renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200F (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník DejvGSR
Vloženo 14.10.2017
Aktualizováno 13.8.2020
Zobrazeno 10 211x
HODNOCENÍ PROFILU OD 57 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Kříženec mezi cestovní motorkou a superbikem.

Více fotografii

Motorka koupena od Josef Suchý

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Rychlá, silná, trochu těžší, ale dobře ovladatelná a po mých zkušenostech i velmi pohodlná. Skvělé brzdy.

Motorku bych doporučil pro - Určitě pro mne a pro jinak spoustu již vyklidněných motorkářů co občas rádi zatahaj za heft.

Doplňky na motorce - Komplet originál kufry





Originál vyhřívané rukojeti





Originální centrální stojan





Originál zadní blatníček





Navigace Garmin Zumo 395




Recenze

Proč jsem vlastně volil tento stroj. No, Bonneville nebyl vůbec špatný, ale spíše na kratší vyjížďky velmi pohodovým tempem, Ducati 848 zas pouze na tahání plynu na doraz na krásných zatáčkách, ale k cestování pro mne již zcela nevyhovující. Začal jsem se poohlížet po stroji, který dovede urazit velkou vzdálenost, přitom nezničí pilota, navíc mu přinese dobré pocity z řízení a současně odveze i nějaké to vybavení. Pohon kardan, prostě už mě nebaví pořád se šmrdlat s řetězem. Dlouhou dobu jsem si pohrával s myšlenkou na VFR 800 F, ale řetěz, 106 koní a 240 kg, asi by mě to tolik neoslovilo. Pak jsem se dostal na vlákno, kde motorkář zvažoval výměnu Horneta právě za VFR 800 F. Ostatní účastníci doporučovali i VFR 1200 F a ve mě to začalo hlodat.Pročetl jsem nějaké recenze, zhlédl videa na YouTube a pak mi majitel tohoto stroje Hans motorku předvedl naživo. A bylo rozhodnuto. Prodal jsem Bonnevilla a KTM a jel jsem si pro mé vlastní, sic jeté VFR 1200 F. Motorka má již za sebou očisťovací kůru a velmi pečlivou prohlídku.

Honda - první co musím vyzdvihnout opravdu skvělé dílenské zpracování, provedení a slícování plastů supr, dizajn stroje je pro mé oko lahodící, barva skvělá a proporce motocyklu tak akorát na mojí postavu. Zvuk motoru zastřený, nic ostrého, škrtící klapka ve výfuku rezonuje. Posed příjemný, daleko pohodlnější než na 848. Ochrana před větrem je lepší samo jak na Bonnevillu a lepší jak na 848 s tím, že štítek žene při mých 178 cm vítr na horní část ramen a přilbu. Zdá se mi vyšší hluk při obtékání přilby. Nohy zalomené tak akorát.

Podvozek motocyklu jsem nastavil na tovární hodnoty a po prví projížďce upravil předpětí předních pružin o jeden zářez do měkka a odskok opět snížil o jeden klik, zadek odskok tovární nastavení, předpětí pružiny sníženo o jeden klik. Jsem v celku překvapen z plavné a pohodlné jízdy. Co se týče jízdních vlastností, při pomalé jízdě se zdá řízení velmi živé, při vyšší rychlosti je podvozek velmi stabilní, až mě překvapil pocit jistoty a bezpečí co na motocyklu v zatáčkách mám. Je trochu znát vyšší váha, není hbitá jako 848, což jsem ani neočekával,ale až jí dostanu do ruky, bude asi i zatraceně rychlá. Je třeba však trochu jiné filozofie řízení, honďáckého řízení, není třeba motorku pevně držet, ona tak lehce sama pluje krajinou. Jízdní vlastnosti za jedna.

Motor - silný, jemný s plynulým tahem, při rozjezdu je znát vyšší obsah a výkon, což jednoznačně zvyšuje komfort. Motor prostě silný klidný medvěd, co nestresuje, ale dokáže stroj vystřelit na měsíc. Co mě však dostalo nejvíce jsou brzdy , famózní účinek. Myslel jsem si, že Bremba M4 na mé Dukatce již nic nepřekoná, ale tahle Honda a její brzdový systém mi prostě vyrazil dech. Pohon kardanem je znát mechanickým vjemem, u mého stroje bohužel více. Motorka ještě neprošla svolávačkou na kardan, křížový kloub svým cvakáním a vůlí se již hlásí o slovo. V týdnu dojde k výměně kardanu v Honda Denár zcela zdarma a domluvili jsme se i na prohlídce 24 000 km.

Pro mne dva další důvody proč jsem vybral:
1) skvělý systém originálních kufrů, způsob upevnění, snímání, tvar a vzhled, funkčnost. Nikde žádné lešení, prostě opravdu promyšlený systém.
2) palubní deska se spoustou pro mne užitečných informací. Sice to není poslední výkřik technologií, ale krom standardních funkcí ukazatele ujetých km, zařazené rychlosti a teploty okolního prostředí, ukazatel teploty chladící kapaliny, digitální rychloměr a ukazatel stavu paliva, který když se rozbliká rezerva a poslední dílek, počítač začne zobrazovat hodnoty dojezdu km na palivo v nádrži, nebo aktuální množství paliva. Také se mi líbí ukazatel okamžité a průměrné spotřeby. To jsem vše doposud neměl a zpříjemňuje to komfort jízdy.
Vypadá to, že jsem našel stroj nejen pro blbnutí na dubských zatáčkách, cestování po Čechách, ale i na výlet k moři a do Alp.

Motocykl absolvoval v průběhu října a listopadu 2017 servis 24 000 km, včetně kompletní výměny všech kapalin a filtrů. Byla v rámci záruky (svolávací akce Hondy) provedena výměna kardanového hřídele zadního pohonu. Motocykl jsem vybavil novými podsedlovými plasty v originál červené barvě, objednáno jako originál náhradní díl z Japonska.







Shrnutí:
Na motocykl mám již něco najeto tak se mohu oprostit od pocitů těsně po koupi.

Motor:
Silný ve všech spektrech otáček, výrazně pak letí nad pěti tisíci, vysoký krouticí moment velmi usnadňuje jízdu, fráze objem ničím nenahradíš, tady platí do písmene. Na volnoběh hrubší chod, kolem pěti tisíc brnění a pak už jen nirvána. Moc pěkný zvuk, vracáky v Alpách v pohodě za dva z pěkným plynulým výjezdem. Při cestování spotřeba ustálena na 6 l/100 km, zajel jsem ale i 5,5, když tlačím kolem 8 litrů. V kolonách se rychle hřeje, často spíná ventilátor. Nájezd zatím 32 000 km, olej nebere.

Převodovka
Přesná šestistupňová manuální převodovka ovládaná hydraulicky. Dobře odstupňované jednotlivé stupně, jednička klapne, ale pak sametový chod. Žádný problém s nedořazením, či hledáním neutrálu.
Síla na páčce spojky trochu vyšší, no vyšší, ale dá se zvyknout, není to žádné utrpení. Záběr spojky jemný, plynulý bez cukání. Po dlouhé jízdě ale hliníková páčka maže, mám zasranou rukavici a špiním tím ostatní díl kombošky. Jde to špatně vyčistit.
Pohon kardanem, takzvaný bezúdržbový systém – ano, je to lepší jak řetěz, nešpiní se zadní kolo a vše ostatní od maziva řetězu. (Bohužel jsem ještě nenarazil na mazivo, které by neodstřikovalo, a vyzkoušel jsem toho už dost i ty vychvalované prostředky, stejně jsem vždy nakonec musel zadní kolo umýt a pořádně vyčistit řetěz hadrem). Já jsem si po koupi vyměnil preventivně už olej dvakrát, jde to snadno a rychle. První výměnu jsem bral jako výplach toho, co tam bylo, druhou výměnu pak do Alp. Pohon se projevuje jemným vrněním, drobná vůle v soukolí tam je, pilot to cítí, když jedete přesně na hranici, kdy motor přestává zabírat do soukolí a naopak motorka začne vlivem setrvačnosti přes zadní kolo tlačit do soukolí. Pak je znát vůle. Řetěz je jemnější, o tom žádná, ale zase v případě cestování je kardan vhodnější.

Rám:
Mohutný páteřový rám z lehké slitiny. Motor je vsazen, netvoří nosný prvek. Na zadní část rámu je napojena zadní jednoramenná vidlice s kardanem pro letmo uložené kolo. Zpracování Honda, takže bez výhrad, pevnost a torzní tuhost dostatečně dimenzovaná pro hmotnost stroje a jeho superbaikové schopnosti. Moje osoba nezaznamenala nějaké vlnění a podobně.

Podvozek:
Na to, že stroj má přední vidlice a zadní tlumič pouze s možností nastavení předpětí pružin a útlumu, je tovární nastavení precizní, snoubí v sobě relativní pohodlí na dlouhých cestách se sportovním naturelem úrovně supersportů. Po koupi stroje jsem nastavil jak předek, tak zadek dle továrních hodnot, následně jsem o jeden zářez, jak v předu, tak vzadu povolil předpětí pružin a o jeden klik snížil odskok. Motorka krásně pohodlná, ale při rychlejší jízdě to nebylo úplně ono, vrátil jsem se k továrnímu nastavení a na zadním tlumiči jsem o jeden klik přidal předpětí pružiny. V Alpách z důvodu kufrů jsem přidal následně ještě dva kliky předpětí zadku a již ponechal i na jízdy bez kufrů. Takto mi to vyhovuje, stroj je dobře čitelný. Musím ale poznamenat, že zadní tlumič je téměř nadoraz u odskoku, zbývá ? otáčky. Pokud by se fakt chtělo často a výrazně tahat, chtělo by to změnu např. Ohlins nebo Willbers plně nastavitelný. Mluvíme zde však o sportovně – cestovním stroji, z tohoto pohledu podvozek za jedna. Ještě něco se musí konstruktérům pochválit a to, že se přes svojí váhu motorka chová jak baletka. Honda umí prostě dobře pracovat s hmotou a centralizovat těžiště. Dobrá práce.

Geometrie:
Tak nějak jsem ten správný evropský rozměr, měřím 178 cm, dnes už spíše 177 cm. Takže trojúhelník sedlo, stupačky, rodla super. Malinko sportovní posed, ale to mám rád, většinou jsem řídítka snižoval. Geometrie podvozku také optimální, díky rozvoru motorka výrazně stabilní, úhel řízení umožňuje dobré ovládání jak ve vracákách, tak i v rychlých zatáčkách. I díky těžišti se s motorkou velmi dobře jede, je čitelná, snadno se sklápí do zatáček, prostě Honda, padne každému do ruky. Překvapilo mě, že jsem pocitově a dle rychloměru stejně rychlí v dubských zatáčkách jak na 848. Poklona Hondě.
Pokud se jedou dlouhé túry, dlouhé sjezdy tak ten sportovní posed trochu je znát. Bolí ruce od zatížení na řídítkách. Hodně majitelů mění horní brýle vidlic a dávají rovná zvýšená řídítka. Určitě se s tím dobře cestuje, ale já chci plně zachovat DNA tohoto stroje.

Brzdy:
Asi největší překvapení tohoto stroje. Brzdí prostě excelentně, zatím jsem nejel tak, abych našel jejich limit. Brzdí prostě parádně, krásně s citem a i zadek funguje na výbornou.







Duální systém, tak tam mě zarazila jedna věc. Domníval jsem se, že když použiju páčku přední brzdy, budu brzdit jak předkem, tak i zadní brzdou. Omyl, páčka přední brzdy pouze předek a všech šest pístků předních třmenů. V případě nožní páky zadní brzdy se aktivuje krom zadního brzdového třmenu i jeden pístek v levém předním brzdovém třmenu.
ABS – občas cítím zadek, předek jsem zatím nedonutil. Ale, jedna krizovka byla, a to při prudkém brzdění před zatáčkou na zvlněném asfaltu (no prostě naše typická silnice), jdu tvrdě na obě brzdy a bohužel jak motorka neklidně poskakuje a navíc odlehčuje zadní kolo, ABS snížil tlak v obou brzdách a já najednou se řítím k zatáčce vykulený a co s tím. Povedlo se, projel jsem, ale zalepilo. Nepříjemný pocit.

Pneumatiky:
Přední 120/70-ZR17, zadek 190/55-ZR17. Zadek má vyšší profil, guma má tedy sportovnější charakter, není tak plochá. Motorka je poměrně choulostivá na stav pneumatik, velmi rychle se vytváří stříška na předku a hůř to jde do zatáčky. Já zatím měl Metzelery Z8 a momentálně Roadtec 01, příjemné pohodové gumy s vynikajícím komfortem. Na sportovní jízdu jsou lepší gumy v dané kategorii (Pirelli Angely GT ). Hodně lidí tyto Pirellky na motocykl obouvá a já teď vím už proč, přeci jen charakter mašiny je hodně, hodně sportovní cesťák a svádí prostě k blbnutí. Pokud někdo nelpí na nájezdu, klidně bych volil i sportovnější pneu. Co se týká nájezdu, já toho moc ročně nenatočím, pro mne údaj výdrže pneu, proběh km není důležitý, spíš rád dobrý pocit z pneumatik.

Úložný prostor:
No něco málo pojme. Takže jsem pod sedlo krom nářadí dostal lékárničku, náhradní pojistky, příručku, vestu. To je tak všechno. Mobil a peníze tedy do kombinézy. Jinak nic, až tedy na případné přídavné kufry, boční bez nutnosti montážního lešení o objemu každý po 29 L, horní kufr s nutností nosiče pro kufr. Mám kufr o velikosti 45 L. Nosič integruje i ruční madla spolujezdce. Pak už z toho celkem slušný stěhovák.

Dizajn:
Pro spoustu lidí ošklivý stroj, velryba, a tak podobně. Na fotkách je to mohutné a nemastné neslané. Ve skutečnosti ale motorka není vůbec velká, je krásně plasticky tvarovaná, úzká v sezení, celkem dobrá aerodynamika. Krásná přístrojovka, nádherně letmo uložené kolo, mohutný předek a drobná prdelka. Člověk není na ní jak vosa na bonbónu. Za mokra celkem slušně chrání jezdce od odstřikující vody, přední štítek originál mě odvádí vzduch někam k ramenům a na přilbu. Ale nic hrozného. Na Ducati 848 to bylo horší. Spoustu lidí mění přední štítek za turistický, vyšší, ale vypadá to divně. Mám rád prostě cítit vítr, cítit rychlost. Já ji rozhodně nechávám v továrním setu.

Co mě vadí:
Ovládání blinkrů, často si prostě zatroubím a vypadám jak trouba a vlastně za to nemůžu. Vyšší hmotnost při klidovém stavu, jemné vibrace kolem 5000 otáček za minutu toť asi vše.
Celkově jsem velmi spokojen, motocykl jsem uvedl do stavu k obrazu mému. No už zase hlodá červík, takové CBR 1000 RR ročník 2009 až 2012, doladit třeba černo-stříbrná, nebo červená metalíza se stříbrnou. Vlastně tyto dvě motorky jsou si dost dizajnově podobné, používají stejná zrcátky s integrovanými blinkry. Zas bych se měl v čem hrabat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bikerpuma
bikerpuma napsal 24.09.23 v 21:08 10b.

Výborný podrobný komentář. Ať slouží a kolama dolů.

vanamira
vanamira napsal 26.02.20 v 20:34 10b.

porschemen
porschemen napsal 28.12.19 v 19:00 10b.

Ahoj zdravím z Brna Dejve,nádherá VFR,chtěl bych si ji taky pořídit jako druhou motorku,mám o ní dost načteno,ale tvoje fotky mě fakt utvrdily,že ji musím zkrátka mít.Bohužel je výběr u nás ojetin nic moc,jasně jako nová byla drahá i okolo v Evropě tak zatím hledám a čekám na nějakou červenou s dobrýma km a hlavně servisem.Přeji at dělá jen samou radost a palec nahoru a při jízdě kolama dolů!!

marafzs600
marafzs600 napsal 10.03.19 v 14:23 10b.

Vyčerpávající recenze , takhle nějak jsem vnímal svého sprinta.

Crake
Crake napsal 03.03.19 v 19:12 10b.

Moc pekna recenze

Více komentářů



TOPlist