Původní tachometr byl zaseknutý - poskočily kolečka a nefungovalo tak denní počítání. Ručka byla nějaká zohýbaná a číselník na bokách ošoupaný od světlovodu. První dvě kolečka pro počítání KM byla nějak rozteklá.. nevím jak se to mohlo stát.. :D. Sehnal jsem tedy ještě jeden starý tachometr a kolečka si z něj vzal - nepřehodil jsem celý vršek, protože jednak nebyl můj a druhak měl stejně špatnou pružinu pro ručku. Taky jsem sehnal tacho ze škody 120 kde spodek vypadal stejně ale byl trošku vyšší takže pak neseděli převody a cejchovaná kolečka byli samozřejmě větší... ale nějaké díly se použít dají. Objednal jsem si sadu na opravu kde byl číselník rámeček plýšek mezi sklo a O-Kroužek.
Rozebral jsem tedy celý tachometr, vysunul osičku na které jsou všechny kolečka pro počítání KM, vyměnil ty dvě špatné, nějak složil a pak jsem stáčel KM, protože po renovaci chci vědět kolik přesně jsem na ní ujel. jenže když jsem stočil tachometr tak druhá nula z leva nebyla v rovině . byla o polovinu níže. Takže jseme opět rozebral celý tachometr a znova skládal kolečka aby všechny sedly na převody jak mají. Tentokrát sem si dal více záležet a tachometr nastavil na 99999KM, poté jsem pouze jednou do kola otočil hřídelkou a tím jsem si ověřil že mi fungují všechny převody a veškerá čísla už jsou ve stejné výšce. Pak jsem musel udělat doraz pro ručku, protože na číselníku bylo jen vyznačené místo. Lehce jsem přihnul plíšky abych vymezil vůli mezi kolečkama a nepřeskakovali převody. Nakonec jsem tachometr přiklopil a zapertloval.
-
Starý vs nový číselník a rozebraný mechanismus
-
Rozteklé kolečko, to zadní trochu taky, moc to vidět není
-
složeno!
-
Takhle vypadá v masce!
-
složená mechanika - před stáčením