Najezdil jsem na Kimi ne více, jak 1000km - jako na záložním stroji, když Satík čekal na investice - a už zase je nepojízdná.
Jednoho rána prostě nenastartoval - ani nožním startérem na půlhodinové protáčení.
Vyměnil jsem palivový filtr a vypustil karbec - nic.
Vyčistil jsem trysky karburátoru - nic.
Dobil jsem baterku na max a zkusil startovat na nabíječce - nic.
Vyměnil jsem svíčku za novou - nic.
Už jsem nevěděl co by, tak jsem nakonec ze zoufalství koupil sadu na měření komprese - a je to blbý. Odečítá o ca. 30-40% menší tlak, než má podle servisního manuálu mít. Manuál k meřiči komprese praví: pokud je naměřená komprese nízká, nalijte do válce lžíci oleje; pokud se poté komprese zvýší, znamená to, že píst netěsní ve válci (což olej dočasně trochu nahradí).
Nalil jsem tedy do válce olej, zkusil kompresi - a hádejte? No ano, zvýšila se razantně. Takže jsem ve Smečně koupil nejen vytopený skútr. Nejen položený a rozlámaný skútr. Nejen skútr se zbastlenou elektronikou. Ale i skútr, který má problém se "srdcem" - motorem.
Mechanik mne po telefonu utěšoval, že nemusí jít o vyběhaný válec, že třeba jsou jen špatně rozvody. Uvidíme. Zatím Kimi už pár měsíců čeká v garáži, až bude čas a peníze ji dostat k mechanikovi na operaci.
Vlastník | pan_Mýval | |
---|---|---|
Vloženo | 26.9.2017 | |
Aktualizováno | 27.9.2019 | |
Zobrazeno | 3 474x |