renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Joudanee
Vloženo 18.5.2019
Aktualizováno 17.4.2020
Zobrazeno 2 909x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8

Popis motorky


Moderní krásnej naháč, verze Ice Fluo zatím jako nejhezčí barevná kombinace, co zatím byla(dle mého názoru).

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MMB (Mladá Boleslav III)

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Nejdřív obavy, co se bude dít. Pak asi obrovská radost a nadšení, jak to všechno pěkně funguje a jede a vrní. Vzhledem k probíhajícímu zajíždění nového stroje, tzn. jízda jen tak na polechtání, mapa nastavená na STD a trakce na 1, je jízda přesto velice zábavná, motor má pro mě ideální sílu a zvuk tříválce je zvlášťní, ale spíš se mi i líbí. Trochu vyšší posez a nohy trochu víc dozadu, než jsem byl zvyklý, ale dá se na to rychle zvyknout.

Motorku bych doporučil pro - Doporučil bych moto pro zkušenější uživatele. Jezdec tu bestii bude muset zkrotit :D

Doplňky na motorce - Aktualizace 9.4.2020
- originální Yamaha blinkry LED PLUS
- originální Yamaha 12V podsvícená zásuvka
- originální Yamaha komfortní sedlo
- originální Yamaha zadní spodní držák SPZ
- originální Yamaha Billet CNC páčky
- plexi NEW. GEN touring dark smoke (Puig)
- přední kryt 9507f dark smoke (Puig)
- boční ochrany nádrže a tankpad 1D (Onedesign)
- padací rám (RDmoto)
- víko nádrže (PP tuning)
- CNC stupačky (čína)
- mřížka chladiče (vlastní výroba)
- padáky v osách kol (vlastní výroba)
- zadní tlumič Razor-R Lite (K-Tech)
- nové přední pružiny (K-Tech)
- kompletní výfukový systém Thunder Aluminium Dark 71812AKN (Arrow)
- vzduchový filtr YA-8514 (K&N)
- řidítka Contour Carmichael (ProTaper)
- červená folie v tachometru (Colorclusterz)
- polepy znaku Yamaha (Hooligan Stickers)
- minizrcátka (čína)

Recenze

Moto jsem vybíral celkem dlouho, nakonec jsem zvolil podle kritérií:
- moderní vzhled - ledkový/čočkový světla
- cena do 250 k
- větší sedlo hlavně pro spolujezdce (instalováno komfortní)
- vyšší výkon než na předchozí moto (bylo 70kw, nyní 85 kw)
- možnost osazení kufry
- ne supersport
- rychlořazení

OK, moto je zajetá a absolvoval jsem první motodovolenou v Rumunsku. Aktuálně je na tachometru cca 5000 km, proto už je čas na zhodnocení...

Úvodem...podruhé jsem se zamiloval :), moto mě přesvědčila, že jsem si vybral opravdu dobře. Ze začátku to nebylo nic moc, určitě bych ji nedoporučil začátečníkům, kvůli citlivému plynu, zejména na A režim. Ale jako všechno, je to nakonec o zvyku a "cukání" nějak samo zmizelo, člověk si zvykne, ruka se přizpůsobí a je pohoda.

Prvních 600 km bylo fakt nejistých, ale dál to taky nebyla žádná hitparáda. Převyknout si ze čtyřválcovýho Fazera po 8 letech nebylo snadný. Můžu říct, že jistotu jsem získal na MT-09 až po cca 3500 km. Teď už jsme kamarádi a těším se na každou jízdu.

Po motodovolené mohu s klidem motorku doporučit i na delší cesty, absolvoval jsem 7 dní každodenní jízdy, celkem to bylo 3350 km. Připomínám, že ve výbavě mám komfortní sedlo Yamaha. Krom snesitelné bolesti prdele, ale menší než z cyklokola, mě nic nebolelo, nohy v pohodě, záda cajk, možná jen trochu pravá ruka z tahání za plyn . Jediná nevýhoda je nedostatek míst k uchycení zavazadel a do budoucna by to chtělo nějaký doplňkový kovový rám pod sedlo. Mno a malá nádrž znamená bohužel častější tankování a hlídání si benzínek.

Motor mě pořád dostává, není přehnaně nabušenej, ale výkonu má na každej kvalt dostatek, instatní zrychlení kdykoliv a krásnej dunivej zvuk při vypnutí plynu. Chce se to naučit řadit před omezovákem, ne před 7 tis otáčkama, jelikož pocitově člověk řadí právě při cca 7 tis otáčkách, ale to pak přijde o spoustu zábavy.

Podvozek pro mě jako člověka bežného uživatele je plně dostačující, nezaregistroval jsem žádné problémy. Čekal jsem, že u nové moto bude podvozek víc žehlit asfalt, ale žádná tragédie to není.
Přední vidlice jsou oproti prvním MTčkám plně nastavitelné, lze nastavit předpětí pružin, na pravé vidli tlumení odskoku a na levé vidli tlumení stlačení. Zadní vidlice umožňuje nastavit předpětí pružiny a tlumení odskoku. Myslím, že si většina lidí dokáže podvozek nastavit dle svých preferencí. Někde jsem vyštrachal, že seriový podvozek je ideální pro 75 kg jezdce, jelikož já se blížím ke 100 kg, je to na mě více houpavé a proto jsem se rozhodl pro nový zadní tlumič a nové přední pružiny.

Ovladatelnost je parádní, doporučuju si zkusit jízdu s posezem jak více vzadu, tak více ve předu, posez téměř na nádrži. Dělá to divy, to samé různé předklony hlavou dolů a vpřed, nebo vybočením těla ven. Jedna a ta samá zatáčka bude 1000x jiná. Super!

Brzdy nejsou kousavé, brzdí pěkně, ABS funguje. Při neutrálu v 0 rychlosti je vrněním poznat, že ABS funguje.

Úložný prostor...co to je? Ne, na motorce není žádný :D

Spotřeba ... na počítači bývá kolem 5,5 litru, ale v reálu bude větší. Krom toho jsem ze začátku nechápal, proč je na budíku ikonka ECO, teď už to vím, neustále vám připomíná, že máte jet rychleji a víc to točit! :D

Závěrem, motorku určitě doporučuju, je úžasná.

Aktualizace 9.4.2020
Dnes namontován nový podvozek K-Tech (zadní tlumič a přední pružiny), jelikož podvozek je/byl opravdu měkký. Tachometr je na 7500 km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Simeon
Simeon napsal 15.03.20 v 20:33 10b.

10+

vopák
vopák napsal 19.08.19 v 08:08 10b.

Parádní naháč..at' šlape

dasturm
dasturm napsal 17.08.19 v 22:24 10b.

VendyCBR
VendyCBR napsal 30.07.19 v 07:31 10b.

Tom919
Tom919 napsal 27.05.19 v 06:59 10b.

Ať jezdí krásná

Více komentářů



TOPlist