renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kymco Grand Dink 125 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník pan_Mýval
Vloženo 26.9.2017
Aktualizováno 27.9.2019
Zobrazeno 3 507x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7


Vloženo: 15.08.2019, Uskutečněno: 15.08.2019, Zhlédnuto: 27x


Tak jsem Kimi po roce čekání dostal k mechanikovi, aby opravil to na co si netroufnu nebo to neumím tak dobře. Nastavil vůle ventilů ("za celý život skútru na ně nikdo nesáhl, chtělo by je to zabrousit"), nastavil karburátor, dal nový sytič ("původní byl neustále otevřený a chrlil do motoru benzin navíc"), a doporučil mi ať se skútru zbavím, protože válec je totálně vyběhaný ("ty kilometry jsou naprosto lživé") a komprese je tak nízká, že si motor před opravou ani nenasál benzin.

Chtěl jsem i vyměnit zadní destičky - nedokázal jsem tam povolit šrouby. Ty vyměnit nedokázal ani mechanik, protože ani když upravil šrouby aby do nich šel Torx a "Trhák", stejně nešly povolit, a mimo to jjsou zarezlé nejen vodící tyčky destiček, ale i vše mezi nimi ("chce to úplně nový celý brzdič"). Ale to nevadí, protože zadní destičky jsou "téměř zánovní". To minulý majitel nebrzdil zadní brzdou? Nebo nebrzdil vůbec? Nebo vyměnil destičky za nové ale OEM Kymco?

Každopádně po opravě a seštelování Kimi neochotně ale přeci nastartuje a jezdí aniž by chcípala. Ale je to bída: nevytáhl jsem z ní více, než tachometrových 60km/h na rovince. Předtím, než ztratila kompresi, jezdila tachometrových 70-80 a podstatně lépe na ně akcelerovala - ale to bylo na otáčky, které nyní skútr nevytáhne ani na rovince na plný plyn.

Nalil jsem do ní Shell V-Power 95 aby se zlepšilo rok staré "zetlelé" palivo (nádrž jsem vymýval po koupi, protože byla kontaminovaná snad olejem - rozmontování celé kapotáže a vyoperování nádrže byla první větší oprava svépomocí), ale výkon se nezlepšil.

Ještě zkusím lehčí válečky - protože když jsem ji měl rozebranou když nejezdila, zjistil jsem že řemen je příliš úzký (úplně špatný typ) a prokluzuje, takže jsem jej vyměnil za správný a dal jsem tam nové válečky stejné gramáže, jako tam byly původně (13,5g - plácl jsem se přes kapsu a koupil Malossi 20x15). Jenže třeba tam původně byly nesprávné těžké válečky aby "kompenzovaly" prokluzující řemen. S tím mám zkušenosti - jakmile ve variátoru něco lehce ale ne příliš prokluzuje, otáčky se radostně zdvihají a chvíli jezdí celý skútr rychleji. Chvíli - než to začne prokluzovat natolik, že naopak nejede vůbec.

Lehčí válečky jsou tedy poslední naděje, že i s nízkou kompresí a vyhěbaným válcem Kimi pojede alespoň reálných 70km/h potřebných na okresky a bude s to šplhat do kopců.

Ale je to bída s nouzí. Skútr strávil na opravách a rozebraný 3x více času, než kolik strávil fungováním a ježděním, a teď mi maxík jezdí jako lepší "padesátka".

Jenže to se prodat nedá - nejsem podvodník jako někteří, abych někomu prodal naleštěný vrak, a za fairově prodávaný vyhěbaný 125ccm Maxík který ovšem jezdí s dynamikou 50ccm by mi nikdo nedal dost peněz, abych pořídil funkční 125 "minimaxiskútr" jako jiný GDink. Nehledě na to, že GDinky inzeruje hlavně Smečno, a SMEČNO JIŽ NIKDY, NIKDY VÍCE!

Takže to vypadá, že teď budu shánět _nevyběhaný_ OEM Kymco válec a píst na 125 Grand Dink, nebo celý motor s _dobrou kompresí_. Kdybyste o něčem věděli, dejte mi prosím avizo.

P.,S.: narazil jsem na levný náhradní válec Naraku:
https://www.proskutr...o-grand-dink-125-lc/
Jenže je to Čína neznámé odolnosti - někdo jiný vyměnil originální válec a píst za Naraku a se zlou se potázal, protože čínský píst se pokaždé záhy rozlámal:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=198590

Takže raději obvolávám servisy co dělají výbrusy a ptám se na ceny.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
slema33 (0) napsal 13.03.2020 v 10:33

Já mám ten samý problém,skůtr má slabý výkon dříve jezdil lechce přes 100 a teď stěží 70 vyměníl jsem řemen válečky a je to stejné takové tupé a pomalé nemiůže to dělat karburátor? poraďte


Nejnovější záznamy v deníku
  • Operace Reklamace: obrovské pozitivní překvapení ze Sme

    Když se nefunkční Kimi sice povedlo oživit, ale s 1/3 kompresí a maximálkou 60km/h, byl jsem tak naštvaný, že jsem prodejci napsal negativní hodnocení. A tím se dal do pohybu překvapivý řetězec událostí... Po pár dnec

    Typ: Oprava
    Vloženo: 11.09.2019
    Uskutečněno: 11.09.2019
    Komentářů: 1x
  • Měření komprese: mám třetinovou než má být!

    Když mi loni Kimi odmítla startovat a žádné normální řešení nepomohlo, koupil jsem si měřák komprese. A když teď jezdí o 40kph pomaleji než má, přeměřil jsem kompresní tlak. Co myslíte? https://img.motofotky.cz/upload

    Typ: Oprava
    Vloženo: 28.08.2019
    Uskutečněno: 28.08.2019
  • Už zase je to rozbitý - komprese motoru

    Najezdil jsem na Kimi ne více, jak 1000km - jako na záložním stroji, když Satík čekal na investice - a už zase je nepojízdná. Jednoho rána prostě nenastartoval - ani nožním startérem na půlhodinové protáčení. Vymě

    Typ: Oprava
    Vloženo: 31.07.2019
    Uskutečněno: 19.09.2018


TOPlist