PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník fera2
Vloženo 1.9.2019
Aktualizováno 29.8.2020
Zobrazeno 2 188x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


NC 750X je universální a čitelná motorka, která nám nabízí kombinaci motorky na dojíždění do práce, výlety po ČR/SR a nezklame nás ani na cestách po Evropě.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moravamotors s.r.o. (Krhová) - jako jedni z mála mají k dispozici několik motorek na vyzkoušení a velmi ochotně ji vybaví také doplňky pro cestování. Mohli jsme si tak s manželkou vyzkoušet jízdu taky s bočními kufry. Jednání a přístup na profesionální úrovni.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Přišla mi méně obratná při manipulaci na místě (pravděpodobně kvůli mé výšce 180 cm), vyšší cena a z mého pohledu de facto nutnost pořízení ochranného rámu pod motor. Navíc nikde mi nenabídli projížďku.

První dojmy - V porovnání s naším předchozím skútrem Honda SW-T 400 je krásně ovladatelná a mrštná. Překvapil mne příjemný hluboký zvuk výfuku a zamiloval jsem si úložný prostor v předu.Jízda na nové motorce byla ze začátku nepohodlná, sedlo si už po cca 600 km začíná "sedat" a stává se příjemnějším. Měřím 180 cm a z motorky krásně dosáhnu na zem. Originální plexi mi nevyhovuje, vítr mi žene na nos a oči.

Motorku bych doporučil pro - pro začátečníka/začátečnici a pro každého, kdo se rád kochá, užívá si plavou jízdu krajinou za poslechu příjemného brumlání.

Doplňky na motorce - zatím jsou jen objednány

Recenze

najeto: 700 km
NC 750 X jsme vybrali, protože rádi cestujeme a chtěli jsme spolehlivou motorku, která se neztratí ani na cestách po Evropě. Je to naše první "velká" motorka a proto nám vyhovuje její stavba a ovladatelnost. Volba padla na novou, protože v požadovaném rozpočtu by větší (a pro někoho lepší/vhodnější) motorky byly 5-10 let staré s nájezdem kolem 100 000 km.

poznatky:
- po prvních 300 km ji už můžu trošku víc točit a hned je jízda příjemnější. Rychlosti 2-5 jsou poskládnány těsněji u sebe. 6 má smysl spíše až od rychlostí nad 100km/h
- prozatímní spotřeba v režimu 50% jízd ve dvou je 3,2 l/100 km
- nevím, jak to mají jiné moto, ale moc se mi líbí, že při vyjetí nádrže až po rezervu ukazuje palubní počítač množství spotřebovaného paliva z rezervy (2,3 l) a také ujetou vzdálenost na rezervní palivo.
- podvozek tlumí většinu nerovností, žádné rázy jsem zatím nezaznamenal
- přední brzda je hodně jedovatá (je to pro mne velký nezvyk)
- zadní spíš tak na dobrždění před semaforem
- spolujezdec má jen malou oporu ve stupačkách, při ostřejším brždění se mi manželka hodně "lepí" na záda (což jen z čistě chlapského hlediska je velmi příjemné :) )
- motorce se nelíbí kombinace klasická český záplatová silnice v kombinaci s podélnými a příčnými nerovnostmi (jeví se hodně neklidně a jízda není příjemná)

další edit přijde s větším nájezdem a instalovanými doplňky: padací rám, blastry, cetrální stojan, topcase + boční kufry.

17.2.2020 stav km: 4358

tak a už ani já jsem neodolal a zahájil novou sezónu. V sekci "deník" přibudou fotky posledních úprav: hlavně padáky, blastry a zadní blatník (s jeho instalací jsem se řádně zapotil a klukům do Itálie zdravici asi nepošlu...)
brzdy : na začátku jsem psal, že ostrá až jedovatá. Nyní bych to upravil na vyhovující (osobně mi víc vyhovuje kratších chod páčky a ostřejší nástup). Zkusím seřídit a líp nastavit páčku brzdy (možná zvážím i pancéřované hadice).

29.8.2020 stav km 10 000

motorka se jakoby teprve až při nájezdu kolem 6000 km pořádně zajela a má o něco lepší jízdní projev. Na 6. rychlostní stupeň lze už pohodově jezdit také při 90km/h (dřív dávala najevo vibracemi, že se jí to moc nelíbí). Spotřeba stále stejná, cca 3,3 l/100 km (při kochací jízdě se známými na Harykovi, klesla dokonce pod 3 litry). Opravdu moc mě baví její univerzálnost a praktičnost. Při motokurzu na letišti ve Vyškově jsem se pomalu dostával do jistějšího a také rychlejšího průjezdu zatáček. To souvisí s úpravou mé techniky jízdy. Při kurzu jsem měl cca 500 km nové pneu Michelin Pilot road 2. Držely hezky a dokonce na vodě byly jistější, než já :o) zatím mám na nich najeto cca 5000 km a úbytek vzorku zanedbatelný a zatím žádná ploška na zadním kole. Prvomontážní pneu byla katastrofa...never ever :( pořídil jsem (spíš ze zvědavosti) stavitelný držák na plexi (aliexpres) a tak si s tím můžu hrát...osobně jsem nezaznamenal výrazné rozdíly v komfortu (fouká jindy a jinudy, než u standartní polohy plexi).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Čadil
Čadil napsal 20.03.20 v 10:49 10b.

hezká

ivano
ivano napsal 18.03.20 v 21:14 10b.

Myslím za mě, že jsi s ní udělal dobře. Měl jsem 750 X od nova a až na prvogumy prvních 3500km a zadní šla do kytek...byla super a bez závady. Za 6 let jsem najel přes 30tis. Za ty roky jen dvě sady gum a to ještě z prevence a z mého dobrého pocitu, - jedna řetězovka a přední desky - jinak nic. A od loňska už dělá snad radost novému majiteli. A víš co??? I když mám teď jinou, pohodlnější pro jízdu ve dvou...tak se mi stýýýýská, to mi věř a možnáááá... .Měl jsem na ní rámy i spodní kryt motoru SW - Motech a vyzbyl mi ještě nový zabalený komplet hlavní stojan, což si myslím, že je hodně užitečná věc na nerovném a nestabilním povrchu a hlavně při servisu. Přeji jen jizdy kolama dolůůůůů a hlavně šťastné dolety

Zdeněkhr
Zdeněkhr napsal 22.02.20 v 22:00 10b.

super, ať slouží

fera2
fera2 napsal 24.10.19 v 17:51

Duster93: přesně na ni jsem se tam minule díval a říkal jsem si, že by to mohla být dobrá koupě. Jezdil jsem s tím DCTčkem a nemůžu na to říct křivého slova (hlavně 1. a 2. režim Sport). Máš moc hezky napsanou recenzi. Tak ať to dobře jezdí a někdy se třeba potkáme ;)

Duster93
Duster93 napsal 24.10.19 v 00:29 10b.

Taky jsem si ji teď 1 rok starou ve Valmezu koupil a zatím 100% spokojenost.

Více komentářů



TOPlist