bmw_stratos_kveten



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200F (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník eddie80
Vloženo 14.5.2019
Aktualizováno 14.5.2019
Zobrazeno 2215x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Sportovně cestovní motorka s automatem

První dojmy - Velmi příjemné jízdní vlastnosti a dvojspojkový automat, který jsem hrozně chtěl vyzkoušet. Bezkonkurenční brzdy a zajímavý projev V4.

Recenze

Motorku jsem koupil protože jako snad jediná ze sportovněji zaměřených se vyráběla s automatem a to ne ledajakým, ale rovnou DCT. To je asi hlavní atribut motorky, který ji odlišuje od zbytku, krom tedy véčkového motoru. Chtěl jsem to jednou vyzkoušet a mít - tak to mám :)

JÍZDNÍ POCITY:
VFR je krásně prostorné. Jezdím většinou ve dvou a komfort na VFR je s SX, kde jsme byla na sobě namačkaní jak sardinky, nesrovnatelný. Pilot má sportovněji předkloněnou pozici, čímž dává spolujezdci životní prostor a místo k pohybu.To platí pro všechny motorky se sportovním posezem a je to myslím hlavní přednost oproti vzpřímenému posedu čistokrevných cesťáků a naháčů, kdy je spolujezdec utlačován zakloněným řidičem a nemá si kam dát hlavu a težko se zapře o nádrž. Motorka se dobře vodí, je velmi stabilní, kapotáž je skvěle účinná. V šikanách jsou ta kila navíc trochu znát, je to podobné Hayabuse. Ale to není nic negativního. Mně ten správný mix ovladatelnosti a stability pro jízdu na silnici strašně vyhovuje, proto si často vybírám stroje co mají zátah vykoupený pár kily :) Motorka tolik neposkakuje a není zjančená, dává jistotu a krásně plynule letí fofrem zatáčkami. Je silná a má zátah jako prase. Opět celkem podobné Hayabuse. Sedlo klouže - tip je nastřikat ho trochu jezdeckým sprejem pro zvýšení tření, který prodávají v každých koňských jezdeckých potřebách (Equiservis apod.) Rozdíl nebe a dudy.

DCT:
S automatickou převodovkou musela Honda snížit brzdný účinek motoru, aby to dobře fungovalo bez ruční spojky, takže po zaklapnutí plynu nenastane mocné škubnutí a nesesype posádku na nádrž. Je tam plynulejší přechod z akcelerace do decelerace a naopak, což je super! Gearbox řadí z jedničky na dvojku poměrně hlasitě a trochu si škubne, na vyšší stupně už o tom ani nevíte a na displeji se mění čísla jakoby nic. VFR s DCT má taky kraší čas z 0-100km/h právě proto, že nikdo takhle rychle přeřadit s manuálem nedokáže. Je to dílo několika milisekund, kdy jedete na dvojku ale zároveň s ní je už předřazená trojka, jen se přepnou spojky. Funguje to skvěle. Kochačka se jede v automatickém režimu, záživnější jízda je pak lepší s řazením pádly, které jsou na levém řidítku - palec řadí dolů a ukazováček nahoru. Občas místo přeřazení zatroubíte nebo přepnete blinkr, je toho na tu levou ruku prostě moc, ale zase nemusí spojčit, tak ať se nefláká. Protúrovat plyn a poslechnout laďák jak štěká si ale při jízdě si s DCT nemůžete, to prostě bez spojkové páčky nejde :(
Přes to jak je to vychytané mi spojka na ruku někdy chybí a do motorky s manuálním řazením bych šel klidně zpátky. Nebo ne? Já nevím - obojí má něco do sebe

MOTOR:
V4 je moc dobrý motor s krásným zátahem odspodu a tučnými středními otáčkami. Je jako bručící medvěd. Celkově to usporádání do V hází ten zvuk i vibrace níž a působí to poklidnějším dojmem než řaďák 4vál. Musím přiznat, že ten řev vytočeného nasraného řaďáku má svůj smysl :) Ale tady je stoický klid a mohutná síla, taky fajn.

BRZDY:
Ty opravdu stojí za samostatný odstavec protože jsou vážně jedinečné. Nechápu jak jedním polechtáním dokážou zastavit tenhle ne právě lehkonohý stroj. Asi je to dáno i tím, že jsou duální a nějaké procento jde z přední páčky i na zadní kolo. Takže jeden prst a to úplně stačí. Ukázkové dávkování - perfektní pro trailbraking.

CELKOVÝ DOJEM:
Není to na řádění na okruh, ale pro fakt svižnou jízdu na silnici určitě ano. Je rychlá, silná, ovladatelná a stabilní. Máte stále sportovní pocity (i když mi připadá, že s řaďákem by byly intenzivnější a to i přesto, že právě véčkový motor pochází ze závodních stojů) a stále na tom můžete udělat dvoutýdenní dovolenou s kuframa. Ano je to kompromis, ale velmi příjemný. Ta motorka je jiná a zaslouží si pozornost a lásku. A ode mne se jí dostává obojího :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
O.N.E.
O.N.E. napsal 21.05.19 v 22:12

Kráska

O.N.E.
O.N.E. napsal 21.05.19 v 21:41

Kráska

O.N.E.
O.N.E. napsal 21.05.19 v 21:15 10b.

Kráska

Více komentářů



TOPlist