renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník StillFlyingMust
Vloženo 20.4.2022
Aktualizováno 26.2.2024
Zobrazeno 679x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Torque monster!
Nádhernej naháč střední třídy co má koule.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto-GP (Kutná Hora) - S Moto je zatím vše v pořádku, tak snad dobrý.

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Speed Triple: Viděl jsem jen jeden kousek a byl v desolátním stavu. Žádné jiné dostupné nebyly. Ty trumfy se špatně prodávaj a kupujou...je jich málo.

První dojmy - První dojem z téhle motorky bylo menší zklamání. Dle videí z netu jsem si myslel, že to bude strašný dělo. Nicméně když sem se na tom projel poprvé přesedlávajíc ze své XJ6, tak to nebylo takové terno jak sem si myslel. Až co jsem ji koupil, tak jsem zjistil, že chyba byla ve mě. Jediné co bych z prvního dojmu vyzvedl je velice pohodlný posez na motarda a malá váha motorky. Je to prostě obratná lehoučká hračička. Jediné co mne zarazilo a také mne předtím spoustu lidí upozornilo, je ucukaný plyn.

Motorku bych doporučil pro - Určitě pro někoho kdo už má něco naježděno na něčem co už má nějaký výkon. Na téhle motorce je rozhodně lehké se vysekat, převrátit na zadní, dostat smyk v zatáčce po prudkém přidání plynu. Prostě nic pro začátečníky.

Doplňky na motorce - M-Style Páčky
M-Style chrániče páček
M-Style zrcátka na konce řidítek
Sportovní centrální plně nastavitelný tlumič.
Ocelové chrániče chladiče (bočnice)
Tužší pružiny ve vidlicích.
Laděný výfuk se svody a homologací #Zard Exhaust
LED blinkry předek i zadek
Podblatník pod světlo.
Větrný štítek
Zkrácený SPZ holder.
Padací protektory Rutan
Pancéřové hadice (předek i zadek)
Pneu popsané popisovačem
Tank Protektor

Recenze

Ten problém byl nezvyk na elektronicky řízený plyn oproti lanku co jsem měl na staré šestce. Když jsem na MT09 jel poprvé, tak jsem tahal za heft pomalu a progresivně, stejně jako na 4 válci s lankem. No a proto sem z mašiny nedostával úplně plný potenciál. Na tom 4 hrnku to totiž jinak nešlo, ikdyž dal člověk plnej, tak ten výkon prostě lineárně nabíhal. Tady jak je to řízené elektronicky, tak tolik kolik otočíš heftem, tolik tomu dáš. No a to sem zjistil až když jsem motorku koupil :D

Jak bych to popsal? Akcelerace je okamžitá. Plyn funguje spíš jako vypínač. Za Heft ani tak netaháte, spíš ho zapínáte. Prostě je buď ON/OFF a každý otočení je jako rána do hrudníku. Není žádná lineární křivka akcelerace, prostě vás to vezme a hodí dopředu.

Zatím mám na Moto naježděno fakt asi do 40km, takže tohle jsou spíš jenom první dojmy.
Budu sem psát dále jakmile budu mít naježděno o trochu víc.

Tak mám o trochu více najeto. Na motorku postupně házím další doplňky a můžu teda říct, že na zatáčky je to geniální stroj (Hlavně kvůli upgrade centrálního tlumiče a tvrdších pružinách ve vidlicích). Zátah nádhernej, moto krásně ovladatelná, akorát ten průběh výkonu je prostě strašně agresivní. Občas si skočím na malého horneta co má kamarád a ten vždycky se mi začne stýskat po tom hladkým lineárním výkonu 4 hrnku.

No snad si na ten 3 vál zvyknu :D

EDIT 1 000 Km
No ta ucukanost mě začíná pěkně srát, konstantně musí člověk přepínat na B protože po městě se na STD a A mod nedá jezdit. Myslím si, že když se hodně snažím, tak to cuknutí na plyn dokážu nějak zmírnit, ale stejně je to strašně otravné a v zatáčkách dokonce až nebezpečné.

Na mód B to zase nemá takovou sílu, takže buď jezdíte na umírněný mód který se chová jak 6 stovka, nebo si musíte zvyknout na ten kopanec do prdele pokaždé co vemete za plyn.

Na moto jsem taky objevil jednu závadu...od víka spojky se začalo ozývat zrnření...v yamaze mi řekli že jde o normální hlučnost motoru, zapátral jsem a zjsitil o co se jedná... Závada je na tlumících gumových vložkách na spojkovém koši. Takže supr. Časem bude nutná asi výměna.

Začínám přemýšlet o přechodu zpět na 4 válec. :(

EDIT 3000KM
Na ucukanost plynu už jsem si víceměně zvykl.
Ve městě se prostě přepne na B a všude jinde jezdím STD zatím.
Dal sem si na motorce po pár hodinách na polygonu konečně první koleno na zem.
Na motorce nabírám spoustu nových zkušeností a zlepšuji se.
Moto už celkem dostávám do ruky, po zádech už taky ujedu občas i 30 metrů :D
Zatím jsem s moto celkově spokojený, ale mohlo by to být lepší.
Výkonu je dostatečně, ovladatelnost nádherná, jen to prostě má pár much jako ten plyn. Také stupačky nejsou uplně tak jak bych si je představoval, člověk musí mít chodidla skoro dovnitřku motorky, což mi je nepřirozené, spíš bych je potřeboval směrem od motorky a ty stupačky jsou taky dost krátké, svým chodilem jsem skoro na krajíčku stupačky místo toho abych tam měl nohu položenou celou, ale není to nic srdcervoucího.
Naopak co mne stále překvapuje je pohodlí. Nedávno jsem ujel 200 km bez přestávky (skoro celá nádrž) a vůbec sem necítíl záda ani ruce, prostě skvělá jezdecká pozice. A to podotýkám, že mám sedlo z výroby.

EDIT 10000KM
No teda po deseti tisících už jsem se s moto dost spojil.
Jezdí si to vesele na zadním, snáší všechno co ji nandám, ale teda je to s ní dřina.
Už jsem měnil lamely, dělla celou novou spojku, ted i komplet brzdy, do toho oprava napínáku rozvodů.
Nějak mi přijde že ten motor není uplně dotaženej tak jako je to u té 3. generace. Na tu ucukanost sem si stále nezvykl a asi mi bude vadit už navždycky. I tak ten motor je pecka.

Celkově bych moto zhodnotil 7 z 10 bodů.
užasnej bike pro rychlé šílence, má však nějaké mouchy a provoz takový sportovní mašiny není nic levného. Alespon teda pro mě :D

EDIT: 14 000 Km
Je to motorka na které sem najel zatím nejvíce, již jsem se s ní zžil tak jako s žádnou jinou. Nedostatky již přecházím. Výkon stále stačí a myslím si že by stačil už napořád. Hratelnost je skvělá, naučil jsem se jezdit ,, na koleno" , po zádech apod. Je to skvělá motorka, když jste ochotní ji pár věcí odpustit. Konečně se dostávám na Limit té motorky, dáš plnej a čekáš než se to rozmotá,, to se mi dříve nestávalo. Čím víc jezdím, tím víc si všímám že motorku začínám už chvílema ždímat. Moto je na inzerci a čekám než se prodá abych šel někam dál, nebo jinam.

Jsem objednán na vyhlazení palivové mapy v Yamaze, protože ty zatáčky se dají jezdit fakt jen na B mód a to je jak mít výkonově jen 6tku. Uvidiíme co to udělá.

EDIT 17 000 KM
Moto prodána.
úprava palivové mapy v yamaze opravdu dost pomohla, ale i tak je čas jít dál.
Moto je po charakteristické stránce skvělá, ale cos e týče spolehlivosti už moc ne.
Za těch měně jak 20 tis km byla motorka v servisu tak 8x a prodělal jsem na ní opravdu velkou čásktu peněz.
Nehledě na to, že za 2 roky ztratila 1 třetinu původní ceny díky tomu, že yamaha vydala zase nové modely MT 09.

Moto bych doporučil jako budgetovou motorku an naučení pičovin, ale přirpavte si peněžěnku, protože každá pičovina něco stojí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dawe323
Dawe323 napsal 21.04.22 v 13:25

U loňského modelu mt 09 co jsem zkoušel, tak na jedničku to bylo fakt moc citlivé. Naštěstí jak píšeš, dá se regulovat jinou mapou. No těším se až ji osedlám.

StillFlyingMust
StillFlyingMust napsal 21.04.22 v 12:35

Hele, jako není to tak hrozný...já jezdil dřív na Suzuki DRZ 400 SM (Jednoválec motárd) a tam to bylo taky dost ucukaný, takže k tomu bych to přirovnal...Prostě to hodně kopne když ,,vypneš a zapneš" plyn.

Dá se na to zvyknout. A kdyby ti to jooo vadilo, tak motorka má 3 jízdní módy: A ; STANDART ; B
A: je surová síla, Standart máš uplně to samé, akorát asi ne uplně tolik a B je právě mnohem méně ucukaný a hodnější kvůli jízdě v dešti např..

Nejdřív se svez a pak uvidíš :)

Dawe323
Dawe323 napsal 21.04.22 v 11:39 10b.

Ahoj,pekny stroj a hezke funkcni úpravy. To bude fungovat. Planuji teď kupovat take devitku, tak jsem zvedav,jestli me ten ucukanej plyn neodradi.

Více komentářů



TOPlist