Tak jsem Kimi po roce čekání dostal k mechanikovi, aby opravil to na co si netroufnu nebo to neumím tak dobře. Nastavil vůle ventilů ("za celý život skútru na ně nikdo nesáhl, chtělo by je to zabrousit"), nastavil karburátor, dal nový sytič ("původní byl neustále otevřený a chrlil do motoru benzin navíc"), a doporučil mi ať se skútru zbavím, protože válec je totálně vyběhaný ("ty kilometry jsou naprosto lživé") a komprese je tak nízká, že si motor před opravou ani nenasál benzin.
Chtěl jsem i vyměnit zadní destičky - nedokázal jsem tam povolit šrouby. Ty vyměnit nedokázal ani mechanik, protože ani když upravil šrouby aby do nich šel Torx a "Trhák", stejně nešly povolit, a mimo to jjsou zarezlé nejen vodící tyčky destiček, ale i vše mezi nimi ("chce to úplně nový celý brzdič"). Ale to nevadí, protože zadní destičky jsou "téměř zánovní". To minulý majitel nebrzdil zadní brzdou? Nebo nebrzdil vůbec? Nebo vyměnil destičky za nové ale OEM Kymco?
Každopádně po opravě a seštelování Kimi neochotně ale přeci nastartuje a jezdí aniž by chcípala. Ale je to bída: nevytáhl jsem z ní více, než tachometrových 60km/h na rovince. Předtím, než ztratila kompresi, jezdila tachometrových 70-80 a podstatně lépe na ně akcelerovala - ale to bylo na otáčky, které nyní skútr nevytáhne ani na rovince na plný plyn.
Nalil jsem do ní Shell V-Power 95 aby se zlepšilo rok staré "zetlelé" palivo (nádrž jsem vymýval po koupi, protože byla kontaminovaná snad olejem - rozmontování celé kapotáže a vyoperování nádrže byla první větší oprava svépomocí), ale výkon se nezlepšil.
Ještě zkusím lehčí válečky - protože když jsem ji měl rozebranou když nejezdila, zjistil jsem že řemen je příliš úzký (úplně špatný typ) a prokluzuje, takže jsem jej vyměnil za správný a dal jsem tam nové válečky stejné gramáže, jako tam byly původně (13,5g - plácl jsem se přes kapsu a koupil Malossi 20x15). Jenže třeba tam původně byly nesprávné těžké válečky aby "kompenzovaly" prokluzující řemen. S tím mám zkušenosti - jakmile ve variátoru něco lehce ale ne příliš prokluzuje, otáčky se radostně zdvihají a chvíli jezdí celý skútr rychleji. Chvíli - než to začne prokluzovat natolik, že naopak nejede vůbec.
Lehčí válečky jsou tedy poslední naděje, že i s nízkou kompresí a vyhěbaným válcem Kimi pojede alespoň reálných 70km/h potřebných na okresky a bude s to šplhat do kopců.
Ale je to bída s nouzí. Skútr strávil na opravách a rozebraný 3x více času, než kolik strávil fungováním a ježděním, a teď mi maxík jezdí jako lepší "padesátka".
Jenže to se prodat nedá - nejsem podvodník jako někteří, abych někomu prodal naleštěný vrak, a za fairově prodávaný vyhěbaný 125ccm Maxík který ovšem jezdí s dynamikou 50ccm by mi nikdo nedal dost peněz, abych pořídil funkční 125 "minimaxiskútr" jako jiný GDink. Nehledě na to, že GDinky inzeruje hlavně Smečno, a SMEČNO JIŽ NIKDY, NIKDY VÍCE!
Takže to vypadá, že teď budu shánět _nevyběhaný_ OEM Kymco válec a píst na 125 Grand Dink, nebo celý motor s _dobrou kompresí_. Kdybyste o něčem věděli, dejte mi prosím avizo.
P.,S.: narazil jsem na levný náhradní válec Naraku:
https://www.proskutr...o-grand-dink-125-lc/
Jenže je to Čína neznámé odolnosti - někdo jiný vyměnil originální válec a píst za Naraku a se zlou se potázal, protože čínský píst se pokaždé záhy rozlámal:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=198590
Takže raději obvolávám servisy co dělají výbrusy a ptám se na ceny.
Vlastník | pan_Mýval | |
---|---|---|
Vloženo | 26.9.2017 | |
Aktualizováno | 27.9.2019 | |
Zobrazeno | 3 507x |
Já mám ten samý problém,skůtr má slabý výkon dříve jezdil lechce přes 100 a teď stěží 70 vyměníl jsem řemen válečky a je to stejné takové tupé a pomalé nemiůže to dělat karburátor? poraďte