PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 GS (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník wonder184
Vloženo 23.6.2018
Aktualizováno 29.11.2021
Zobrazeno 4 843x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Mačkám tlačítko a...Brrm vrrr. Ručička otáčkoměru vyletí a nastane pocit eufórie, že už zase sbalený někam jedu!

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:CarTec Group (Ostrava - Moravská O - Objednáno někdy v únoru. Dodáno začátkem dubna. Vyzvednuto 17.května

Výška jezdce: 170 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: Až do posledního dne jsem byl rozhodnutý pro ni.. Na GS jsem tehdy neměl prachy a ani jsem na něm nikdy nejel. Různě na netu jsem četl co se lidem na Africe kazí a pak táta co má GSA do mě pořád vrtal ať koupím GS.
BMW R 1200 GS Adventure: Tu má táta, vyzkoušel jsem a přišla mi nějak "nudná" vyšší posez a řidítka jakoby níž. Divný pocit. To jsem říkal, že za ty prachy ne. A chyběla mi tam jiskra. ALE pozor do zatáček jde úplně a přirozeně sama narozdíl od klasického GS.
BMW F 800 GS: Chvilková slabost, kdy jsem si říkal. Alespoň je to BMW a na 12ctku jsem malej a ani dost bohatej. 21" kolo se zdálo na cesty být horší.
Triumph Tiger 800 XC: Opět chvilková slabost. Něco mezi 4 válcem a 2 válcem. Fun factor větší. Enduro se sportovním duchem. Vysoká na mě a při pohledu okem chyběla jiskra.

První dojmy - Prvních 300km velká, těžká neobratná. Říkal jsem si kurnik za ty prachy se budu jen trápit a "fun factor" nikde. Je to jen autobus na dlouhé cesty. Myšlenkama jsem vzpomínal, jak Afrika měla "fun factor" větší, když jsem ji testoval a říkal si, jestli jsem neudělal špatně. Ale přece je to GS a má ho každý druhý tak co dělám špatně?

Motorku bych doporučil pro - Měřím 170cm a vážím 70kg. Je pro mě ideální volbou. Zatím v jednom tahu jsem najel 884km a bylo to v pohodě bez bolestí. Doporučuji půjčit na víkend a projet si ji pořádně. Já než ji objednal, jsem byl pracovně v Portugalsku, tam jsem zašel do BMW a oni mi GS půjčili úplně zdarma.

Doplňky na motorce - Vše co se dá kromě tempomatu. Tempomatu zpětně lituji, že jsem si ho nedal hned. Na delší cesty se rozhodně hodí. Trpne mi ruka z plynového heftu (mikrovibrace), tempomatem bych ruce čas od času uvoilnil.

Recenze

Říká se, že u GS skončí každý? Někdo je na toto tvrzení alergický, někdo je alergický na GS, ale má ho každý "druhý". Asi na tom něco bude říkám si, tak jsem udělal zkratku a koupil ho hned, i když jsem si teprve stihl 3x oholit vousy na tváři. Moment, kdy nastal zlom, že mi motorka naprosto sedla se stal z ničeho nic při cestě z Brna v podvečer/večer, kdy jsem kousek za Brnem zastavil, abych se lépe oblékl, když začíná být zima. Navlékl jsem pod bundu mikinu, pod rifle spodky. Usedl jsem na mašinu a...nastal nečekaný, obrovský pocit štěstí a radosti a já si to mimo dálnice štráchal domů. Najednou motorka zlehkla o 100kg a já poznal o čem to je. Nevím jak se to stalo, ale jako by mi přeplo a z nudné, velké, těžké motorky se stal pravý opak.
Jízda stala se býti extrémně zábávná a to hlavně díky PODVOZKU , který je geniální. Veškeré nerovnosti na cestě to se jen tak motorka houpe a vy se dírám smějete.
Taky díky MOTORU , který neuvěřitelně ihned táhne kupředu. Za celých prvních 4000km jsem neměl potřebu při předjíždění podřazovat. Jednou jsem to ze srandy vyzkoušel a mohu říct, že Putin není jediný kdo má doma raketu. To vypálilo tak neuvěřitelně a hned s takovou sílou, až je to k neuvěření.
Byl jsem vždy zvyklý BRZDIT přední i zadní brzdou nějak zároveň, když bylo třeba brzdit více. Zde jsou duální brzdy, tak si musím nějak odvyknout mačkat zadní brzdu při brždění přední, ale je fakt, že jako celek brzdy fungují skvěle. Jen zadní brzda se musí hodně mačkat, aby začala brzdit a pak už skoro chytá ABS, takže je jen na úplné mírné brždění. EDIT: Po aktualizaci SW je zadní brzda trvdá jako kámen. Možná až moc tvrdá, ale brzdí naprosto skvěle.
OVLADATELNOST jak jsem popsal výš. Zvykl jsem si a není problém najet na šutry, díry, koryta. Už si s ní dokážu trochu pohrát.
SPOTŘEBA při klidné jízdě 4,4l. Dálnice 6,5l. Průměr 5,1l/100km. Čili maximální nájezd na nádrž do sucha zdá se býti 400km. Takže abychom se vyhnuli nepříjemným situacím počítejme průměrně 350km. Maximum co mi palubní počítač ukázal byl dojezd asi 476km.
Oproti GS Adventure mi příjde klasické GS více sportovnější. Posez je lepší, větší hratelnost, větší zábava, motorka je lehčí. Při jízdě na GSA jsem se cítil nesvůj, říkám si - jsem sehraný s "menším GS" tak tohle přece nemůže být jiné. Je to jiné, motory jsou stejné ale tím to nějak končí. Posez vyšší, řidítka níž. Těžší, hůř ovladatelná, ale POZOR do zatáček jde úplně sama.
Suma sumárum při přesednutí zpět je klasické GS to pravé jakoby bylo šité přímo mně na míru (což je -> snížená verze + snížené sedlo.) A jsem rád, že ji mám. Je opravdu boží.

Zatím od června 2018 najeto 50 000km
2018 (celkem 17360km):
1. Slovinsko
2. Ukrajina/Rumunsko
3. Bosna/Černá Hora/Albánie
4. Turecko

2019:
5. Pamir Highway + Hedvábná stezka 14300km (ČR, Polsko, Litva, Lotyšsko, Rusko, Kazachstán, Kyrgyzstán, Tadžikistán, Uzbekistán, Kazachstán, Rusko, Ukrajina, Slovensko, Česko)

2020:
6. Francie (Colle delle Finestre, Col d'Izoard, Parpailon...) 1600km

2021:
7. Kosovo

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MichalKimlo
MichalKimlo napsal 18.01.21 v 07:48 10b.

pekna recenzia a pekne fotky.
a presne ako pises, raz u nej skonci kazdy...
u mna to nikdy nebol sen a GSku som nevenoval ziadnu pozornost... potom som si kupil 800ku, a teraz uz mam doma 1200ku LC

xvladax
xvladax napsal 12.07.20 v 14:29 10b.

parádní výlety na GS

wonder184
wonder184 napsal 10.07.18 v 15:23

@Vencanator: Výška sedla je tuším 790mm ve snížené poloze. Ale je vcelku široké, takže na zem obě paty nepoložím, ale nechybí moc. Sem tam se mi to podaří :). Afrika má užší sedlo a snížená by byla 820mm, tak by to vyšlo asi na stejno. Zkrátka mi to pasuje jak to je, nezdá se mi, že by to byla velká mašina a to jsem ji už vyzkoušel v pořádným terénu. (Albánie - cesta do Thethi). Díky a taky ať se daří.

Vencanator
Vencanator napsal 30.06.18 v 15:14 10b.

Moc pěkný kousek. Zaujalo mě, že při Vaší výšce je pro vás ideální volbou. Já mám asi o 3 cm více a nějak si moc neumím představit, že bych měl takovou motorku. Jak vysoké sedlo tam máte prosím? Každopádně ať dobře a hlavně bez nehod slouží.

Řanda
Řanda napsal 27.06.18 v 21:20 10b.

Ondro, ja Ti taky radil bež jediné do GS.

Více komentářů



TOPlist