PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Tugar747
Vloženo 2.10.2014
Aktualizováno 18.9.2017
Zobrazeno 7 265x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Moje krásná, hravá, zlobivá číča, která je teď prodaná. Tak ať novému majiteli dělá hodně radosti jako dělala mě.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GSR 750: Klasický naháč, ale 4 válce mi nějak nesedí.
Ducati Hypermotard 796: Koukal jsem i po Hyperstradě, ale ta není v mých finančních možnostech.

První dojmy - Půjčil jsem si ji na Vrbovce a už po pár metrech jsem měl v helmě rohlík od uchy k uchu a řval jsem smíchy.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho kdo chce jak trochu blbnout (Jede to víc než VTRko), tak i na kochačku když na to přijde, tak krásně rovný posez. Asi bych ji nedpoporučil začátečníkům. Zátahu to má kopec, docela ostrý nástup a když se brzdy dobře zajedou dokážou taky pořádně pozlobyt někoho kdo pro ně nemá cit. Tahle motorka potřebuje někoho kdo už má nějakou tu disciplínu v rukách.

Doplňky na motorce - Plexi Kappa, Kryty na řidítka Kobra od SW motech, originál chrániče na motor, rolny.
13.3. 2015 SW-motech plotna a padáky na rámu.

16.7.2015 - Update mapy plynu.

19.4.2017 - Snížení stupaček spolujezdce

Recenze

Po VTRku jse si řekl že to chce zase naháče, přijde mi že se na naše silnice hodí tak nějak nejvíc. Začal tedy výběr, na mysl mi přišla 9ka, Zed, GeSeRo, a Hyperstrada. Poslední jmenovanou jsem bohužel hnedka zavrhl, kvůli financím. Zed mi přišel moc těžký a nějak to nabylo ono, GSR nebylo špatné, ale ty 4 válce mi přijdou nějak fádní, pro mě opravdu hodně dělá zvuk. A pak Jsem se projel na 9ce. Ten hrdelní chraplák mě prostě dostal. Zátah v podstatě už od volnoběhu doprovázený hrdelní vytím, oproti cestovnímu VTRku skoro neexistující váha a posez jako na motárdu. Tak nějak jsem věděl že bude moje. :)

Řekl bych že tahle z prodejny je ta motorka na úsměv od ucha k uchu a dvě facky.

První kilometry do zajetí jsem se to snažil brát poctivě a nevytáčet a neblbnout.
Trochu nuda, ale i díky tomu jsme zjistil jak moc mě tahle motorka baví i při pomalejší, civilizovanější jízdě.

Pak následoval první sevis a když už tam byla tak se i trochu přitvrdil podvozek. Ten je pořád docela měkký ale jde to. To co vadí při rychlejším ježdění je zase naprosto na pohodu když se jede po rozitější silnici a člověk zrovna s nikým nezávodí. spotřeba se mi ustálila na mé kombinované na 5.6 což mi po VTRku přijde fakt super.

Motoricky je tahle motorka prostě super. krásný zátah od 3 tisíc až po omezovač kromě nástupního kopnutí při provním otočení plynem, které sodocela otravné a chce si to hodně hlídat.obzvlíšt v zatáčkách kde spolu s měkčím podvozkem, neopatrné škubnutí plynem trochu houpně a když se k tomu přidá ne úplně perfektní povrch tak z toho může být víc práce s motorkou než by se mi líbilo.
To je první facka.

Brzdy jsou super, někomu to nemusí moc sedět, ale jsou to dvouprstové brzdy co při brždění krásně syčí. Jediná výtka k podovozku je že ty brzdy jsou tak o třídu lepší než podvozek tak je znát že na první namáčknutí se předek trochu potopí, ale to není chyba brzd ale odpružení a i tak jde o zvyk a tak jakoby to podtrhuje motárdový pocit z téhle motorky. Mám 120kg a podle včehoje motorka vymyšlená pro někoho kdo má 70. Hned tak míň mít nebudu takže budu asi časem investovat do tlumičů.

Ergonomie, ergo posez se mi na téhle motorce nejdřív zdál docel podivný ale teď se mi líbí čím dál víc. Řídítka tak jakoby motárdově blizko, stupačky relativně vzadu v podstatě přímo pod sedlem. Po prvním nasednutí mi přišlo že na cestovního naháče je to docela agresivní posez, ale velmi rychle jsem si zvykl a líbilo se mi to. Do městského provozu prostě ideální. Řekl bych že sedlo doslova klame tělem. Ve předu velmi úzké a dvadu se zvedá a jde do široka to mi nejdřív přišlo trochu nepohodlně, ale řekl jsme si že si zvyknu. A stalo se. ono když chce jezdec trochu blbnout, nebo stojí na světlech tak se ta úzkost sedla v přední části docela hodí, naopak když se jeden svižněji řekněme od 100 nahoru tak začne tlačit vzduch a já se proti němu nakloním a poposednu si na širší část a v tu chvíli je to až překvapivě pohodlné.

Co mě docela překvapuje, a ne kladně, jsou gumy Dunlop D214 ty se mi jedním slovem nelíbí. Předek je podle mě moc tvrdý a pokud se nelítá jenom v létě když má silnice minimálně 30stupňů tak ta guma moc nefunguje. Poprvé mě málem zahodila v srpnu týden po tom co jsme motorku koupil, když bylo cca 15 a přede mnou šel na brzdy někdo v Q7, tak to jsme mu oba málem nastoupili do kufru když se guma pustila. Od té doby když trochu zatahám a jedu svižněji tak je znát že se předek pouští. Zadek mi přitom drží stejně jako na Starých SportSmartech ale ten předek je prostě moc tvrdý. Nejsem žádný palič a na zadku jsem na půlce vzorku a vepředu není vpodstatě vůbec znát opotřebení. Když dorazím z liběchvan aDubou tak zadek je pěkně zahřátý s lepivými kraji a předek je jako kus šutru, trochu teplov něm je, ale lepivost žádná. Za tyhle gumy bych někomu vlepil jednu za ucho.
Facka číslo dvě.

Teď 27.října mám najeto 3900km a počasí dalo spotrovnímu ježdění vale. Ale i tak mě tahle motorka baví čím dál víc. Právě díky její univerzálnosti a možnosti i pohodové jízdy. Na VTRku mě právě v tomhle ročním období vadilo že sportovnější posez sváděl k rychlé jízdě, což při 9ti stupních a vlhku není úplně dobrý nápad. nějak si nedovedu moc představit že bych vytáhl Hypernotard nebo monster na rozežděné vlhké podzimné listí a kochal se. Tady se prostě pohodlně usadím v klidu si užívám jízdu pěknou podzimní krajinou měkký podvožek co v zatáčkách sem tam naštve tady krásně žehlí silnici a je mi fajn :)

UPDATE
16.7.2015
Někdy tuším v dubnu nebo v květnu mi volali z Vrbovky že je možnost nahradit mapování plynu (nebo vstřikování, to se nepochlubili) novější mapou co by měl řešit počáteční škubání. S leností mě vlastní jsem se tam dostal až teď. operace proběhla v klidu, pacient byl přijat ve 14:10 a lékař na příjmu motocyklů do servisu mi krátil dlouhou chvíli debatováním o starém naturbovaném GPZku co stálo hned vedle. Cca ve 14:30 bylo hotovo.
Vyrazil jsem to navečer projet na trasu Karlštejn-Beroun, a výsledek naprosto k mé spokojenosti (jenom kdyby se mi někdo nehrabal v nastavení spojkové páčky). Na "Std" se běh krásně uklidnil a cestování po městě je teď jedna báseň. A na "A" zůstalo trochu té zlobivosti tak akorát abych si to užil. Takže jestli jsem měl původně výtku k průběhu plynu tak můžu říct že MT-09 od roku 2015 je přesně podle mých představ.

Update:

27.2.2017
Po zimě jsem s přítekyní otevřel letošní sezónu a napadlo mě doplnit recenzi o mé zkušenosti se spolujezdcem.
Motorka je velmi lehká a hravá, to je pravda a sólo se na ní jezdí super, ale co ve dvou.
Jakmile za Vámi sedí i spolujezdec, tak se toho hodne změní, motorka nereaguje jenom na vaše pohyby, ale i na pohyby spolujezdce. Čím je lehčí, tím je to vic znát. A Tady je to znát opravdu hodně. Asi nejvíc je znát posun těžistě opravdu hodně nahoru a dozadu. Že se mi na Ačko na trojku při plném sem tam zvedala to je u Mtčka normální, ale že teď to dělá i na STD a někdy i na Bčko to mě jednou velmi nepříjemně překvapilo, samozřejmě když se to hodilo nejméně. Ale ustáli jsme, takže dobrý. Jenom na to dávat větší pozor.
A co se týče pohodlí spolujezdce. . . no ne že by se nedalo, ale o pohodlí se opavdu mluvit nedá. Mikro sedlo co je za řidičem rozhodně moc pohodlí neskýtá. Hned za řidiče se spolujezdec nevejde takže sedí na zadní části cca 25 centimetrů dlouhého sedla která se navíc zužuje do výsledných zhruba 15ti centimetrů. Jak se sedlo zužuje, tak se na něm ztenčuje i polstrování, kde na konci je cca 1cm monitanu na plastové kostře. To opravdu není mnoho.
Další věc je absolutní absence čehokoli čeho by se dalo přidržet. Jediná možnost jakou spolujezdec má je držet se jezdce. Uvědomte si ze tu není spolujezdec nakloněný dopředu spolu s jezdcem jako na supersportu, nebo s 20ti centimetrovou mezerou a zadkem v křesle jako na cestovním enduru, případně chopperu. Vychází to tak přesně moje přítelkyně se 170cm má přilbu v naprosto stejné výšce jako já se svými 180 cm, takže za A přese mě nic nevidí a za B když by se o mě opřela, tak by mi narážela svým plexi do mé helmy, což není ani pro jednoho z nás nic příjemného.
A asi poslední bod jsou stupačky. Jsou velmi vysoko. V garáži jsem si nahodil motorku na velký stojan a chvili poseděl na zadmín sedle. Výsledek asi takto. Pokud byste si chtěli představit jak se na motorce sedí, jděte ke schodům, dejte na první schod nahoru peněženku, udělejte čelem vzad a sedněte si na ni. Teď máte velmi přesnou predstavu o pohodlí spolujezdce. ;)
Takže dalsí upgrade motorky bude prodloužení stupaček a kompletní redesign sedla. Až bude nahodím info :)

Update 19.4.2017 - Stupačky spolujezdce
Jak jsem slíbil, tak přidávám foto prodloužení stupaček spolujezdce, které je posonulo o 45mm dolů, 33mm dozadu a 25mm dál od motorky. Reakce spolujezdce, k nezaplacení.
Přítelkyně která měla dříve problém na motorce sedět déle jak 20-30 minut, teď vydrží hodinu a pak si stěžuje že zastavujeme, protože já už začínám cítit zadek. :D










Na tenhle nápad mě přivedlo prodloužení od firmy DPM
DPM extentions MT09
Tak jsem kontaktoval kamaráda a ten podle mého popisu navrhl a zhotovil jednotlivé části. Moje počáteční obavy, jeslti to bude dost pevné rozehnalo, když jsem 6mm tlustý obrobek z pevnostní oceli držel poprvé v ruce. to jsem prostě věděl že tohle unese i mě.

Žádné tvalé zásahy do motorky, cena na Eshopu cca 3500,- cana "samodomo" 1200,-

Jako bonus, je tu možnost že pro jízdu bez spolujezdce teď můžu stupačky komplet sundat, což běžně nejde, vzhledem k tomu, že nádobka na brzdovou kapalinu pro zadní brzdu je přichycena právě k pravé zadní stupačce.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
CharlieM
CharlieM napsal 16.02.18 v 09:08 9b.

Vitej prazane na MT09 :), mas to hezke a zajimave doplnky, je to fajn stroj, hned jsem ti zacal okukovat ty chranice rukou :D..
Doufam ze se nekde v Praze potkame (Y)
PS: bacha na ty origo padaky na motoru, kdyz budes moc klopit tak si snim strejchnes o zem :/

Čakysv1000
Čakysv1000 napsal 02.02.18 v 21:49 9b.

Pred 2 lety jsem se na ni svezl u dealera Yamahy v Nove Pace a od te doby jsem nemel v hlave nic jinyho.Letos konecne dopadly koruny a uz je v garazi.Muzu se vsim jen souhlasit Velky diky za ten napad se zadnima stupackama,hned zitra zamestnam kluky na laseru

Majk157
Majk157 napsal 31.12.17 v 10:50 10b.

Ahoj, dobrý počtení! Mám prosbu. Neposkytnul by jsi pro nás ostatní MTéčkáře
podrobnější popis toho prodloužení úchytu stupaček. Asi by stačil obrázek s rozměry.
Chci na něčem podobném přes zimu zapracovat.
Díky předem a kolečkama dolů!

Tom919
Tom919 napsal 25.02.17 v 11:54 10b.

super stroj

context
context napsal 10.02.17 v 20:12 10b.

super stroj, měl jsem na ni možnost se projet a byla to pecka, tak ať ti dlouho slouží

Více komentářů



TOPlist