Honda VFR1200F - motorka o které jsem snil a toužil po ní 4 roky před její výrobou , vždy jsem chtěl VFR, ale ne osmistovku.
Recenze
Včera 4.3.2010 jsem ji přivezl, tak zatím po ujetí cca 50km ve vánici a 1 st. C nic moc zkušeností není, ale mohu lehce porovnávat se svou předchozí CBF1000 ( na kterou nedám nikdy dopustit, byla fakt skvělá )
Zatím tedy pár postřehů:
1) jde krásně do zatáček - oproti CBF ta se někdy musela malinko nutit
2) super brzdy
3) posez je úžasně pohodlný
4) opravdu sametový chod motoru, zejména při rozjezdech
5) výkon zatím nedokážu posoudit - zajíždím ji tak uvidíme po 1000km
6) konečně trochu lépe vybavená palubka - ukazatel teploty motoru, digitální tacháč, informace o zařazené rychlosti, teplota atd...
7) letmák je krásný
8) musím říci, že japonský fotograf by měl být nezaměstnaný, motorka vůbec není tak velká jak na všech fotkách vypadá - focených zespoda pod podivným úhlem a asi se 150cm vysokým japonským soudruhem
9) kardan je trochu slyšet, ale nic co by se nedalo vydržet
10) opravdu mě překvapilo, že ani ve vyší rychlosti nejsou opravdu žádné turbulence
11) malinko mate prohození klaksonu a blinkrů na levém řídítku oproti zvyklosti
12) zatím nedokážu posoudit zvuk, uvidíme až se pak roztočí a otevře se druhá klapka, takhle zní oproti mým laďákům na CBF LeoVince titan spíš jak šicí stroj
stejně ji asi neminou nějaké drobné úpravy - určitě blatníček zadního kola, možná hlavní stojan a uvidíme co s laďákama atd...
*** 7.4.2010 *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
Tak jak jsem slíbil po ujetí prvních 1500 km můžu upravit a okomentovat své prvotní postřehy schválně jsem zde nechal i první verzi pro porovnání.
Tak tedy pár postřehů:
1) jde krásně do zatáček, sedí perfektně a opravdu stačí lehce přesouvat těžiště a ihned téměř intuitivně reaguje. Už se těším na teplejší silnice, na trochu větší náklony, zatím mám ze zimní špíny a teploty respekt.
2) super brzdy - to bezesporu - ty se fakt povedly, ABS zatím nespustilo tak bez hodnocení
3) posez je úžasně pohodlný - tělo si již našlo svou polohu a jsme už kamarádi, bude fakt dobrá i na delší cesty a trhání km. Taková ideální cestovní rychlost pro ni ( jasně že na německých dálnicích ) je mezi 150 - 165km/h proud vzduchu příjemně obtéká bez větších turbulencí a odlehčuje jezdce. Při nižších rychlostech naopak dostávají zabrat ruce - pro město nic moc.
4) opravdu sametový chod motoru, zejména při rozjezdech, tak na tom trvám stále a po otevření výfuku zmizelo i cukání na 1 a druhý stupeň.
5) výkon - čekal jsem větší rozdíl mezi CBF1000 a VFR1200, ale je to návykové, jde za plynem úžasně plynule a jako střela, bez skoků a kopanců. Měla kopanec cca při 6000 otáčkách, po otevření výfuku zmizel a jde stále stejně silně od cca 4000 - 10000 otáček. paráda
6) konečně trochu lépe vybavená palubka - ukazatel teploty motoru, digitální tacháč, informace o zařazené rychlosti, teplota atd... Přidal bych ještě pár ptákovin co dnes ukazuje každý cyklocomputer za cca 200Kč + informace o spotřebě a bylo by to dokonalé.
7) letmák je krásný
8) musím říci, že japonský fotograf by měl být nezaměstnaný, motorka vůbec není tak velká jak na všech fotkách vypadá - focených zespoda pod podivným úhlem a asi se 150cm vysokým japonským soudruhem
9) kardan je trochu slyšet, ale nic co by se nedalo vydržet
10) turbulence - tedy jsou ale oproti předešlým strojům zcela minimální a cestování je opravdu příjemné i při vyšších rychlostech.
11) malinko mate prohození klaksonu a blinkrů na levém řídítku oproti zvyklosti - už jsem si zvykl, ale zatroubil jsem si cca 4x ))
12) zvuk - pro mě to byla asi nejhorší věc na VFR1200 při volnoběhu zní opravdu spíš jako skůtr, klapka basáku se otevírá cca při 6000 otáčkách nebo vyšším výkonu a pak je zvuk opravdu moc pěkný, ale při jízdě po městě atd to byl prostě děs!!! Takže po ujetí prvních 1000km jsem nechal v Hondě nastálo otevřít tu klapku vrchního výfuku a nyní již musím uznat, že to zní jako dvanáctka. Klapku drží pružina a proto se při vytáčení někdy ozývají trochu nepříjemné kovové zvuky. Jinak krásný nezaměnitelný V-4 bass.
Laďák ji na 100% nemine.
13) Podvozek je oproti CBF tvrdší což se projeví zejména na našich kvalitních silnicích
14) Spotřeba - při zajíždění měřeno 2x cca 6.8 - 7.4 l/100 km nyní kolem 8l/100km ( takže nádrž vydrží na nějakých 200km, ale žebradlo se ozývá již po 170km.
stejně ji asi neminou nějaké drobné úpravy - určitě blatníček zadního kola, možná hlavní stojan a uvidíme co s laďákama atd...
15.4.2010 - objednán laďák akrapovič takhle by měl znít akrapovič
29.6.2010 - pořád čekám na objednaný laďák ... už mě to docela ser...
15.7.2010 - konečně mám AKRAPA ZVUK JE PROSTĚ SUPER !!!
21.7.2010 - hodnocení AKRAPOVIČE
- po pár stech kilometrech musím napsat postřeh k laďáku, je to prostě BOMBA a nemluvím jenom o kultivovaném zvukovém projevu, který je nádherně hluboký a i při delších vyjížďkách příjemný. Mluvím o znatelně lepším projevu motoru, naprosto zmizela nechuť motoru na trojku v nízkých otáčkách a poškubávání po městě. Nyní opravdu parádní sametově hladký, ale razantní zátah od nižších otáček do maxima - SUPER !!! ( lepší krouťák i výkon ) prostě AKRAP si s VFR1200 opravdu rozumí
23.8.2010 - hodnocení spotřeby
- za pět dní jsme najeli cca. 1600 km s průměrnou spotřebou 5.6 l / 100km
takže na delší tratě je to opravdu docela úsporná motorka ( do této doby jsem tankoval cca po 190km a blikalo hladové oko
31.12.2010 - konec sezony najeto cca. 12.000 km
Super mašina.
Krásné. Už se těším jak to zkusím. V neděli jsem ji přivezl domů. Už se hřeje v garáži při 20°C
O červené jsme původně uvažoval. To je moje barva.
Ale jak jsem viděl tu bílou, nebylo co řešit.
Nádhera 10b