle sjíždí, ale pro mě je na prvním místě radost z jízdy, což tahle guma splňuje na 100%. Na okruhu se chovala skvěle, motorka neměla tendenci se jakkoliv nepředvídatelně vlnit či rovnat při brždění v zatáčce. Ono celkově mě XJR na okruhu překvapilo. Brzdy fungovaly na jedničku a ani ke konci rozjížděk nevadly, díky rovnému povrchu se kupodivu neprojevovala ani menší torzní tuhost rámu a motorka se nějak zásadněji nekroutila, přední vidlice nešly ani jednou nadoraz, přičemž zajet 2:40 znamenalo jet sice hodně svižně a asi je třeba mít s Brnem určité zkušenosti, ale stále to bylo relativně bezpečné. Největším problémem byly samozřejmě stupačky, jejichž kolíky se neustále brousily / ty raději předem odmontujte / a motorku zbytečně brzdily. Tento jev se logicky stále více projevoval po ujetí několika rychlých kol, kdy tlumení postupně zvadlo a v každé zatáčce provázelo náklon zlověstné chrrr . Motor to taky zvládl výborně, na konci rozjížďky byl v nižších otáčkách už trochu línější, ale to dělá i taková R1 Maximální rychlost na cílovce se pohybovala okolo 215 km/h, do Schwantzu padala okolo dvoustovky...Takže pro ty, kdo ještě na XJR na okruhu nebyli, nebojte se toho, i tento dinosaur dokáže zde předvést hezkou jízdu a když jsem projížděl Youtube, tak jsem narazil na video od Kozzyho, kde to motá okolo 2:35, což nezajede spousta týpků ani na sportovních motorkách :D

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pedl
Pedl napsal 17.05.17 v 23:40 10b.

Krasavice

HONZAKK
HONZAKK napsal 21.04.17 v 21:25 10b.

Krásný stroj a supr sedlo,jak jsi sním spokojený,jak dlouho trvá přešití a na kolik to tak výjde? Uvažiji na své XJR již několik let si ho dát přešít,ale nějak se k tomu nemohu dokopat někam poslat sedlo a mít doma moto bez sedla.

context
context napsal 03.05.16 v 20:24 10b.

Krásny bike přeji hodně pohodových kilásku v sedle

Rascal
Rascal napsal 30.01.16 v 12:41 10b.

Odsuzuji plexi stitky na nahačich, ale ta maska vypada na muj vkus velmi dobře!!!

pavlícek
pavlícek napsal 29.06.15 v 12:27 10b.

Krasna.

Více komentářů



TOPlist