renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 1000 V-Strom (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martywendy
Vloženo 8.4.2019
Aktualizováno 3.10.2023
Zobrazeno 6 334x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Podle mnohých je průměrná... Já můžu říct že je vynikající!

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Hned první jízda z motosalonu mě přesvědčila že jsem se rozhodl dobře... :-)

Recenze

Mám jí už od začátku loňské sezony (2018), kupoval jsem jí u Suzuki Kladno. Vlivem kombinace nedostatku času a čekání na více najetých kilometrů, jsem se ke psaní dostal až po roce ježdění na téhle motorce.
A musím říct že vůbec nejsem zklamanej - spíš naopak, zase bych se rozhodl stejně a koupil jí znovu!
Legrační je že jsem původně jel objednat V-strom 650, ale na poslední chvíli před podpisem objednávky, jsem se rozhodl vzít radši litra. Přece jen ten výkon bude znát. Trošku jsem zariskoval, protože jsem na ní nikdy předtím nejel a barevnou kombinaci, kterou jsem si vybral, ještě nikdo naživo neviděl. Byla to novinka roku 2018.
Hned na prodejně jsem se domluvil ať mi tam namontují padáky a hlavní stojan od SW-Motech. Chrániče rukou a kryt pod motor má DL 1000 už v základu.
Později jsem ještě dokoupil držáky kufrů a Toolbox od Kappy a také boční plátěné brašny do padacího rámu od firmy Marcelus.
Teď k té všude zmiňované průměrnosti - já za sebe můžu říct že tahle motorka umí všechno důležité rozhodně lépe než průměrně...
Motor - zabírá hned od nízkých otáček a drží nárůst výkonu až k červenému poli. Výkon tak akorát, neříkám že občas by člověk nechtěl vyzkoušet o 20-30 koní víc, ale celkový dojem je parádní. Spotřeba se drží okolo 5-ti litrů. A objektivně, ten výkon asi nebude zrovna malý, když jsem po 9-ti tisíc kilometrech sjel gumu. A nejezdím jenom rovně...
Vlastností motorů V2 je silný brzdný moment po ubrání plynu. Musím říct že mi to vyhovuje a byl to jeden z důvodů proč jsem chtěl tenhle typ motoru. Díky antihoopingové spojce to ale není nepříjemné v nižších rychlostech, protože pod určitou úroveň rychlosti se spojka sama odpojí od motoru. Je to nastavené akorát.
Jedním z důvodů proč jsem si nevybral Yamahu Tracera 900 byla jeho uškubaná reakce na plyn. To mě u motorek se vstřikováním vadí a myslel jsem si že po nějakých 20-ti letech vývoje to už bude vychytané, ale ouha... U téhle Suzuki jsem věděl že na téhle nepříjemnosti zapracovali. Systém má 2 klapky, kdy jednu ovládá pravá ruka řidiče a druhou počítač. Navíc je motorka vybavena systémem asistence rozjezdu, kdy počítač si sám trochu přidá otáček v okamžiku kdy hrozí pokles. Funguje to dobře a reakce na plyn je plynulá, skoro jako u starých dobrých karburátorů.
Zajímavé je i startování - stačí jen ťuknout na tlačítko startéru a systém točí motorem přesně tak dlouho jak je potřeba k nastartování.
Brzdy - jsou vybavené náklonovým ABS s duálním účinkem. Brzdí jemně, s plynulým nástupem a bez nutnosti použít nějakou extra sílu. Jedinou výtku mám k situaci kdy občas jednotka vyhodnotí nutnost zabrzdit "víc" a já po zmáčknutí brzdy očekávám určitou brzdnou sílu a ono to najednou zabere víc než čekám. Není to nebezpečné, spíš prostě ti do toho "umělá inteligence" kecá víc než bych přivítal. Nestává se to často, ale ještě jsem nevysledoval při jakých konkrétních situacích tohle dělá.
Podvozek - k zadnímu pružení nemám nejmenší výhrady. Štelování je kolečkem pod sedlem. Na seřízení odskoku je potřeba šroubovák. S předkem jsem poměrně dlouho bojoval než jsem našel to co mi vyhovuje. Není to špatnými komponenty, ale spíš tím že prostě nevím jak na to. Šteluje se tady tuhost, odskok a útlum. Kombinací bylo moc, ale už mám něco co mi vyhovuje.
Gumy - v základu jsou Bridgestony Battle Wing BW502. Jízda na nich je perfektní, nikdy jsem nemusel řešit nějakou krizovku za kterou by mohly gumy. Na vodě také OK. Jenom jsem prostě čekal delší životnost. Na předku ještě drží, ale zadek je po 9-ti tisíc KO... Teď jsem si objednal Pirelli Angel GT. Vzhledem k tomu že motorka nikdy neopustila asfalt a ani se nechystám navštívit polní cesty, tak myslím že to půjde
Výbava - vše důležité to má - je tady Traction control se třemi režimy, z nichž jeden je "OFF", což by asi uvítali enduráci. Já jezdím jen verzi 1 a za deště verzi 2. Subjektivně bych řekl že to má vliv i na výkon motoru, při zapnuté dvojce jde pomaleji a klidněji za plynem. Takže vlastně to má i palivové mapy
Kokpit je přehledný a i za slunce svitu čitelný. Mě osobně se líbí kombinace analogový otáčkoměr a digi tachometr. Ukazuje ta zařazenou rychlost, teplotu, čas, dobíjení, aktuální i průměrnou spotřebu. Víc nepotřebuju...
A mimochodem - má to hydraulické ovládání spojky a již zmíněný antihooping.
Přední plexi je výškově i náklonově štelovací. Výšku musíte zvolit před jízdou a neobejde se to bez nářadí, ale sklon jde měnit za jízdy jednou rukou. Já osobně jsem ještě přidal nástavec, protože měřím 185 cm a teď je to akorát.
Celkově musím říct že mi tahle motorka padla do ruky a jsem s ní velmi velmi spokojenej. Díky štíhlé stavbě motoru se krásně překlápí do zatáček. Přitom do nich "nepadá" a ani při nouzovém brzdění v zatáčce nemá nějakou přehnanou tendenci se stavět a jet rovně.
Měl jsem trochu strach z výšky sedla, ale vychází to akorát, nemusím stát na špičkách, ani vysedávat zadkem do stran Původně jsem uvažoval o snížení podvozku, ale jakmile přišla, já se na ní svezl, tak tyhle myšlenky byly pryč.
Za pár týdnů mě čeká roční prohlídka a pak hned výlet do Toskánska. Loni byla také v Itálii, Rakousku a Slovinsku.
Takže zkušeností už s ní mám dost na to abych mohl říct že to jsou dobře investované peníze
---
Říjen 2019 - pneumatiky Pirelli Angel GT se osvědčily. Mám už na nich najeto přes 8tis km a vlastně vypadají jako nové. Původní Bridgestony byly v tuhle dobu už na cestě do motocyklového nebe... Možná je to i tím že Pirelli nemají na středové ploše žádný vzorek, takže vlastně "opticky" neubývají. Původně jsem vyměnil jen zadní gumu, ale i když přední ještě nebyla na odpis, tak se začala chovat divně - už to tak lehce nezatáčelo, při brzdění se motorka stavěla, apod... Tak jsem po pár kilometrech dal novou Pirelli i dopředu a stal se zázrak, vše zase funguje
V květnu jsme byli v Toskánsku, tam jsem si užil déšť a chvíli i sníh. Pirelli v pohodě. V červenci byla v Rumunsku. Kdo tam byl tak ví že i když mapa říká "pojedeš po silnici 1.třídy" tak realita je občas jiná a narazit na úseky se šotolinou není žádné umění.





Pokud by do toho ještě zapršelo, tak se obávám že s Pirelli bych byl mimo hru, ale za sucha se to dá. Není to teda žádný extra pocit jistoty, ale ta guma na to samozřejmě není dělaná. Kluci na GS měli nazuto taky Pirelli, ale model Scorpion Rally STR. Ti si nestěžovali vůbec, guma jim držela jak na asfaltu (mohu potvrdit - Transalpina jim šla moc dobře ) ale byla výborná i na šotolince. Rozhodl jsem se že příště bych jí taky vyzkoušel, obzvlášť protože jsme se pro velký úspěch rozhodli že Rumunsko budeme opakovat.
---
Červen 2020 - řeším problém s doplňky od SW-Motech a docela by mě zajímalo jestli se tohle stává i někomu z Vás. Již loni, po cca jednom roce používání jsem zjistil že mi prasknul ochranný rám, v prostoru před chladičem, v místě kde jsou levý a pravý kus zploštělé a sešroubované. Podotýkám že motorka neupadla, ani za jízdy ani "ze stojánku". Vzhledem k tomu že mi doplňky montoval přímo prodejce na novou motorku, zkusil jsem klasický postup - reklamaci. Výsledek byl také klasický, nechte nám to tady měsíc a my se vyjádříme... Bylo léto, chtěl jsem jezdit, bez rámu se mi nechtělo riskovat, tak jsem souhlasil se zavařením. Myslel jsem že bude pokoj, ale letos, zase po roce, mi prasknul na stejném místě, ale tentokrát na pravé polovině rámu...





Tentokrát si to už zavařím sám, ale nemůžu se zbavit otázky, jak by mě asi "ochránil" takový rám při pádu, když neunese ani sám sebe? A na náhodnou chybu to už svádět nelze, evidentně jde o výrobní nebo konstrukční nedostatek.
---
Březen 2022 - blíží se nová sezona a já jsem si celou zimu sliboval že tentokrát už opravdu včas udělám pravidelnou údržbu, obzvlášť když mě letos čeká i kontrola ventilové vůle. Ale moje vlastní vůle byla tak slabá že jsem se k tomu dostal až s prvním jarním sluníčkem.
Naštěstí to není zas tak složitý a motorku jsem měl rozebranou raz dva. Na zadním válci je sundání ventilového víka trochu složitější, musel jsem povolit a nadzvednout i celé ABS, protože tam překážejí trubky. Počítám že hlavně zpátky to bude zajímavé, kvůli správnému usazení těsnění.

Jak jsem očekával - ventilové vůle jsou všude ve správném rozmezí, takže nemusím sundavat vačky a zkoumat jaké jsou kde podložky. Stačí to jen správně složit dohromady.
Přišel jsem ale na jednu poměrně zásadní záležitost - deflektor chladiče, který má odvádět teplý vzduch za chladičem směrem dolů je na pravé straně příliš velký a za jízdy se dotýká ventilového víka. Čekal bych že plast se "opeče" a za chvíli bude pokoj, ale vypadá to že magnesium z kterého je ventilový kryt, je poměrně měkký materiál a výsledek je opačný. Plast vybrousil do víka drážku. Ještě není skrz, ale netuším kolik zbývá...
Je potřeba ten deflektor lehce zkrátit.

Dost by mě zajímalo jestli je to záležitost všech V-Stromů, nebo mám štěstí jen já
---
Říjen 2022 - loni na tripu po Chorvatsku se mi rozsvítil Check engine. Vozím sebou diagnostiku, hlásila chybu P1403, což dle seznamu chyb OBDII měla být "chybná funkce EGR ventilu". Původně jsem to přikládal nižší kvalitě benzínu, chybu vymazal a rok byl pokoj.
Ovšem na letošní dovolené, tentokrát v Srbsku, na hranicích s Kosovem, se chyba objevila znovu. Myslel jsem si že Suzuki holt nedělá dobře jižní Slunce, ale tentokrát už vymazání nepomohlo. Chyba se objevovala s železnou pravidelností po ujetí pár desítek kilometrů.
Bylo potřeba zjistit o co přesně jde a příčinu odstranit. Dealerský mód Suzuki ukazoval interní chybu C46, což mě navedlo k pravé příčině, protože jsem si uvědomil že OBDII kódy jsou primárně pro auta a někdy odkazují příliš obecně. V-Strom samozřejmě žádný EGR ventil vůbec nemá a chyba C46 odkazuje na špatnou funkci výfukové přívěry.
V servisním manuálu jsem se toho moc nedočetl, ale pak mi došlo že touhle přívěrou jsou vybavené i jiné modely Suzuki. Nakonec mi pomohl servisní manuál na B-Kinga 1300, kde je postup jak změřit správnou funkci přívěry a také hlavně co dělat když nefunguje.
Trochu to komplikovala skutečnost že B-King a V-Strom mají jiné barvy drátů v elektrickém svazku, ale s tím už jsem si poradil.
Princip fungování je tento - snímač polohy škrtící klapky posílá signál do řídící jednotky, ta pošle signál ve formě změny napětí na servomotor výfukové klapky, jejíž součástí je i senzor polohy této klapky. Signál z tohoto senzoru je odesílán zpět do řídící jednotky. Ta tedy ví jakou polohu vyžaduje a ví jaká je skutečná poloha. Pokud tyto dva údaje nejsou shodné, nahlásí chybu a přejde do nouzového režimu, kdy výfukovou klapku natvrdo nastaví na max otevřeno. Výfuk má paradoxně lepší, hutnější zvuk, ale subjektivně bych řekl že motor jde hůř.
Ale teď vzniká otázka co s tím?
Naštestí manuál říká v jakém intervalu napětí by měl být signál ze snímače polohy v krajních polohách výfukové klapky, tedy max zavřeno a max otevřeno. Ale blbě se to měří bez originální diagnostiky SDS2, která umí sama v diagnostickém módu nařídit klapce aby se úplně zavřela a pak úplně otevřela. Jde tam pět kabelů, 2 jsou z řídící jednotky a dávají napětí pro pohyb klapky, další 2 dávají nízké napětí do 5V z řídící jednotky, které slouží na napájení senzoru polohy a poslední kabel slouží jako zpětná vazba o poloze klapky. Na tomhle drátě je potřeba měřit co jde ze senzoru do řídící jednotky v krajních polohách klapky.
Já měl vyšší než povolené napětí v uzavřené poloze klapky, proto řídící jednotka padala do chybného režimu. Stačí mechanicky měnit (napínat nebo povolovat) bowdeny vedoucí ze servomotoru přímo na klapku ve výfuku, dokud naměřené napětí na výstupu ze senzoru polohy není v povoleném rozsahu. Je to trochu alchymie, protože změnou na jednom bowdenu se mi okamžitě rozhodilo i napětí na senzoru polohy pro max otevřeno. Ale nakonec jsem našel takové nastavení bowdenů, které bylo v obou polohách ve správném rozsahu.
Zkušební jízda proběhla v pořádku, kontrolka Check už se nerozsvítila, tak snad je vyřešeno
---
Květen 2023
Po náročné loňské sezoně jsem si říkal že by bylo dobré zkontrolovat a vyčistit vzduchový filtr. Vůbec se mi do toho nechtělo, protože přístup k filtru stojí za to, musí se rozebrat půl motorky...

Operace "Filtr" se neobešla bez potíží, protože se mi podařilo zlomit pojistku benzínové hadičky, která má zajistit že hadička nezklouzne z vývodu nádrže. To byl poměrně problém, protože jsem zjistil že tenhle drobný zelený plastík nejde koupit nový. Suzuki prodává jen celou hadici až ke vstřikovací jednotce. Cena je odporně vysoká...
Naštěstí jsem úporným pátráním na netu zjistil že tahle pojistka se používá i v jiných modelech Suzuki (a také u některých modelů Hondy), takže jsem koupil na Ebay hadičku z nějaké GSXR a mám teď jednu zelenou pojistku náhradní.

---

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ruprecht_1
Ruprecht_1 napsal 23.01.24 v 08:55 10b.


Super popsáno

Jirin85
Jirin85 napsal 24.04.23 v 14:44 10b.

mám stejný modelový rok a stejný problem s výfukovou přívěrou - kontrolka se rozsvítí hodi chybu FI a po par nastartování zase zhasne.
V original Suzuki me to seřídili a řekli OK , včera vyjížďka a zase se rozsvítila a po par nastartování zhasla.

děs tady ty hejblátka

TonyR
TonyR napsal 29.06.20 v 19:57 10b.

Ahoj, mám 2014 a od sw-motech mám nastavitelnou řadičku. Po cca 1000km mi praskl ten nastavovací kloubek. Přikládal jsem to tehdy tomu, že jsem vychytával její nastavení a moc jsem po ní šlapal. Ale teď, když jsem si četl tu tvoji anabázi s padákem... nevím, nevím. Já mám padák od RD moto a v pohodě. Ať ti to jezdí

runda
runda napsal 15.11.19 v 13:31 10b.

Milan1963
Milan1963 napsal 07.10.19 v 13:18

Více komentářů



TOPlist