renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NX 250 (1991)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník vend0r
Vloženo 13.5.2015
Aktualizováno 18.5.2015
Zobrazeno 3 536x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Neskutečně spolehlivý držák, nenáročný na údržbu s nízkou spotřebou. Na ježdění kolem komína ideální, ale bez problému zvládne i delší cesty.

První dojmy - Před Hondou jsem 6 let proháněl Simsona od soudruhů z NDR a s přechodem jsem neměl problém, byl jsem z ní přímo nadšený. Pozornost upoutá jasně červená barva plastů a krásný zvuk jednoválcového čtyřtaktu, který je doslova balzám pro uši.

Motorku bych doporučil pro - Ideální pro začínající motorkáře s čerstvým řidičákem sk. A2, ovšem vzhledem k malému počtu vyrobených kusů je téměř nemožné ji sehnat.

Doplňky na motorce - Kufr GIVI

Recenze

Motorku jsem koupil v červnu 2012 a do dneška (květen 2015) jsem na ní nalítal přes 7 tisíc mil (tachometr je v mílích, pozn.). Za tu dobu jsem s neměl jediný problém, vždy mě spolehlivě dovezla.

Motor má na volnoběh stabilní chod, krásně si ševelí okolo 1300 ot./min. Při jízdě je dobré ho udržovat nad 4 500 otáček, nižší mu nesvědčí. Ochotně se nechá vykroutit do 8 000, víc nemá smysl, protože už netáhne. Výkon stroje je příjemných 19 kW, maximální rychlost v jednom jezdci 140 km/h, ve dvou 120 km/h, ideální cestovní rychlost je 100 - 110 km/h.

Co se týče podvozku, nelze čekat zázraky, tlumiče nejsou stavitelné, ale svou práci odvedou dobře jak na silnici, kde prominou i občasné vymetení díry, tak v lehkém terénu. Dalo by se říct, že motorka je stavěná na zpevněné polní/lesní cesty, kde se dá naplno využít její potenciál. Za všech okolností je skvěle ovladatelná :)

Obout jsem ji zkoušel do Dunlop K460 a Bridgestone TW40, což jsou naprosto identické vzorky, ovšem Dunlopy na zadním kole vydrží dvojnásob co Bridgestony. Celkem mě udivuje rychlost, jakým vzorek mizí (Bridgestony za 1 700 mil KO), byť většinu kilometrů najezdím po silnici, takže zvažuji obutí na čistě silniční vzorek.

V roce 2014 proběhl velký servis, kdy se vyměnily rozvody, destičky, zarovnala se hlava, zabrousily ventily, vyměnily pístní kroužky i pístní čep, vyčistil a seřídil se karburátor. Před servisem jsem jezdil za 3,5 l / 100 km, po servisu za cca 4,3 l / 100 km. Dle slov mechanika byl karburátor zanesený, takže po vyčištění a seřízení si teď motor natáhne víc benzínu. Tak jako tak je dle mě spotřeba přijatelná :)

Řetězovka byla vyměnena v září 2012 (komplet D.I.D., řetěz X-ring), rozhodně doporučuji. Řetěz mažu Yamalube sprejem, naprostá spokojenost. Do motoru leju Castrol GPS 10W-40, Honda si jen spokojeně vrčí. Abych se taky zmínil k brzdám - přední je dvoupístkový Nissin, zadní je překvapivě bubnová, kterou stejně používám jen v nejnutnějších případech, většinu práce spolehlivě odvede přední, u které bych však ocenil větší účinnost.

Jako jediný doplněk mám kufr GIVI, do kterého se bez problému vejde helma pro spolujezdce nebo menší nákup. Důrazně varuji - když kupujete omáčku do špaget, v kufru ji převážejte zabalenou, jinak to dopadne jako na fotce níže.





Celkově motorku hodnotím velmi pozitivně, je to spolehlivý a věrný držák, který nezklame. Horší je to jen s dostupností některých náhradních dílů, např. těsnění pod hlavu je až od belgické pobočky Honda.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MrWonderful
MrWonderful napsal 26.07.21 v 14:40 10b.

Zdravím, neuvažujete o prodeji Vašeho motocyklu Honda nx250? Děkuji za odpověď

p.epanica
p.epanica napsal 19.05.15 v 19:46 10b.

..

LuVo
LuVo napsal 18.05.15 v 22:03

Zajímavá motorka ten malej Domík. Desítka nejen za nákup v topcase

Dady
Dady napsal 18.05.15 v 14:25

Krásná hračička, kdysi jsem ji taky měl. Dala se koupit nová ve Strakonicích kam to vozil nějakej překupník z Německa . Byla ještě zabalená z fabriky v kovovým rámu a papundeklu. Stačilo vymontovat z rámu, nasadit přední kolo který bylo vedle, nalejt baterku a benzin. Chytla hned. Ta moje byla v bílé metalize ale více jich jezdilo v metalíze modré. Nojo ale to už je 25 let Tak ať Dominátorek slouží dál a dál

Tonyny
Tonyny napsal 17.05.15 v 21:24

Ahoj peknou grcku jsis hodil do kufru 10 bodu ti davam a hodnotim super stroj.

Více komentářů



TOPlist