renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TheJoker
Vloženo 16.8.2023
Aktualizováno 16.8.2023
Zobrazeno 2 130x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tohle je opravdu návykový sranda stroj, který ti vykouzlí banán na tváři pokaždé co otočíš plynem, zvuk a charakter motoru který táhne od volnoběhu, až do omezovače je neskutečný.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Poprvé když mi kamarád půjčil tuhle strojovnu, jsem vůbec nevěděl co mám od toho čekat, věřte nebo ne předtím jsem o téhle motorce neslyšel a tak jsem to bral jako každou jinou motorku... to jsem se ale opravdu hodně spletl. Aby jste rozuměli, moje předchozí motorka byla Kawasaki ZR7, poměrně nudný stroj, který neoslní asi ničím, klasický naháč, 4 válce v řadě, těžká a neobratná motorka. Takže už jen při usednutí na tohle malé peklo jsem věděl že tady je něco jinak, když jsem otočil klíč, nastartoval a uslyšel tu brutálně nasranou hudbu co jde z Akrapoviče ven, tak už jsem si byl naprosto jistý, že tohle opravdu zajímavé. No asi tak.. stačilo prvních asi 100 metrů a já jsem věděl že tohle nutně potřebuju a to jsem ještě netušil co mě čeká dál. Opravdu jsem se do helmy hlasitě zasmál když jsem přidal asi 1/2 plynu, ta lehkost a obratnost, ten tah a zvuk motoru, to byla prostě úplně jiná třída než na kterou jsem byl zvyklý.

Motorku bych doporučil pro - Není to nejuniverzálnější motorka, ale zvládne toho dost. Asi nejvíc se hodí pro lidi kteří měli předtím nějaké supermoto a chtějí dávat projížďky s větší porcí km. Ale zkusit by si to měl každý a uvidíte jestli vás to zaujme. Úplně bych nedoporučil začátečníkům, je to dost ostrá motorka a musíš to mít mezi ušima v pořádku.

Doplňky na motorce - Výfuk komplet svody, trubka, koncovka Dominator (bez homologace ale pššt). Výfuk dodal motorce opravdu líbivý zvuk a 6.3kg váhy šlo dolů!
Držák na mobil - Na delší trasy kvůli navigaci
Nabíječka na mobil - na cestování
Přešité sedlo - pohodlí podstatně lepší a nechal sem si udělat takový bobek, který brání posouvání zadku dozadu při prudkém zrychlování, celkově je jízdní pozice o dost stabilnější
Quickshifter - ten tomu dodal ty správné petardy, kupoval jsem z aliexpresu za 4000 a funguje překvapivě moc dobře. U nás je akorát Healtech za 8500 a tolik se mi dávat nechělo. Akorát návod byl čínsky :D

Recenze

Při koupi měla najeto 20 000, je to 2016 a byla to moje první takhle "nová" motorka. Vždycky jsem měl v garáži starší strojovny kolem roku 2000 apod. Motorku vlastním od roku 2022, za ten rok jsem najel zatím 8000 km a závada byla pouze jedna a ta byla už při koupi motorky, neukazoval zařazený 6 rychlostní stupeň. Zjistil jsem že je to na těhle motorkách dost častá závada a problém je ve studených spojích na snímači zařazené rychlosti. Ke snímači je hezký přístup a k opravě stačí vyšprtat těsnící silikon a přepájet kablíky a opět nanést silikon a hotovo, nic těžkého, od té doby funguje bezproblémově. Zato už jsem měnil 2 sady gum, ta motorka má dost velký odpich a když jezdíte jako čuně, tak to jde rychle pryč a to je trochu nevýhoda téhle motorky, protože pomalu se na ní moc jezdit nedá. Ten motor vás prostě pořád nutí tahat za plyn a i když jsem v autě klidný řidič a snažím se dodržovat předpisy, tak jakmile sednu na tohle, ať se snažím sebevíc, moje nervy to neudrží a musím prostě tomu musím dát zatopit. O servis se starám sám, jsem automechanik a navíc kromě údržby a toho snímače jsem na tom nic nedělal. Letos jsem měnil řetězovou sadu, ale to bylo z důvodu změny převodového poměru, kdy jsem místo 16z předního hnacího kolečka použil 15z, bych ještě umocnil ten zátah. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 224 kdy jde této rychlosti dosáhnout už na 5tku, na 6tku se jen sníží otáčky na nějakých 9 tisíc, ale jedete furt 224. Ono takhle rychlost je na naháče bez jakéhokoliv větrného štítku až až, proto jsem se rozhodl pro tuto úpravu kdy se motorce snížila maximání rychlost na 205 (podle navigace, na tachometru jede stále 224). Stejně nikde nejezdím tak rychle, vždy tak do těch 180 a zrychlení se zase posunulo na novou úroveň, v Brně na okruhu je tato úprava taky dostačující, na cílové rovince mám chvíli omezovač a pak už musím zase brzdit. Když pominu stránku rychlosti a zábavnosti, tak na motorce se dá i docela slušně cestovat, i když si to asi moc lidí neumí představit a motorka není ani za tímto účelem zkonstruovaná. Posed je vzpřímený, jako z motardu, akorát nohy jsou v kolenou dost zalomené, takže na delší trasy jsou to právě kolena co bolí nejvíc, jinak vlastně docela pohodlné. Až teda na originální sedlo, které spíš připomíná dřevěnou kostelní lavici. To jsem si nechal přešít a problém je vyřešen. Minulý rok jsem na tom absolvoval cestu kolem ČR, tady si udělám krátkou reklamu na můj cestopis Krajní body ČR. Nějakých 1700 jsem na tom zvládnul až na ty kolena s přehledem a v klídku. Letos se chystám na trip Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko, Bosna. Má to být kolem 3000, jsem zvědav jak to spolu zvládneme, ale nemám žádné obavy, až teda na to dodržování maximálních povolených rychlostí, neberte si to špatně nejsem žádné hovado ale taky jsem si nekupoval motorku abych jezdil 90... Když se vrátím k jádru věci a to je popis motorky tak motor je klenot tohohle stroje. Tříválec s přesazenými ojničními čepy který je svým charakterem třeba oproti tříválci od Triumfu o dost hrubější a řekl bych brutálnější, nehaním triumf ale on je spíš takový vyhlazený a příjemnější. Motor jede pořád, má lineární křivku výkonu a krouťáku od volnoběhu až po 10000rpm stále nahoru a čím víc ho točíte tím víc jede. Nejradši má střední a vysoké pásmo kde je jako doma, v nižším rozsahu je tak trochu jako rozbitý a né že by se mu nechtělo, ale cítíte že mu to nedělá dobře. Podvozek za motorem zaostává a na zatáčky ve vysokých rychlostech to moc není, jasně dá se to ale není to příjemné. Motorce se ve velkých náklonech umí rozhoupat zadek a škaredě to vyhazuje. Na normální silnice je to ale fajn a pokud nejedete Brno tak bych to neřešil. Spousta lidí to řeší výměnou podvozku za WP, ale tato výměna stojí značné finance a myslím že se spíš vyplatí si koupit za ty prachy buď novější model který už to má vyřešené, nebo staršího Triumfa, ale jasně když na to prachy máš a chceš to tak proč ne. K brzdám asi nemám moc co říct, brzdí parádně, není to kousavé a hezky se dávkuje, starší ročníky jako ten můj mají ještě axiální brzdovou pumpu ale není to nic, kvůli čemu bych se mračil. Ovladatelnost motorky je perfektní, nemám žádné porovnání s novými motorkami které na tom asi budou o dost líp, ale mě to přijde opravdu dobré. Motorka za jízdy působí dost lehkým dojmem (ona i je lehká, nějakých 185kg a překlápění v zatáčkách je super. Se spolujezdcem to moc není, ale na krátké trasy se to taky dá zvládnout, s přítelkyní jezdíme tak do těch 150km, víc už je pro ní trápení. Ještě k tomu cestování, úložný prostor je tak na jednu peněženku nebo lékárničku a spotřeba hodně závisí podle stylu jízdy, můžeš jet za 5 nebo za 8.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pajoš.CB
Pajoš.CB napsal 23.08.23 v 08:03 10b.

koki888
koki888 napsal 19.08.23 v 12:24 10b.

Tri valce majú niečo do seba. Mal som x moto a dlho som túžil po Benelli Tre lebo je proste super a krásne, len tie reči že sa bude sypať atď. ma držali pri zemi ale vravím si : no čo tak sa rozsype kupujem si srdcovku a nie ľadničku. Dnes môžem povedať že to je jedna s naj čo som sedlal. …“ nejsem žádné hovado ale taky jsem si nekupoval motorku abych jezdil 90...” presne! Moja reč, motorka je zábava a nie električka. Stroj je super hodne šťastných km !

TheJoker
TheJoker napsal 17.08.23 v 07:16

To přepákování je možná varianta, ale za tu cenu si radši občas protáhnu nohy nebo jedu chvíli ve stoje

kadelYZF
kadelYZF napsal 16.08.23 v 21:27 10b.

Ahoj,
hezky napsáno. Taky jsem jednu měl, než mi ji sebrala MOJA .
Nechal jsem si ji čipnout a bylo to znát. A cestovat se na ní rozhodně dá. Letos dala 2500 km po Evropě.
Kolena by mohlo vyřešit přepáčko.
Užívej a kolama dolů - RADEGAAAAST

Více komentářů



TOPlist