renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 RT (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník bikerJ
Vloženo 9.1.2019
Aktualizováno 4.2.2019
Zobrazeno 3 486x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


RT je přiměřeně těžký, silný, tahoun, kamarád do dnů slunečných i do nepohody.

Motorka koupena od mikni (Kačlehy)

První dojmy - Zde napíšu první dojmy z projížďky před zaplacením: Přesto, že jsem před koupí podnikl delší projížďku, na způsob jízdy na BMW jsem přišel až mnohem později. Pořád jsem řadil nahoru i dolů "do otáček", a tý motorce se to moc nelíbilo, zdálo se, že mě chce vyhodit ze sedla. Rval jsem se s ní během zkušební projíždky jak o život, neúspěšně, ale stejně jsem na ní nakonec odjel. Věděl jsem, že to chce čas.

Motorku bych doporučil pro - Komu vyhovuje RT - to je těžko říci. Mě se cestovní motocykly vždycky strašně líbili. Už jako kluk jsem obdivoval velké cestovní stroje. Dnes už vím, že to byly Goldwingy, Cestovní H-D, a pak o něco menší cesťáky (nejen) policejní RT. Poslední slovo v této sekci ponechávám předchozímu majiteli tohoto stoje, neboť s ním souzním a cituji: "Rťák vyžaduje kočího" a dále píše "...toužil jsem rvát se s tou váhou stroje, kdo to zná, tak pochopí“.

Doplňky na motorce - bez doplňků, RT má základu vyhřívání rukojetí. Já využiji celkem dost.

Recenze

S motorkou jsem najel cca 8 000 km. Jezdím jako jeden z prvních na jaře a na podzim jsem k vidění v listopadu běžně, v prosinci občas. To jen pro pořádek, aby bylo jasno, že nejsem žádný výletník, čekající na 15 – 20°C bezvětří a sem tam obláček. Asi to bude znít zvláštně, ale mě jízda za nepříznivých podmínek baví. Začal jsem na skůtru Majesty 250 a chytla mě jízda v jedné stopě. Užíval jsem si to neuvěřitelně. Po chvíli ježdění chyběl výkon. Prodal jsem pánovi, který řídí autobus na popojíždění do práce a koupil jsem opět Majesty, tentokrát 400ccm. Výkon byl výrazně lepší, motorka byla o něco nejnovější, již ne takový kostitřas. Nicméně, po chvíli ježdění chyběl výkon. Navíc mě to začalo táhnout k nějaké motorce, ovšem alespoň s částečným zachováním výhod skůtru. Pročítal jsem recenze, sledoval ceny ojetin a vyhrála to Hondice – Deuaville 700. Výkon byl výrazně lepší, motorka se chovala lépe – větší kola oproti skůtru atd. Ovšem, po chvíli ježdění, a to mě celkem překvapilo, začal chybět výkon. Opět jsem pročítal recenze a teď již silnějších strojů, jako vždy s velkým přihlédnutím k cenovkám, neboť cokoli novějšího je na mě moc drahé. Rozhodlo náhodné setkání na pumpě s motorkářem, který mě nechal svézt na BMW R1100 RT. Přesedli jsme z motorky na motorku a jeli pár desítek km k jiné pumpě. Byl to Rťák starý, ale řádně vymazlený. Dostala mě. Jízda byla super. Tímto ještě jednou děkuji za tuto možnost. Hledal jsem, a tušil, že pokud se podaří koupit o generaci novější stroj, bude to jen lepší než zmíňovaný R1100RT. Povedlo se – lepší vzhled, světla, 6ka, jinak všechny vlastnosti tohoto stroje zachovány z předchozí generace. Asi nemá smysl psát tady o vlastnostech boxera, že to „táhne mírně do strany", nebo konstrukci motorky, pérování, ochraně proti nepřízni počasí, elektrickým štítkem (mimochodem pecka veliká), atd. Co by snad stálo za zmínku a to mě dostalo – brzdy. Byl jsem upozorněn, že to hodně brzdí, ale tohle jsem nečekal. Neznám technické detaily, kolik pístků atd., ale brzdný účinek je tak silný, že je třeba si zvyknout a jít na to s velkým citem. Asi aby šlo brzdit lehce i se spolujezdem a plně naloženou motorkou při vyšších rychlostech. Zezačátku mi trochu vadilo bzučení motorků od posilovače brzd, ale po včerejší jízdě do servisu na roční prohlídku jsem si uvědomil, že už to nevnímám. Baví mě zátah motoru už od nižších otáček. Výkon je pro mě dostatečný. Nejsem závodník, ale mám rád když to frčí. Jede výborně. Světla jsou super, v hlavním světlometu je integrována také mlhovka, což používám v noci – při přepnutí z dálkových vidím o dost líp než jen s potkávačkou. Umí to rozsvítit dálkové i to mlhové světlo zároveň, je to celkem palba Co mě dostává, je stabilita této motorky. Stabilita v zatáčkách je z mého pohledu fantastická. Nemám porovnání s novějšími motocykly. Myslím, že vzhledem k stáří motorky je to pecka. Váha motorky je tak velká, že nevnímám, jestli je za mnou spolujezdec, nebo mám kufry apod. Chová se prakticky stejně a rovněž nepociťuji, že by se ztrácel výkon. Z integrovaných elektronických vymožností má pouze ABS – což neznamená nic jiného, než že režim RAIN, HIGHWAY-SUN, SNOW nebo Relax, zapínám pouze v hlavě. Čili u RAIN či SNOW nastavit omezovač na nižší rychlosti dle stavu vozovky, extra opatrně na brzdy, žádně podřazení do otáček, zadní kolo by šlo okamžitě do smyku. Ještě bych rád zmínil moji zkušenost s ovládáním blinkrů – BMW to má jinak než většina motorek a skůtrů. Levý blinkr tlačitko u levé ruky, pravý blinkr u pravé ruky a vypínám vždy tlačítkem vpravo (jiné). Vyhovuje mi to více než „klasika“ - posouvání palcem levé ruky a pak zmáčknout. Celkem mě překvapilo, že R 1150 RT má ruční sytič. Studený start – držím páčku nahoře, po chvíli do prostřední polohy, po rozjezdu vypínám. Paráda. Vůbec mi to nevadí a tyto věci mám rád. Stejně tak startování nakopávačkou: měl jsem možnost projet se dvou novodobých motorkách kde byla možnost startovat nožní pákou. Byl to Royal Enfield Bullet 500 a motorka SKYTEAM 125 - minimotorka, replika Honda Monkey. Prostě vopice. Aby to nevyznělo, že jsem odpůrce moderních technologií a bezpečnostních systémů zopakuji, že motorkaření mě chytlo na skůtru, kde je automatická převodovka (variátor), žádná startovací páka a vše automatické. Aby bylo jasno: mít navíc pár set tisíc možná bych šel do obchodu s BMW pro nové R1250 RT - a že by tam těch elektronických fíčurek asi bylo!!!
Závěr: Po dvou skútrech a jedné motorce (skůtr je také motorka, že:) jsem přesedlal na Rťáka, který mi naprosto vyhovuje. Jasně, má svá nejlepší léta za sebou a nějaké mouchy se najdou. Její velkou výhodou je, že je u mě v garáži. Je to dobrá motorka

Doplnění únor 2019:
Na dotaz Toma Cruise hlásím výšku 178 cm. Nutno podotknout, že mám sedlo v nejvyšší možné poloze. Pro nižší jezdce v pohodě, pro někoho vyššího by to asi chtělo nějak pořešit, aby měl kam složit nohy (kapotáž).
Na zprávu Šimiho, za kterou také děkuji: Musím přiznat, že jsem se již přistihl, že jsem si říkal, že by to mohlo jet i víc. To mě trošku vyděsilo, tak jsem tu myšlenku hned zahnal do kouta . Vždyť to má skoro 100koní a před nedávnem jsem si jízdu na něčem větším než litr nedovedl představit. Takže čas ukáže. Mimochodem ten Tvůj stroj, to je fantazie .
Hobr píše, že to má ruční plyn a ne sytič. Já nejsem znalec, ale chová se to opravdu jako sytič. Za studena díky tomu motor nechcípne, po krátkém zahřátí vypínám a mohu přidávat plyn... Jo tahle motorka je vybavena ruční aretací plynu - malíčkem pravé ruky se otočí kroužek vedle plynu a na dálnici plyn drží ve stejné poloze. Já to zatím moc nevyužil.
Čau, určitě se budeme potkávat 👍

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
benďa135
benďa135 napsal 29.07.21 v 02:47 10b.

super povídání

tomcruise77
tomcruise77 napsal 16.01.19 v 06:16 10b.

Hezká recenze, je vidět, že tě chytla za srdce. Dobrý stroj. Kolik asi měříš?

Splatterhouse
Splatterhouse napsal 13.01.19 v 22:18

Zajímavej stroj, ať slouží bez nehody

RTourer
RTourer napsal 13.01.19 v 20:39

R 1100 RT mám v garáži od roku 2002, máme spolu najeto skoro 140 tis. km. Pro mě stroj na celý život.

petrpos
petrpos napsal 13.01.19 v 11:41 10b.

dobrá volba přeji spoustu km kolama dolů

Více komentářů



TOPlist