renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SwitchmanCZ
Vloženo 30.3.2021
Aktualizováno 30.3.2021
Zobrazeno 2 802x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Plnotučný žrádlo od tří ladiček!

Více fotografii

Výška jezdce: 189 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-07: Měl jsem možnost vyzkoušet 07 a 09 zároveň, a několikrát si je v průběhu jízdy vyměnit. Dříve jsem šel po 07, ale oproti 09 působí jak hračka, na mou výšku stále dobrá, ale více za srdce mě chytil tříhrnek.
Kawasaki Z900: Úplně mi nesedl posed. Cenově byly tehdy skoro stejně, Z900 mi přišla gumovější a tehdy bez quickshifteru.
Honda CB 650F: Oproti 09 naprosto jiná cenová třída, spíš jsem na ní tehdy seděl pro porovnání proti 07. Méně vybavená, ale táhla slušně. Neseděl mi jenom projev motoru.
Suzuki GSR 750: To byla dlouhou dobu favoritka ke koupi, čtyřvál byl skvělý, ale design u 09 zvítězil.

První dojmy - První projížďka byla ve stylu: "Tohle musím mít, tohle prostě musím mít! To je to co jsem hledal!" Okamžitý rohlík v helmě! Ideální výška, zátah i ovladatelnost. Jen to sedlo, na naháče dost motardový posez, kdy sedím spíše na lavici než na sedadle a prakticky nerozeznám rozdíl, jestli jsem na místě pro řidiče či už vzadu na spolujezdci.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho, kdo má s mašinama už trochu zkušeností. Jako první motorka by to bylo slušný maso a myslím, že svým cukavým plynem by nejednoho odradila od dalšího ježdění. Ale dokáže být i příjemně klidná a úzký sedlo dává prostor i pro menší postavy.

Doplňky na motorce - Padáky od Fehlingu - trubkáče co vypadají jako crashcage.
Plégo od Puigu, model Touring
Origo protiskluzový polepy na boku nádrže. Vypadají zajímavě, ale jsou úplně k ho..., lepší nějaký gumový od číňana za pár kaček. Tyhle kloužou a stehno na nich absolutně nedrží, takže ztrácí smysl.
Středový polep jako ochrana nádrže též origo. Už od začátku se mírně odlepuje i po odborné aplikaci. Joo... dobře vysolených osm kil.
Rolny na zvedák, asi povinnost na tu kroucenou kyvku.
Jazýček na plyn na delší štreky.

Recenze

Výběr stroje, aneb jak to všechno s Matyldou začalo...
Po Yamahách jsem pokukoval už dlouho, hrozně se mi líbila MT-07, která vypadala jako ideální kousek pro "mladýho hejska". Ale ve výběru bylo i pár výše uvedených strojů od jiných značek. Důvody jsou uvedené výše, zde popíšu spíše výběr v segmentu Yamah, protože co jsem se tak bavil, hodně lidí rozhoduje jestli 09 či 07. Měl jsem možnost snad všechny Yamahy vyzkoušet na akci "MT Days" zároveň jsem si půjčil 07 a 09, který jsem si v průběhu jízdy několikrát měnil. Po 09 jsem dříve nepokukoval, říkal jsem si, že je to na mě až moc... moc drahý, moc výkonný, moc "jiný". Opak byl ale pravdou, poprvé, když jsem přesedl z 07 na 09 jsem si řekl: "Tak tohle je žrádlo." Bomba posez, bomba motor. 07 oproti devítce působila jako hračka, byla malinkatá, docela úzká řidítka a taková plastová (asi díky plastované nádrži), ale i já se svým necelým metrem devadesát jsem se na ni bez problému poskládal. Kdybych neměl přímé porovnání s devinou, šel bych do ní, ale náhoda dala tomu, že jsem si za 14 dní přebíral Matyldu.


První rozpačité kilometry
Měl jsem to štěstí, že když jsem si, nyní už Matyldu, vezl domů, chvíli před tím sprchlo, takže jsem se staženým zadkem projel docela slušný městský provoz a následný mokrý cesty domů. Snad celý zajížděcí proces jsem projezdil na mapu "B", byl jsem šíleně podělaný z výkonu pod prdelí a měl jsem k ní zdravý respekt. Potom už jsem se začal chytat a testoval mód "STD". První pocity z něj byly, že je to šíleně ucukaný. S tím měla 09 od počátků dost problémy, první generace cukaly jako prase, transformeři už cukají podstatně méně, ale pořád je to dosti oproti dříve sedlanému Stromkovi. Jak si člověk ale jednou zvykne na plný výkon, motorka mu přijde na Bčko líná a gumová. Prvních asi 4000 kilometrů jsem měl poserproužky, jak runaway na brněnským letišti, byl jsem posrán ji více naklonit do zatáčky, zvyk z cesťáku, který na špalkách lítal v zatáčce jak splašený prase. Ty poserproužky mám teda do teď...

Druhá, konečně celá sezóna ve znamení učení se... Dlouhodobé zkušenosti s Matyldou
Druhou sezónu už jsme se sžili, bylo to vlastně snažší než jsem si myslel.
Podstoupili jsme pár výletů, nejdelších v kuse ujetých kilometrů bylo 260, vlastně celá nádrž. A zde začíná pár řádků, kde si stěžuji. To sedlo! Ach to sedlo! Na první posezení je opravdu dobrý, ale jak na něm jede člověk více jak 100 kilometrů svižnou kochací jízdou, prdel začne bolet jak čert. Sedlo je svažovaný dopředu k nádrži, takže pokud nechce člověk sedět nalepený "nádobíčkem" na nádrži věčně se posunuje vzad. Nejvíce začne trpět vrchní část sedacího ústrojí společně s kostrčí. Vyřešit by to asi mohlo komfortní sedlo, které je u nádrže rovnaný, takže by člověk nesjížděl.
Dalším neduhem je ochrana proti větru. Ano čekal jsem, že na naháči bude foukat proti cestovně upravenýmu stromku, ale nečekal jsem, že nad 140 držím vrchní půlku těla vší silou, abych se nevyvrátil vzad. Nápor na hruď je totiž brutální a maska absolutně nijak neeliminuje nápor. Originální Yamaha pidištítek je jen na okrasu a slouží spíše jako ochrana vyosenýho budíku proti hmyzí paštice. Vyřešil jsem to plégem od Puigu. Ten odfiltruje alespoň ten největší nápor na hrudník.
Stupačky spolujezdce... ach jak já bych je rád hodil do prd... ehm... do skříně. Pro člověka s botou 45 už tam je málo místa a při postavení na špičky bouchám patou do ústrojí stupaček spolujezdce. Nu což naučil jsem se sedět jinak. NA LACHTANA! :D
Ale co jízda? Pindám tady pořád jen o motorce samotné, ale o jízdě ani slovo. Podvozek je ideál na český silnice, ale ty více rozložené, je nejlepší jet pomalu, jinak má člověk naklepaný zadek, jak vídeňský řízky. Svižně se s ní dá jet taky, nikdy jsem nepociťoval nejistotu nebo vlnění a zátah už od 4000 otáček je návykový. Nad 8000 už začíná to pravý peklo, kdy se motorka vzpírá a jde na zadní i na čtverku. Brzdy, radiální brzdiče s axiální pumpou. Zajímavá kombinace, ale funguje dobře, dávkovatelnost jedním prstem a pocit z brzdnýho účinku umocněn trochu bořivým předkem.
Převodovka s quickshifterem je naprosto fantastická. Byla to moje první zkušenost s QS a už asi nechci mašinu bez něj. Šíleně návyková sranda.


Uživatelský pindy o kterých každý říká, že nejsou u motorek podstatný.
Co se týče spotřeby, dostal jsem se dlouhodobě na asi 4,3 až 4,5 litru svižnější kochací jízdou. Když ji držím pod krkem a jedu sportovněji (Nečti jako Rossi či Pedrosa. Pozn. autora) dostávám se na 4,8 litru.
Už výše jsem psal, že max co jsem dal na zátah bylo 260 kiláků, už od 230 blikala rezerva, myslel jsem, že už jedu jen na výpary. Ale následně jsem dotankoval asi 12 litrů, takže by v té 14-ti litrové nádrži ještě litřík či dva měl zbýt.
Cestování není problém, jen s báglama po stranách problém je. Blinkry jsou umístěný uprostřed sedadla spolujezdce a dost trčí do stran, když chci přehodit sedlový brašny (bez opory či podpěr), nedám to, aniž bych blinkry ulomil. Jezdím teda jen s vakem, který kurtuju na sedlo. Místo pod sedlem je na lékárničku a balíček kondomů, toť vše. Zámek na brzdu jsem tam nenacpal.
Pneumatiky žere jak nic, první sada sice vydržela úctyhodných 10000, Battlaxy S20 obouvaný od výroby. Nebyly špatný, držely jak přikovaný, ale zadek se placatil a předek špičatil už od nějakých šesti tácků. Teď obutý sportovní cesťáky od Pirelli Angel a zatím spokojenost.

Tohle bylo shrnutí mých slastí a strastí s Matyldou! Kolama dolů všem!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
roton37822
roton37822 napsal 27.07.23 v 06:21

For hottest news you have to pay a visit web and on world-wide-web I found this web site as a finest site for latest updates. https://medium.com/...unities-7a7b23f5a13f

jbo
jbo napsal 03.04.21 v 19:31 7b.

Badyss
Badyss napsal 01.04.21 v 20:12 10b.

V kombinaci se žlutou je fakt pěkná. Zadní stupačky šly dolu po 2. jízdě (boty taky 45), pořešil jsem držák brzdový nádobky, tahle motorka je prostě pro jednoho, tak ať se daří.

sce
sce napsal 31.03.21 v 13:25 10b.

Ahoj-krásně jsi to podal

Davcoun
Davcoun napsal 31.03.21 v 09:06 10b.

Více komentářů



TOPlist