Motorka s nezaměnitelným stylingem čelní partie. Zpočátku jsem pro něj neměl příliš pochopení. Netrvalo ale dlouho a vše bylo úplně jinak. Asi musí vše vždy řádně dozrát a tak to bylo i s mým vnímáním motorky.
Motorka koupena od FIRMA:Miloslav Kubálek - Motosalon Beneš
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi Breva 1100: Moje milovaná zničená Norge 1200 byla nenávratně pryč. Hledal jsem nový stroj. Trochu jsem prahnul po změně a tak do hledáčku padla Brava 1100. Nabídka ale zrovna nebyla tak bohatá, i když jsem každý den inzerci sledoval. Nakonec náhoda napomohla.
První dojmy - Již po usednutí jsem zaregistroval výrazný rozdíl v porovnání se spíše cestovní Guzzi. Pozice více na rukou, jiná poloha stupaček (mírně vzad i výše), užší řídítka. Motor si zlehounka brumlal. K ovládání plynu bylo zapotřebí vyvinut více síly. "Šupnul" jsem jedničku, což proběhlo neznatelně, žádné nakopnutí. S trochou nervozity potom rozjezd. Motor byl zahřátý a tak jsem po chvilce trochu zatáhnul a přišlo velmi příjemné zrychlení. Okouzlilo mě, že bylo možné akcelerovat v ohromném rozsahu otáčrk, řazení přesné bez zvuků a kopanců. Podvozek super, žádné ponořování při prudkém brzdění, při kterém ostatně nebylo zapotřebí vynakládat příliš síly. Účinnost brzd na jedničku. Zkusil jsem pár zatáček a vychutnal si výjezdy z nich díky velmi pružnému motoru, Párkrát jsem zatáhnul za plyn, o rychlost mi ani nešlo. Více jsem již jezdit nemusel, Prostě jsem věděl, že tuhle motorku prostě chci. Návrat zpět a následovalo ANO ;-), já ji chci :-D
Doplňky na motorce - Doplňky jsem zatím neřešil, nyní vychutnávám motorku tak jak je. Časem se něčím zabývat určitě budu.
Průměrná spotřeba - 5.43167 l/100km
Recenze
Za první 3 týdny jsem s motorkou najel cca 2.500 km. Přichází první zkušenosti jsou až na výjimky skvělé a rád bych se o ně s dalšími podělil.
Motorka je nad očekávání lehoučká. Není to žádné "železí", k jehož ovládání potřebujete mnoho síly. Jak jsem již zmínil, podvozek je stabilní. Při dobrzďování před zatáčkou se předek nepotápí, nájezd do ní je jistý a bezpečný. Brzdy mají plynulý nástup, jejich účinnost je ukázková. Není problém na krátké vzdálenosti výrazně snížit rychlost a potom? Stačí se jen podívat do zatáčky, ven z ní a moto ona se hned vydává přesně tím směrem. To je již zataženo zatahuji dále a již to s brambůrkem valíme ven. Na výjezdu ze zatáčky je opět patrná ohromná stabilita a jistota. Motor to valí hezky zespodu a není ho zapotřebí motat nahoře. Musím si přiznat, že mi to ale někdy nedá a dám mu pořádně napít. Je to nádhera, dostavuje se silně návykový pocit. Nejraději bych kroužil samé zatáčky, ale ono jich zase tolik vždy k dispozici také není. Asi je to taky dobře, protože se na rovince trochu uklidním a s nedočkavostí vyhlížím další zákruty.
Na rovinatých úsecích si vychutnávám okamžiky předjíždění. Stačí zatáhnout, není zapotřebí moc tahat. Motorka krásně akceleruje. Zvolím-li pak některý z kvaltíků níže a srdnatě zatáhnu, dostavuje se zase krásné zrychlení doprovázené blaženým pocitem. Je to nádhera.
Co se týče cestování, pak platí spíše označení sport. I když je ochraně před větrem dobrá, přeci jenom je zapotřebí zalehnout. Zkoušel jsem si štít nastavit výše, ale dospěl jsem k podobné zkušenosti, o které jsem se dočetl jete před samotným zakoupením motorky. Vznikající turbulence dokáží být rušivé a možná až nepříjemné. Možná je to i otázky zvyknutí si. Moto-Guzzi Norge byla v tomto ohledu excelentní. I při vysokých cestovních rychlostech bylo krytí úžasné. Přiznávám, asi jsem trochu rozmazlený. . Takže při jízdě s Brambůrkem raději zalehnout.
Moje drahá Kačenka si stěžuje na příliš hladké sedlo. Samozřejmě s ní jedu jako s pokladem a jen občas zatáhnu. Sedlo je ale fakticky hodně hladké. Mě to tedy vůbec neva, když so do mě naveze, ale ona by přeci jenom dala přednost jízdě se stabilnější pozicí. Chci to vyřešit zakoupením protiskluzového návleku. Škoda jen, že dodavatel, u kterého jsem objednal, zatím nemá potah pro můj konkrétní typ motorky. Při jízdě ve dvou je stabilita stroje a ovladatelnost báječná. I tady dávám plný počet bodů.
Na závěr krátké vyjádření ke spotřebě. Jsem spokojen, nadmíru spokojen. Nešetřím chválou, opět plný počet bodů.
Všem vřele BMW R 1200 ST doporučuji. Je to skvělý stroj .
zdravím, chci jít do něj
. Tak to je moje Bramborka.
Uběhl nějaký čas od zakoupení stroje BMW R 1200 ST. Za tu dobu se mi podařilo najet něco málo přes 4.500 km. Budu-li počítat faktickou dobu užívání stroje něco přes 3 měsíce, považuji rozsah využívání za vyvážený. Motorka slouží přesně k tomu, proč jsem ji pořizoval. Na prvním místě je radost a vášeň k cestování. Nepoužívám ji k běžné dopravě.
Tak jsem uvedl krátce po jejím zakoupení, vše platí. Motorka mi zprostředkovává úžasné zážitky, dává ohromnou radost z jízdy, jsem z ní nadšený. Jediné, co bohužel asi již nezměním je, že žena již nechce na motorku sednou po absolvování nezaviněné havárie. Dokonce jsem se zabýval kacířskou myšlenkou, že bych pořídil stroj ryze cestovní. Nakonec se tak nestalo z několika důvodů a jsem tomu vděčný.
Dnes jsem absolvoval letos celkem 4. výjezd. Počasíčko jak malované, nové gumy již absolvovaly potřebou zkušební zátěž a tak jsem dnes již trochu zatahat. Nejdříve jsem jen tak z lejka motal motor a vyrazil směrem Písek, Strakonice, Vimperk a pak se ukáže. Až do Vimperka jsem se držel na uzdě a občas dal Bramborce napít. Pak jsem na kruhovém objezdu míjel dva chlapíky s nahatými krasavicemi. Pozdravili jsme se a já najednou dostal nápad jet za nimi. Podle mě byli někde z okolí a nebo tamní silnice znali. Bylo patrné, že si jízdy užívali a tak jsem se jich chytnul. Nechybil jsem. Chlapíci jeli cestou plné zatáček, minimem aut a občas za strojky a rozhodně si toho užívali. Díky nim jsem se krásně svezl. Dovedli mě až do písku, kde jsem se oddělil. Hodil brzdu na kávičku a pak jí valil domů do rodného Hliníkova . To už jsem v tahání nepolevoval a skutečně jsem si užil každého metru. Po dnešku jsem se opět utvrdil, že jsem zvolil skvělou motorku .
Bude-li někoho zajímat spotřeba, pak jsem schopen sdělit skutečně seriózní údaj. Tankuju U Benziny a vždy do plna. Za celou dobu užívání stroje mám spotřebu 5,40 l / 100 km, což považuji za úžasnou hodnotu. velký motor, moc se s motorkou taky nepářu a přitom tak malá žízeň. Velká chvála.
Chci poděkovat obě hochům. Jeden jedoucí přede mnou měl Ducatku Monstera (tipuji 1200 R), před ním byla snad Yamaha FZ1, ale to jen hádám. Chlapi, ještě jedou díky moc za hezké svezení .
Pokud jste dočetli až sem, díky za pozornost. Možná Vás mých pár řádků zaujalo a z toho mám taky velkou radost.
Nenapodobitelný podpis firmy BMW ve forme desingu. Je to prostě pro určitou "sortu" lidí...takže pro nás :D Mnoho štastných km s tímhle parníkem ;)
Gratuluji a ať slouží