Velká, prostorná, pohodlná mašina se slušným výkonem
Motorka koupena od soukromník
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZ6 S2: důvod neuveden
Suzuki DL 650 V-Strom: důvod neuveden
Honda CBF 1000: důvod neuveden
První dojmy - Na svoji mohutnost je při jízdě velmi obratná se super výhledem před sebe. Brzdy bych čekal o něco ostřejší.
Motorku bych doporučil pro - Pro ty, co hledají krom radosti z jízdy i pohodlí. Pro ty,co jim imponuje spíš okamžité zrychlení než maximálka. Dá se na ní určitě i zablbnout, ten tah odspoda je fakt hezký..a hlavně pro cestovatele, čím dál, tím líp.
Doplňky na motorce - Top case Givi E52 Maxia 2
Sada bočních kufrů Givi E41 Keyless
Hlavní stojan
Vyšší cestovní kouřové plexi
Hliníková zrcátka LSL+stranové prodloužení SW-Motech
12V zásuvka
Držák telefonu
Padací rámy RD Moto+držák flašky
Přídavné osvětlení Cree U7 na pádácích
Ukazatel kvaltů Gipro Atre G2 S02
Vyhřívané hefty Oxford Hot Grips Touring
Průměrná spotřeba - 5.31051 l/100km
Recenze
Zvažoval jsem mezi dvou a čtyřválcem. Hodně se mi líbil FZ6 Fazer. Nakonec zvítězil pohodlný posez a větší možnost popřípadě vyrazit i někam dál. Radost z véčkového dvouválu je teď velká. Nutně jsem nešel po litru, ale byl prostě ve vhodnou dobu a ve vhodný čas k mání. Až čas ukáže jestli jsem nešlápl vedle, když jsem nevzal šestpade.
Při jízdě se strašně dobře ovládá, je z ní krásně vidět. Motor táhne odspoda jak bejk, ideálně je potřeba ho držet nad 3000 ot, nížší otáčky můžou pilotovi pěkně vyliskat. Na sériové výfuky má celkem obstojný zvukový projev.
Při testu jízdy s batohem jsem o něm ani nevěděl. Široké sedlo, vzpřímený posez-to velmi oceňuju. K mašině jsem dostal i trojici kufrů od Givi, takže s úložným prostorem problém nemám. Pod sedlo toho vleze taky dost-aktuálně vozím nářadí, bindery, lékárničku,opravnou sadu na gumy a 12V kompresor
Se servisem zatím zkušenosti nemám, čas ukáže jak je spolehlivá. Známou bolestí těchto ročníků je spojkový koš. U mně se zatím problém neprojevuje.
Nejlíp je nám na cestě, protože je to cesťák. Terénní ambice nemám a ani je vyhledávat nebudu. Ale standardní polňačku určitě zvládneme. Rád bych vyzkoušel i delší cestování a v tom by měla být tato motorka jako ryba ve vodě.
Edit 12/2018: Po nákupu od začátku října do konce listopadu jsem ještě stihl 2000km. Zatím bez problému
Edit 02/2019: Před sezonou 2019 vyměněny svíčky, brzdová kapalina do brzd a spojky, chladící kapalina a olej včetně filtru. Vyčistil jsem bordel z přední rozety a vzduchový filtr. Teoreticky připraveno na polykání km.
Edit 06/2019: Motorka má za sebou okružní jízdu kolem ČR, čeká mně opět výměna oleje, z namontovaných doplňků bych vyzdvihl Gipro Atre, který kromě ukazování zařazeného stupně umí regulovat předstih a výrazně vylepší chování motorky na nízkých kvaltech na nízkých otáčkách, kde si spousta lidí si stěžuje že je stromek ucukaný. Teď fakt není problém jezdit klidně i na 2000 otáčkek, takže doporučuju.
Edit 09/2019
Kilometry přibývají. Motorka zatím drží, kromě zlomeného šroubu na centrálním stojanu jenom měním olej. Nakoupeno obutí Metzeler Tourance Next. Máme za sebou druhý letošní výlet, tentokrát týdenní-Rakousko, Slovinsko a Itálie. Se třema kuframa a naloženým lodním vakem si pápla 5 litrů, ale nejeli jsme žádnou divočinu.
Celkem za sezonu 13000 km
Edit 11/2019
Po sezoně jsem se rozhodl dát Stroma na velký servis. Nechal jsem zkontrolovat ventilové vůle-všechny byly mimo toleranci, synchronizovat klapky a seřídit TPS. Dále pak komplet přední vidle a výměna ložisek v krku řízení. Navíc jsem měl povolenou přírubu sání. Výsledkem je mnohem klidnější motorka v nižších otáčkách, daleko hladší průběh výkonu. Jsem velmi spokojen.
Užívej, Stromek je fajn motorka jako bývalý majitel občas nostalgicky vzpomenu
Mám šestpade 2009 s ABS a parádička, žádný problém jsem zatím neřešil...jo a padáky a zásuvku mám :D. Uvidíš, že budeš spokojenej :).
Pěkný kousek, ať baví a lítá, a jestli bude Se spolehlivostí na tom podobně jako 650 tak se budeš plácat po ramenech a sám sebe objímat po večerech jasná desítka