PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 1000 V-Strom (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martywendy
Vloženo 8.4.2019
Aktualizováno 7.10.2019
Zobrazeno 2807x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Podle mnohých je průměrná... Já můžu říct že je vynikající!

Více fotografii

První dojmy - Hned první jízda z motosalonu mě přesvědčila že jsem se rozhodl dobře... :-)

Recenze

Mám jí už od začátku loňské sezony, kupoval jsem jí u Suzuki Kladno. Vlivem kombinace nedostatku času a čekání na více najetých kilometrů, jsem se ke psaní dostal až po roce ježdění na téhle motorce.
A musím říct že vůbec nejsem zklamanej - spíš naopak, zase bych se rozhodl stejně a koupil jí znovu!
Legrační je že jsem původně jel objednat V-strom 650, ale na poslední chvíli před podpisem objednávky, jsem se rozhodl vzít radši litra. Přece jen ten výkon bude znát. Trošku jsem zariskoval, protože jsem na ní nikdy předtím nejel a barevnou kombinaci, kterou jsem si vybral, ještě nikdo naživo neviděl. Byla to novinka roku 2018.
Hned na prodejně jsem se domluvil ať mi tam namontují padáky a hlavní stojan od SW-Motech. Chrániče rukou a kryt pod motor má DL 1000 už v základu.
Později jsem ještě dokoupil držáky kufrů a Toolbox od Kappy a také boční plátěné brašny do padacího rámu od firmy Marcelus.
Teď k té všude zmiňované průměrnosti - já za sebe můžu říct že tahle motorka umí všechno důležité rozhodně lépe než průměrně...
Motor - zabírá hned od nízkých otáček a drží nárůst výkonu až k červenému poli. Výkon tak akorát, neříkám že občas by člověk nechtěl vyzkoušet o 20-30 koní víc, ale celkový dojem je parádní. Spotřeba se drží okolo 5-ti litrů. A objektivně, ten výkon asi nebude zrovna malý, když jsem po 9-ti tisíc kilometrech sjel gumu. A nejezdím jenom rovně...
Vlastností motorů V2 je silný brzdný moment po ubrání plynu. Musím říct že mi to vyhovuje a byl to jeden z důvodů proč jsem chtěl tenhle typ motoru. Díky antihoopingové spojce to ale není nepříjemné v nižších rychlostech, protože pod určitou úroveň rychlosti se spojka sama odpojí od motoru. Je to nastavené akorát.
Jedním z důvodů proč jsem si nevybral Yamahu Tracera 900 byla jeho uškubaná reakce na plyn. To mě u motorek se vstřikováním vadí a myslel jsem si že po nějakých 20-ti letech vývoje to už bude vychytané, ale ouha... U téhle Suzuki jsem věděl že na téhle nepříjemnosti zapracovali. Systém má 2 klapky, kdy jednu ovládá pravá ruka řidiče a druhou počítač. Navíc je motorka vybavena systémem asistence rozjezdu, kdy počítač si sám trochu přidá otáček v okamžiku kdy hrozí pokles. Funguje to dobře a reakce na plyn je plynulá, skoro jako u starých dobrých karburátorů.
Zajímavé je i startování - stačí jen ťuknout na tlačítko startéru a systém točí motorem přesně tak dlouho jak je potřeba k nastartování.
Brzdy - jsou vybavené náklonovým ABS s duálním účinkem. Brzdí jemně, s plynulým nástupem a bez nutnosti použít nějakou extra sílu. Jedinou výtku mám k situaci kdy občas jednotka vyhodnotí nutnost zabrzdit "víc" a já po zmáčknutí brzdy očekávám určitou brzdnou sílu a ono to najednou zabere víc než čekám. Není to nebezpečné, spíš prostě ti do toho "umělá inteligence" kecá víc než bych přivítal. Nestává se to často, ale ještě jsem nevysledoval při jakých konkrétních situacích tohle dělá.
Podvozek - k zadnímu pružení nemám nejmenší výhrady. Štelování je kolečkem pod sedlem. Na seřízení odskoku je potřeba šroubovák. S předkem jsem poměrně dlouho bojoval než jsem našel to co mi vyhovuje. Není to špatnými komponenty, ale spíš tím že prostě nevím jak na to. Šteluje se tady tuhost, odskok a útlum. Kombinací bylo moc, ale už mám něco co mi vyhovuje.
Gumy - v základu jsou Bridgestony Battle Wing BW502. Jízda na nich je perfektní, nikdy jsem nemusel řešit nějakou krizovku za kterou by mohly gumy. Na vodě také OK. Jenom jsem prostě čekal delší životnost. Na předku ještě drží, ale zadek je po 9-ti tisíc KO... Teď jsem si objednal Pirelli Angel GT. Vzhledem k tomu že motorka nikdy neopustila asfalt a ani se nechystám navštívit polní cesty, tak myslím že to půjde
Výbava - vše důležité to má - je tady Traction control se třemi režimy, z nichž jeden je "OFF", což by asi uvítali enduráci. Já jezdím jen verzi 1 a za deště verzi 2. Subjektivně bych řekl že to má vliv i na výkon motoru, při zapnuté dvojce jde pomaleji a klidněji za plynem. Takže vlastně to má i palivové mapy
Kokpit je přehledný a i za slunce svitu čitelný. Mě osobně se líbí kombinace analogový otáčkoměr a digi tachometr. Ukazuje ta zařazenou rychlost, teplotu, čas, dobíjení, aktuální i průměrnou spotřebu. Víc nepotřebuju...
A mimochodem - má to hydraulické ovládání spojky a již zmíněný antihooping.
Přední plexi je výškově i náklonově štelovací. Výšku musíte zvolit před jízdou a neobejde se to bez nářadí, ale sklon jde měnit za jízdy jednou rukou. Já osobně jsem ještě přidal nástavec, protože měřím 185 cm a teď je to akorát.
Celkově musím říct že mi tahle motorka padla do ruky a jsem s ní velmi velmi spokojenej. Díky štíhlé stavbě motoru se krásně překlápí do zatáček. Přitom do nich "nepadá" a ani při nouzovém brzdění v zatáčce nemá nějakou přehnanou tendenci se stavět a jet rovně.
Měl jsem trochu strach z výšky sedla, ale vychází to akorát, nemusím stát na špičkách, ani vysedávat zadkem do stran Původně jsem uvažoval o snížení podvozku, ale jakmile přišla, já se na ní svezl, tak tyhle myšlenky byly pryč.
Za pár týdnů mě čeká roční prohlídka a pak hned výlet do Toskánska. Loni byla také v Itálii, Rakousku a Slovinsku.
Takže zkušeností už s ní mám dost na to abych mohl říct že to jsou dobře investované peníze
Říjen 2019 - pneumatiky Pirelli Angel GT se osvědčily. Mám už na nich najeto přes 8tis km a vlastně vypadají jako nové. Původní Bridgestony byly v tuhle dobu už na cestě do motocyklového nebe... Možná je to i tím že Pirelli nemají na středové ploše žádný vzorek, takže vlastně "opticky" neubývají. Původně jsem vyměnil jen zadní gumu, ale i když přední ještě nebyla na odpis, tak se začala chovat divně - už to tak lehce nezatáčelo, při brzdění se motorka stavěla, apod... Tak jsem po pár kilometrech dal novou Pirelli i dopředu a stal se zázrak, vše zase funguje
V květnu jsme byli v Toskánsku, tam jsem si užil déšť a chvíli i sníh. Pirelli v pohodě. V červenci byla v Rumunsku. Kdo tam byl tak ví že i když mapa říká "pojedeš po silnici 1.třídy" tak realita je občas jiná a narazit na úseky se šotolinou není žádné umění.





Pokud by do toho ještě zapršelo, tak se obávám že s Pirelli bych byl mimo hru, ale za sucha se to dá. Není to teda žádný extra pocit jistoty, ale ta guma na to samozřejmě není dělaná. Kluci na GS měli nazuto taky Pirelli, ale model Scorpion Rally STR. Ti si nestěžovali vůbec, guma jim držela na asfaltu (mohu potvrdit - Transalpina jim šla moc dobře a byla výborná i na šotolince. Rozhodl jsem se že příště bych jí taky vyzkoušel, obzvlášť protože jsme se pro velký úspěch rozhodli že Rumunsko budeme opakovat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milan1963
Milan1963 napsal 07.10.19 v 13:18

sakaljs
sakaljs napsal 07.10.19 v 11:54

Zdravím,moc hezky napsáno pořad jsem nevěděl jestli Maleho v storoma nebo velkého dekuji za info

iman
iman napsal 11.09.19 v 08:36 10b.

Presne ako píšeš. Mal som pár motoriek a opäť som sa vrátil k V Stromu 1000 model 2017 žltá osa . Je to úplne nedocenená motorka na to ako výborne jazdí. Len neviem či tie Pirelli bola správna voľba. Mal som ich na mojej Tenerke 1200 a po 4000 km zadná guma zničená. U mňa top guma je Metzeler Tourance. Zatiaľ som nič lepšie nenašiel. 10b

pepr67
pepr67 napsal 12.05.19 v 13:41 10b.

Taky mám v hledáčku litrovýho stromka, byť teď spokojeně sedlám litra z roku 2004. Ale po tvém popisu zkušeností a postřehů, je o kus blíž k výměně. Díky a ať ti dobře slouží

jiřus69
jiřus69 napsal 15.04.19 v 10:38

Pěkně sepsáno, tak ať Toskánsko vydaří

Více komentářů



TOPlist