renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NX 250 (1992)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník pernik92
Vloženo 23.11.2017
Aktualizováno 4.1.2024
Zobrazeno 3 208x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Měl jsem ji 7 let a udělala mi skvělou službu.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Motorka jenž splňuje vše co od motorky chci. S postupnými úpravami si ji ladím k obrazu svému. Lehce ovladatelná, pro mé účely dostačující výkon a poctivá kovářská výroba.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho kdo má rád malé a obratné motorky, staré klasiky a je ochotný dát ji péči

Doplňky na motorce - plexištít, blastry s deflektory

Recenze

Motorka si našla nového majitele.
Celkově jsem na ní během 7 let najel cca 29 000 km. Budu na ní rád vzpomínat
Jako památku jsem natočil Walk Around







Video z Rumunska






Výlet na Balkán 2022 - zkušenost s moto v offu
V září roku 2022 jsem se s motorkou vydal na 3 týdenní cestu Bosnou. V plánu bylo hlavně toulání se po horách.
Ještě před cestou jsem dokončil pár úprav, hlavně teda výměnu zad. tlumiče za YSS. To mi spolu z dalšími drobnostmi zajistilo hlavně vyšší komfort.
A výsledek po najetých stovkách km v kamení, šotolinách i jiném nezpevněném terénu? Absolutní spokojenost, znovuobjevení neuvěřitelné univerzálnosti, vysoká spolehlivost i nízká spotřeba. Celý den v terénu na 2. a 3př. stupeň s max rychlostí 40kmh a spotřeba jen 3 litry. Krása(reálný dojezd 300km s 9litrovou nádrží). Lehkost, obratnost i nižší sedlo dělají radost jak v terénu tak i při proplétání se městem. A pak šup rychlopřesun přes dálnici domů s celodenní reálnou rychlostí 105kmh.
Během těch 3 týdnů najeto cca 3 000 km bez jediného servisního úkonu.
Na 30 let starou dvěpade skvělý výsledek.


Základní údaje
Honda NX250, typ MD 25
rok výroby 1992
Dovoz z Německa po 1. majiteli
Najeto při koupi 19000 km (nejspíš stočená)

Motor - 239ccm, 17kW a chlazený kapalinou
S motorem i výkonem jsem naprosto spokojený. Je třeba jej držet nad 4 tisíci. Podtáčení mu není příjemné. Já řadím okolo 6 tisíc ale motor se ochotně vytáčí až do 8 tisíc kde výkon vrcholí.
Když cítím, že je motor dobře zahřátý a uvolněný tak mu rád dopřeji sportovní jízdu a zkouším co dá. Vytočit 3. i 4. př. stupeň až na hranici 10 000 ot/min není problém a potom jsem sám překvapený jak motorka letí - na 3př.stupen až 95kmh a na 4př. stupeň až 120kmh. Maximálku mám změřených 135kmh a motorka měla ještě sílu zrychlovat.
S motorem souvisí i spotřeba a ta se pohybuje mezi 3-3,5 litry.
Nejnižší spotřebu jsem dosáhl přesně 3 litry a to překvapivě při hodně agresivní jízdě na asfaltových silnicích vedlejší třídy ale i v náročném terénu v Bosně.
Většinou tankuji po 220-250 km
Je to mnohem méně než na předchozí motorce ale což, je to přece enduro.

Převodovka - 6 rychlostní
Rychlosti tam padají lehce a bez výrazného hluku.
Odstupňování je vyřešeno skvěle. Krátká jednička se perfektně hodí do terénu. Naopak šestka je laděná na cestování. Při 100km/h motor točí 6000ot/min.

Podvozek
Měl jsem na motorce progresivní přední pružiny ale nebylo to ono. Podvozek byl v terénu příliš tvrdý. Tak jsem tam dal původní pružiny. Motorka se sice více pohupuje ale v terénu je jízda příjemnější.
Vyměnil jsem i zadní tlumič. Ten jsem koupil od výrobce YSS. Má nastavitelné předpětí, odskok i délku. S jeho funkcí jsem naprosto spokojený.
Rám se vlní. Neberu to jako nevýhodu. Rok výroby jde bohužel poznat a rám prostě není pevný jak ocel. Pod zadkem motorka jednoduše pracuje.





Brzdy - vpředu 2 pístková a vzadu bubnová
Jsou ideální pro zpomalování. Výraznější účinek od nich ale nečekejte. Mě to ale stačí. Zadní brzdu takřka nepoužívám.
Rád využívám brždění motorem, takže v mnoha chvílích jsou brzdy jen na ozdobu :)

Jízdní pozice a pohodlí - klasické enduro
Nechal jsem si přečalounit sedadlo a hned jsem pocítil změnu. Nyní mohu najet bez problémů i 150 km bez bolesti zadku (dříve max 80km). A ikdyž občas najedu i 400 km denně tak to stejně není komfortní. Hold klasické relativně úzké enduro sedadlo není nic na co by se člověk měl těšit.
Ale nejdelší denní etapu jsem měl 550km, takže když člověk chce a je zvyklý tak i to cestování jde samo.
Proběhla výměna řidítek za širší o 10cm. S těmi je to úplně jiná jízda. Mnohem větší páka umožňuje snažší řízení, uvolněnější jízdní pozici jak na silnici tak i v terénu a v neposlední řadě se zlepšil výhled ve zpětných zrcátkách.

Pneumatiky
Vpředu 100mm a vzadu 130mm Mitasky E-07
Po dlouhém zvažování jsem se rozhodl vyměnit zadní ráfek za větší 17"
Výměna proběhla za kompletní zadní kolo z Hondy XL350R.
Zkušenosti s Mitaskama bohužel špatné. Sezonu 2022 jsem na těchto pneu najel cca 13 000 km a jsem tak v polovině životnosti pneu. Ano, na nájezd jsou skvělé. Nicméně na mokru jsem měl několikrát namále, párkrát klouzly. A taktéž jsou pneu zbytečně tlusté, tvrdé a těžké na podvozek malé motorky.

Světla - prozatím panuje spokojenost
Koupil jsem přední žárovku Philips a ta svítí moc dobře. Dálková jsou doslova vynikající.
Velké blinkry nelze přehlédnout, takže je snad zajištěná nějaká část mé bezpečnosti.





Servis - Je to prostě starý stroj který potřebuje péči

Shrnutí - panuje spokojenost
Motorka je to o kompromisech. Chceš výkon? Na klidné toulání to stačí. Chceš pohodlí? Když si zvykneš tak tu je. Chceš spolehlivost? Starej se, pečuj a motorka ti to vrátí. Za loňský rok najeto 13 tisíc km a tento rok okolo 6 tisíc km. Vždy jsem spolehlivě dojel.
Motorka mi přináší neuvěřitelnou svobodu a nadšení z jízdy.
Vadí mi horší přístup k některým věcem jako např k přední žárovce nebo karburátoru. Co se týče znalosti servisu tak na netu existují fora ze světa s obrovskou fanouškovskou základnou.



Dokončené úpravy
- větší zadní ráfek 17" (větší výběr pneu za nižší cenu)
- nový zadní tlumič YSS
- progresivní pružiny vpředu (dal jsem zpět ty původní měkčí)
- upravený výfuk s výraznějším zvukem
- jiné harmoniky na přední vidlici
- širší řidítka o 10 cm
- výměna zpětných zrcátek
- 12V zásuvka
- obrácená páka zadní brzdy (pro vyšší průjezdnost v terénu)
- blastry s defletory
- větrný štít
- kovové stupačky
- nové čalounění sedadla
- vyřešeno odfiltrování vibrací k plastům
- upravené sekundární kolečko řetězu (pro plynulejší jízdu)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DajaV
DajaV napsal 18.01.24 v 18:25

Dal jsem video s palcem nahoru a palec se změnil na otazník. Takže video

DajaV
DajaV napsal 18.01.24 v 17:52 10b.

Moje oblíbená motka, krásná. Video ?

Wejsada
Wejsada napsal 15.02.23 v 23:36 10b.

Super recenze a krásný stroj

KAWAHAB
KAWAHAB napsal 15.11.22 v 19:07 10b.

cong156
cong156 napsal 15.11.22 v 13:14

Velká paráda!

Jak je psáno dole. U nás snad nikdo nevěří, že se dá s 250 vůbec jakkoli jezdit. Spíš to nikdy nezkusili a nemaj fantazii .
Ten koktejl starých časů a "pomalejšího" výletování je skvělej.

Ať slouží!

Více komentářů



TOPlist